Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


To do in en om Dordrecht

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2014 16:25

To do in en om Dordrecht

Zoals de meesten van jullie wel hebben meegekregen heb ik sinds kort een nieuwe relatie. Nu woont mijn vriend in Dordrecht een omgeving die ik echt helemaal niet kende en nog nooit geweest was. Daar wil ik graag verandering in aanbrengen.

Ik ben erg benieuwd wat leuke dingen zijn om te doen daar in de buurt, welke winkels, eetgelegenheden etc. leuk zijn, dingen die leuk zijn voor een gezin met jonge kinderen maar ook dingen die juist leuk zijn voor mij zelf (of zonder kinderen met hem samen). Gewoon alles wat leuk is eigenlijk.
Ik kan natuurlijk ook aan hem tips vragen, maar hij is een man en eh, hij heeft volgens mij ook gewoon zijn eigen ideeën over wat leuk is. Bovendien wil ik niet van hem afhankelijk zijn, hij is ook niet altijd thuis als ik er ben en ik wil ook gewoon een beetje mijn eigen gang gaan af en toe.

Dus kom maar door met al die geweldige tips! Ik weet eigenlijk helemaal niet of er hier dames komen uit de omgeving, maar anders zijn er vast wel meiden uit de buurt die iets weten of zo.
<<

Anoniem156

Bericht 03 Okt 2014 16:32

Re: To do in en om Dordrecht

Villa Augustus is heel leuk en lekker om te eten!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2014 16:40

Re: To do in en om Dordrecht

Poubelle schreef:Villa Augustus is heel leuk en lekker om te eten!


Jaaa! Daar ben ik geweest, dat was inderdaad heel leuk!
<<

Anoniem88

Bericht 03 Okt 2014 16:41

Re: To do in en om Dordrecht

Er wonen ook heel wat meiden van hier in en om Dordt. Toen ik nog veel.met Jordana om ging kwam ik er regelmatig, zij werkt er. Heb destijds nog wel aardig wat forummers gemeet die er (in de buurt) wonen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2014 16:44

Re: To do in en om Dordrecht

Oh leuk! Ik ben gewoon nooit Dordtoriënted geweest dus het is me nooit opgevallen haha!
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Okt 2014 17:08

Re: To do in en om Dordrecht

Ik woon aan de overkant van de rivier!

Vlakbij Villa augustus (idd leuk) heb je het energiehuis. Daar heb je khotinsky, kun je ook lekker eten of een drankje doen. En in het energiehuis zelf is een groot aanbod van culturele dingen, zit ook wel regelmatig wat leuks tussen.

Met kinderen vind ik de stadsboerderij erg leuk (misschien ben je er al geweest), kinderboerderij met aan de achterzijde een grote speeltuin. Of het wantijpark, staan wat dieren, is ook een speeltuin, in de zomer is het paddestoelenbadje gevuld voor de kindjes.. Wandelen / spelen kan ook leuk in de Biesbos (Merwelanden).

Qua winkels vind ik zelf het centrum het fijnst, veel gangbare winkels maar ook wat leuke andere zaakjes. En ook genoeg tentjes om wat te eten/drinken. Ijsje eten bij La Venezia (heerlijk!!), qua eten vond ik 'het gerecht' een leuke zaak met lekker eten. Twee Griekse restaurants met goddelijk eten..

Er is vast nog veeeeel meer! Als me nog wat leuks te binnen schiet (moet nu R even verzorgen) laat ik het nog wel weten, of als je iets specifieks wilt weten vraag maar gerust! Mijn vriend komt ook uit Dordt (woont nu bij mij) en die weet denk ik veel meer leuke dingen, met name qua eten/uitgaan/cultuur.
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 16:28

Bericht 03 Okt 2014 17:15

Re: To do in en om Dordrecht

Pim's poffertjes huis!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2014 17:31

Re: To do in en om Dordrecht

Leuk! De reacties! Ik ben eigenlijk nog nauwelijks ergens geweest moet ik zeggen dus leuk om te lezen wat de mogelijkheden allemaal zijn!
Ik ben inderdaad ook al in het centrum geweest en ik fietste langs la venezia en toen dacht ik al dat dat vast the place to be moest zijn voor een ijsje.

Er schijnt ook een boerenmarkt te zijn op vrijdag, is dat wat? En zijn er ook andere markten?
<<

Anoniem273

Bericht 04 Okt 2014 00:15

Re: To do in en om Dordrecht

Wat ik heel erg leuk vind is het van Gijnmuseum, op loopafstand net buiten het centrum. Is een oud herenhuis, nog volledig ingericht in de sfeer van 1890 ongeveer. Op zolder ligt allerlei oud speelgoed :love:

Verder kun je best leuk winkelen in Dordrecht, ook leuke boetiekjes die je nergens anders hebt. Ik ben twee dorpen verderop geboren en heb heel wat tijd in Dordt doorgebracht als puber :) Ging elk weekend uit, naar café het Avontuur (metal café) en Bibelot (oude kerk waar optredens plaatsvinden en gewoon leuke muziek gedraaid wordt).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Okt 2014 09:58

Re: To do in en om Dordrecht

Leuk al die tips! Ik ga denk ik eens even een lijstje maken.

Weten jullie toevallig ook een goeie kapper?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Okt 2014 08:20

Re: To do in en om Dordrecht

Plawijckpark in Rdam, winkelcentrum Alexandrium in Rdam (lekker groot en overdekt), Lejow meeten in Rdam :smile:
Blijdorp natuurlijk!
Verder zit je vanaf Dordt helemaal niet zo ver van de Efteling af.
Echt Dordt tips heb ik alleen verder niet :P
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Okt 2014 10:11

Re: To do in en om Dordrecht

Ok lejow meeten in Rotterdam, check. Woon jij in Rotterdam? Ik dacht plaatsje ergens in de buurt. Blijdorp, Efteling etc. staat nog wel op de planning.
Rotterdam ken ik ook echt helemaal niet bijna.
<<

Anoniem181

Bericht 05 Okt 2014 10:34

Re: To do in en om Dordrecht

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 16:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Okt 2014 19:48

Re: To do in en om Dordrecht

Pompoen schreef:Ok lejow meeten in Rotterdam, check. Woon jij in Rotterdam? Ik dacht plaatsje ergens in de buurt. Blijdorp, Efteling etc. staat nog wel op de planning.
Rotterdam ken ik ook echt helemaal niet bijna.


Jep :D In de achtertuin van Alexandrium!
En lejow heeft Efteling Abo :D Dus mocht je zin hebben :D

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron