Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto private leasen

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 02 Okt 2014 15:06

Auto private leasen

Ik weet niet in welke rubriek dit thuis hoort, vandaar dat ik het topic hier plaats.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het leasen van een auto? En dan bedoel ik private leasen, dus niet voor het werk.
Ik zit erover na te denken een nieuwe Polo te leasen. Vanaf 219 euro per maand rij je dan een spiksplinternieuwe auto, incl wegenbelastong, verzekering, onderhoud en winterbanden.
Ik betaal nu voor mijn oude auto 45 p.m. aan wegenbelasting, 35 aan benzine en 1000 euro per jaar aan onderhoud, omdat er elke apk-beurt wel wat mis is met dat ding. Bovendien tank ik ook nog voor 100 euro per maand en rijd dat ding 1 op 9, dus duur.
Ben benieuwd wat de ervaringen zijn met private leasen.
04-2014
10-2015
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 02 Okt 2014 15:08

Re: Auto private leasen

Ja ik. Ik lease nu een jaar mijn peugeot 107. Ik vind het echt ideaal. Hoef niets te betalen behalve mijn benzine, ik betaal 250 euro per maand. Heb net mijn eerste onderhoudsbeurt gehad en zelfs voor een lekker band (die ik zelf lek heb gereden tegen een stoeprandje) hoefde ik niets te betalen. Ik had met mijn oude auto ook steeds wel iets en die was helemaal niet zuinig. Uiteindelijk ben ik nu maar net iets duurder uit maar heb wel een nieuwe auto met airco :)
Afbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 02 Okt 2014 15:23

Re: Auto private leasen

M'n vader least een auto privé, een Mercedes. Hij vindt het ideaal, geen zorgen verder, alleen die kosten en benzine. Ik, ik vind het zonde van het geld eigenlijk, want je hebt er geen eigen auto mee uiteindelijk.
<<

ChiQ

Bericht 02 Okt 2014 15:45

Re: Auto private leasen

Ja maar pippa, een auto is zelden een investering. Je krijgt nooit terug wat je voor je auto hebt betaald en verder heb je wel altijd de drama eromheen.

Onze auto had laatst een defect.. De auto is 3,5j oud en konden we mooi €3300,- lappen.
Zou fijn zijn als je dat gewoon niet hebt!

Edit: mijn man wil voortaan ook leasen omdat je dan lekker 3jaar rondcrost en daarna weer een ander least!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 02 Okt 2014 15:50

Re: Auto private leasen

Ik overweeg het ook. Het lijkt me heerlijk om alleen de lusten van een auto te hebben.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Okt 2014 15:57

Re: Auto private leasen

lijkt me echt ideaal. Zou het ook ooit wel eens willen
Afbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 02 Okt 2014 17:12

Re: Auto private leasen

O maar dat weet ik, zelf meerdere auto's gekocht en verkocht, nu gelukkig lease auto. Maar vind het wel duur gewoon, leasen, maar je weet wel waar je aan toe bent.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 02 Okt 2014 20:33

Re: Auto private leasen

Wij sinds een week, een skoda Fabia hatchback. Geen splinternieuwe, maar een auto van 2 jaar oud.
We zijn nu maar iets duurder uit in de maand dan met onze vorige auto. Maar het onderhoud is dan onzeker en jaren we tot nu toe nog niet veel aan gehad, maar zat er wel aan te komen.
Nu zit alles erbij in en rijden we een luxere en veel zuinigere auto.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 04 Okt 2014 03:37

Re: Auto private leasen

Ik heb het ook 2x 3 jaar gedaan. De eerste keer stond het restbedrag ook al vast. Dus met het leasebedrag loste ik ook een deel van de auto af. Na 3 jaar kom ik hem kopen of gewoon inruilen. Goede ervaringen mee gehad!
<<

Anoniem99

Bericht 08 Okt 2014 22:18

Re: Auto private leasen

Ik lease nu via mijn werk maar mocht deze stoppen, dan gaan wij wel serieus overwegen om privé te leasen. Je hebt er zoveel voordelen van!
<<

Anoniem147

Bericht 16 Okt 2014 11:37

Private lease (Ik zoek ervaringen)

Vanmorgen heeft er iemand in mijn autotje gereden en nu is hij total loss verklaard. Ik had hem net 1.5 maand, mijn eerste auto (vind het zo zielig voor mezelf haha). Nu krijg ik er waarschijnlijk de dagwaarde voor terug en dat ligt rond het bedrag waarvoor ik hem heb gekocht.

Nu moet ik dus weer opzoek naar een nieuwe maar ik las eerder op het forum dat er ook mensen zijn die hun auto via een private lease plan hebben. Hoe werkt dat precies? Ik heb wel wat op Internet zitten zoeken maar het lijkt me zo niet voordelig of je rijdt echt in een bakbeest, maar ik wil echt weer een kleine auto.

Wie kan mij wat ervaringen vertellen over maandelijkse kosten etc. Waar moet ik aan denken of heeft iemand tips voor een website?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2014 11:58

Re: Private lease (Ik zoek ervaringen)

http://www.zegmaaryes.nl/auto-private-leasen-t12465.html

Hier is het andere topic, wat vorige week geopend is. Misschien dat je daar wat antwoorden kan vinden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 16 Okt 2014 11:59

Re: Private lease (Ik zoek ervaringen)

Oh wat vervelend, hopelijk heb je zelf niks?

Ik heb 2x 3 jaar een Volkswagen fox geleast. In eerste instantie omdat ik geen geld had om zelf een (goede) auto te kopen. Het eerste contract wat ik aanging (was achteraf niet zo'n succes voor vw) daar hoefde ik geen bedrag in te leggen,en betaalde ik 3 jaar lang €210,- in dit bedrag zat dan de verzekering, onderhoud en afbetaling. Daarnaast voor eigen rekening dus nog de belasting (€30 p/m) en de benzine. Na afloop van het contract kon ik de auto overnemen voor €5500,- (dit bedrag stond al vast in het begin). Na wat onderzoek bleek dit een heel mooi bedrag te zijn. Heb toen dat geld even van mijn vader kunnen lenen, de auto aan een garage verkocht, voor €6800,-, en mijn vader weer terugbetaald. Dus heb er toen mooi wat aan over gehouden.
Daarna weer een nieuwe leasecontract aangegaan. Inmiddels waren die contracten aangepast. Bedrag was lager (ik geloof €140 pm mar dat weet ik niet meer precies), maar betaalde toen zelf de verzekering en onderhoud. En moest toen wel een aanbetaling doen van €2000,- deze auto na 3 jaar ook weer gekocht en doorverkocht omdat ik toen zelf geen auto meer nodig had.

Voor mij toen de ideale oplossing, wel een nieuwe auto kunnen rijden (met alle gemakken die daarbij horen) maar niet meteen veel geld kwijt zijn. Ik heb dat toen via de plaatselijke Volkswagen dealer gedaan, die hadden toentertijd een advertentie in de krant staan.
<<

Burgemeester Saar

Bericht 16 Okt 2014 12:20

Re: Auto private leasen

Ik heb de twee topics even samengevoegd.
<<

Anoniem87

Bericht 16 Okt 2014 12:24

Re: Auto private leasen

Je kunt ook een kleine auto leasen, mijn collega had bijvoorbeeld de VW up. Maar het is wel heel duur zei ze, zo'n €250 per maand volgens mij. Dan komt je benzine er nog bij..
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 16 Okt 2014 12:28

Re: Auto private leasen

Ach Marni, wat vervelend! Gaat alles goed met jou?

Wij zitten nu midden in het traject van een auto private leasen. De contracten zijn getekend, nu is het wachten op het kenteken.
Ik heb een nieuwe Renault Twingo geleased. Wij zijn naar de Renault dealer gegaan, gezegd wat we wilde. De auto die ik graag wilde was niet op voorraad dus heb ik een andere (duurdere) versie gekozen. Ik heb nu de allerduurste versie met alle opties (inclusief open dak). Alleen niet de zwaarste motor (dat zou 25euro per maand duurder worden :wtf: )
Maar goed.. Ik ga de auto vier jaar leasen tegen een bedrag van 319 euro per maand. Inclusief alles behalve benzine. Ik betaal echter 5 euro meer per maand dan de meeste anderen, dat komt omdat ik pas 5 schadevrije jaren heb. Vanaf 6 jaar betaal je 'normaal', heb je er minder betaal je meer (dat ik bij de meeste maatschappijen zo).
Renault heeft de papieren in orde gemaakt, alles digitaal ontvangen. Gisteren alles weer teruggestuurd digitaal en een borg bedrag betaald. Als de auto over vier jaar binnen de gestelde voorwaarden ingeleverd wordt krijg je de borg terug. De borg is in mijn geval 3x het maandbedrag.
Als het goed is worden nu de kentekens aangevraagd en kan ik volgende week rondrijden.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 16 Okt 2014 12:33

Re: Auto private leasen

Wij zijn ook bezig met een nieuwe auto. Op dit moment ligt onze voorkeur bij een Hyundai I10. Ook naar een Kia Picanto en Toyota Aygo gekeken, maar die zijn afgevallen.

Ik heb ik weet niet hoeveel berekeningen gemaakt en laten maken en we zijn tot de conclusie gekomen dat we hem beter kunnen kopen. We gaan dan de prijs die we kwijt zouden zijn als we de auto zouden leasen maandelijks op een aparte spaarrekening zetten zodat we dat kunnen gebruiken bij eventuele reparaties.
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 16 Okt 2014 13:07

Re: Auto private leasen

Met mij gaat het verder goed gelukkig. Vind het alleen zo zuur, ik begin maandag met mijn stageperiode en nu moet ik nog snel snel voor mij gevoel wat ritselen. Ik had met mijn auto die ik dus pas 1.5 maand had zoveel voorwerk gedaan qua prijs/kwaliteit haha. Dus ik baal gewoon.

Bedankt voor alle reacties maar ik denk toch dat private lease echt te duur is voor mij. Ik zit sowieso qua tweedehands auto al in het laagste budget, dus dan zou het private lease contract wel heel gunstig moeten zijn. Het lijkt me alleen zo lekker om nergens naar om te hoeven kijken, qua verzekering etc.

Ik betaal nu maar 20 euro verzekering en 20 euro wegenbelasting per maand. Dus voor 40 euro ben ik klaar en de auto zelf was €1000. Sowieso alle schades die ik zelf zou rijden boven de €1000 of als er bij de APK grote dingen kapot zouden zijn zou ik het al niet laten maken. Het idee was vooral, hopelijk 1 jaar goed rijden en dan op zoek gaan naar iets anders.

Ik ben zo blij dat het mijn schuld niet was en ik dus gewoon het geld terug krijg. Ben nu ineens door het ongeluk een stuk banger om zelf een ongeluk te maken en weer deze rompslomp te moeten regelen en dan zelf dus niets te krijgen omdat ik maar WA verzekerd ben met mijn oude barrel.
<<

Anoniem173

Bericht 16 Okt 2014 13:37

Re: Auto private leasen

Bah wat stom!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Okt 2014 10:47

Re: Auto private leasen

Wat stom Marni! Dat je autootje total loss is!

Hier informatie over de Up private leasen.

Ikzelf ga voor de Polo.

http://www.volkswagen.nl/abonnement/up? ... tAodqhQAlQ
04-2014
10-2015
<<

Anoniem147

Bericht 20 Okt 2014 11:04

Re: Auto private leasen

Die valt dan echt weer heel erg mee. Er zit een VW garage een stukje verderop. Ik ga straks eens langs, gewoon eens kijken hoe of wat.

Het klinkt zo prettig dat alles geregeld is. Ik zou sowieso mijn eigen risico afkopen naar 125 euro i.p.v. 500 euro haha. Ik ben ook benieuwd als ik die auto na 2/3/4 jaar zou willen kopen hoe dat dan in elkaar zit. Of daar mogelijkheden voor zijn etc.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Okt 2014 11:14

Re: Auto private leasen

Voor mijn Twingo kon het wel, maar dat had ik een andere lease-vorm moeten kiezen. Ik heb nu operationel lease, waarbij alles in zit. Anders had ik voor financial lease moeten kiezen en daar zit onderhoud wel bij, maar niet de onderdelen. Dus alleen de kosten van een grote beurt bijvoorbeeld, maar remblokken zou ik dan zelf moeten betalen.

Maar zo werkt het bij Renault, ik weet niet hoe dat bij andere aanbieders is. En informatie inwinnen kan nooit kwaad!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem234

Bericht 21 Okt 2014 10:43

Re: Auto private leasen

Marni, ben je nog naar de vw dealer geweest?
Laatst gewijzigd door Anoniem234 op 21 Okt 2014 19:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Okt 2014 10:57

Re: Auto private leasen

Bij ons werd er wel een financieel plaatje gemaakt. We hadden een belafspraak en die man vroeg wat de vaste lasten waren, huur- of koop woning, studieschuld e.d.
Nou wij hebben een huur èn koopwoning en beide studieschuld waaraan we afbetalen, maar de deal ging gewoon door.
Het bedrijf dat belde bracht ook alleen maar een advies uit of je het kan betalen. De dealer moest zelf inschatten of ze dan akkoord gaan of niet met de lease.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers