Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je kind ergens alleen laten spelen

<<

Anoniem186

Bericht 04 Okt 2014 11:11

Je kind ergens alleen laten spelen

Mijn dochter is zojuist voor het eerst ergens alleen gaan spelen. Ze had gister een meisje ontmoet die een paar huizen verder woont. Meisje stond net voor de deur of m'n dochter bij haar thuis mag komen spelen.
M'n man heeft ze afgezet en nu is ze daar alleen.
En ik vind het spannend, haha! M'n meisje wordt groot. Nu moet ik haar los gaan laten. Maar hoe doe je dat eigenlijk?
Herkenbaar of ben ik een sentimentele muts?
<<

Anoniem127

Bericht 04 Okt 2014 12:34

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Ja heel herkenbaar, ik maakte me hier al druk om voordat ze naar de basisschool ging. De eerste keer vond ik ook heel spannend, de tweede keer ging ze weer met hetzelfde jongetje spelen en vond ik het al wat minder spannend en nu ben ik er wel aan gewend, ook met andere kindjes.

Leuk dat ze een kindje gevonden heeft in de buurt om mee te spelen :).
<<

Anoniem193

Bericht 04 Okt 2014 13:05

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Heel spannend jans!
Onze jongste ging vorige week met een jongetje uit de klas mee en ik moest ook even slikken. Een uur is dan best lang!
<<

Anoniem84

Bericht 04 Okt 2014 13:32

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Onze dochter speelt nu ook iedere keer met kinderen uit haar klas. Ik vond het vooral even spannend hoe zij zou reageren op het moment dat ze daar zou zijn en ik weg zou gaan, maar dat ging gewoon goed. Ik vind het vooral erg leuk om ze te zien samenspelen en hun dingetjes van school te hebben.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Okt 2014 14:21

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Dat lijkt mij ook echt heel spannend! En loslaten lijkt me heel moeilijk, stap voor stap!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem275

Bericht 04 Okt 2014 14:34

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Spannend is dat dan he, ik ben ook benieuwd hoe dat tzt zal gaan!
T. heeft 1x bij L. van ignore gespeeld. We waren daar wezen thee drinken en mijn L. werd moe en moest naar bed. T. wilde niet mee, die is toen nog daar gebleven.
Ik dacht eerst dat hij wel achter me aan zou komen als ik echt weg ging, of dat hij naar huis zou willen wanneer hij moest plassen (hij was toen net en paar dagen zindelijk), maar hij is er nog 1.5uur geweest of zo..
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Okt 2014 15:24

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Ik vond dat de eerste keren ook spannend.
Nu vind ik het weer spannend als mijn dochter alleen naar de speeltuin op de hoek gaat. Dat zijn we nu aan het oefenen, maar dan ga ik toch ook wel een aantal keer kijken van een afstand.

Wel leuk dat ze een vriendinnetje in de buurt gevonden heeft om mee te spelen.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Okt 2014 15:33

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Mijn zoontje heeft regelmatig speeldates, de eerste keer vond ik t ook spannend maar nu alleen maar leuk voor hem. Gelukkig komen ze ook hier regelmatig spelen.
Hij heeft ook een kinderfeestje gehad, dat vond ik denk ik spannender haha.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Okt 2014 15:34

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Ik vond het ook best spannend. Nu gaat Louise vaak bij één van de oma's logeren en af en toe ook bij mijn beste vriendin, of daar een dagje spelen. Maar in augustus had een vriendin van me die een dochter heeft van haar leeftijd gevraagd of Louise daar een nachtje mocht gaan logeren. We hadden toch een babysit nodig dat weekend, dus ik vond het wel prima, maar ik was bang dat ze heel bang zou zij, maar dat viel uiteindelijk mee. Ze was alleen wat bang van de papa, maar toen ze haar vriendinnetje zag was dat ook weer klaar en ze heeft zich blijkbaar heel goed geamuseerd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 04 Okt 2014 16:11

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Herkenbaar hoor! Sinds kort wordt A regelmatig opgehaald door buurtgenootjes om buiten te komen spelen. Ze mag dan wel alleen van mij, maar alleen voor het huis op de stoep en dan nog kijk ik regelmatig. Gelukkig luistert ze goed, komt zelf vaak even langs en als ze ergens anders heen wil moet ze sowieso eerst naar mij komen. Maar toch vind ik het maar niks, haha. Wat wel scheelt is dat die buurtgenootjes eigenlijk allemaal ouder zijn, ze speelt bijvoorbeeld regelmatig met twee meisjes van 8. Niet dat ik dan niet hoef op te letten, maar die meisjes weten bijvoorbeeld dat A niet mag oversteken en dat ze niet zomaar ergens naartoe mag en daar houden ze goed rekening mee. Ik vind het helemaal leuk voor haar dat ze nu echt buiten kan spelen met andere kinderen, maar diep van binnen zou ik haar het liefst binnen houden of overal mee naartoe gaan. Gelukkig weet ik ook wel dat dit niet gezond is en dat het juist leuk is voor haar nu, maar toch krijg ik dat gevoel niet helemaal uitgeschakeld.
<<

Anoniem73

Bericht 04 Okt 2014 21:11

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Oo ja pfff van de week vroeg een vriendje of ze een keer mocht komen spelen. Ik vind het doodeng! Lees dus ff mee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2014 21:33

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

In het begin vond ik dat ook wel eng, ja. Ze had een vriendje op de peuterspeelzaal met wie ze wel eens speelafspraakjes had, maar dan kwam de moeder mee naar ons of ik naar hen en dan dronken we samen thee, maar toen kwam hun oppas het vriendje een keer halen en zei dat zij best mee mocht komen om te spelen. Toen ben ik dus zelf niet meegegaan, maar toen zat ik wel steeds op de klok te kijken. De eerste keer is dat best eng. Nu heeft ze al bij heel wat kinderen gespeeld en heb ik er niet zo'n moeite meer mee, al wil ik haar wel de eerste keer het liefst altijd even zelf brengen. Sommige ouders geven hun kind gewoon mee, al is dat kind nog nooit bij ons geweest, dat doe ik zelf niet zo gauw.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 04 Okt 2014 21:49

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

S. is nog nergens wezen spelen. Hij heeft ook nog niet echt een vast vriendje. Het is iedere dag ook weer een ander waar hij mee heeft gespeeld. Ik heb ook het idee dat het bij jongens lang niet zo snel gaat als bij meisjes. Dat jongens meer de kat uit de boom kijken. Dochter van een vriendin is al bij 3 kindjes wezen spelen en zit ook net in groep 1 en een zoontje van een kennis die nu in groep 2 zit is nog maar 1x ergens wezen spelen. Misschien ook wel toeval maar het viel me gewoon op. Hoe zit het bij de andere jongens mama's?

Ik denk dat ik het de eerste paar keer ook best eng ga vinden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2014 21:54

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Het hoeft op zich ook niet een vast vriendje te zijn, soms komen er ook kinderen mee over wie ik haar normaal nooit hoor. Zij heeft soms ook wel dat ze gewoon met iemand wil spelen en dan gewoon iemand zoekt die kan en wil. En soms gaat dat dan juist verrassend goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 04 Okt 2014 22:14

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

N. heeft vorige week ook voor het eerst bij iemand uit zijn klas gespeeld. Ik vond het ook wel spannend hoe het zou gaan, maar de moeder van dat kindje stuurde al snel een berichtje dat het goed ging. Ik heb hem er ook zelf heen gebracht en na anderhalf uur weer opgehaald.

Was het goed gegaan jans?
2010 2012 2015 2017
<<

Fiene

Bericht 05 Okt 2014 20:35

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Hier komt het ook geregeld voor. En hier is het misschien wat extra '' raar/ wennen'' omdat R met veel kinderen uit mijn klas spelen en die dus nu ook bij ons thuis komen spelen.
<<

Anoniem127

Bericht 05 Okt 2014 21:02

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Ja, da's ook gek Fiene. Dat vinden de kinderen zeker wel leuk dat ze bij de juf kunnen spelen?
<<

Fiene

Bericht 05 Okt 2014 21:03

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Ja dat vinden ze zeker leuk haha. Al vergeten ze me gelukkig snel wanneer ze samen aan het spelen zijn.
<<

Anoniem112

Bericht 06 Okt 2014 11:12

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Mijn zoontje heeft al heel veel afspraken gehad, elke dag staan er wel kinderen aan mijn fiets, ik moet het zelfs een beetje afhouden anders word het teveel en te vermoeiend.
Hij is nu nog maar 1 keer ergens anders geweest, de andere keren kwamen ze hier spelen, hij vind t zelf namelijk nog erg spannend om ergens anders te spelen.
<<

chelle

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:41

Bericht 06 Okt 2014 13:40

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Hier speelt A. al best een tijdje zelf bij haar vriendinnetjes.
Wij wonen op een plein zonder auto's wat leuk is ingericht voor kinderen. Daardoor heeft A. al vroeg de buurt kindjes leren kennen.
Alle kindjes komen bij iedereen wel over de vloer en de ouders kennen elkaar ook allemaal. Is super leuk.
Daardoor heb ik er eigenlijk nooit moeite mee gehad als A. ergens ging spelen.
Maar denk dat dat misschien wel anders zal zijn als ze straks met iemand mee gaat naar huis vanuit school.

Voor nu gaat ze zelf naar buiten en komt ook zelf weer thuis. Erg leuk in zo'n dorp.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Okt 2014 20:11

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Even dit topic omhoog gooien!

S. is vandaag voor de eerste keer bij een jongetje in de klas gaan spelen. Ik kwam hem tegen 5 uur weer halen en ik moest eerst 3x aanbellen tot de deur werd open gedaan. Uiteindelijk kwam het vriendje de deur open doen. Toen ik binnenkwam kwam me als eerst een grote rookwalm tegemoet en het was er een grote bende. Er zaten 2 mannen aan tafel te roken en de vader zat aan de telefoon te bellen en zei niet eens hallo. Die andere man wel. Ik werd zowat snel buiten gewerkt samen met S. en er werd eigenlijk verder geen woord gewisseld. Dus eenmaal in de auto vroeg ik aan S. of hij het leuk had gehad en of de mama van het jongetje ook thuis was. Nee die was er niet want die had verlof en die woonde ergens anders (?) en het jongetje had 2 papa's (?). Verder is hij vanuit school naar het jongetje zijn huis gebracht (door opa) en hij zat achterin en hoefde geen gordel om (!!). Ook kwam S. thuis en had ontzettende dorst. Hij vertelde dat hij niks te drinken had gekregen daar.

Ik weet nu niet wat ik hier nou van moet denken. Aan de ene kant wil ik niet meer dat hij daar naar toe gaat. Maar aan de andere kant is het wel S. zijn vriendje en heeft hij daar wel fijn gespeeld. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik had zo'n eerste speel date toch wel anders voorgesteld eigenlijk..
<<

Anoniem74

Bericht 16 Okt 2014 20:14

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

O, dat zou ik echt niet fijn vinden Razz....sowieso, roken in bijzijn van kinderen ?!?!

Lastig, want S had nog niet echt een speelkameraadje las ik eerder, toch? Wat vond hij er zelf van?
<<

Anoniem124

Bericht 16 Okt 2014 20:17

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Maar Razz, kende je die mensen vantevoren niet dan? Ik weet niet of ik over een aantal jaar er anders in sta maar nu kan ik me never nooit niet voorstellen mijn kind te laten spelen bij iemand met wie ik niet eerst persoonlijk kennis heb gemaakt. En ik zou ze ook zelf brengen denk ik.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Okt 2014 20:21

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Nee klopt maar hij heeft ineens deze week echt een enorme sprong gemaakt vinden wij en zijn juffen. Hij is een stuk socialer geworden. Hij vond het zelf super leuk en vroeg eigenlijk gelijkt wanneer hij weer bij hem mocht spelen. Mochten ze na de herfstvakantie weer een keer willen afspreken heb ik gezegd dat ze maar bij ons moesten afspreken. Zo kan ik ook een beetje zien hoe het kind zelf is.

Ik heb al wel laten vallen dat S. ook met andere kindjes met afspreken die hij leuk vind. En dat hij niet alleen altijd hoeft af te spreken met dat kindje. Dit jongetje had S. gevraagd om te komen spelen. Ik heb tegen S. gezegd dat hij dat ook mag vragen aan andere kindjes die hij leuk vind.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Okt 2014 20:27

Re: Je kind ergens alleen laten spelen

Charles schreef:Maar Razz, kende je die mensen vantevoren niet dan? Ik weet niet of ik over een aantal jaar er anders in sta maar nu kan ik me never nooit niet voorstellen mijn kind te laten spelen bij iemand met wie ik niet eerst persoonlijk kennis heb gemaakt. En ik zou ze ook zelf brengen denk ik.


Nee nog nooit gezien. En ik dacht er voor de zomervakantie ook zo over als hoe jij het hierboven beschrijft maar ik denk dat dit ook een stukje loslaten is. En eerlijk gezegd was ik een beetje flabbergasted toen S. met dat jongetje kwam aanlopen want een speeldate had ik echt nog niet zien aankomen. Maar ergens zij een stem in m'n hoofd dat ik hem moest laten gaan. Dat jongetje werd ook opgehaald door zijn opa en die zet de kinderen ook iedere dag thuis af. En die zag er wel betrouwbaar uit.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers