Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 jaar?

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2014 18:06

Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 jaar?

Iemand boeken tips? En dan bedoel ik geen prentenboeken maar de langere verhalen.

Mijn dochter mocht vandaag een boek uitzoeken en heeft 'Volle maan' gekozen (deel 2 van Dolfje Weerwolfje). Deel 1 heb ik in de vakantie voorgelezen en vond ze erg leuk.
Ook Wipneus en Pim vond ze leuk. Ik denk dat we na 'volle maan' aan het eerste deel van Harry Potter gaan beginnen.
Ik heb ook al een paar boeken van Roald Dahl in de kast staan.

En ook tips voor leuke boeken die ze zelf kan lezen? Met leukere verhalen zoals Vos en Haas?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 02 Okt 2014 18:09

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Ik ben J nu Matilda aan het voorlezen en ze vind het helemaal geweldig. Hiervoor een paar hoofdstukken Harry Potter geprobeerd maar dat was nog te ingewikkeld voor haar (maar ze is ook pas net 4 natuurlijk).
'Pinkeltje op bezoek bij Klaas Vaak' vond ze trouwens ook heel erg leuk.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2014 18:19

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Oja Pinkeltje heb ik ook nog in de kast staan, vond ik vroeger zelf heel leuk. En Mathilda staat hier ook nog op de planning, geweldig boek:-)
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2014 18:20

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Op die leeftijd vond ik boeken van Annue MG Schmidt ook erg leuk: Pluk vd Petteflet, Snorrie en Morrie, etc. Maar liever las ik zelf ;-)

Oh, en Sjakie en de chocoladefabriek was ook favoriet!

Hier werd weinig voorgelezen, ik las beter dan mijn moeder (buitenlandse) dus op een gegeven moment was ik háár aan het voorlezen...
<<

Anoniem136

Bericht 02 Okt 2014 18:33

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Mees Kees is hier een dikke hit bij mijn zoon van 6.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2014 18:37

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Ezra wordt graag voorgelezen uit Roald Dahl. Laatst zat ik zelf in Wonderkinderen van Thea Beckman te lezen, toen gaf hij ook aan dat hij voorgelezen wilde worden en hij zat ademloos te luisteren. Ik zou alleen heel graag een boek willen met kortere verhalen van Roald Dahl, omdat ik niet in één keer een heel boek kan voorlezen en zijn spanningsboog nog niet zo lang is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Okt 2014 18:56

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Carry Slee heeft veel leuks:
Het grote kwispelstaartjes boek
Van oma mag dat wel
Van opa mag het ook
De kinderen van de grote beer
En natuurlijk alle verhalen van Iris en Michiel (oa Met zonder jas, smikkelspekjes en lachebekjes)
De konijnenkeuteldropfabriek

En van Jacques Vriens de serie van Tommie en Lotje (http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... tid=317823)

Mijn kleuters vonden Jip en Janneke trouwens vaak ook erg leuk, en Pluk van de Petteflat en Floddertje enzo!
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Okt 2014 19:02

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Lejow schreef:Mijn kleuters vonden Jip en Janneke trouwens vaak ook erg leuk, en Pluk van de Petteflat en Floddertje enzo!

Deze boeken wilde ik ook noemen. Otje is bij mij in de klas op t moment een hit.
Leven en laten leven
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 02 Okt 2014 19:08

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Heksje Lilly
Foeksia de miniheks
💜💜💙💙
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2014 19:20

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Leuke boeken zijn er al genoemd, ik ga een lijstje maken voor als we weer naar de bibliotheek gaan.
Otje is de juf nu aan het voorlezen in de klas van mijn dochter en heb ik hier ook in de kast staan.
Jip en Janneke vind ik zelf niet zo leuk om voor te lezen en meer voor de leeftijd van mijn zoon.

Wauw Susan, wat knap dat hij Wonderkinderen al kan volgen, volgens mij was ik een jaar of 12 toen ik die las.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2014 19:24

Re: Welke boeken lezen jullie voor aan kinderen van 5/6/7 ja

Ik weet bij Ezra nooit zeker wat hij van de boeken begrijpt, want het is niet dat hij erover praat wat hij hoort of zo, of het kan navertellen, maar hij vond het wel interessant, hij heeft er heel lang naar willen luisteren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron