Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:04

Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Na het vorige topic ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit voor jullie mannen. Vind je man/vriend dat hij teveel mist van zijn kinderen?
<<

Anoniem103

Bericht 01 Okt 2014 14:10

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja, hij heeft momenteel veel reistijd waardoor hij ze weinig ziet doordeweeks. Hij zou graag meer tijd met ze hebben.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 01 Okt 2014 14:14

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja, hij vindt dat hij teveel mist. Zeker nu zijn ouderschapsverlof is afgelopen en er geen mogelijkheid was tot het krijgen van een vrije dag/middag.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 01 Okt 2014 14:15

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja, dat vind hij zeker.
Hij is lange dagen van huis 7 tot 18.30 ongeveer. En om de week ook nog op zaterdag
Dan is het samen snel wat eten en rond 19.00 gaan onze dochters al richting bed.
In zijn baan is het helaas niet mogelijk om minder te werken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Okt 2014 14:16

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Als hij een drukke periode op zijn werk heeft dan vind hij wel dat hij teveel mist. Dan ziet hij ze gewoon niet. Ja in bed of als hij ze naar het kdv brengt. Hij is wel ongeveer 2 avonden in de week thuis in zo'n periode omdat ik onregelmatig werk en dat vind hij wel heel fijn. Ook maak ik in zulke periodes veel filmpjes die ik app en in de weekenden gaat hij dan vaak met Ruben op stap (kinderboerderij, dierentuin, speeltuin), want die mist hem dan ook heel erg. Vaak belt hij dan overdag nog met Ruben en dat vinden ze allebei wel heel fijn.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem124

Bericht 01 Okt 2014 14:17

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja, mijn man vind het ook jammer. Het eerste jaar heeft hij ouderschapsverlof gehad en was 1 dag in de week thuis met de tweeling. Toen dat ophield kreeg hij ook een hogere functie. Hij maakt momenteel veel overuren, is vaak pas thuis als de twee in bed liggen en moet weg voor ze op zijn. En soms ook een week in het buitenland. Dat vind hij wel moeilijk, hij kijkt dan ook naar een andere baan.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Okt 2014 14:18

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee. Hij is 's avonds vaak thuis en is dan om de dag een paar uren alleen met haar, wanneer ik ga paardrijden. Daarnaast is hij 's weekends meestal wel thuis, dus dan brengt hij hele dagen met haar/met ons door. Dat vindt hij erg fijn.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 01 Okt 2014 14:20

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Soms vindt hij wel dat hij teveel mist.
Het is met periodes enorm druk op zijn werk waardoor hij 6 dagen op 7 werkt. Hij vertrekt dan 's morgens om 6u (als zoon nog slaapt) en komt 's avonds rond 18u weer thuis. Dan eten we en heeft hij maar een klein beetje quality time met onze zoon voordat hij naar bed gaat.

Daarom is hij nu wel blij met 2 rustigere weken op zijn werk. Hij is nu om 16u45 thuis en heeft nu veel meer tijd voor hem en je merkt ook wel dat hij daar dan enorm van geniet.

Vanaf september volgend jaar gaat hij 1 dag ouderschapsverlof opnemen zodat hij elke woensdag thuis is.
2012 & 2016
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:22

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ik vind het altijd wel apart dat voor mannen vaak geldt dat ze niet minder 'kunnen' werken. Punt. Terwijl vrouwen wel allemaal minder dan 40 uur per week werken en dat vaak geen probleem is. Begrijp daar echt niks van. Volgens mij Willen de meeste mannen gewoon helemaal niet minder werken.
<<

Anoniem112

Bericht 01 Okt 2014 14:26

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee dat vind hij niet, hij werkt wel 40 uur per week maar is de weekenden altijd vrij, in de ochtend is hij wel voeg weg, voor zessen dus hij ziet ze pas na werktijd, hij is rond 17.00 uur thuis.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Okt 2014 14:28

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Vind ik eigenlijk niks raar aan Nougat. De meeste mannen hebben een carrière waarbij fulltime werken vereist is, terwijl vrouwen toch vaker (let op, ik zeg VAKER, niet ALTIJD) een minder ambitieuze baan hebben. Bij vrouwen is er over het algemeen ook veel meer begrip voor parttime werken, terwijl dat voor mannen toch als 'zwak' (bij gebrek aan een beter woord) wordt gezien door werkgevers.
Natuurlijk zijn er ook genoeg carrière-vrouwen die heel ambitieus zijn, ik heb het hier alleen over een gemiddeld beeld.

♥♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Okt 2014 14:30

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja, mijn vriend zou wel meer tijd met haar willen. Hij is nu elke avond thuis en in het weekend.

Ik hoop in de toekomst (meer) te kunnen gaan werken zodat hij ook een dag thuis kan zijn bij de kindjes. Bij zijn huidige werkgever is dit (nu) niet mogelijk.
<<

Anoniem75

Bericht 01 Okt 2014 14:30

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja helaas wel maar het is niet anders. Hij werkt gemiddeld zo'n 55 uur in de week en komt altijd pas rond 18.30 thuis. Hij werkt zoveel omdat hij een belangrijke functie heeft. Als hij thuis is is hij er wel de hele tijd voor zijn kinderen en hij brengt de oudste ook bijna iedere dag naar school.
<<

Patsy

Bericht 01 Okt 2014 14:34

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man werkt periodes erg veel, die periodes vindt hij dat hij veel mist. Gelukkig worden die periodes afgewisseld met periodes waarin hij veel thuis is, die maken veel goed. Een tijdje terug was mijn man van maandag tot en met vrijdag weg voor zijn werk, dat viel hem zwaar.

Nougat, er zijn mannen die simpelweg niet minder kunnen werken omdat er anders geen brood op de plank komt. En wanneer het salaris van de vrouw vele malen lager ligt dan dat van de man, dan is het vaak geen optie dat de vrouw meer gaat werken en de man minder.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:34

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Die tweedeling vind ik dus wel raar, Elliot. Toen wij (samen!) besloten om voor een kindje te gaan, hebben we dit goed overlegd. Het was voor ons allebei ook direct duidelijk dat we allebei sowieso een dag vrij wilden om voor ons kind te zorgen (naast het weekend). Dit hebben we toen ook geregeld op ons werk.

Ik zou echt geen kind willen met een man die er niet voor wil/kan zorgen.
<<

Didi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:33

Bericht 01 Okt 2014 14:35

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Maar Nougat, in sommige beroepen kun je toch ook niet minder werken? Er zijn genoeg mannen die op een booreiland zitten, op bijvoorbeeld op de grote vaart. Dan ben je gewoon vaak weg.
2011
2015
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 01 Okt 2014 14:36

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nougat schreef:Ik vind het altijd wel apart dat voor mannen vaak geldt dat ze niet minder 'kunnen' werken. Punt. Terwijl vrouwen wel allemaal minder dan 40 uur per week werken en dat vaak geen probleem is. Begrijp daar echt niks van. Volgens mij Willen de meeste mannen gewoon helemaal niet minder werken.


Deze discussie is hier thuis al diverse keren gevoerd.. Ik vind het ook echt belachelijk!
Mede hierom is hij ook aan het zoeken naar een andere baan.
Het gaat bij ons niet om het salaris maar om de werkuren. Graag zou hij 4 om 5 werken.
Die zaterdag komt hij in zijn werk sowieso niet onderuit.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:38

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ik zou dus ook geen kind willen met een man die altijd op een booreiland zit. Bij ons was de keuze voor een kindje echt van ons samen en we zorgen dus ook samen. En dus niet, nou doei ik ben weg, kijk maar hoe je het regelt. In onze relatie is dat ook niet meer dan normaal en ben nog altijd oprecht verbaasd om te horen dat het in veel relaties zo anders werkt.
<<

Anoniem148

Bericht 01 Okt 2014 14:40

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man werkt 40 uur en dat kan echt niet minder omdat hij leidinggevende is en 20 mannen moet aansturen (geen nederlanders). Dit kan niemand anders want hij is de enige nederlander op het bedrijf en dit geeft hun duidelijkheid.
Nu hebben wij nog geen kinderen maar als ons kindje er is, kies ik er bewust voor om meer in de avonden en weekenden te werken zodat hij alleen tijd heeft. Ik ga minder werken en mijn man heeft het 12 uur in gedachten en ik ben blij dat ik die mogelijkheid krijg. Lijkt me heerlijk om zoveel mogelijk bij mijn kind te zijn.
Mijn man krijgt dus bewust alleen tijd met ons kind voor een band op te bouwen. Denk dat dat juist heel goed is voor hem want hij is nu nog onzeker en bang dat hij het niet kan.
<<

Anoniem103

Bericht 01 Okt 2014 14:42

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nougat schreef:Ik zou dus ook geen kind willen met een man die altijd op een booreiland zit. Bij ons was de keuze voor een kindje echt van ons samen en we zorgen dus ook samen. En dus niet, nou doei ik ben weg, kijk maar hoe je het regelt. In onze relatie is dat ook niet meer dan normaal en ben nog altijd oprecht verbaasd om te horen dat het in veel relaties zo anders werkt.


Bij wie lees je dan dat de beslissing voor een kindje niet samen was? En wie z'n man zegt dan nou doei ik ben weg kijk maar hoe je regelt?

Je vraagt toch niet naar hoe en waarom het zo geregeld is. Je vraagt niet naar hoe de beslissing voor een kindje is gemaakt en welke afspraken er toen zijn gemaakt. Je vraagt of de mannen vinden dat ze te veel missen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Okt 2014 14:44

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nougat schreef:Die tweedeling vind ik dus wel raar, Elliot. Toen wij (samen!) besloten om voor een kindje te gaan, hebben we dit goed overlegd. Het was voor ons allebei ook direct duidelijk dat we allebei sowieso een dag vrij wilden om voor ons kind te zorgen (naast het weekend). Dit hebben we toen ook geregeld op ons werk.

Ik zou echt geen kind willen met een man die er niet voor wil/kan zorgen.

Maar jij betrekt het nu op de man, terwijl het juist vaak aan de werkgever ligt. Het is gewoon minder geaccepteerd dat mannen vrij nemen om voor hun kinderen te zorgen. Het zegt toch al genoeg dat zo'n dag een naam heeft (papadag), terwijl het voor vrouwen gewoon normaal is?
Ik vind het bijvoorbeeld ook heel raar dat mensen soms aan mijn zus vragen (als zij 's avonds van huis is en haar vriend dus thuis is met mijn neefje): Is papa lekker aan het oppassen? Ehm, nee, hij is niet aan het oppassen, hij is gewoon thuis en zijn kind ook. Oppassen doe je op de kinderen van anderen, niet op je eigen kind.

Anyway, ik snap je punt over die tweedeling dus wel, maar ik denk niet dat dat aan onwil van de mannen ligt maar meer aan de mentaliteit van werkgevers. Het is van oudsher zo gegroeid dat vrouwen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen en mannen werken om voor inkomsten te zorgen. Heel langzaam zie je die trend verschuiven, maar het blijft gewoon een vastgeroest idee van (voornamelijk oudere) werkgevers dat mannen carrière maken en vrouwen niet.

♥♥
<<

Didi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:33

Bericht 01 Okt 2014 14:44

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Het is prima dat het voor jullie zo het beste werkt maar dat wil niet zeggen dat het voor een ander niet kan werken.
En ook dan kun je prima samen een kind opvoeden. En het voordeel van 6 weken weg is dat ze dan vaak ook weer 6 weken thuis zijn.
2011
2015
<<

Anoniem186

Bericht 01 Okt 2014 14:47

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee, mijn man vindt niet dat hij iets mist. Hij werkt 4 dagen per week en is rond 16.00 uur altijd thuis. Genoeg quality time met z'n gezin dus. Hier hebben we bewust voor gekozen.
<<

Anoniem124

Bericht 01 Okt 2014 14:47

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man wil in principe niet minder dan 40 uur werken omdat hij in ruil daarvoor kans op een carrière heeft en een hoger salaris dan ik zou verdienen. Ik daarentegen ben blij dat ik meer bij de kinderen ben. Hebben we het vantevoren wel over gehad en alle voors en tegens afgewogen. Hoe je het ook wendt of keert, geld moet er nou eenmaal verdiend worden. Als ik zo'n hoog salaris als hij zou kunnen verdienen zouden we het misschien wel omgekeerd hebben gedaan: hij minder werken en ik een paar jaartjes carrière.

Maar meer dan 40u per week werken, dus structureel 60 uur zoals nu is voor hem ook teveel van het goede.
<<

Patsy

Bericht 01 Okt 2014 14:50

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Didi schreef:Het is prima dat het voor jullie zo het beste werkt maar dat wil niet zeggen dat het voor een ander niet kan werken.
En ook dan kun je prima samen een kind opvoeden. En het voordeel van 6 weken weg is dat ze dan vaak ook weer 6 weken thuis zijn.


Dat idd. Bij mijn man werkt het dus ook zo. Periodes veel weg, periodes veel thuis. En in die periodes dat hij veel thuis is, is hij ook volledig thuis, dus niet nog achter de laptop met een half oog op je kind gericht, gewoon alle aandacht voor onze zoon. Natuurlijk kan niet iedere vrouw er tegen, dat onregelmatige, maar hier werkt het perfect.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers