Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


OV chipkaart

<<

Anoniem103

Bericht 07 Okt 2014 08:06

OV chipkaart

Ik heb voor mijn zoontje een ovchipkaart gekocht en daar automatisch opladen bij gedaan. Nu wil ik straks met de bus maar kan ik dan gewoon meteen die kaart gebruiken?
<<

Anoniem260

Bericht 07 Okt 2014 08:37

Re: OV chipkaart

Als de kaart nu geldig is, dan wel ja
( :silent: zou niet weten waarom niet :silent: )
<<

anoniem213

Bericht 07 Okt 2014 09:16

Re: OV chipkaart

Ik heb het automatisch opladen 'op moeten halen' voor ik het kon gebruiken. Heb je daar geen brief over gehad? Dat kan bij de gele automaten die je vindt op stations en bij bijv. supermarkten. Als de kaart niet opgeladen is en je hebt het automatisch opladen nog niet opgehaald, staat er geen saldo op. Dan kun je een keer reizen, want je mag een keer de min in, maar dan kun ja niet terug.
<<

anoniem213

Bericht 07 Okt 2014 09:17

Re: OV chipkaart

Jerry schreef:Als de kaart nu geldig is, dan wel ja
( :silent: zou niet weten waarom niet :silent: )

Wat een bijzondere emoticonkeuze.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Okt 2014 10:17

Re: OV chipkaart

Waarschijnlijk niet. Want als het goed is heb je voor je zoon een chipkaart op naam gekocht? Of kan je bij een anonieme ook automatisch opladen?
Bij een kaart op naam, waar dus zijn foto op staat, mag je hem officieel niet gebruiken. Maar ja voor de bus zou ik me er niet zo druk om maken, controle is er vaak niet. In de trein willen ze nog wel eens naar de foto kijken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Okt 2014 10:19

Re: OV chipkaart

Haha Jorja, ik neem aan dat TO bedoelt dat ze straks met haar zoontje samen met de bus gaat en dat haar vraag is of ze de kaart meteen voor hem kan gebruiken.

♥♥
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Okt 2014 10:25

Re: OV chipkaart

Oh haha nog niet helemaal wakker :D Niet naar de ticker gekeken, zat te denken aan een ouder zoontje die een kaart heeft om naar school te gaan of zo, die zij even voor zichzelf wil gebruiken :D

Ik denk dat je eerst naar zo'n apparaat moet, om het automatisch opladen te activeren. Tenzij je er al wel geld op heb gezet, dan kan je uiteraard al een reisje maken (met de bus, voor de trein moet je nog het 'reizen met ns' activeren).
<<

Anoniem260

Bericht 07 Okt 2014 10:29

Re: OV chipkaart

June schreef:
Jerry schreef:Als de kaart nu geldig is, dan wel ja
( :silent: zou niet weten waarom niet :silent: )

Wat een bijzondere emoticonkeuze.


oké das prima.

@tania, met mijn korting (voor trein) moest ik destijds een 'product ophalen'. Mijn zus heeft n kaart met automatisch opladen en komt nooit op n treinstation en heb haar er nooit over gehoord dat ze n product had moeten ophalen.
<<

Anoniem103

Bericht 07 Okt 2014 11:23

Re: OV chipkaart

Ik ben inmiddels weer terug, heb het maar gewoon geprobeerd en er stond al automatisch 20 euro op dus hij werkte meteen. Bedankt voor jullie antwoorden!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Okt 2014 13:19

Re: OV chipkaart

Heb je nu voor hem een persoonlijke met korting? Buschauffeur vertelde vorige week toen ik voor N een kaartje kocht voor 5,- dat ze met 35% korting mogen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 07 Okt 2014 15:18

Re: OV chipkaart

Goh, dat is waar. Ik moet vanaf volgende maand of voor m'n dochter gaan betalen. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Okt 2014 15:49

Re: OV chipkaart

June schreef:
Jerry schreef:Als de kaart nu geldig is, dan wel ja
( :silent: zou niet weten waarom niet :silent: )

Wat een bijzondere emoticonkeuze.


Hahha.. je zegt het weer zo lekker droog June.

Ik haat de OV chipkaart. Boycot hem..
<<

Anoniem103

Bericht 07 Okt 2014 23:28

Re: OV chipkaart

Chaos schreef:Heb je nu voor hem een persoonlijke met korting? Buschauffeur vertelde vorige week toen ik voor N een kaartje kocht voor 5,- dat ze met 35% korting mogen.


Ik heb zo'n persoonlijke kaart maar ik weet niet of er korting afging eigenlijk.
<<

Fiene

Bericht 08 Okt 2014 07:42

Re: OV chipkaart

Hier hoeven kinderen geen ov kaart maar betaal je 1 euro. Dat is altijd goedkoper voor me. Vaak hoef ik niet eens te betalen omdat de chauffeur dat niet nodig vindt.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers