Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiële bijdrage grootouders

<<

Anoniem91

Bericht 08 Okt 2014 16:33

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn moeder koopt wel eens kleding voor ze en neemt ze mee dagjes uit. Mijn schoonouders storten ieder jaar geld op hun spaarrekeningen, kopen kleding/schoenen voor ze, gaan dagjes met ze uit. Dus nee, ze komen hier niks tekort.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 08 Okt 2014 16:56

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn schoonouders storten 1 a 2 keer per jaar geld, met de geboorte/verjaardag en met sinterklaas.
Dit is naast de kadootjes en kleding die ze soms krijgen.
Ze passen ook regelmatig op.

Mijn vader is afgekeurd en hij heeft het niet breed, hij stort ook 1 keer per jaar een klein bedrag en ze krijgen wel wat speelgoed/kleding.
M:21072011
J :08012014
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 08 Okt 2014 17:03

Re: Financiële bijdrage grootouders

Hier sparen de opa's en oma's niet voor de kinderen. Met de verjaardag krijgen ze gemiddeld tussen de 20,- en 50,- per kind. Met de feestdagen meestal een kleinigheidje.
Mijn opa en oma geven de kinderen elke week 1 euro zakgeld.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Okt 2014 17:21

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn schoonvader en mijn schoonmoeder en haar man sparen voor de kinderen. Mijn ouders niet.
Alle ouders staan voor ons klaar als we een keer oppas nodig hebben o.i.d.
Mijn ouders en schoonmoeder kopen ook regelmatig kleding of een klein cadeautje voor de kinderen.
Ik zie het overigens niet als bijdrage. Dat vind ik meer als je zelf niet kunt rondkomen ofzo.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Okt 2014 17:22

Re: Financiële bijdrage grootouders

Van mijn schoonouders kregen de kinderen een bankrekening met €500,- erop. Verder krijgen ze regelmatig kleding en ze passen 1x per week op en ze kunnen er vaak logeren. Van mijn ouders krijgen ze regelmatig ook schoenen of kleding. Ook zij passen 1x per week op en gaan er 1x per jaar mee op vakantie. Mijn opa en oma passen bij hoge uitzondering eens op en ze krijgen een groot cadeau voor hun verjaardag.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Okt 2014 17:54

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn vader koopt alleen een cadeautje met sinterklaas en zn verjaardag. Voor de rest niets en er wordt ook geen geld gegeven of gespaard. Mijn schoonmoeder geeft het hele jaar door wel dingen maar ook geen geld of spaart niet.

Zou leuk zijn als het gedaan zou worden maar absoluut niet noodzakelijk. We sparen zelf voor de kinderen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem85

Bericht 08 Okt 2014 17:57

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders hebben een spaarrekening geopénd bij zijn geboorte en sparen ieder jaar een bedrag.
Ze nemen hem mee dagjes uit, kopen kleding en schoenen en heel veel speelgoed. Hij wordt door en door verwend door hen.
Mijn schoonouders geven wel kado s met verjaardag Sint en kerst en tussendoor iets heel kleins zoals een boekje of knuffeltje. Zij geven minder maar hebben het niet breed.

Beide opa s en oma s staan dag en nacht klaar en kan hij altijd terecht. Ze zijn allemaal dol op hem en dat is het belangrijkste.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 08 Okt 2014 19:18

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn moeder stopt weleens wat in de spaarpot. Maar krijgen van beide ouders geen geld of kleding. Van beide krijgen ze voor hun verjaardag een kado van rond 25 euro en met sinterklaas hetzelfde. Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn hun man verloren en hebben het geld hard genoeg nodig tot ze 65 jaar worden. Daarna worden we flink verwent :smile: want dan krijgen ze hun AOW naast hun weduwepensioen en dan is hun inkomen het dubbele bijna.

Wel kunnen we altijd rekenen op mijn moeder met oppas ondanks dat ze 140km verderop woont.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Okt 2014 19:21

Re: Financiële bijdrage grootouders

De kinderen hebben ieder een eigen spaarrekening en daar hebben mijn ouders een keer een paar honderd euro opgezet en tussendoor maken ze wel eens iets over.
Verder krijgen ze standaard de jassen en schoenen van mijn ouders en mijn moeder koopt tussendoor regelmatig kleding.
Dus ze komen zeker niets te kort.
Het is gewoon een extraatje, omdat ze het goed hebben en ze het graag willen doen.

Met sinterklaas krijgen ze bij mijn schoonfamilie 25 euro per kind en bij mijn ouders net hoe het uitkomt, zo'n 50 euro per kind gemiddeld.
En verjaardag hetzelfde.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Okt 2014 19:24

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn schoonvader is trouwens ook overleden en hij is met 58 jaar gestopt met werken ( rentenieren ) en mijn schoonmoeder moet wel genoeg geld houden om te leven, hij is best jong overleden. En het is toch anders als je alleen bent. Ze krijgen tussendoor geen extraatjes van haar.
Maar dat geeft ook helemaal niet.
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Okt 2014 19:31

Re: Financiële bijdrage grootouders

Voor zover ik weet wordt er niet voor M. gespaard door opa's en oma's. Wel verwennen mijn ouders hem echt te erg! Haha. Neem ik m'n moeder mee om een winterjas te kopen, koopt zij hem. En zo krijgt hij ook veel kleren enz van hen. Zij past ook op 2,5 dag in de week, maar daar krijgt ze wel wat voor.
Mijn schoonmoeder koopt ook wel dingen voor hem hoor, niet zovaak als mijn moeder, maargoed hun hebben dan ook 3 kleinkinderen. Bij mijn ouders is M. het enige kleinkind.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2014 19:36

Re: Financiële bijdrage grootouders

ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik weet dat voor mijn neefjes en nichtje mijn ouders een spaarrekening hebben geopend met de geboorte en dat daar mandelijks of per kwartaal een donatie op doen. Verder krijgen ze vooral kleding en kook mijn moeder boeken om voor te lezen. MIjn moeder heeft een boekentik. Speelgoed krijgen ze zelden, allen met hun verjaardag en met sinterklaas.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem74

Bericht 08 Okt 2014 19:37

Re: Financiële bijdrage grootouders

Dat is wel herkenbaar kajaka. Wanneer ik met mijn moeder ergens naartoe ga, en ik wil kleren voor de kinderen afrekenen...dan schuift ze het snel bij haar af te rekenen producten.


Ik krijg ook weleens kleding voor mijzelf van haar.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 08 Okt 2014 19:40

Re: Financiële bijdrage grootouders

Onze ouders sparen niet voor de kleinkinderen. Mijn schoonmoeder past regelmatih op en neemt wekelijks een cadeautje/kledingstuk mee. Mijn ouders geven graag in cadeauvorm, leuke en nuttige cadeaus. Vaak grote spullen. Ook gaan we vaak op hun kosten dagjes uit op samen op vakantie. Sparen voor de toekomst van de kinderen doen we zelf. Mijn ouders zijn aardig vermogend, dus als studeren oid later te duur blijkt voor ons, weet ik zeker dat zij dat zullen betalen voor hun kleinkinderen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Okt 2014 19:41

Re: Financiële bijdrage grootouders

Ja er wordt door de opa's en oma's wel gespaard. Er is voor mij ook altijd gespaard door mijn opa's en oma's.
2014 2016
<<

Fiene

Bericht 08 Okt 2014 20:35

Re: Financiële bijdrage grootouders

Met verjaardagen, diverse feestdagen en vakantie krijgen ze soms geld. Ook passen ze gratis op en krijgen ze soms schoenen, kleren of speelgoed. Vooral de schoenenbijdrage vind ik erg fijn, deze keer had zowel mijn vader als mijn moeder een gedeelte betaald waardoor de veel te dure schoenen opeens een stuk minder duur waren voor ons;)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 08 Okt 2014 21:25

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mn schoonmoeder past gratis op. Spaart verder niet en geeft niks.
Mn moeder is een ander verhaal. Die koopt wekelijks kleding voor mn dochter en heeft haar reknr waar elke maand nogal een bedrag op gestort wordt. Mn moeder vindt het heerlijk haar schandalig te verwennen. Gelukkig heeft ze dat nog niet door. en ze past elke week een dag op en doet dan mn huishouden. Daar zijn we haar dan ook erg dankbaar voor.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem234

Bericht 08 Okt 2014 21:38

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn moeder en schoonmoeder sparen niet voor onze dochter en geven ook geen geld. Wel regelmatig iets van nieuwe kleren of een speelgoedje. Met kerst, Sint en verjaardag krijgt ze ook gewoon een kadootje.
Ze passen ieder een dag in de week op en kunnen altijd bellen als we meer oppas nodig hebben.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Okt 2014 22:00

Re: Financiële bijdrage grootouders

Hier alleen een cadeautje voor de verjaardag. Mijn moeder heeft voor Sinterklaas iedereen een chocoladeletter, dus H. ook, maar daar blijft het bij.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 08 Okt 2014 22:20

Re: Financiële bijdrage grootouders

Ze krijgen een cadeau met hun verjaardag en wat kleins met Sinterklaas. Een tijdje terug hebben mijn schoonouders een hoop spullen via Marktplaats verkocht. De opbrengst daarvan hebben ze over hun kleinkinderen verdeeld. Maar normaal gesproken krijgen ze geen geld en dat vind ik ook normaal.

Zelf kreeg ik vroeger van mijn ene opa en oma geld met mijn verjaardag. Als we daar gingen logeren mochten we wel eens iets leuks uitzoeken, maar dat was dan een kleinigheidje zoals een sleutelhanger of zoiets. Een oudoom en oudtante die ook als een opa en oma voelden gaven ons wel regelmatig geld en dan best flinke bedragen. Maar zij waren heel rijk en hadden zelf geen kinderen.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 08 Okt 2014 22:27

Re: Financiële bijdrage grootouders

Puggle schreef:Mijn moeder en schoonmoeder sparen niet voor onze dochter en geven ook geen geld. Wel regelmatig iets van nieuwe kleren of een speelgoedje. Met kerst, Sint en verjaardag krijgt ze ook gewoon een kadootje.
Ze passen ieder een dag in de week op en kunnen altijd bellen als we meer oppas nodig hebben.


Hier net zo. Alleen past schoonmoeder 3 dagen in de week op.
Af en toe krijgt ze van overgrootvader of tantes een extraatje voor in de spaarpot.
J. 07-11-2012
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Okt 2014 22:29

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders en stiefouders passen vaak op, dat scheelt ons al veel geld. Daarnaast gaat N. geregeld leuke dingen met hen doen en krijgt weleens een kleinigheidje als ze komt logeren. Mijn moeder draagt altijd wat bij aan nieuwe schoenen en een jas in de winter. Daarnaast komt ze geregeld met een leuk kledingstuk aan. Voor Sint en Kerst krijgt ze ook wat van haar opa's en oma's. Ook van mijn opa's en oma's krijgt ze weleens wat. Een kleinigheidje of een bijdrage voor in haar spaarpot. Nee, N. komt helemaal niks tekort met al die (overgroot)opa's en (overgroot)oma's van zowel de 'echte-' als 'stiefkant'.

Mijn schoonmoeder spaart elke maand een klein bedrag voor N., dit komt vrij als ze 18 is. Verder doet ze eigenlijk niks, op N.'s verjaardag na. De oma van mijn vriend geeft ons wel geregeld een groot bedrag in handen. Ze is alvast bezig haar erfenis uit te delen. "Liever met een warme dan een koude hand" zegt ze altijd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Okt 2014 22:30

Re: Financiële bijdrage grootouders

Aan mijn kant zijn mijn kinderen de enigste kleinkinderen.
Mijn ouders stoppen ons of de kinderen geen geld toe. Als ze jarig zijn krijgen ze een cadeau van 20/30 euro net als ons.
Mijn moeder neemt mog wel eens wat uit de kringloop mee voor de kids als ze wat ziet. Op rommelmarkten kan de oudste mijn moeder heel goed overhalen om iets te komen...
Met Sinterklaas worden ze stront verwend maar dat komt meer door mijn schoonzussen en zusje

Bij mijn schoonouders zijn ze met meerdere kleinkinderen.
Iedereen krijgt net zoveel. Mijn schoonmoeder breit wel eens jurkjes voor haar kleindochters, ik,vind ze niet mooi maar vooruit. D krijgt ze sowieso 1x aan voor oma ;)
Ook zij krijgen net als de andere kleinkinderen een cadeau van 20 euro en als ze niks kunnen vinden mogen wij wat kopen van hun geld of in de spaarpot stoppen.
Met Sinterklaas krijgen ze allemaal een zakje snoep met een kleinigheidje.

Ze komen bij beide opa's en oma's niks te kort. Ze staan altijd voor ons en de kinderen klaar en voor oppas mogen ze daar ook altijd heen of gewoon te blijven logeren. Beide opa's en oma's verwennen onze kinderen op hun eigen manier met heel veel,liefde. Zijn allebei echt top opa's en oma's
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Okt 2014 23:19

Re: Financiële bijdrage grootouders

Ja mijn ouders hebben een rekening voor ze geopend toen ze geboren zijn. Elk jaar storten ze daar een bedrag op. Volgens mij komt het vrij als ze 18 of 21 zijn? Weet het niet precies.
Verder passen ze standaard 1x in de week op wat natuurlijk kosten bespaard voor het dagverblijf. Kleding kopen ze heel af en toe bijv als ik met mijn moeder in de winkel sta en wat leuks vind.
Kado's kopen ze met verjaardagen en Sint en kerst. Bedragen weet ik niet precies, passen ze vaak beetje aan op wat leuk is of wat ze willen hebben. Tussendoor krijgen ze niet echt Kado's keer een souvenier als ze op vakantie zijn geweest.
:heart: :heart: 2011
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 09 Okt 2014 00:04

Re: Financiële bijdrage grootouders

Nee ze sparen niet voor ons zoontje maar dat vind ik ook niet nodig.

Wel krijgt hij van mijn vader met zijn verjaardag een redelijk groot/duur cadeau en als ik tussendoor het ergens over heb met mijn vriend om te kopen, is hij ook vaak degene die zegt: dat krijgt hij van mij. Als ik iets nodig heb of graag zou willen en het niet zou kunnen kopen of betalen dan zou ik het ook krijgen maar daar wil ik geen gebruik van maken.
Als mijn moeder nog geleefd had, weet ik zeker dat zij hem erg verwend had met speelgoed, kleding en allerlei dingetjes.

De moeder van mijn vriend koopt ook altijd wel iets variërend van groot tot klein, het is maar net wat haar portemonnee toe laat op dat moment. De vader van mijn vriend komt niet zo vaak langs en daar krijgt hij ook eigenlijk niets van.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers