Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het leed dat een prullenbak heet..

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 07 Okt 2014 12:57

Het leed dat een prullenbak heet..

Hoii!

Een prullenbak....het klinkt zo simpel maar ik word gek van dat ding!
Het volgende stukje is niet voor zwakke magen :angel:

Het begon allemaal in de zomer (juli ongeveer), het stikte werkelijk waar van de vliegen thuis maar omdat ik heel veel mensen erover hoorde schonk ik er weinig aandacht aan, hing zo'n plakding op en klaar. Totdat ik de prullenbak ging legen, hij was halfvol maar hé hitte en een prullenbak gaat niet samen. En echt..wat ik toen zag! Op de vuilniszak allemaal krioelende maden, eitjes (die bruine rijst achtige dingetjes) IEWL! En alsof dat nog niet genoeg was: in de deksel zat 100x zoveel :shock: Echt, ik werd gek! Niks vind ik eng of vies maar kleine krioelende beestjes ben ik echt panisch voor..oh man..ik heb serieus huilend mijn vriend opgebeld en die heeft het later opgeruimd. Thank god! Daarna ging het een hele tijd goed maar net was het weer zover....oi oi oi, ik zit nog steeds te trillen bah...ik zag dit keer ook dat de naad van de onderkant kapot is (dat verklaart een hele hoop denk ik) dus ik heb de prullenbak weggegooid :angel: En nu moet er een nieuwe komen maar welke? En hoe voorkom je dat smerige ongedierte? Wij scheiden plastic en karton al maar hoe doe je dat met de rest? Waar hebben jullie je prullenbak staan? Ik wil echt niet weer die smerige kleine witte bezoekertjes! Brrr..
Wat als het lukt
<<

Anoniem112

Bericht 07 Okt 2014 13:04

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Wij hebben buiten de grote kliko's staan en die worden om te week geleegd.
Ik de keuken staat een kleintje van Brabantia die word elke dag geleegd, vuilniszak goed dichtbinden en in de kliko ermee.
Vooral vlees afval goed verpakken en weggooien dan krijg je ook geen maden.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2014 13:04

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Wij hadden van 't zomer ook maden. Door de bevalling waren we 2 dagen en 1 nacht niet thuis. Mijn man had de prullenbak niet geleegd voordat we weg gingen. Nu geen last meer van gelukkig. Hij staat bij ons in de bijkeuken.

Wij hebben zoiets
Afbeelding
2014 2016
<<

Anoniem304

Bericht 07 Okt 2014 13:06

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Geen etensresten (en zeker geen vlees) in de prullenbak doen.

Ik heb op het aanrecht een klein prullenbakje voor etensresten en die leeg ik iedere 2-3 dagen. In de grote prullenbak zit eigenlijk alleen 'droog' spul en dan alsnog gaat de vuilniszak goed dichtgeknoopt de container in. Resten van vlees enzo gaat direct na het snijden/bereiden de container in. Maar gelukkig ook daar geen maden in gehad (container in de schaduw).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2014 13:08

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Geen etensresten erin doen in de zomer. En vaker legen in de zomer als het heet is
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 07 Okt 2014 13:14

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Wij gooien er wel gewoon etensresten in en ook vlees, maar heb echt nog nooit maden gehad in de prullenbak, terwijl hij niet eens elke dag geleegd wordt. Ik zou ook niet weten waar ik vleesresten anders moet laten, want we wonen in een appartement en hebben geen eigen containers buiten, alleen zo'n ondergrondse vuilcontainer die op een pas werkt.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 07 Okt 2014 13:21

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Sanne schreef:..alleen zo'n ondergrondse vuilcontainer die op een pas werkt.


Ja dat hebben wij ook...dus om de dag legen is een hele goede tip maar wordt wel enorm duur (als je vaker dan 1x per week die container gebruikt moet je per keer 1,70 betalen) fruitschillen etc doen we al in plastic zakjes en die goed dicht knopen, vlees idem dito, mijn vriend gooit wel altijd zijn koffiefilters met koffiedik weg, komen ze daar ook op af?

En ik zie op internet dat er ook geurverwijderaars te koop zijn die je in de prullenbak doet, zou dit helpen?
Wat als het lukt
<<

Anoniem193

Bericht 07 Okt 2014 13:58

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Wij gooien alles in de prullenbak en hebben afgelopen zomer voor de eerste keer maden gehad. Dat was toen het 33 graden was en wij 4 dagen niet thuis waren geweest. De kliko zat toen ook vol, door rauw vlees wat over was van een bbq.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Okt 2014 14:46

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Wij hebben er nooit last van. Gewoon vuilnisbak goed dichthouden en op tijd legen..
<<

Anoniem304

Bericht 07 Okt 2014 14:49

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Wij hebben er ook nooit last van gehad, maar het wordt bij ons in huis ook niet warm.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Okt 2014 15:23

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Ik spoel restjes vlees (vooral rauwe kipfilet) door het toilet. Ik gooi geen vlees in de prullenbak. Toen ik net op mezelf woonde had ik een madenplaag (door rauwe kipfilet), dat was echt horror. Dus ik doe er alles aan om dat te voorkomen.
Nu dus nooit meer last van maden gehad.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Okt 2014 15:31

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Echt nog nooit last van gehad....en bij mij gaat de zak er pas uit als ie vol is, en dit is gemiddeld een keer in de week.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem100

Bericht 07 Okt 2014 15:39

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Hier ook nog nooit last van gehad. Wonen ook in een appartement en naast een gewone prullenbak hebben we buiten ook alleen van die ondergrondse containers die werken op een pasje. Gemiddeld legen we de prullenbak om de dag en gooien er alles in.
<<

Anoniem73

Bericht 07 Okt 2014 19:04

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Met dit weer hang ik altijd een plastic tas op voor het afval ipv de vuilnisbak. Wij hebben hier ook echt snel last van. En die plastic zak is snel vol dus geen last van die vieze beestjes!
<<

Anoniem85

Bericht 07 Okt 2014 21:53

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Restjes van kipfilet doe ik in een boterhamzakje, dicht knopen en dan meteen in de container. Nooit geen maden gehad.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Okt 2014 22:11

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Restjes kipfilet gaan hier in het voerbakje van de poes haha. Of nouja, meestal zit ze al netjes op wacht.
<<

Anoniem286

Bericht 07 Okt 2014 22:33

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

We hebben geen prullenbak meer. In de keuken een klein bakje met dekseltje van brabantia (oorspronkelijk voor groentenresten geloof ik) daar doe ik geurende luierzakjes in (action) en die gaan dicht in de kliko. Scheelt ook veel ruimte in de kliko.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 08 Okt 2014 11:36

Re: Het leed dat een prullenbak heet..

Vlees door het toilet spoelen? Gaat je toilet dan niet verstopt zitten Jans?

We gaan een prullenbak aanschaffen van 20/25 liter, dan zit hij eerder vol en wordt hij eerder weggegooid :) En inderdaad alle etensresten maar in zakjes doen en dichtknopen.. we hebben ook nog nooit eerder zo erg last ervan gehad! In ons oude huis helemaal niet, zelfs niet in de otto die altijd in de volle zon stond. Waar we nu wonen is ook nieuwbouw, ik weet niet of dat scheelt? Zal wel niet maar toch :P
Wat als het lukt

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers