Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

<<

Anoniem 63

Bericht 16 Sep 2013 20:53

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Bij keepijn / flinke verkoudheid schrap ik acuut alle zuivelproducten uit m'n menu. Die stimuleren slijmvorming...
Verder inderdaad voldoende slaap, veel groente en fruit en veel thee/water/soep. Ik slik ook vaak een multivitamine in zo'n periode.
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:41

Bericht 16 Sep 2013 21:11

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Tangerine schreef:Jagermeister.

Ik was 1 keer zo ziek van een zere keel, dat ik 2 borrelglaasjes Jagermeister heb gedronken, en op bed ben gegaan. Volgende dag voelde ik me zo veel beter. Dan slaap je ook wel heel best :)


Haha grappig om dit te lezen. Mijn vader zweert hier echt bij. Er ligt altijd een fles Jagermeister in de vriezer bij mijn ouders thuis.

Zelf ben ik zelden ziek. Wie weet ook door mijn werk in de kinderopvang. Af en toe een verkoudheidje, maar verder pik ik niks op eigenlijk. Als ik last van mn keel heb drink ik meer thee en dan met honing erin. Maar of dat nou echt helpt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2013 21:12

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Ik had vannacht ook keelpijn en ben gaan gorgelen met mondwater, paar keer gedaan en nergens last meer van.
Bij verkoudheid schijnt trouwens ook dampo onder je voeten smeren te helpen. Laag op voetzolen, sokken aan en slapen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Sep 2013 21:21

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

3 sinaasappels persen, 1 citroen persen, theelepel honing er door en 1min inde magnetron.
Mijn vitaminebom 2weken voor carnaval.

Hoop dat het meevalt Marin
30-04-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Sep 2013 06:08

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Ik ben al twee weken aan het kwakkelen, keelpijn, een bal slijm achter in mijn keel en van de week leken de klieren in mijn nek wel knikkers.

Ik ben allergisch voor honing dus dat valt af. Meestal drink ik gewoon lekker thee en ik ben vorige week twee keer gewoon om 21.00 uur naar bed gegaan, wat ondanks het vroege opstaan voor mij vroeg is (moest er 1 dag om 4.30uur uit en 1 dag om 5.00uur). Gewoon even toegeven aan dat niet lekker zijn en goed uitrusten. Af en toe neem ik een strepsil, wij hebben ze met extra vitamine C.
Echt ziek ben ik niet geworden. Maar ik zou liever hebben dat die verkoudheid gewoon doorzet en dat ik er daarna vanaf ben en niet zo door kwakkel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem17

Bericht 17 Sep 2013 07:59

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Ik neem altijd een 'griepcocktail'. Antigrippine, hoestdrank, vitaminepillen, echinaforce tabletjes. Meestal kan ik er daarna wel weer tegen aan.
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 08:34

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Sam schreef:Ik had vannacht ook keelpijn en ben gaan gorgelen met mondwater, paar keer gedaan en nergens last meer van.
Bij verkoudheid schijnt trouwens ook dampo onder je voeten smeren te helpen. Laag op voetzolen, sokken aan en slapen.

Ik zou echt héél graag de onderbouwing hiervan willen weten :thumbup:



De meeste dingen zijn vrij onzinnig, je kunt ziek zijn niet echt voorkomen, behalve door zorgen dat je weerstand op peil blijft: genoeg slaap, geen of weinig suiker, genoeg gezond eten en bewegen, en zorgen dat je het niet te koud krijgt (je wordt niet ziek van kou, maar als je lijf druk bezig is om warm te blijven blijft er minder energie over voor je weerstand). Alcohol is ook slecht voor je weerstand, dus dat je je daarna beter voelt lijkt me eerder toeval dan dat het werkt. En slapen doe je slechter door alcohol, je slaapt makkelijker in, maar de kwaliteit van je slaap is slechter doordat je ( volgens mij) niet in diepe slaap komt en dus oppervlakkiger slaapt.

Dus ik vermoed dat de meeste dingen hier het erger ipv beter maken. Dropjes zuigen is wel goed als je keelpijn hebt, maar koud water drinken (géén warm, keelontsteking is dol op warm drinken, ik dronk altijd thee met honing bij keelpijn, mocht niet meer van de dokter, sjaal om mocht ik dan ook niet, deed ik ook altijd) of op iets anders zuigen ook, het gaat erom dat je veel slikt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Sep 2013 08:37

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Artemis schreef:
Sam schreef:Ik had vannacht ook keelpijn en ben gaan gorgelen met mondwater, paar keer gedaan en nergens last meer van.
Bij verkoudheid schijnt trouwens ook dampo onder je voeten smeren te helpen. Laag op voetzolen, sokken aan en slapen.

Ik zou echt héél graag de onderbouwing hiervan willen weten :thumbup:



Sommige soorten mondwater zijn met alcohol (zoals Listerine), misschien doodt het de bacterieën in je keel of zo?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 08:57

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Ik bedoelde de Dampo :thumbup:

Maar dat van dat mondwater: dat dood idd bacteriën, dus ik kreeg het advies om dat sowieso niet te gebruiken omdat het ook de bacteriën dood die je mond beschermen. Maar misschien dat het bij beginnende keelontsteking wel helpt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Sep 2013 09:00

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Die Dampo zou ik ook niet weten, dat valt een beetje in dezelfde categorie als de tip die ik in de zwangerschap kreeg, dat je een stuk zeep in je bed moet leggen tegen kramp in je kuiten. Daar snap ik de logica ook niet van.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 17 Sep 2013 09:06

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Ik heb het gouden middel nog niet gevonden. Ik heb gehoord dat je een biologische kip moet laten garen en daar het bouillon van moet drinken. Maar ik heb geen idee of dat werkt.
Laatst gewijzigd door Lady starstruck op 17 Sep 2013 09:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 09:08

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Als ik er op Google lees ik het meer, maar zonder enkele onderbouwing.
Je verkoudheid gaat echt niet over door Dampo onder je voeten lijkt me. Ik lees overal dat het dan na 2/3 dagen over is, en dat ijkt me de termijn dat een verkoudheid sowieso stukken minder wordt.

Dus volgens mij kun je net zo goed je ellebogen insmeren met kwark. Helpt ook na 2/3 dagen
Laatst gewijzigd door Artemis op 17 Sep 2013 09:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 17 Sep 2013 09:10

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Artemis schreef:Dus volgens mij kun je net zo goed je ellebogen insmeren met kwark. Helpt oook na 2/3 dagen


:thumbup:
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 09:11

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Maar als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag. Misschien krijg je warme voeten? Nu wil ik het weten!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 17 Sep 2013 09:15

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Als ik me niet fit probeer ik altijd meer te slapen. Volgens mij helpt dat wel.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2013 09:32

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Ik weet niks tegen ziek worden. Bij mij is het nog nooit gelukt om een beginnend griepje af te wenden. Als ik mij ziek begin te voelen kan ik het hoogstens nog een paar dagen onderdrukken voordat ik voor de bijl ga, dus geef ik er meestal maar aan toe zodra het echt vervelend begint te worden, des te eerder ben ik er ook weer vanaf.
<<

Anoniem29

Bericht 17 Sep 2013 10:05

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Gorchelen met (veel!) zout water wil bij mij ook wel eens helpen. Maar dat is weer puur bij keelpijn/amandelpijn.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 07:50

Bericht 17 Sep 2013 12:46

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Tonsiotreen zuigtabletjes van VSM, veel thee met honing en dropjes.

Verder eet ik geen zuivel maar extra fruit en groente en ga ik vroeg naar bed.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Sep 2013 04:02

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Goed topic! Ben sinds gister ook aan het snotteren/keelpijn/spierpijn/ellendig gevoel.

Geen zuivel wist ik niet! Straks maar eem tripje naar de supermarkt!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Sep 2013 05:11

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Als ik vroeger ziek was kreeg ik van mijn stiefvader thee met rum. Na het drinken lag ik knock-out, maar de volgende dag was ik wel een heel stuk beter.

(Ik had toen altijd keelpijn en koorts, met griep zou ik het niet doen natuurlijk :))
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem91

Bericht 18 Sep 2013 08:23

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Hier ook ziek aan het worden, gigantisch keelpijn en stront verkouden. Gister al veel thee met honing gedronken, maar het is er niet beter op geworden. Ik laat het maar over me heen komen.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 18 Sep 2013 09:23

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Ik heb ook weer mega keelpijn, vind dat persoonlijk ook één van de vervelendste soorten pijn. Ik neem Strepsils, drink thee, ga op tijd naar bed en ik ben ook weer gestart met iedere dag een vitaminetablet (R is weer in de maand ;-)).
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 18 Sep 2013 10:11

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Je kan gewoon zuivelproducten nemen als je verkouden/grieperig bent of keelpijn hebt. Het lijkt inderdaad meer slijmvorming op te wekken maar als je direct hierna iets zuurs drinkt zoals een sapje dan is het weer weg. Je kan ook zure zuivelproducten zoals karnemelk en yoghurt gebruiken. De slijmvorming is dan aanzienlijk minder.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 18 Sep 2013 10:17

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

En mijn krachtmiddel:
- Verse kippensoep
- Veel (nacht) rust
- Elke dag naar buiten. Ik ga meestal dan een uurtje wandelen in het bos of zo.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 18 Sep 2013 10:45

Re: Jouw krachtmiddel tegen ziek worden

Als ik het op voel komen, is het vaak al te laat. Ik kan dan wel ineens heel vitamines gaan nemen, maar dat helpt dan niet meer.
Meestal ga ik op tijd naar bed, doe het rustig aan en als ik me echt beroerd voel neem ik een paracetamol.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers