Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broer/zussen op grote afstand met kindjes

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:08

Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Heeft iemand hier broers/zussen die ver weg wonen (ander continent bijvoorbeeld)met kinderen? Mijn schoonzus is zwanger en ineens voelt de afstand nog groter als dat deze was.
Hoe onderhouden jullie contact? Hebben jullie een vast wekelijks skype uurtje? Hoe vaak ga je langs?
Laatst gewijzigd door Bacio op 05 Okt 2014 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 05 Okt 2014 16:16

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Mijn broer en schoonzus wonen ver maar ze hebben mog geen kinderen.
Zij missen onze kinderen wel. Mijn schoonzus heeft nog Ov en komt mog wel eens langs als ze vrij is gelukkig.
Ik hoop dat als zij kinderen krijgen weer bij ons in de buurt komen wonen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Okt 2014 16:19

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar mijnz ussen wel. Die wonen in hetzelfde dorp 5 kwartier van waar ik woon. Een beetje afhankelijk van waar we zin in hebben heb ik 2-3 per maand contact met mijn zussen. Mijn oudste zus heeft 3 mannen, waarvan de oudste twee nu de leeftijd hebben dat ze kunnen komen logeren en dat gebeurd 2x per jaar ongeveer. Mijn anders zus is nog wat voorzichtinger.
Ik ga vaker die kant op dan dat zij deze kant op komen, maar mijn ouders wonen ook in hetzelfde dorp. Als ik bij mijn ouders langs ga, loop ik vaak wel even bij mijn zussen langs.
Ondanks dat ik ze vaker zou willen zien, zie ik mijn neefjes en nichtjes toch vrij veel en ben ik wel tevreden met hoe het nu gaat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 05 Okt 2014 16:24

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Mijn zus woont op 1,5 uur rijden, valt dus wel mee met de afstand, maar is te ver om spontaan langs te gaan.
Zij komt regelmatig deze kant op en wij gaan een paar keer per jaar naar haar.
Mijn broertje zit nu voor ruim een half jaar aan de andere kant van de wereld. Met hem skypen we af en toe en verder gaat veel contact via whatsapp. Mijn kinderen spreken berichtjes in en ik maak filmpjes van ze en mijn broertje spreekt berichtjes terug in en stuurt veel foto's.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:29

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Met grote afstand bedoelde ik in een ander continent wonen.
<<

Anoniem88

Bericht 05 Okt 2014 16:30

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Broertje van mijn vriend woont met zijn gezin in het noorden, wij in het westen. Eigenlijk is het contact minimaal, vooral via Facebook en af en toe bellen ze eens. Maar de band tussen m'n vriend en z'n broertje is ok een tijd heel slecht geweest, dus dit is al heel wat. Vriend zou wel meer contact willen overigens, juist vanwege z'n nichtje van vijf en juist omdat het toch z'n broertje is, maar het komt voor zijn gevoel helaas niet echt van de vloer.
<<

Anoniem88

Bericht 05 Okt 2014 16:30

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Bacio schreef:Met grote afstand bedoelde ik in een ander continent wonen.

Dan moet je dat er even bij vermelden :)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:32

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Liadan schreef:Mijn zus woont op 1,5 uur rijden, valt dus wel mee met de afstand, maar is te ver om spontaan langs te gaan.
Zij komt regelmatig deze kant op en wij gaan een paar keer per jaar naar haar.
Mijn broertje zit nu voor ruim een half jaar aan de andere kant van de wereld. Met hem skypen we af en toe en verder gaat veel contact via whatsapp. Mijn kinderen spreken berichtjes in en ik maak filmpjes van ze en mijn broertje spreekt berichtjes terug in en stuurt veel foto's.
Dat is inderdaad wel leuk. Wij zijn zo bang dat het kindje ons straks helemaal niet goed kent.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:33

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Dundas schreef:
Bacio schreef:Met grote afstand bedoelde ik in een ander continent wonen.

Dan moet je dat er even bij vermelden :)
heb t aangepast :-)
<<

Anoniem122

Bericht 05 Okt 2014 16:34

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Ja ik! Mijn nichtje van 2,5 woont op bijna 1.5 uur rijden hier vandaan.
Ik zie haar niet zo heel vaak helaas, meestal alleen als ik naar mijn ouders ga, en dat is 1x in de 2 a 3 maanden ongeveer.
We skypten al regelmatig, maar toen ik 5,5 maand in Thailand zat skypten we meerdere keren per week, zeker wel om de dag. Dat was wel heel fijn, want ik mistte haar verjaardag en ze groeide ineens zo enorm hard en begon ineens meer te praten etc.
Dus mistte zo niet heel veel.

Het is nu ook een leuke leeftijd om te skypen. Dan gaf ze kusjes op de Ipad etc, en voor haar werd het ook vaste prik om met mij te skypen. Mijn moeder past bijvoorbeeld iedere donderdag op en standaard voordat ze haar middag slaapje ging doen, gingen we skypen (Kwam mooi uit met tijdsverschil en ik was dan net thuis van stage). Dus toen, en nu nog steeds is het iedere keer als ze naar boven gaan dat ze naar de computerkamer rent en zegt "Neehee eerst tante *naam* skypuh!" :D

Laatst ben ik een week bij mijn ouders geweest en bijna ook de hele week op haar gepast en dat is dan extra fijn.
Ik vind het wel lastig soms, heb verder helemaal niks met familie, maar haar mis ik wel. En zeker nu met het oog op dat er grote kans is dat ik volgend jaar ga emigreren.. We zouden dit jaar sinterklaas voor het eerst vieren, en nu hebben de schoonouders van haar ook besloten het te vieren, op 5 december.. Nouja dan zouden wij het de dag er na doen, maarja nu toch maar besloten niet te doen want dat wordt waarschijnlijk te druk en een tweede dag is natuurlijk toch minder leuk.. En dan beslissen ze (logisch!) om het dan volgend jaar met onze familie samen te vieren ipv met schoonfamilie en dan denk ik wel "Ja en dan ben ik er waarschijnlijk niet.."
Dat is wel lastig.. Zeker omdat als ik eenmaal daar werk de kans nihil is dat ik naar NL kan komen tussendoor. En ik zie hun ook niet zo snel op het vliegtuig stappen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:38

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Skypen wordt inderdaad pas leuk vanaf een jaar of twee. We gaan in elk geval de eerste kerst samen vieren.
<<

Anoniem122

Bericht 05 Okt 2014 16:40

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Bacio schreef:Skypen wordt inderdaad pas leuk vanaf een jaar of twee. We gaan in elk geval de eerste kerst samen vieren.


Leuk!
Wat mijn zus trouwens ook heel veel deed, is foto's sturen via WA. Dat is ook vanaf de geboorte al leuk!
En mijn ouders maakten ook altijd heel veel foto's als ze daar was (iedere week), en dan kreeg ik weer een mail met 30 foto's ofzo :P
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:42

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Helaas wonen opa en oma in nog een ander continent, dus die zullen elkaar ook weinig zien. We zien elkaar nu 1x in de 2 jaar. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen!
<<

Anoniem122

Bericht 05 Okt 2014 16:44

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Ja een ander continent is idd een heel ander verhaal weer.. Zie daar dus ook wel tegen op, als ik straks ga emigreren.
Hopelijk zal er een manier zijn om elkaar toch iets vaker te zien dan 1x in de 2 jaar, al zou het maar 1x in t jaar of 2x in de 3 jaar zijn.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 05 Okt 2014 16:45

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Mijn broer en zussen wonen allen ver weg. We zien elkaar niet heel vaak, op verjaardagen en feestdagen het meest. Daarnaast bij mijn ouders.
De een spreek ik vaker, vaak via Telegram/Whatsapp, dan de ander.

Ik las laatst ook hier ergens dat familie vaker komt bij kinderen e.d.. Hoe komt dat? Hebben de gene met kinderen, de broers/zussen van die gene of beide hier meer behoefte aan als er kinderen zijn?

Ik had hier nooit bij stil gestaan en nu ik zwanger ben vraag ik mij af hoe het bij mij gaat. Ik verwacht niet gek veel meer, wel van beide ouders, maar meer niet. Het hoeft van mij denk ik (nu) ook niet echt meer. Wanneer mijn broer en zusje dichter bij woonde had ik wel graag meer contact gehad, maar dit ook zonder kinderen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:47

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

ไม่เป็นไร schreef:Ja een ander continent is idd een heel ander verhaal weer.. Zie daar dus ook wel tegen op, als ik straks ga emigreren.
Hopelijk zal er een manier zijn om elkaar toch iets vaker te zien dan 1x in de 2 jaar, al zou het maar 1x in t jaar of 2x in de 3 jaar zijn.
Ga je terug naar Thailand?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 16:50

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Wolfinschaapskleren schreef:Mijn broer en zussen wonen allen ver weg. We zien elkaar niet heel vaak, op verjaardagen en feestdagen het meest. Daarnaast bij mijn ouders.
De een spreek ik vaker, vaak via Telegram/Whatsapp, dan de ander.

Ik las laatst ook hier ergens dat familie vaker komt bij kinderen e.d.. Hoe komt dat? Hebben de gene met kinderen, de broers/zussen van die gene of beide hier meer behoefte aan als er kinderen zijn?

Ik had hier nooit bij stil gestaan en nu ik zwanger ben vraag ik mij af hoe het bij mij gaat. Ik verwacht niet gek veel meer, wel van beide ouders, maar meer niet. Het hoeft van mij denk ik (nu) ook niet echt meer. Wanneer mijn broer en zusje dichter bij woonde had ik wel graag meer contact gehad, maar dit ook zonder kinderen.
Bij ons komt het dus echt door het kindje. We hebben sowieso een hele goede band met die kant van de familie, ook al is de afstand zo groot. We spreken alle gezinsleden minimaal 1x per week via skype of hangout. Maar wij zijn allemaal volwassen en hebben een goede band en kennen elkaar, we willen graag een band opbouwen met ons allereerste nichtje of neefje. En dat lijkt me best lastig als er zoveel oceanen tussen liggen.
<<

Anoniem122

Bericht 05 Okt 2014 17:02

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Ja dat is wel het plan. Ze hebben me toen ik daar was al gezegd dat ze me graag terug willen en ik wil ook enorm graag terug. Moet alleen eerst afstuderen (in januari hopelijk) en ze zien het liefst dat ik paar maanden werkervaring op doe (heeft met onder andere het salaris te maken), maar dat is lastig nu nog zonder diploma.
Maar nu mijn relatie toch voorbij is kan ik ook rondkomen van een lager salaris daar in mijn eentje, dus misschien kan ik een deal maken, eerste jaar tegen een lager salaris en na een jaar werkervaring dat, indien mijn contract verlengd wordt, ik ook wat meer ga verdienen.

Ik wil hier gewoon zo snel mogelijk weg, en heb daar véél voor over.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 17:06

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Waarom wil je zo snel mogelijk weg?
In principe kun je wel tickets Ams - Bangkok krijgen rond de 500 euro. Dan zou je denk ik wel 1x per jaar elkaar kunnen blijven zien.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 05 Okt 2014 17:16

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Mijn zus woont met haar vriend en zoontje in Canada. We skypen, maar niet vaak, je hebt natuurlijk ook tijdsverschil, vind het wel heel jammer dat we elkaar weinig zien en de kids dus ook
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem122

Bericht 05 Okt 2014 17:18

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Bacio schreef:Waarom wil je zo snel mogelijk weg?
In principe kun je wel tickets Ams - Bangkok krijgen rond de 500 euro. Dan zou je denk ik wel 1x per jaar elkaar kunnen blijven zien.


Omdat ik het hier wel beetje zat ben en weet dat ik daar wel gelukkig kan zijn :) Ik heb daar een geweldige tijd gehad en kan daar mijn beroep ook uitoefenen op de manier zoals ik dat prettig vindt. Anders dan in NL.

En ja de tickets zijn opzich niet duur, maar wel met een maandelijks inkomen van omgerekend zo'n 400 tot 450 euro, waarmee je net kan rondkomen ;)
En daarbij heb ik straks maar 5 of 10 vakantiedagen.

Maar waar wonen jouw broer en schoonzus dan? Dat jullie elkaar maar 1x in de 2 jaar kunnen zien?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 05 Okt 2014 17:21

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

In Australie.

Misschien willen je ouders/broers/zussen wel een bijdrage doen voor je ticket? Het is voor iedereen goedkoper als jij naar Nederland komt ipv zij allemaal naar Thailand.
<<

Anoniem122

Bericht 05 Okt 2014 17:24

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Bacio schreef:In Australie.

Misschien willen je ouders/broers/zussen wel een bijdrage doen voor je ticket? Het is voor iedereen goedkoper als jij naar Nederland komt ipv zij allemaal naar Thailand.


Australië is idd wel gelijk heel ver weg en duur :(

En wat je zegt is waar :) En waarschijnlijk zouden ze dat ook wel doen hoor, maar vind het ook zo zonde om voor een weekje over te komen maar. Maarja, zorgen voor later! Eerst maar afstuderen en die baan in de wacht slepen :)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Okt 2014 18:35

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

ไม่เป็นไร schreef:Ja dat is wel het plan. Ze hebben me toen ik daar was al gezegd dat ze me graag terug willen en ik wil ook enorm graag terug. Moet alleen eerst afstuderen (in januari hopelijk) en ze zien het liefst dat ik paar maanden werkervaring op doe (heeft met onder andere het salaris te maken), maar dat is lastig nu nog zonder diploma.
Maar nu mijn relatie toch voorbij is kan ik ook rondkomen van een lager salaris daar in mijn eentje, dus misschien kan ik een deal maken, eerste jaar tegen een lager salaris en na een jaar werkervaring dat, indien mijn contract verlengd wordt, ik ook wat meer ga verdienen.

Ik wil hier gewoon zo snel mogelijk weg, en heb daar véél voor over.


Ah joh waarom is je relatie voorbij? Als je dat tenminste wil vertellen? Vond het wel "goed van je (weet niet hoe ik het moet omschrijven) dat je voor zo'n stage hebt gekozen ondanks dat je en relatie hebt. MAar het is daarna niet goed gegaan?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem122

Bericht 05 Okt 2014 18:44

Re: Broer/zussen op grote afstand met kindjes

Dankjewel voor je compliment :) Ja die stage is de beste beslissing ooit geweest.
Heb je PM gestuurd, wil het liever niet zo online hebben staan.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers