Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe doe jij boodschappen?

<<

Anoniem193

Bericht 03 Okt 2014 10:27

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Cotton schreef:
Alibi schreef:Bij ons is de Albert Heijn goedkoper dan de Jumbo.

Onze Jumbo past z`n prijzen aan op de winkels binnen een straal van 2km. geloof ik. Bij ons in de Jumbo wel goedkoper dan de AH en ook dan de rest van de winkels. Aangezien alles binnen een straal van 2km. zit hahaha..


Bij ons ook, maar wij kopen amper A-merken, altijd B of huislijn. Dan zijn we met onze weekboodschappen, die praktisch elke week hetzelfde zijn, duurder uit bij Jumbo. Zeker 15/20 euro per week!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Okt 2014 10:37

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Alibi schreef:
Cotton schreef:
Alibi schreef:Bij ons is de Albert Heijn goedkoper dan de Jumbo.

Onze Jumbo past z`n prijzen aan op de winkels binnen een straal van 2km. geloof ik. Bij ons in de Jumbo wel goedkoper dan de AH en ook dan de rest van de winkels. Aangezien alles binnen een straal van 2km. zit hahaha..


Bij ons ook, maar wij kopen amper A-merken, altijd B of huislijn. Dan zijn we met onze weekboodschappen, die praktisch elke week hetzelfde zijn, duurder uit bij Jumbo. Zeker 15/20 euro per week!

Toen ik nog alles bij de Jumbo kocht was ik ook zeker wel €20 per week duurder uit. Nu haal ik het meeste bij de Lidl en enkele merkproducten (die de Lidl niet heeft) bij de Jumbo.

Als je het huismerk van de AH prima én lekker vindt, denk ik dat je daar idd goedkoper uit bent.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Okt 2014 10:41

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Wij hebben sinds vorig jaar een nieuwe Aldi in de stad, sindsdien gaat mijn man daar altijd heen :p Nog beter.
Daar komt echt 80% van onze boodschappen vandaan. de overige 20% van willekeurige plekken, C1000, Ah, Jumbo, eco-winkel, markt.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Okt 2014 10:49

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Ja, de Aldi hier is helaas een flut winkel. Plus dat er zo`n hoge pieptoon buiten hangt tegen hangjeugd en ik ben daar heel gevoelig voor. Als ik er te dicht langs loop dan wordt ik direct misselijk zo'n nare toon is het. :eyes:
<<

Anoniem193

Bericht 03 Okt 2014 10:52

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Dat is inderdaad irritant!
De oude Aldi is er bij ons ook nog. Altijd een bende daar, idioot personeel, kunt net aan met 2 karretjes langs elkaar door een pad. Als ze aan het vullen zijn kun je er niet eens langs.
De nieuwe is groot! met 4 op een rij kun je door de paden, het is altijd netjes, geen lange rijen.
<<

Anoniem123

Bericht 03 Okt 2014 11:58

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Ik vind boodschappen doen erg leuk. Normaal gesproken doen we 1 keer in de 6-8 weken grote boodschappen. Dan gaan we met de auto en kopen we frisdrank/sap/aardappelen/uien/hondenbrokken/pasta's en andere houdbare en zware dingen. En dan ga ik ongeveer 2 keer per week naar de supermarkt voor de verse dingen. Ik ga altijd naar de lidl en deen en soms de aldi. Meer supermarkten hebben wij niet in het dorp.

Nu heb ik verlof en loop ik iedere dag wel even langs de supermarkt. Ik koop niet meer dan normaal, al hebben we nu wel meer boodschappen door al het kraamvisite. Ook heb ik nu meer tijd om recepten uit te proberen en dat bedenk ik dan 's ochtends. In het weekend kom ik er niet, dan is het mij veel te druk.

Ik zou soms best willen dat ik in een stad zou wonen, dan kon ik iedere zaterdag naar de markt etc. Dat had ik dan echt gedaan want dat vind ik wel erg leuk om te doen.

Soms doe ik even snel boodschappen maar meestal heb ik wel even de tijd en doe ik rustig aan. Moet ook wel met een peuter erbij die onderweg van alles ziet.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Okt 2014 12:14

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Ik wil eigenlijk echt niet dat mijn vriend mee gaat want dan duurt het boodschappen doen nog langer, en hij gooit allemaal dingen in het karretje die ik niet wil eten, zoals snoep enzo. En dan zit ik daar mee in huis als hij weg is.
De kids neem ik liever ook niet mee, ik wil gewoon hups snel door die winkel!!
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Okt 2014 12:26

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Marin schreef:Haha zo'n whiteboard wordt hier ook veel gebruikt UN. Maar meer om de losse boodschappen op te schrijven die niet in de ingrediënten lijst vallen, dus wc papier enzo. Dan neem ik die over in de Appie of maken we idd foto's van en sturen naar elkaar.

Ja dat doen wij ook, zodra iets op is: op het whiteboard. En zodra je iets gekocht hebt van het bord: uitvegen. Werkt echt perfect voor ons.
#teammaple🍁
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 13:04

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Fiene schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Vind je dat niet vervelend Fiene?
Hoe moet dat ooit als er iets met jou gebeurd? (Bijvoorbeeld langdurig ziek / bedlegerig) Is toch wel erg dat hij zichzelf niet kan redden?


Nee ik vind dat niet vervelend, ik vind het leuk. Ik vrees al voor die tijd hahaha mocht er ooit iets met mij gebeuren. Ik was twee dagen bevallen en stond alweer zelf in de winkel. Overigens zou hij misschien wel willen hoor, maar het is gewoon soms een luie Harrie. Ik zeg hem dat ook wel eens hoor; hij doet hier geen fluit..stel dat ik dood zou gaan..wie gaat er dan wassen/strijken/voor de kinderen zorgen/ poetsen/etc/etc/etc...

En daarnaast is het ook deels mijn eigen schuld en heb ik hem zelf zo mee '' gemaakt''' maar nogmaals het is hier eigenlijk geen punt omdat ik het leuk vind om te doen/ te regelen.

Lijkt me vooral voor je man zelf een gemis, dat hij niet voor zichzelf heeft leren zorgen. Ik neem aan dat als hij alleen zou zijn, hij ook wel zou begrijpen dat je gewoon koopt wat je wil eten, groenten, aardappelen, vlees, melk, yoghurt, het is natuurlijk geen hogere wiskunde.

Wij doen allebei boodschappen en ik maak dan geen lijstje voor mijn man, het is geen klein kind. Hij snapt zelf gelukkig ook wel wat hij moet kopen en heeft zijn eigen ideeën over de producten die hij het liefst heeft.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Okt 2014 13:16

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Ik doe de boodschappen altijd, snel na het werk zonder kind en man. Maak dan in overleg van te voren een lijstje en haal alles in 1x, meeste bij de Aldi en de rest bij de AH. Mijn man kan prima boodschappen doen, al heeft ie het moeten leren (heeft jaren geleden ons hele weekbudget voor een weekend uitgegeven).
Ik ben wel structureel meer geld kwijt als hij mee gaat, dan eindigt er altijd meer in de kar dan de bedoeling is.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem100

Bericht 03 Okt 2014 13:17

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Over het algemeen doe ik alle boodschappen. Tenzij ik avonddienst heb en vriend nog niet weet wat hij wil eten, dan haalt hij dat zelf. Op zaterdagochtend doe ik alle grote boodschappen. Het grootste deel bij 1 winkel, maar doe dan ook wel de andere supermarkten aan voor de aanbiedingen en/of de dingen die we daar het lekkerst vinden. Doordeweeks doe ik dan nog 1-2x kleine boodschapjes voor verse dingen. In de keuken ligt een schrijfblokje waar we direct opschrijven wat we opmaken en aangevuld moet worden en ik maak altijd een lijstje van tevoren. Verleidingen in de winkel kan ik meestal wel weerstaan, een enkele keer neem ik wel iets extra's mee omdat het lekker is of om uit te proberen.
<<

Anoniem112

Bericht 03 Okt 2014 13:18

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Hier maakt het gelukkig niet uit wie er gaat, mijn man weet ook precies wat we nodig hebben en de keuze voor producten is ook hetzelfde, heel handig dus :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2014 13:32

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Maak je er een uitje van? Of lekker snel? een uitje haha, ik struin door de winkels heen, ga ieder gangpad af , bedenk me goed of ik alles heb. Ondertussen heb ik hele gesprekken met B en eten we vaak een koekje ofzo
Maak je een lijstje of haal je gewoon wat? meestal een lijstje
Kan je verleidingen in de supermarkt weerstaan? soms.. chocola is laaaaaaaastig
Vind je het leuk om boodschappen te doen? ja eigenlijk wel.. bedenken wat het goedkoopste is, en wat ik er mee kan gaan koken enzo
GA je naar een winkel of ga je meerder winkels af? meedere, eerst naar de Lidl en dan voor de laatste dingen naar de Jumbo

Het liefst doe ik ook zelf boodschappen, want als ik 'tomatensaus' op het lijstje schrijf, weet ik precies welke tomatensaus ik wil enz.. beetje neurotisch :P
<<

Anoniem87

Bericht 03 Okt 2014 13:33

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Maak je er een uitje van? Of lekker snel? Altijd snel, want ik ga 's avonds en dan sluit de winkel al snel.
Maak je een lijstje of haal je gewoon wat? Maak altijd een lijstje.
Kan je verleidingen in de supermarkt weerstaan? Ja, makkelijk.
Vind je het leuk om boodschappen te doen? Nee.
GA je naar een winkel of ga je meerder winkels af? Ga naar 2 winkels, maar altijd maar één per keer. Ga altijd naar de AH en soms Vomar omdat ik daar het kattenvoer haal, dat heeft de AH niet.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2014 13:34

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Dundas schreef:Grappig, we hebben hier vijf Hoogvliet supermarkten en eigenlijk bij alle vijf loopt heel deskundig en vriendelijk personeel rond. Ik vind de C1000 eigenlijk altijd stom, duur en daarbij lopen de vakkenvullers door de paden heen te schreeuwen. Ze hebben wel plezier in hun werk hoor, maar ik vind dat gewoon niet op de werkvloer thuishoren, dat geschreeuw over de weekendplannen. En als je bij de AH naar bepaalde producten vraagt, staan ze je oerdom aan te kijken. Laatst noemde iemand bij de AH-vleeswarenafdeling de filet americain met peper 'vast een feestdagenartikel, want ze zag het eigenlijk maar zélden voorbijkomen, nee mevrouw, die hebben we niet, waarschijnlijk met de kerst weer', terwijl de filet americain pesto en filet americain sweet onion wel in haar koeling lag.

Ik heb zelf bij de Hoogvliet gewerkt en ze hebben vriendelijkeheid en service zo enorm hoog in het vaandel staan (je moet eerst een training op het hoofdkantoor volgen voor je überhaupt de winkelvloer op mag), dat ik denk dat er bij jou in het dorp gewoon wat mis is gegaan, Elliot :P Of ze letten hier juist extra goed op wie ze aannemen omdat het hoofdkantoor hier zit en ze dus dicht bij de 'haard' zitten, en de kans groot is dat iemand van de directie hier ineens boodschappen staat te doen ofzo. Ik weet het niet :P


C1000 vind ik ook stom, die mensen staan inderdaad altijd onderling met elkaar te kletsen. Vreselijk vind ik dat.

Maar wij hebben dus twee Hoogvliets en ze zijn allebei vreselijk. De ene is een klein buurtsupertje. Daar hebben ze nooit voorraad, alle gangbare producten zijn altijd op. En er werken dus echt sufferds. De andere, grote Hoogvliet is gewoon totaal onpraktisch ingericht, je kunt niet met twee karretjes naast elkaar rijden en er wordt altijd op onmogelijke tijden gevuld. Precies op de drukke zaterdagochtend bijvoorbeeld. Dan sta je dus letterlijk in de file in sommige paden.

Ik weet dat de Hoogvliet zo'n training heeft inderdaad, die heeft een vriendin van mij ook gedaan toen ze daar ging werken. Maar bij onze Hoogvliets heeft deze training duidelijk geen effect gehad, het personeel is echt traag en dommig en niet vriendelijk.

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2014 13:37

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Overigens moeten man en ik echt niet samen boodschappen gaan doen. Dat wordt gegarandeerd irritatie.
Hij gaat van hot naar her door die tent heen 'Heb je nou alles.. wat moet je nog hebben.. denk even goed na of je nou alles hebt.. wat heb je nog nodig?' Ik word vervolgens ongedurig van hem, waardoor ik alsnog een kwart vergeet, wat hem dan weer irriteert haha
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2014 13:38

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Ohhh dat vind ik zo vreselijk inderdaad!
Dat als je vraagt waar een product ligt, dat ze je eerst appelig staan aan te kijken, en dan vervolgens iets blaten als 'jaaaaaaa volgens mij daaar *wijzend* ergenssssssssssssssss'
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 13:39

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Lejow schreef:
Het liefst doe ik ook zelf boodschappen, want als ik 'tomatensaus' op het lijstje schrijf, weet ik precies welke tomatensaus ik wil enz.. beetje neurotisch :P

Maar heeft je man/vriend dan zelf helemaal geen mening, geen favoriete producten? Wij hebben namelijk allebei wel duidelijke ideeën over welke merken we het beste vinden van bepaalde producten. Mijn man vindt het ook fijn om boodschappen te doen en datgene te kopen dat hij het lekkerste vindt.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Okt 2014 13:42

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Wij maken er altijd een uitje van. 1x in de week doen we grote boodschappen bij het winkelcentrum in de buurt. Dan eten we eerst een broodje bij de duitse bakker, eventueel nog andere winkels in als we wat nodig hebben en dan naar de AH XL.
En ik bedenk van te voren wat we die week gaan eten en maak een lijstje. Dan hoeven we in de loop van de week vaak alleen nog een keer naar de supermarkt voor wat versproducten.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 13:42

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Samen boodschappen doen vind ik just gezellig, dat doen we af en toe als we beide vrij zijn. Leuk om samen te beslissen wat je gaat eten en dan samen een mooi gerecht samen te stellen en daarna samen koken. Is voor mij echt een van de meest gezellige momenten samen.
<<

Anoniem114

Bericht 03 Okt 2014 13:47

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Nougat schreef:
Lejow schreef:
Het liefst doe ik ook zelf boodschappen, want als ik 'tomatensaus' op het lijstje schrijf, weet ik precies welke tomatensaus ik wil enz.. beetje neurotisch :P

Maar heeft je man/vriend dan zelf helemaal geen mening, geen favoriete producten? Wij hebben namelijk allebei wel duidelijke ideeën over welke merken we het beste vinden van bepaalde producten. Mijn man vindt het ook fijn om boodschappen te doen en datgene te kopen dat hij het lekkerste vindt.


Mijn vriend vindt wat ik kook het lekkerst en heeft er soms geen idee van wat er in bepaalde producten gaat. Wanneer ik dus iets niet gedetailleerd genoeg op schrijf, word ik gebeld met meer uitleg of ik kan later terug naar de supermarkt. Overigens kan-ie verder heel goed boodschappen doen en ook heus zelf wel koken, hoor, voordat je daar gelijk op springt. Alleen vindt-ie mijn eten lekkerder en ik kook graag voor 'm :)
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 13:50

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Wij hebben onze eigen specialiteiten. Ik vind het heerlijk om te koken, maar als ik een drukke dag heb gehad is het ook zo fijn om gewoon te kunnen aanschuiven! Ik moet er niet aan denken dat ik dan alsnog alles zou moeten uitschrijven tot in detail.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Okt 2014 14:09

Re: Hoe doe jij boodschappen?

We doen eigenlijk maar wat, we hebben het een tijdje online besteld en afgehaald bij het pick-up point, soms kwam ik elke dag in de supermarkt, soms kochten we voor een paar dagen en dan haalden we weer op zaterdag voor heel de week. Dat laatste werkt eigenlijk het beste aangezien we beide veel werken, maar dat schiet er soms gewoon bij in, als we een druk weekend hebben heb ik gewoon geen zin of tijd om heel de supermarkt door te struinen.

Wij halen allebei boodschappen, een aantal maanden heb ik het elke week gedaan, toen het niet zo lekker met mij ging heeft mijn vriend de taak een paar maanden op zich genomen. Het is meestal wel zo dat wie het lijstje maakt ook kookt. Je bedenkt toch vaak een eigen recept en dan is het fijner om dat zelf te koken vinden wij. Het is ook het meest gezond om gewoon van te voren een lijstje te maken, alle boodschappen te halen en dan gewoon te koken wat je bedacht had. Als ik na werk nog de supermarkt in ga heb ik zin in lekkere dingen en wordt het weer zo laat voordat je eet. Wij halen de boodschappen bij een winkel de AH of de Jumbo. Soms de Lidl maar daar mis ik gewoon luxe producten. Ik vind boodschappen doen niet leuk.

Als ik een lijstje maak hang ik dat op de koelkast met per dag wat we eten en dan precies welke ingrediënten je daar voor nodig hebt. Als we boodschappen hebben gehaald via een recept dan mailen we dat recept ook na elkaar door.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Okt 2014 16:02

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Nougat schreef:Samen boodschappen doen vind ik just gezellig, dat doen we af en toe als we beide vrij zijn. Leuk om samen te beslissen wat je gaat eten en dan samen een mooi gerecht samen te stellen en daarna samen koken. Is voor mij echt een van de meest gezellige momenten samen.


Ja dat vind ik ook. We gaan ook vaak naar speciaal zaakjes voor lekkere dingen, of naar een willekeurige supermarkt ergens verderop, gewoon omdat t leuk is. We eten al zo weinig samen, en boodschappen moeten we toch doen, dus dan maken we er meestal gewoon maar een uitje van. Bovendien is het zo super leuk om m'n vriend compleet enthousiast te zien bij een stel lekkere Italiaanse worsten terwijl ik blij word van de gekleurde cherry tomaten mix. :palm:
Kleine dingen, maar dat maakt onze momentjes samen zo leuk juist, ook bij zoiets futiels als boodschappen doen.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Okt 2014 16:10

Re: Hoe doe jij boodschappen?

Wij vinden samen boodschappen doen ook het leukste. Helaas is er niet elke week tijd voor, maar we proberen wel echt 2x per maand naar de markt te gaan als we vrij zijn.

Naar de supermarkt doen we meestal op Zondag of anders een doordeweekse avond als we beide vrij zijn. De tussendoor boodschapjes doe ik meestal omdat ik eigenlijk altijd mijn portemonnee bij me heb en mijn vriend eigenlijk nooit.

Ik maak meestal een lijstje in mijn hoofd of ik bedenk combinaties in de winkel. Alleen dingen als keukenpapier en vuilniszakken schrijf ik wel op.

Verleidingen weersta ik best aardig, meestal plan ik 1 zak lekkers in (bijv. chipjes of een reep chocolade). Dan kan ik de rest gewoon makkelijk laten liggen.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers