Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Jul 2022 14:12

Re: Vragentopic - Algemeen

Ik had het met een vriendin over muziek vandaag. Onze zoon zingt lekker mee met onze playlist en soms komt daar wel eens een scheldwoord in voor als het ongecensureerd is. Snapt hij nog niet dus niet erg (en hij zingt dat niet mee, don’t worry). Maar zij vond het echt not done. Nu zijn Australiërs wat dat betreft heel anders, hier is alles s-word en f-word etc. Dus ik zei ook: in Nederland spelen ze gewoon vaak de ongecensureerde versie op de radio, tenminste, dat meen ik me te herinneren, Eminem enzo. Maar is dat zo? En toen vroeg zij terecht: alleen de Engelse liedjes, omdat kinderen het toch niet verstaan, of ook de Nederlandse? Die rappers van nu zeggen toch gewoon ‘bitch’ etc zonder gecensureerd te worden? En dan de volgende vraag: wordt daar rekening mee gehouden wanneer dit wordt uitgezonden (als in: ‘s avonds meer van dit soort liedjes dan overdag ivm kinderoortjes)? En wat is jullie mening hierover?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Jul 2022 14:40

Re: Vragentopic - Algemeen

Ja, overdags wordt muziek wel gecensureerd ja. Je hoort dan een heel korte stilte.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jul 2022 14:55

Re: Vragentopic - Algemeen

Of het nummer heeft ook een age-appropriate versie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jul 2022 15:06

Re: Vragentopic - Algemeen

Ik hoor echt amper gecensureerde muziek. En alleen Nederlands zou hier niet werken. J spreekt met zijn 6 jaar al behoorlijk Engels. Gister schakelde hij ook moeiteloos over als hij doorhad dat mensen geen Nederlands spreken. Hij krijgt zelfs Engels op school vanaf groep 1. Ik denk dat je het vooral niet groter moet maken dan het is. Schelden wordt snel een ding terwijl het voor J niets spannends is.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 16:42

Re: Vragentopic - Algemeen

Op de radio wordt overdag ongecensureerde rapmuziek gedraaid. Ik heb er geen problemen mee. Moeilijk gedoe om niks. Als je niet wil dat je kind dit hoort dan zet je iets anders op, het is makkelijk te ontwijken.
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 17:02

Re: Vragentopic - Algemeen

Ik luister geen radio dus weet dit niet. Maar wat me vaker opvalt onder volwassenen is dat Nederlanders in het Engels ook veel makkelijk en sneller schelden dan bijvoorbeeld Amerikanen dat doen. Mijn Amerikaanse vrienden zeggen bijvoorbeeld heus wel dingen als ‘fuck’ als we onder ons zijn maar echt niet in het openbaar of op het werk ofzo.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Jul 2022 23:09

Re: Vragentopic - Algemeen

Hoe gaan jullie om met je telefoon en water? Mijn telefoon heeft een certificering doe waterdicht aangeeft (IP68), maar ik blijf heel voorzichtig. Nu maakt een vriendin foto’s in het water ermee (niet vanaf de kant). Dat vind ik toch ergens spannend, flashbacks naar bakjes vol rijst op de verwarming met een telefoon erin. Wat is jullie ervaring?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 12 Jul 2022 06:17

Re: Vragentopic - Algemeen

Volgens mij moet mijn telefoon er ook tegen kunnen, maar ik hou hem toch maar ver uit de buurt van water.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jul 2022 07:16

Re: Vragentopic - Algemeen

Mijne moet er tegen kunnen. Mijn man heeft dezelfde en ging toen bij de babyspa met zijn telefoon in het water de hele tijd. Niks mee gebeurd. Zelf vind ik het eng
Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 12 Jul 2022 07:38

Re: Vragentopic - Algemeen

In gewoon water zou moeten kunnen, maar zwembadwater (waar chloor in zit) en zeewater niet, daar zijn ze niet op getest en kan dus wel de telefoon aantasten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2022 07:38

Re: Vragentopic - Algemeen

Mijn telefoon is zeker waterdicht (weet even niet uit m'n hoofd welke IP) maar toen ie een keer in het bad viel was de USB poort wel nat geworden en kreeg ik urenlang een melding dat de telefoon niet opgeladen mocht worden. En daarna een melding dat het weer veilig was om op te laden. Hij deed 't sowieso verder prima in de tussentijd.

Meenemen in het zwembad boven water zou ik wel durven maar bewust in het water houden niet.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2022 09:28

Re: Vragentopic - Algemeen

Mijn telefoon zou ook waterdicht moeten zijn, maar na onderwater foto's gemaakt te hebben deed ie het niet meer. Na veel gesteggel, kreeg ik een nieuwe. Ik doe het dus niet meer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jul 2022 07:29

Re: Vragentopic - Algemeen

Mijn iPhone is vorig jaar een x in een meer gevallen en er was niks mee aan de hand! Had ik ook echt niet gedacht.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Jul 2022 08:54

Re: Vragentopic - Algemeen

Taeda schreef:Hoe gaan jullie om met je telefoon en water? Mijn telefoon heeft een certificering doe waterdicht aangeeft (IP68), maar ik blijf heel voorzichtig. Nu maakt een vriendin foto’s in het water ermee (niet vanaf de kant). Dat vind ik toch ergens spannend, flashbacks naar bakjes vol rijst op de verwarming met een telefoon erin. Wat is jullie ervaring?

Ik probeer het ook te vermijden. Laatst zag ik iemand z’n telefoon afspoelen onder de kraan. Daar kreeg ik ook een error van en hij zei: “Hij is toch waterdicht?” Ja, dat is inderdaad zo, maar ik zou het niet bedenken.

Ik weet niet wat ip68 is uit m’n hoofd, maar het probleem zit vooral in druk en verschillende soorten water volgens mij. Dus dat afspoelen onder de kraan moet denk ik gewoon kunnen.

Ik heb deze overigens al een keer in de wc laten vallen en dat heeft niks van problemen opgeleverd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jul 2022 09:44

Re: Vragentopic - Algemeen

Ik kreeg al een error toen ik met mijn smartwatch met zwemfunctie het zwembad in sprong dus mijn telefoon laat ik helemaal uit mijn hoofd. Het zal ongetwijfeld kunnen maar ik zoek het liever niet op.
2015 💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Jul 2022 22:10

Re: Vragentopic - Algemeen

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit, ondanks de specificaties, niet aandurft. Met grote voorzichtigheid bij het water foto’s blijven maken dus.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Jul 2022 23:32

Re: Vragentopic - Algemeen

Ik doe ook voorzichtig, maar ga er wel prima fotos mee maken in het zwembad. Maar dan ik in het water en telefoon boven water.

De oudste heeft mijn telefoon weleens in bad gegooid of in een emmer water. Toen dacht ik ook HELP! Maar telefoon deed het nog gewoon en er was niets verder aan de hand. Ik zou het alleen nooit express doen en vis mijn mobiel dan ook snel uit het water. Je weet maar nooit 😅
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Jul 2022 08:00

Re: Vragentopic - Algemeen

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten of mijn telefoon tegen water kan, maar of hij het wel of niet zou kunnen dan nog zou ik het er niet op gokken.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 30 Jul 2022 09:36

Re: Vragentopic - Algemeen

Heeft iemand hier wel eens bedwantsen gehad?

Mijn dochter is een week op kamp geweest in een groepsverblijf (met bedden) en is teruggekomen met kleine rode bultjes in haar nek, op haar buik en benen. Het ziet er anders uit dan muggenbulten.

Ik heb er verder weinig aandacht aan besteed, tot ik vanochtend een artikel in de Volkskrant las over bedwantsen. Nu ben ik in lichte paniek...
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 30 Jul 2022 09:44

Re: Vragentopic - Algemeen

Nee nooit gehad, maar wel mijn grootste angst om een keer vanaf vakantie oid mee terug te nemen...

Zou het niet helpen om nu alles wat ze mee had, goed heet te wassen? Of desnoods gewoon maar weg te gooien?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Jul 2022 14:48

Re: Vragentopic - Algemeen

Oei, nee, geen ervaring.
Ik dacht tot een paar jaar geleden zelfs nog dat bedwantsen een soort verzinsel waren (donut let the bed bugs bite).
Online lees ik als tip vooral om alles op 60 graden uit te wassen.

Heeft iemand ook een tip hiervoor? Ik heb voor dochter tweedehands digibirds gekocht. Nou komen die dus alleen uit een huis waar mensen binnen roken, dus dat spul stinkt.. Online lees ik vooral tips om items in een soda of azijn badje te laten weken, maar aangezien dit speelgoed met batterijen is lijkt dat me niet zo'n goed idee, haha. Hoe zou ik die geur eruit kunnen krijgen?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 30 Jul 2022 17:22

Re: Vragentopic - Algemeen

Robijn drywash misschien?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 30 Jul 2022 17:47

Re: Vragentopic - Algemeen

Heb even gegoogeld, dacht dat het pluche was, maar is dus gewoon kunststof. Misschien schoonmaken met een vochtige doek met azijn?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 30 Jul 2022 19:24

Re: Vragentopic - Algemeen

In een afgesloten zakje met koffiebonen? Bonen absorberen een rooklucht. En daarna zou ik ze buiten laten luchten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Jul 2022 21:43

Re: Vragentopic - Algemeen

Oh echt? Koffiebonen hebben we wel, kan het altijd even proberen.
En zal het doekje met azijn ook proberen. Ze voelen ook een beetje viezigheid, dus moeten sowieso nog even schoon.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers