Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

<<

Anoniem166

Bericht 03 Okt 2014 20:54

21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Ik ben sinds gisteren ineens heel erg duizelig. Morgen ben ik 21 weken zwanger. Ik de eerste weken van de zwangerschap was mijn bloeddruk wel wat laag en werd ik gewoon wat dizzy als ik te lang stond en te snel opstond (zwarte vlekken voor mijn ogen). De duizeligheid waar ik sinds gisteren last van heb, is echt heel anders. Ik voel steeds een soort aanval opkomen en dan begint alles om mij heen te draaien en heb ik geen goede controle meer over mijn lichaam, heel naar. Dat trekt even later weer weg en dan gaat het weer goed. Ik had er gisteravond last van, vanmiddag heel even en nu sinds vanavond een uur of 7 weer.

Is dit herkenbaar voor iemand? Ik las wel ergens dat de bloeddruk rond 20 weken ineens nog verder kan dalen, maar ik heb daar eerder nog nooit van gehoord. Ik voel me verder goed trouwens.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 03 Okt 2014 21:02

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Ik heb het ook gehad en soms nog steeds. Met 27 weken flauwgevallen in de trein. Hier inderdaad een lage bloeddruk
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 03 Okt 2014 21:04

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Ik krijg dan trouwens ook dat mn handen en tong en wang gaan tintelen, en rare vlekken voor mn ogen. Als het weg is gaat het altijd weer prima
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 03 Okt 2014 21:12

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Ja ik herken het heel goed en het is heel vervelend. Ik heb het vooral vaak in de winkel, waarschijnlijk omdat ik daar niet zomaar ga zitten als ik duizelig word, ze hebben al een paar keer de ambulance willen bellen. Ik trek dan ook lijkwit weg en mijn hoofd begint dan te zweten en koud aan te voelen.
Wat voor mij dan helpt is wat dextro of zoute drop icm zsm naar buiten gaan en frisse lucht inademen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 03 Okt 2014 21:25

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Hier helpt zoute drop inderdaad ook wel, en altijd water bij me hebben. Het lijk wit wegtrekken is ook herkenbaar
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem315

Bericht 03 Okt 2014 21:48

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Herkenbaar, vooral in de eerste paar maanden van de zwangerschap. Lage bloeddruk was de boosdoener. Nu ben ik wel vaker duizelig en dacht ik aan bloedarmoede, maar dat was het in mijn geval niet. Ik moest er op letten dat ik zo nu en dan iets met suiker at/dronk.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Okt 2014 22:27

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Hier was een lage bloeddruk ook de boosdoener.
Het enige wat hielp was direct gaan zitten zodra ik het voelde aankomen. Dus gewoon op de grond gaan zitten, niet eerst naar de bank lopen. Leverde soms wat rare situaties op, maar liever dat dan flauwvallen. Wat daarvoor helaas ook wel een paar keer was gebeurd.

Gebruik je keltisch zeezout? Echt een aanrader. Bevat de juiste mineralen, wat je nu hard kan gebruiken.
<<

Anoniem85

Bericht 03 Okt 2014 23:55

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Ik heb het ook gehad maat dan eerder in de zwangerschap. Met 12 weken flauw gevallen in de trein
<<

Anoniem166

Bericht 04 Okt 2014 07:30

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Bedankt voor jullie reacties. Gisteravond stelde het me wel wat gerust, maar ik heb een erg slechte nacht gehad, waarbij ik om de haverklap van die duizeligheidsaanvallen had, terwijl ik dus gewoon in bed lag. Ik werd er wakker van. Ik heb alleen tegen de ochtend nog wat geslapen, maar werd alweer wakker van de duizeligheid. En heb nu om de haverklap zo'n duizeligheidsaanval, soms iedere minuut wel. Ik vind het nu wel een beetje eng worden, dus ga straks toch de verloskundige maar even bellen.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Okt 2014 07:30

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Dat zou ik ook doen sanne, dat is wel heel veel.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Okt 2014 07:41

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Ja, idd maar even bellen hoor. Dit klinkt niet als gewoon duizelig door een lage bloeddruk. Misschien iets met je evenwichtsorgaan?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Okt 2014 07:46

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Jeetje, zeker even bellen inderdaad, das niet normaal. Sterkte
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem166

Bericht 04 Okt 2014 08:06

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Ik ben er inmiddels ook bij gaan spugen en heb ook diarree. Ik weet niet of het verband met elkaar heeft, want die duizeligheid was er sinds donderdagavond al en het spugen sinds vannacht begonnen. Maar niks meer binnen kunnen houden, is nu niet handig voor mijn bloeddruk denk ik.

Moet je voor zoiets niet eerder de huisartsenpost bellen? Merk toch dat ik het lastig vind de verloskundige te bellen.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Okt 2014 08:10

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Gewoon bellen daar zijn ze voor!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Okt 2014 08:54

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Zou eerst de vk bellen dan weten die het iig ook. Als de vinden dat je de huisarts moet bellen doe je dat erna.

Beterschap :hug:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 04 Okt 2014 09:05

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Gewoon bellen hoor! Daar kijken ze echt niet raar van op. Eerst de vk, even overleggen en wellicht daarna de hap.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Okt 2014 10:16

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Dat is wel heel vaak. Misschien neemt de baby momenteel veel van je/heb je een groeiperiode? Hopelijk voel je je gauw beter...
<<

Anoniem166

Bericht 04 Okt 2014 11:15

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Verloskundige dacht aan lage bloeddruk, mid pregnancy dip. Moest af en toe wat zouts eten en veel drinken. Ik kan alleen niets meer binnenhouden. Als ik een slok water doe, komt die er binnen 3 minuten weer uit. De aanvallen van duizeligheid komen om de minuut en houden een minuut aan, dan dus een minuutje rust en dan begint het gedraai weer.
Heb de HAP gebeld en mag daar zo naartoe.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Okt 2014 11:16

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Hè bah, dat klinkt naar zeg. Ik ben benieuwd wat ze bij de hap zeggen. Sterkte!
<<

Anoniem97

Bericht 04 Okt 2014 11:51

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Sterkte, hopelijk is t snel opgelost.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Okt 2014 13:09

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Dat klinkt wel echt ernstig. Hoop dat je goede hulp krijgt. Sterkte!
<<

Anoniem166

Bericht 04 Okt 2014 13:39

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Lig nu op de verloskamer te wachten. Bloeddruk was prima in orde, mijn oren ook, dus het lijkt niet op een ontsteking van het evenwichtsorgaan. Heb ondertussen al meerdere keren overgegeven, ook bij de arts van de huisartsenpost (die mijn vroegere klasgenoot is van het Gymnasium). Er is bloed afgenomen voor het HB-gehalte. En urine wordt gecheckt, voorzover ik nog kon plassen, want er kwam bijna niets meer uit. Echo gehad en baby doet het goed. Het lijkt niet iets verloskundigs te zijn, maar ze hebben ook nog geen idee wat dan wel. Duizeligheidsaanvallen nog steeds om de minuut.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 04 Okt 2014 13:51

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Bah wat heftig. Hopelijk vinden ze snel wat de oorzaak is.
Beterschap.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Okt 2014 13:52

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Jeetje wat vreselijk naar voor je, hopelijk is er wat aan te doen, sterkte nogmaals!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Patsy

Bericht 04 Okt 2014 13:53

Re: 21 weken zwanger en ineens extreem duizelig

Bah, wat eng. Ik hoop dat ze snel vinden waar het vandaan komt. Gelukkig is alles met de baby goed. Sterkte daar!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers