Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Okt 2014 19:15

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Als we het gaan hebben over "ach ja, een carriere is afhankelijk van wie je bent en niet van hoeveel uur je werkt". Het aantal uur dat mijn vriend werkt/wil werken maakt het verschil tussen een baan en geen baan. Geen lastige keuze... In het bedrijf waar hij werkt is het niet normaal om minder te werken, dat zijn de normen in zijn bedrijf. Leuk? Nee. Een inkomen, dat zeker. Overigens zou ik voor geen goud meer willen werken dan ik nu doe, bewuste keuze. Dat veranderen doordat er mensen hun zin lijken door te drammen, nope... Mijn vriend vindt dat hij veel mist en vindt dit heel jammer, behalve werkloos worden is er geen andere optie.
<<

Jip

Bericht 01 Okt 2014 19:20

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn vriend is de eerste die minder zou mogen gaan werken. Ik werk immers al parttime. Echter, omdat ik op mijn werk niet meer uren kan draaien, zal het er tzt toch op neer komen dat hij fulltime blijft werken en ik mijn huidige uren. Anders is het financieel voor ons niet meer te doen.
<<

Fiene

Bericht 01 Okt 2014 19:25

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee dat vindt hij niet. Hij zou niet eens een papadag willen. Prima voor ons toch? Ik zou geen extra dag willen werken en hij geen dag thuis willen zijn, werkt dus helemaal.

Mijn man werkt 40 uur overigens. Is iedere dag pas om 18 uur thuis.
Laatst gewijzigd door Fiene op 01 Okt 2014 19:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 01 Okt 2014 19:30

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee, vriend werkt 36 uur en begint erg vroeg. Is doordeweeks om 14.30 uur thuis en ieder weekend. Wij zien onze dochter allebei erg veel, we zien elkaar alleen niet meer zo vaak als voorheen. Dat is een bewuste keuze.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 01 Okt 2014 19:32

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee dat vind hij niet. Mijn man werkt gemiddeld 38 uur per week. 4 dagen van 8 uur en de vrijdag tot ongeveer 14.00-14.30. Hij werkt op een paar minuten van ons huis. Dus gaat pas om 07.55 de deur uit en is rond 16.35 weer thuis. In het weekend is hij ook bijna altijd thuis.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 01 Okt 2014 20:14

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee dat vind hij niet. Mijn man werkt meer dan fulltime maar drie dagen daarvan werkt hij thuis. Hierdoor kan hij s' ochtends meehelpen bij het ochtendritueel en ontbijten we dan met zn allen, ook lunchen we samen op zijn thuiswerk dagen. Hij kan zijn tijd vrij flexibel indelen en werkt veel samen met Canada en dit is vanwege het tijdverschil s'avonds waardoor hij regelmatig bijv om 16u stopt met werken en dan om 22u weer een vergadering oid heeft.

Ik heb momenteel geen werk, maar mocht ik een baan vinden van meer dan 3 dagen dan gaat mijn man minder werken of zijn uren anders indelen omdat hij het ook belangrijk vind dat ik een leuke baan heb en zijn baan niet perse boven mijn eventuele baan gaat.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem255

Bericht 01 Okt 2014 20:29

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee, mijn man vind het prima zo.
Hij heeft bijna 3 jaar in de avond/nacht gewerkt en is toen overdag bij de kinderen geweest. Nu werkt hij van 07.00 tot 16.00 en is in de weekenden thuis.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Okt 2014 21:07

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee, mijn vriend is om de week op maandag vrij. En op werkdagen is hij rond 17.00 thuis.
Op zijn vrije dagen onderneemt hij veel met haar/ons. Ik werk soms s avonds en dan eten ze samen een brengt hij haar naar bed.
Ik werk op dit moment 12 uur in de week, maar ik zou wel graag wat meer willen werken.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 22:41

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Pluis schreef:
Studiebol schreef:Hier iemand die bewust voor een kind is gegaan met een vriend die in het buitenland werkt. Oohoho schandalig of niet nougat?

Ik weet eigenlijk niet of mijn vriend vind dat hij veel mist. De eerste drie maanden is hij relatief veel thuis geweest, door allerlei omstandigheden. Hij bouwt best wat vakantie dagen op, dus hij is regelmatig een week thuis, en laatst zelfs 5 weken. Met hun verjaardag is hij tot nu toe altijd thuis geweest, en dat is gewoon ook iets wat hij ook belangrijk vind om dan thuis te zijn. En als hij thuis is, is hij ook echt thuis, hij hoeft niet naar kantoor of wat dan ook, als hij thuis is als de meiden eigenlijk naar opa en oma zouden gaan, ze daar niet heen maar blijven ze lekker bij hem.


+1

Hier is m'n vriend ook regelmatig voor een x aantal weken naar het buitenland maar daarna heeft hij wel een paar weken vrij. In die paar weken brengt hij meer tijd door met de kinderen dan de gemiddelde vader zich kan wensen. Een hoop mensen hebben altijd gelijk hun mening klaar dat mijn vriend zoveel werkt en veel van huis is maar de kinderen zijn ook niet anders gewend. En daarbij, hoeveel vaders zijn er die tijd hebben om de kinderen naar school te brengen en op te halen.

Haha, nou ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier zijn dat er echt veel hoor. Zie echt een heleboel vaders op het schoolplein staan!
<<

Anoniem121

Bericht 01 Okt 2014 23:08

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nougat schreef:
Pluis schreef:
Studiebol schreef:Hier iemand die bewust voor een kind is gegaan met een vriend die in het buitenland werkt. Oohoho schandalig of niet nougat?

Ik weet eigenlijk niet of mijn vriend vind dat hij veel mist. De eerste drie maanden is hij relatief veel thuis geweest, door allerlei omstandigheden. Hij bouwt best wat vakantie dagen op, dus hij is regelmatig een week thuis, en laatst zelfs 5 weken. Met hun verjaardag is hij tot nu toe altijd thuis geweest, en dat is gewoon ook iets wat hij ook belangrijk vind om dan thuis te zijn. En als hij thuis is, is hij ook echt thuis, hij hoeft niet naar kantoor of wat dan ook, als hij thuis is als de meiden eigenlijk naar opa en oma zouden gaan, ze daar niet heen maar blijven ze lekker bij hem.


+1

Hier is m'n vriend ook regelmatig voor een x aantal weken naar het buitenland maar daarna heeft hij wel een paar weken vrij. In die paar weken brengt hij meer tijd door met de kinderen dan de gemiddelde vader zich kan wensen. Een hoop mensen hebben altijd gelijk hun mening klaar dat mijn vriend zoveel werkt en veel van huis is maar de kinderen zijn ook niet anders gewend. En daarbij, hoeveel vaders zijn er die tijd hebben om de kinderen naar school te brengen en op te halen.

Haha, nou ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier zijn dat er echt veel hoor. Zie echt een heleboel vaders op het schoolplein staan!


Hier 3. De een is kok en de andere 2 werkloos...
<<

Anoniem85

Bericht 02 Okt 2014 06:08

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee denk het niet. Hij zou ook niet minder kunnen werken, is geen optie. 38 uur of niets.

Hij is elke dag om half 5 thuis en de weekenden. Soms werkt hij alleen avonden of ochtenden dus dan is hij nog geregeld alleen met zoon thuis.

Als mijn minder had kunnen werken hadden misschien beide 32 uur gedaan, maar die keuze was ook afhankelijk geweest van de inkomsten. Ja ik hecht wel waarde aan geld, omdat we dan juist de vrije tijd leuk kunnen indelen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Okt 2014 06:19

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Voorheen niet want hij was altijd de ochtenden of de middagen vanaf 15u thuis waardoor ze nog best veel tijd hadden 's avonds, maar nu ze naar school gaan ziet hij ze in zijn avonddienst alleen tijdens het ontbijt en het naar school brengen. Dat vind hij wel te weinig.
We kijken het een jaartje aan hoe dat verloopt en bevalt en anders zal hij naar een andere functie overgaan, maar dat zal wel inhouden dat hij veel van de baby zal missen straks.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem123

Bericht 02 Okt 2014 06:35

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man werkte voorheen in de bouw en werkte toen van 7 tot 4. Ideaal vond hij dat, hij was dan tot 18:30 alleen met Siem. Hij zag hem genoeg.

Toen zat hij maanden thuis. Enige voordeel daaraan was dat hij heel veel bij Siem was.
Sinds zijn nieuwe baan ziet hij onze kinderen nu minder. In de zomer, bij topdrukte, gaat hij 6 uur in de ochtend weg en is hij 8/9 uur 's avonds thuis. Hij zag Siem alleen slapend en dan vond hij wel moeilijk. Vooral als je net 5 maand alle tijd en aandacht voor hem had.

Nu is het rustiger en is hij rond 17:45/18:00 uur thuis. Dat vind hij een prima tijd.

Hij moet trouwens fulltime werken (45 uur in zijn geval) omdat we ervoor gekozen hebben dat ik meer thuis ben. Hij wil dat ook niet eens, hij vind het weekend genoeg qua vrije dagen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 02 Okt 2014 08:24

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man werkt fulltime, maar hij vind niet dat hij (te) veel mist. Hij werkt vlak bij huis dus vertrekt om kwart over 8 en is om kwart over 5 weer terug. Daardoor kunnen we elke ochtend samen ontbijten en als hij thuis komt staat het eten op tafel en heeft hij daarna nog alle tijd om met J te spelen. Omdat ik thuis ben vind ik het niet meer dan logisch dat hij 's ochtends en 's avonds lekker met J gaat spelen en ik de tafel dek/afruim etc. Voordat ik gestopt was met werken had hij juist minder tijd met haar omdat er dan na het werk nog vanalles aan het huishouden gedaan moest worden en nu doe ik dat.
Hij heeft soms wel eens momenten dat hij zou willen dat hij meer thuis was, maar als hij dan een dagje alleen met J is, dan is hij daar meteen weer van 'genezen' en moet hij toch wel toegeven dat 'thuisblijfmoeder/vader' zijn echt niet zo rooskleurig is als dat het lijkt.
Daarnaast zouden we het nu ook financieel gewoon niet aan kunnen als hij minder zou werken...
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Okt 2014 08:44

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man vindt niet dat hij teveel mist. Hij werkt fulltime maar is wel elke dinsdag vrij. 1 keer in de maand werkt hij een weekend maar dan is hij de vrijdag ervoor vrij.
's Avonds is hij meestal om half 6 thuis dus we eten ook altijd samen en brengen de kinderen samen naar bed.
Hij vindt de dinsdag meestal wel pittig, want dan moet hij 4 keer op en neer naar school om mijn dochter te brengen/halen. Zoon moet hij 's middags naar psz brengen en weer ophalen en 's avonds moet hij met mijn dochter naar de zwemles. Als mijn dochter 's middags afspreekt moet hij haar nog een keer halen of heeft hij nog een extra kind ver de vloer.
Maar hij heeft veel tijd om met mijn zoon te spelen op dinsdag en in de middag gaat hij vaak nog wat leuks doen met de kinderen.

Hier staan overigens wel altijd veel vaders op het schoolplein, ik denk dat 2/3 moeders/opa's/oma's zijn en 1/3 vaders.
<<

Anoniem234

Bericht 02 Okt 2014 11:59

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee.
Hij werkt 38 uur en is op maandag en zondag vrij.
Hij gaat pas 9.00 de deur uit en brengt onze dochter zelf naar Kdv en peuterspeelzaal.
Om 18.00 komt hij thuis.
<<

Anoniem125

Bericht 02 Okt 2014 12:42

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Wel bijzonder dat de mannen vaak meer dan 40 uur werken en zeggen niks te missen van de kinderen en de vrouwen die vaak nog geen 2 dagen werken wel vinden dat ze veel missen. Ik vraag me echt af waar dat verschil 'm inzit bij zoveel stellen!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 02 Okt 2014 13:21

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Tja, mannen en vrouwen zijn nu eenmaal heel verschillend.
Mijn man is er blij met zijn ouderschapsverlof, hij geniet van een dag met zijn kinderen. En als hij eens een dagje of weekendje met vrienden weg is met vrienden dan mist hij hen en mij ook. Maar volgens mij is hij er als hij aan het werk is niet zo mee bezig.
Als ik ze naar het kdv breng en het afscheid verloopt bijvoorbeeld niet zo soepel dan denk ik daar overdag toch nog wel een paar keer aan.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem125

Bericht 02 Okt 2014 13:38

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ik denk dat het heel erg aan de verwachtingen ligt. Een man wordt nog altijd geacht te werken en voor het inkomen te zorgen, dus hij hoeft zich niet schuldig te voelen als hij werkt. Hij doet immers wat er van hem wordt verwacht en krijgt daar positieve reacties op. Een vrouw wordt nog steeds geacht voor het grootste gedeelte te zorgen voor de kinderen, alle tijd dat ze dit niet doet, om te werken, wordt gezien als tijd waarin ze niet voor de kinderen zorgt. Hierdoor ontstaat ook het schuldgevoel en ook het gevoel veel te missen, want de verwachting is dat de moeder alles meemaakt van haar kinderen, als eerste, dat zij het dichtste bij staat.

De truc is om dergelijke maatschappelijke verwachtingen los te zien van je eigen gevoel. Dat is lastig, want ze zijn sterk met elkaar verweven. Toch probeer ik wel om de dingen te doen zoals ik en mijn man het het meest prettig vinden en niet zoals het maatschappelijk van ons wordt verwacht.

Nu heb ik het ook wel getroffen met een heel lieve en gevoelige man. Ik ken inderdaad wel mannen die voldoen aan het stereotype, die wat minder communicatief, minder handig, minder gevoelig zijn en dus ook minder goed zijn in zorgende taken. Gelukkig geldt dit lang niet voor alle mannen. En ook niet alle vrouwen zijn per definitie zorgende wezens die zich niet op hun werk kunnen concentreren wanneer hun kind eens ziek is.

Van mij hoeft niemand het anders te doen, als jullie beide het gevoel hebben dat de verdeling bij jullie is, zoals jullie het beide fijn vinden, dan is het goed. Alleen het zou wel heel prettig zijn als er meer ruimte is voor verscheidenheid. Nog altijd worden zowel mannen als vrouwen in een hokje gedrukt. Zo moet je zijn, zo behoor je te zijn. Als je niet voldoet aan de verwachtingen/het plaatje van hoe een man/vrouw geacht wordt te gedragen stuit die op veel weerstand. Dat is hetgeen ik jammer vindt.

Mensen zouden de vrijheid moeten hebben zichzelf te zijn, hun eigen dromen en doelen na te streven, ongeacht hun geslacht en ongeacht de verwachtingen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Okt 2014 15:26

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man werkt nu echt ontzettend veel, hij heeft een management functie met een jaarcontract. Omdat hij een stap vooruit wilde in zijn carriere en hij toevallig net in dezelfde week een nieuwe baan aangeboden kreeg en we een positieve test hadden is het even niet anders. Hij maakt dit jaarcontract af wat ongeveer samen valt met het moment dat ik weer aan het werk moet na mijn verlof en dan kijken we weer verder.

Hij geeft nu wel aan dat hij dit echt niet wil als de kleine er straks is ( als voorbeeld heeft hij vorige week 6 dagen gewerkt met twee dagen daarbij van 10.00 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts), we hebben vorige week 1 avond samen kunnen eten.

Hij wil als hij een nieuw contract aangeboden krijgt wel gaan bespreken hoe dit anders kan, eventueel om de week een dag in het weekend gaan werken zodat hij vrij is op 1 van mijn werkdagen of bijvoorbeeld meer ochtenden vrij zijn als hij 's avonds tot laat moet werken zodat hij de kleine later naar de opvang kan brengen. Wat de invulling moet zijn zien we nog wel, maar hij wil het anders in ieder geval. Hij geeft ook aan anders op zoek te gaan naar een andere baan. Ik lees dat veel dames hier zeggen dat het simpelweg niet kan in het werk van hun man, maar waar een wil is, is een weg en je kan altijd verder kijken naar een andere baan waarbij het wel kan.
Zijn vader heeft altijd heel veel gewerkt en hij vind dat een gemis en wil dit zelf niet.

Mijn vader studeerde nog toen ik klein was en mijn moeder werkte toen full-time. Toen mijn vader afgestudeerd was is hij full-time gaan werken en mijn moeder part-time en later zijn ze beide part-time gaan werken. Dat was best wel bijzonder 32 jaar geleden toen mijn broer geboren is. Voor mij is het dus best wel vanzelfsprekend dat mijn vader veel thuis was en ik wil ook graag meer gaan werken als mijn man dan meer tijd met zijn zoon heeft.

Op mijn werk hebben ze aangegeven dat ze mij tegemoed gaan komen in alles wat ik graag wil qua uren, super luxe dus. Het plan is nu om 3 dagen van 10 uur te gaan werken ( deed ik voorheen 4 a 5 dagen), maar mocht mijn man dus minder gaan werken dan kan ik het zo aanpassen. Mijn voorkeur gaat uit naar ieder 32 uur en 3 dagen opvang, maar of dat precies zo gaat lukken dat moeten we nog maar afwachten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem85

Bericht 02 Okt 2014 16:02

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ik vraag me af of jij vindt dat je teveel mist van je kind? Veel werken en dan ook nog de hele dag op een forum zitten
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Okt 2014 16:04

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Puggle schreef:Nee.
Hij werkt 38 uur en is op maandag en zondag (of zaterdag, om en om) vrij.
Hij gaat pas 9.00 de deur uit en brengt onze dochter zelf naar Kdv en peuterspeelzaal (gastouder in ons geval)
Om 18.00 (18.15) komt hij thuis.


Dit! haha :D
<<

Anoniem140

Bericht 02 Okt 2014 16:24

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Sun schreef:Ik vraag me af of jij vindt dat je teveel mist van je kind? Veel werken en dan ook nog de hele dag op een forum zitten



:good:
<<

Anoniem125

Bericht 02 Okt 2014 18:16

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Sun schreef:Ik vraag me af of jij vindt dat je teveel mist van je kind? Veel werken en dan ook nog de hele dag op een forum zitten

Heb je het nu tegen mij? Ik heb een aantal uren rust nodig per dag vanwege mijn zwangerschap en zit dan even op het forum, maar de hele dag? Godzijdank niet zeg, haha, mijn dochter heeft trouwens ook steeds meer haar eigen leven, dus het heeft niet eens zin om 24/7 om haar heen te gaan hangen, wat kennelijk het streven is van veel moeders hier op het forum.
<<

Anoniem85

Bericht 02 Okt 2014 18:20

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja tegen jou, maakt verder ook niet uit, je bent toch zo ongeloofwaardig als wat.

Maar paar uren rust per dag? Hoeveel weken zwanger ben, week of 12? Krijg je dat van je werkgever?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers