Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips normandie.

<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 07 Okt 2014 12:01

Tips normandie.

In de najaar vakantie gaan we een week naar normandie. Jaren geleden ben ik met mijn ouders eens geweest en hebben we allerlei bezienswaardigheden ronden D-day bezocht. Heeft iemand nog meer tips? Dingen die we met kinderen kunnen bezoeken? Van 9,7 en 4 jaar oud. Is het strand mooi? Weet iemand of je daar mooie schelpen kan vinden?
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 07 Okt 2014 12:44

Re: Tips normandie.

Afgelopen zomer zijn wij in die buurt geweest. In welke plaats zitten jullie?
Ik vond Honfleur een erg gezellig plaatsje, Dauville is meer een elite stad, met een mooi strand. De stad Caen vond ik erg tegenvallen, daar zou ik hooguit een dagje naartoe gaan. Bij Bayeux naar de kust heb je een Amerikaans kerkhof, dit is er indrukwekkend en zou ik zeker bezoeken. Wij zijn daarna doorgereden naar Saint Malo en Mont Saint Michel bezocht, maar ik weet niet of jullie dat ook in de planning hebben.
Verder zijn de stranden mooi en schoon, maar t was er in augustus nog best fris en er stond een flinke wind. Op de schelpen heb ik niet echt gelet, maar die zullen er vast zijn, er zijn wel veel mosselen.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 07 Okt 2014 13:37

Re: Tips normandie.

Bedankt voor je tips. We zitten in de plaats Auberville. Naar de Mont Saint Michel wilde we sowieso ook een dagje gaan. Ook naar Utah beach en inderdaad ook naar Bayeax. Is het een makkelijke weg om te rijden naar Normandie? We komen 1 tolweg tegen denk ik? Weet jij nog wat de kosten daarvan waren? Terug willen we over Parijs.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem100

Bericht 07 Okt 2014 20:16

Re: Tips normandie.

Wat leuk! Wij zijn net een weekje terug van 3 weken rondreizen door Frankrijk en zijn begonnen in Normandie! :-) Zoooo mooi daar! Inderdaad al die D-day stranden, Amerikaanse begraafplaats, Utah beach en Omaha Beach. Mont Saint Michel is ook leuk om naartoe te gaan! Weet even zo uit mn hoofd niet waar Auberville precies ligt, maar als je de kans hebt....een bezoekje aan Etretat!! Dorpje in een baai met geweldige krijtrotsen waar je van de een naar de ander kan lopen en de rots met de welbekende olifantenslurf! Google dat maar eens! :-)

Het weer is er wisselend...wij waren er begin september en hadden stralend weer met af en toe een stevig briesje.

Wij hadden tot daar geen enkele tolweg....de weg er naartoe is prima te doen! Mocht je nog iets specifieks willen weten...

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers