Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stom, stom.. uitgeschreven studie

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Okt 2014 23:22

Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ik ben sinds 1 september 2014 uitgeschreven bij mijn HBO-studie. Ik had in augustus mijn herinschrijving voor het nieuwe schooljaar geregeld. Dacht ik. Blijkbaar moest ik na een paar dagen nog een bevestiging doorgeven wat betreft de betaling. Dit ben ik dus vergeten (ik kijk niet dagelijks op mijn studiemail) en hierdoor uitgeschreven. Ertegen in verweer gegaan, maar helaas.. ze willen me niet alsnog inschrijven. Ik kan pas 1 september 2015 weer instromen.

Ik heb zo goed als alles behaald de afgelopen jaren. Enkel nog twee tentamens en mijn afstudeerscriptie. Als ik pas 1 september weer officieel ingeschreven ben, wat gebeurt er ondertussen met mijn al behaalde studiepunten?! Iemand een idee? Iemand dit eens meegemaakt. Ik kan toch niet alles kwijt zijn? Er zullen meerdere studenten zijn die zich weleens tijdelijk uitschrijveb, ivm een jaar buitenland of iets dergelijks.

Oh.. ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik ben al een tijdje zó dichtbij, de tijd begint te dringen, ben al aardig wat jaren bezig, maar het eind is in zicht. Ik heb een nieuw afstudeeronderwerp, heb er ècht zin in het af te maken en dan maak ik deze stomme fout! :snik:
<<

Anoniem108

Bericht 07 Okt 2014 23:32

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Wat enorm balen dat het zo is gelopen. Maar ik neem aan dat er binnen de desbetreffende instelling waar je studeerde wel iemand is die je hier antwoorden op kan geven...? Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en ook eventueel met DUO hebt overlegd over dat je geen student meer bent (tijdelijk).
<<

Anoniem130

Bericht 07 Okt 2014 23:32

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Als het goed is blijven studieresultaten altijd gewoon een paar jaar geldig hoor, inderdaad genoeg mensen die een half jaar of een jaar vertraging oplopen of zich tijdelijk uitschrijven ofzo. Voor zekerheid contact opnemen met je studieadviseur/mentor oid. Je kunt pech hebben dat ze een vak veranderen en er iets vervalt ofzo, maar waarschijnlijk zal dat echt wel meevallen. Wel echt balen dat je je niet meer mag inschrijven.. :( Wat een domme fout zeg!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Okt 2014 00:04

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Bedankt voor de reacties. Ben er alleen vergeten bij te vermelden dat ik al erg lang bezig ben. Ik ben 8 jaar geleden begonnen aan mijn studie. Door omstandigheden de afgelopen 4 jaar nauwelijks is gedaan, wel al die tijd ingeschreven gestaan (en betaald). Tot nu toe bleven mijn resultaten inderdaad altijd staan, maar door deze situatie weet ik niet of het nog zo blijft..

Ik ga inderdaad ook nog contact opnemen met een studiebegeleider. Maar dacht ik vraag er hier ook nog even naar..
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 08 Okt 2014 08:58

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

O, wat een ellende! Ik heb dit ook een keer meegemaakt; ik ging toen studeren in Utrecht, en ik switchte van studie. Na een maand onderwijs te hebben gevolgd bleek mijn aanmelding niet goed verlopen te zijn en stond ik dus niet ingeschreven. Ik ben daar toen ook tegen in verweer gegaan maar ze waren onverbiddelijk. Uiteindelijk bleek ik geluk te hebben: ik had me ook nog ingeschreven voor mijn 'oude' studie. En als je als student bij een onderwijsinstelling staat ingeschreven mag je blijkbaar ook een tweede studie doen zonder dat je daarvoor voor 1 oktober ingeschreven staat. Ik heb toen dus heel veel geluk gehad.

Waarschijnlijk moest jij ook uiterlijk voor 1 oktober ingeschreven staan, of niet?

Heel veel sterkte, ik ken je gevoel, dat is zo vervelend :snik:
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 08 Okt 2014 10:36

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Wat verschrikkelijk balen! Kan je je niet per 1 februari weer inschrijven? Is geen oplossing voor nu, maar scheelt je wel een half jaar.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Okt 2014 16:55

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Wat achterlijk dat ze zo star zijn als het overduidelijk een foutje is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Okt 2014 17:03

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ik vind het ook heel raar dat ze zo streng zijn bij iets wat een foutje is eigenlijk. En jeetje wat balen! Ik heb er verder geen zinnig woord over te zeggen helaas.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 08 Okt 2014 17:14

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Wat stom van je opleiding! Kan je niet iets met je Studielink inschrijving? Een bewijs dat je je al eerder hebt ingeschreven en dat het puur die bevestiging voor betalen was?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Okt 2014 19:23

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ik vind het ook zo stom! En nog stommer van hun misschien, want ze lopen wel een student + collegegeld mis. Het gaat echt maar om een paar dagen. Hun argument was dat ik vaak genoeg herinneringen heb gehad over tijdig inschrijven. Klopt, alleen aangezien ik niet 'actief' ben geweest en mijn studiemail nauwelijks gebruik, heb ik hier dus totaal geen erg in gehad. Heb ook via Studielink alles nagekeken, de data doorgegeven van inschrijving, dat het dus enkel die bevestiging betaling is, etc. Maar helaas.

Ik ga toch mijn begeleider eens contacteren, maar het stomme is dat ik nu ook niet in kan loggen op mijn mail en alles. Alle informatie die ik nodig heb voor school, ook wat betreft mijn cijfers en scriptie, kan ik dus helemaal niet bij. Bah!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Okt 2014 19:29

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ik zou inderdaad snel contact opnemen. Bij ons verlopen de resultaten na 5 jaar.. Ik heb best een groot deel opnieuw moeten doen bij ons is het beleid dat de blokcoördinator beslist of er aanvullende eisen worden gesteld. Maar dit verschilt bij ons per faculteit een deel van de faculteiten bij ons hanteert een langere termijn of geen termijn.

Verder ontzettend balen, maar bij ons zijn ze daar ook wel streng op omdat ze altijd die herinneringen sturen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Okt 2014 19:29

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

En kun je niet per februari instromen?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Okt 2014 23:42

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Nee, voor zo ver ik gezien heb is er geen instroommogelijkheid in februari. En wat betreft die studiepunten, ik zou nu officieel mijn achtste jaar ingaan en tot nog toe zijn ze altijd geldig geweest. Maar hier ga ik uiteraard naar informeren.

Na flink wat googlen kom ik erachter dat deze fouten vaker gemaakt zijn. Dat sinds 2010 of 2012 (strengere regels gesteld) veel studenten hiervan de dupe zijn geworden. Ik baal nu nog harder. Ik ben boos op de Hogeschool, vind het heel erg onterecht. Maar tegelijk boos op mezelf, zij leven immers alleen maar de regels na en ík heb de fout gemaakt. Maar wat als ik straks een flink deel over mag gaan doen? Dan kan ik het allemaal wel vergeten.

Eerst eens achter het emailadres van mijn studiebegeleider komen. Ik kan mijn webmail niet meer op maar moet haar mailen voor een afspraak. Anders kan ik naar de decaan, met hem heb ik heel goede gesprekken gehad de afgelopen jaren. Ik vind het alleen zo 'eng'. Ik ben niet goed in dit soort dingen...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Okt 2014 23:55

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Begrijpelijk dat je het eng vindt, maar daar moet je je wel echt over heen zetten op dit moment. Dit is heel belangrijk en mocht er straks iets 'mis' zijn met je studieresultaten dan moet je dit zo snel mogelijk regelen (ik spreek uit ervaring) het kan goed zijn dat ze gewoon blijven staan bij veel opleidingen blijven ze ook staan ik heb gewoon pech gehad met mijn opleiding en Universiteit had ik elders dezelfde opleiding gedaan dan had ik gewoon mijn resultaten kunnen behouden.

Mijn advies van uitstel komt afstel (ik begrijp je gevoel heel goed) maar ik zou morgenvroeg of zelfs nu nog gelijk mailen of het mailadres opzoeken dat is meestal heel erg makkelijk en direct je situatie voorleggen. En hoewel ik ergens je boosheid op de Hogeschool begrijp schiet je daar ten eerste niets mee op en tweede zij hebben je wel herinneringen gestuurd en het is natuurlijk niet aan hen om te kijken of jij je studiemail wel op regelmatige basis controleert.

Verder weet ik niet hoe schappelijk je scriptiebegeleider is maar ik zou hem/haar wel ook een mail sturen om de situatie uit te leggen zodat je misschien wel verder kan met het schrijven van je thesis. Ik denk dat je nu vooral bij elke stap die je zet moet denken: nee heb ik ja kan ik krijgen.
En ik zou ook eventueel gaan uitzoeken of het mogelijk is dat je de 2 tentamens doet als contractstudent.
Laatst gewijzigd door Siem op 08 Okt 2014 23:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem108

Bericht 08 Okt 2014 23:56

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Het is op z'n zachtst gezegd enorm balen, maar ik vind het eerlijk gezegd wel begrijpelijk dat er voet bij stuk wordt gehouden. Er is geen beginnen aan anders bij de studentadministratie-afdeling, omdat je niet de enige zal zijn die zo'n stom -met grote gevolgen- foutje heeft gemaakt. Een onderwijsinstelling telt duizenden studenten en dus moet helaas het beleid ook eenduidig en consequent worden gehanteerd, tenzij jou zelf niets valt te verwijten hierin. En dat is hierbij niet aan de orde, hoe lullig het ook voor jou uitpakt nu.

Ik heb ook 1x zo'n gezeik gehad, waarbij de examencommissie (of weet ik veel wie) zich over de kwestie moest buigen en ik ook met juridische stappen moest handelen om af te studeren, maar bij mij was er aantoonbaar geen verwijtbaar handelen aanwezig en had ik aan alle algemene vereisten voor afstuderen netjes voldaan. Het was wel stressvol en een verdrietige situatie, dus ik snap wel heel goed dat het enorm rot voor jou is. Dit gebeurt je nooit weer; ook al heb je daar nu niets aan. Succes/sterkte...
<<

Anoniem140

Bericht 09 Okt 2014 09:01

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Eens met Izar eigenlijk, ik krijg altijd tig meldingen dat ik die inschrijving nog moet don, en zodra die geregeld is krijg ik nog tig meldingen dat de betaling nog geregeld moet worden. Ik laat die mail dus op mijn gewone email adres komen zodat ik het niet kan missen. Aangezien je dit al zo veel jaren doet vind ik het wel jouw eigen fout dat je er niet aan gedacht hebt.
Bij een vriend van mij is het ook mis gegaan twee jaar geleden en die heeft toen een jaar moeten wachten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Okt 2014 09:26

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Nou sorry, maar ik kan me écht niet voorstellen dat duizenden mensen per jaar dit vergeten, en als dat wel zo is, als jaarlijks zo ontzettend veel mensen die fout zouden maken, dan zou ik het ook wel een beetje aan het systeem vinden liggen, want dan is er blijkbaar iets helemaal niet duidelijk. Zij heeft haar inschrijving wel geregeld, ze is alleen een bevestiging vergeten, ik blijf erbij dat ik het echt heel stom vind zoals het nu geregeld is. Ik zou het snappen als dat zou betekenen dat je een flinke papierwinkel aan formulieren in zou moeten vullen of voor mijn part dat je administratiekosten moet betalen of zo, zoals je ook hebt bij een betalingsherinnering, maar een jaar niet mogen studeren vind ik écht veel te cru en zwaar overdreven voor iemand die een weekje te laat is met een bevestiging.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 09 Okt 2014 09:42

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ja maar zo is het in de praktijk niet helemaal. Je schrijft je in bij studielink en dan krijg je heel duidelijk te zien uw inschrijving is pas afgerond als u de betaalgegevens heeft verstrekt aan uw onderwijsinstelling. En als je dat inderdaad niet doet dan krijg je best nog een aantal herinneringen. Zelf heb ik gewoon 2 mailadressen gekoppeld aan studielink zowel de studie als mijn privé maar goed daar heeft Parisienne vrij weinig aan op het moment.
Ik denk dat het gewoon is wat Izar zegt op het moment dat je hieraan begint is het einde zoek.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 09 Okt 2014 14:22

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Wat ik me van mijn eigen inschrijvingsprobleem meen te herinneren, is dat een onderwijsinstelling een toelage krijgt voor elke student die staat ingeschreven. Maar alleen als de student daadwerkelijk voor 1 oktober ingeschreven staat. Als je je daarna inschrijft zou de onderwijsinstelling dus maar een minimaal bedrag (jouw collegeld) ontvangen voor je inschrijving. Volgens mij is dat de voornaamste reden dat er niet van afgeweken wordt.

Heb je je decaan al gesproken? Je moet echt z.s.m handelen, voordat je nog meer ellende krijgt met je oude resultaten etc.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Okt 2014 20:37

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ik heb aanstaande dinsdag een gesprek met mijn begeleider. Niet mijn scriptiebegeleider, maar meer de SLB begeleider van alle ouderejaars. Met haar heb ik altijd fijn kunnen praten, ze weet van de situatie, we gaan bespreken hoe en wat. Ze was erg lief in haar mailtjes en vond het allemaal erg vervelend voor me.

Ik heb mijn decaan gemaild vanmiddag, via die begeleider het emailadres gekregen, maar nog geen antwoord. Ik hoop gauw ook bij hem terecht te kunnen.

Ik ben het met jullie eens dat het toch echt mijn eigen fout is. Ik begrijl het ook dat ze streng moeten zijn, te laat is te laat, anders blijven ze aan de slag met tòch nog studenten inschrijven. Ik had gewoon mijn mail moeten blijven checken. Echter, omdat ik op dat moment niet 'actief' was en de eerste bevestigingsmail van Studielink al ontvange had, dacht ik dat het zo oké was. Niet dus. Ontzettend stom van mezelf!

Dat jaartje wachten vind ik niet eens zo heel erg. Ik kan gewoon verder aan mijn scriptie, helaas wel dan even zonder begeleiding, en dan vanaf september 2015 alles wellicht binnen een paar maanden afgerond hebben. Wat ik wel erg vind is dat ik nergens bij kan. Webmail (waar veel info in staat), documenten, handleidingen, etc. Wellicht kan mijn decaan nog het één en ander regelen. Maar laat ik hier niet vanuit gaan. Het belangrijkste is het behoudt van mijn cijfers.. dat is nu prioriteit nummer 1.

Lief dat jullie allemaal meedenken!
<<

Anoniem215

Bericht 10 Okt 2014 17:35

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ik ben tijdelijk gestopt met mijn studie en heb bij de examencommissie een verzoek ingediend om de geldigheid van mijn studieresultaten te verlengen.

Bij ons op de Hogeschool worden de studieresultaten per studiejaar 5 jaar bewaard. Ik weet niet of dit landelijk zo geregeld is. Als je weet hoe lang je cijfers nog geldig blijven of komen te vervallen kan je aan de hand daarvan een verzoek indienen bij de examencommissie.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Okt 2014 23:25

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Heel veel succes dinsdag! En ik zou nu alvast bij studielink ook je privémail koppelen aan je account.
Hopelijk kun je je resultaten behouden!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Okt 2014 10:46

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Ik heb inmiddels antwoord gekregen van mijn decaan. Hij gaf aan het ten eerste heel vervelend voor me te vinden, maar dat decanen hier helaas geen invloed op hebben. Hij wilde graag een gesprek met me, maar wees me alvast op mijn opties. Ik kan een klacht indienen en een verzoek tot herinschrijving doen. Dit wordt echter haast nooit gedaan, dus die kans is heel klein. En aangezien feit blijft dat het toch mijn eigen schuld is, heeft dit voor mij geen zin. Ik moet me dus inschrijven voor volgend schooljaar, op tijd natuurlijk :wink:. Daarnaast ga ik contact opnemen met Studentzaken/Examencommissie wat betreft mijn studiepunten en het behoudt ervan. Madam, bedankt voor je reactie. Dat is dus precies wat ik eigenlijk ook moet doen. Hopelijk kan mijn begeleidster me dinsdag helpen met wat tips hoe ik dit het beste kan verwoorden bij de aanvraag.

Dankje Siem, ik ga het zeker nu allemaal even goed regelen wat betreft die e-mails. Ik kijk uit naar het gesprek. Wat enorm scheelt is dat mijn begeleidster zo'n lieve vrouw is.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 12 Okt 2014 21:12

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Alvast succes dinsdag!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 15 Okt 2014 18:10

Re: Stom, stom.. uitgeschreven studie

Was je gesprek goed gegaan?
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers