Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje

<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2015 17:46

Re: Kinderfeestje

Wat hebben jullie kinderen getrakteerd op school?

Dochter wil weer de muizen van eierkoek, maar ik vind iets anders ook wel leuk!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jan 2015 17:53

Re: Kinderfeestje

Mijn dochter trakteert morgen. Ik heb net 47 chineesjes gemaakt van mandarijnen:-)
Foto van internet:
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jan 2015 17:54

Re: Kinderfeestje

Whaha, die zijn echt hilarisch!
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 08 Jan 2015 17:57

Re: Kinderfeestje

Wat leuk Liadan!
En lekker simpel om te maken.
💜💜💙💙
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2015 18:07

Re: Kinderfeestje

Ze zien er super leuk uit, mijn dochter lust ze helaas niet. Denk niet dat ze dit wil trakteren!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 08 Jan 2015 18:11

Re: Kinderfeestje

Ik had prinsesjes van eierkoeken gemaakt:
Afbeelding

En hier een foto van de lunch, bijna compleet:
Afbeelding
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2015 18:22

Re: Kinderfeestje

Leuk Pineco!
Waar had je de prinsesjes vandaan? Super leuk je eettafel ook, dat wil ik hier ook gaan doen!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jan 2015 18:23

Re: Kinderfeestje

Leuk die lunch Pineco! Ik denk dat wij volgend jaar ook voor lunch gaan ipv avondeten.
En de prinsesjes zijn ook leuk gemaakt.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jan 2015 18:36

Re: Kinderfeestje

Ik heb oa, autootjes van appel en druiven gemaakt, tovertafjes van druiven en meloen ( meloen dan in een ster) en puntzakjes popcorn in van die kartonnen bakjes van de Hema, oh en luchtballonnen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2521

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Jan 2015 18:37

Re: Kinderfeestje

Leuke traktaties, hier maandag trakteren. Het worden soesjes met glazuur en spikkels en dan een prikker erin.

Pin...(rest van je naam vergeten) wat heb je veel werk van de lunch gemaakt, gaaf zeg! Hoe werd er van gegeten? Wij doen ook een lunch maar dan minder uitgebreid ;-)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 09 Jan 2015 17:55

Re: Kinderfeestje

Het idee voor de traktaties kwam van traktatie-maken.nl, daar is ook een pdf met de prinsesjes te vinden.

En de lunch was helemaal niet veel werk hoor. Juist fijn dat ik alles al 's ochtends kon klaarmaken. Ze konden meteen aanvallen toen ze binnenkwamen, vrijwel alles kon gewoon met de handjes gegeten worden. En heel wat dingen konden in de loop van de middag op tafel blijven staan, zodat ze gewoon konden nemen als ze honger hadden. Dat werkte echt heel goed!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem154

Bericht 21 Jan 2015 14:20

Kinderfeestjes...hoeveel kindjes en let je op samenstelling?

Mijn ouste heeft nu zijn eerste feestje. Hij is de enige jongen, samen met zeven meiden. Hij vindt het volgens mij helemaal prima, zo leuk om te zien. Allemaal roze sjaals en tassen, en 1 blauwe tas en groene sjaal :)


Hier zal in juni pas het eerste feestje gevierd worden, maar bdacht mij hoe ik hem dan laat kiezen.

Hoe doen jullie dat? Hoe laat je jouw kind kiezen, en geef je een verdeling op, of helemaal vrije keuze?
Hoeveel kindjes nodig je uit, en alleen uit de klas? En kies je sowieso de kindjes die jouw kind heben uitgenodigd?
<<

Fiene

Bericht 21 Jan 2015 14:23

Re: Kinderfeestjes...hoeveel kindjes en let je op samenstell

Hier is het volgende maand zo ver. Hij wordt vijf en mag vijf kindjes kiezen. Ik heb het voordeel natuurlijk dat ik alle kinderen ken maar met de echte drukke kinderen speelt hij sowieso niet. Ook mochten drukke kinderen niet komen van hem omdat die dan al zijn snoepjes zouden opeten haha hoe komt hij er bij.

Hier heeft hij drie meisjes en twee jongetjes uitgenodigd. We gaan spelletjes doen in de grote gymzaal van school.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2015 14:24

Re: Kinderfeestjes...hoeveel kindjes en let je op samenstell

Ik heb Yrsa grotendeels zelf laten kiezen, wel een beetje geholpen. Ik vond het wel moeilijk, had wel zoiets van 'als ik die uitnodig, moet ik die ook uitnodigen', maar ja, dan kan je wel bezig blijven. Bij Yrsa waren het trouwens ook zeven meisjes en een jongen. Zeven prinsessenkroontjes en een piratenhoed. Het waren allemaal kinderen uit de klas, maar als Yrsa naar feestjes gaat zijn er ook wel vaak kinderen die niet in de klas zitten, bijvoorbeeld buurkinderen.

Alle kinderen bij wie zij is geweest, waren hier ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jan 2015 14:32

Re: Kinderfeestjes...hoeveel kindjes en let je op samenstell

Wij hebben voor zijn eerste feestjes alleen de kindjes uitgenodigd met wie hij ook buiten schooltijd speelt: drie klasgenootjes (twee jongens, een meisje) en twee buurmeisjes. Voor zijn eerste feestjes vonden we vijf kindjes wel genoeg.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Jan 2015 14:50

Re: Kinderfeestjes...hoeveel kindjes en let je op samenstell

Mijn dochter heeft gekozen maar ik heb mee gekozen. Als het aan haar lag waren er nog 5 meer kinderen gekomen. Ze waren met z'n 8-en dit jaar en ze heeft kinderen gekozen waar ze buiten schooltijd ook mee speelt. Er waren 7 meisjes en 1 jongen, de jongen kennen we van buiten school.
Mijn dochter is ook op de feestjes geweest van de kinderen die zij had uitgenodigd maar daar houd ik niet heel veel rekening mee, het ligt eraan hoeveel ze op school en buiten school met elkaar spelen.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Jan 2015 15:04

Re: Kinderfeestjes...hoeveel kindjes en let je op samenstell

Hier heeft hij afgelopen zaterdag zijn 1e feestje gehad en had 6 kindjes uitgenodigd, hij had ze zelf uitgekozen nadat wij het aantal hadden gezegd hoeveel hij mocht. Met deze kindjes gaat hij vaak om en komt ook bij hun, 3 jongens en 3 meiden + hij zelf en z'n broertje.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Jan 2015 21:09

Re: Kinderfeestjes...hoeveel kindjes en let je op samenstell

Mijn dochter vond het heel moeilijk.
Ze heeft haar lijstje wel 5x aangepast.
Er bleef 1 kindje over. Daar speelt ze regelmatig mee. Dus ze mocht 1 kindje extra. Er komen nu 2 jongetjes en 4 meisjes.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5454

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 21 Jan 2015 23:18

Re: Kinderfeestje

Ik heb je topic samengevoegd met het eerdere kinderfeestje topic die al bestond.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Apr 2016 20:48

Re: Kinderfeestje

Over een maand ongeveer geeft mijn zoon zijn eerste kinderfeestje. Ik denk dat ze met z'n zessen of zevenen zullen zijn, 1 meisje en de rest jongens.
Iemand ideeën om te doen? We vieren het thuis, hebben een speeltuin om de hoek waar we met mooi weer in ieder geval nog heen kunnen. Ik vind het ook altijd wel leuk om wat te knutselen, iemand ideeën?
Waarschijnlijk vieren we het van 14.00 tot 17.30 uur.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Apr 2016 21:45

Re: Kinderfeestje

Vroeger gingen wij vaak met mijn verjaardagfeestjes brooddeeg "kleien", kon je in allerlei kleurtjes maken en ging dan daarna de oven in om af te bakken.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Apr 2016 21:52

Re: Kinderfeestje

En iets van een speurtocht door de wijk met tussendoor spelletjes en opdrachten of oud hollandse spelen.
<<

Anoniem258

Bericht 21 Apr 2016 21:55

Re: Kinderfeestje

Foamklei is erg leuk. Ik heb 2 wkn terug het feestje van de tweeling gehouden en heb dit met ze gedaan
Ze waren er mooi zoet mee.
Het smeert ook niks. Ik had houten figuurtjes gekocht die ze versierd hebben.
Ik kan je via fb wel een foto sturen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Apr 2016 21:58

Re: Kinderfeestje

Graag Meggy, ik ben benieuwd want dat klinkt leuk!

Brooddeeg is ook een leuk idee, dat moet alleen geloof ik wel heel lang in de oven toch?

Oudhollandse spelletjes is ook leuk, ik denk dat spijkerpoepen wel in de smaak zal vallen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 21 Apr 2016 23:21

Re: Kinderfeestje

Mijn zoon heeft afgelopen jaar een piraten feestje gehouden.
Eerst cake versierd en gegeten en cadeautjes uitgepakt.

Daarna allemaal een hoofddoek versierd met piraten hoofd erop. Dit waren door midden geknipte hydrofiele en dan met textiel stift.

Erna moesten ze enveloppen zoeken op een speelveldje met daarin opdrachten/spelletjes.
(Planklopen, kogel gooien, en nog meer piratendingen) Heb ze evt nog wel ergens.

Toen alle opdrachten gedaan waren kregen ze een schatkaart en konden ze daarmee de schat vinden (een kistje in onze zandbak in de tuin met daarin voor ieder kind een cadeautje om mee naar huis te nemen).

Als laatste hebben ze nog gekleurd en hebben ze patat,Mini snacks en ijs gegeten.

Edit, hier hadden ze net de schat gevonden
Afbeelding
En de schat en kaart!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers