Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:53

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ach ja, hoeveel kans je hebt op een carrière ligt voornamelijk aan jezelf, niet aan of je een man bent of een vrouw. Als jij niet of nauwelijks werkt, is het logisch dat je minder verdiend. Je hebt dan immers niet de kans iets op te bouwen.

Ik ken een stel waarvan de vrouw veel meer verdiend dan de man. En weet je wat er toen gebeurde? Die vrouw is minder gaan werken, want zij verdiende toch al zo veel en zo werd het wat gelijk getrokken. Haha! Nu werkt zij dus 24 uur en hij 40 en verdienen ze ongeveer een gelijk salaris, dat vinden ze een mooie verdeling. Ik vind het verder prima hoor, maar stond hier toch wel even versteld van!
<<

Anoniem193

Bericht 01 Okt 2014 14:55

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Momenteel wel.
Hij werkt net als mij 4 dagen, maar zijn reistijd en werktijd is nu anders dan voorheen. Eerder werkte hij van 7 tot 4 en was van 5 tot 7 met de kinderen thuis en bracht ze zelf naar bad en bed etc. Nu werkt hij van 8 tot 5, maar zijn reistijd is 1,5 uur, waardoor hij pas rond half 7 thuis is, soms nog later en dan liggen ze al op bed. Dat vind hij heel rot. Gelukkig is dit maar voor een paar maanden. Nu geniet hij wel extra van de vrije vrijdagmiddag, waarop ze altijd met hun 3en op pad gaan.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Okt 2014 14:56

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Waarom stond je daar versteld van?

De ene vrouw wil graag meer thuis zijn, terwijl de ander liever werkt. Dat geldt ook voor mannen.
De hoogte van het salaris zou daar voor mij niet aan af doen.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:57

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

En dat stoort mij ook inderdaad, Elliot. Als ik bijvoorbeeld een avondje uit ben met vrienden, dan krijg ik wel tien keer op een avond de vraag waar mijn kind is, en hoe ik dat dan doe met oppas. Als ik dan zeg dan mijn man gewoon thuis is, dan vinden ze dat allemaal heel bijzonder. Hebben ze het inderdaad ook over 'oh, dus je man past op'. Nee, hij past niet op, hij is gewoon thuis!

Als mijn man een avond uit gaat met vrienden, dan vraagt niemand dat aan hem. Ze gaan er gewoon vanuit dat ik wel thuis ben.

En papadag inderdaad, iiiiiii! Vind ik ook zo'n vreselijke term. Hier is het elke dag papadag en mamadag.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:58

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Jans schreef:Waarom stond je daar versteld van?

De ene vrouw wil graag meer thuis zijn, terwijl de ander liever werkt. Dat geldt ook voor mannen.
De hoogte van het salaris zou daar voor mij niet aan af doen.

Omdat dat altijd als argument wordt gebruikt: als de man meer verdient, dan moet de man 40 uur blijven werken, want anders is het zonde enzo. Maar als de vrouw dus meer verdient, wordt er anders geredeneerd, dan kan ze beter minder gaan werken, want ze verdient toch al zoveel. Dat vond ik opmerkelijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem125 op 01 Okt 2014 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 01 Okt 2014 15:00

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee, omdat hij veel thuis is overdag. Hij werkt net als mij onregelmatig maar kan zelf zijn diensten inzetten(omdat hij het rooster maakt) en hij werkt slaapdiensten van 16 uur of 20 uur waardoor hij al bijna aan zijn 32uur werken zit. Binnenkort gaat dit veranderen en gaat hij ook avonddiensten draaien waardoor hij meer van huis is. Dan weet ik niet hoeveel hij mist. ZUllen het vanzelf merken.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem124

Bericht 01 Okt 2014 15:03

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nougat schreef:Ach ja, hoeveel kans je hebt op een carrière ligt voornamelijk aan jezelf, niet aan of je een man bent of een vrouw. Als jij niet of nauwelijks werkt, is het logisch dat je minder verdiend. Je hebt dan immers niet de kans iets op te bouwen.

Ik ken een stel waarvan de vrouw veel meer verdiend dan de man. En weet je wat er toen gebeurde? Die vrouw is minder gaan werken, want zij verdiende toch al zo veel en zo werd het wat gelijk getrokken. Haha! Nu werkt zij dus 24 uur en hij 40 en verdienen ze ongeveer een gelijk salaris, dat vinden ze een mooie verdeling. Ik vind het verder prima hoor, maar stond hier toch wel even versteld van!


Dat hebben we natuurlijk besproken toen ik net zwanger was en we beiden nog fulltime werkten :smile: . Ik was toen ook teamleider maar mijn salaris was wel lager en ik wilde sowieso liever minder gaan werken dan mijn man.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 01 Okt 2014 15:21

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ik denk dat mijn man ook vooral minder waarde hecht aan de dingen die hij mist. Als hij de eerste keer rollen mist, denkt hij 'dat gaat hij nu toch wel vaker doen en ga ik het ook wel een keer zien'. Terwijl ik wel kan janken omdat ik 'de allerrrreerste keer heb gemist'.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 01 Okt 2014 15:22

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Wat zet je het weer heerlijk zwartwit neer, Nougat. Of de man gaat minder uren werken, of hij zegt "Succes er mee" en gaat er zes dagen in de week van door. :12:

Mijn vriend kan echt niet minder uren werken. Hij heeft een eigen bedrijf en zijn functie kost gewoon die uren. Zelfs met de hoeveelheid die hij werkt (zo'n 60 uur in de week) komt hij vaak nog te kort. Minder uren gaan werken zou niet alleen beteken dat zijn werk blijft liggen (hij is mededirecteur en er is niemand binnen het bedrijf die zijn taken over kan nemen), het zou ook beteken dat het bedrijf minder snel kan groeien en die ambities dus bijgesteld zouden moeten worden. Dit is iets wat hij niet wil, en wat gezien er flink wat personeel is wat ook gewoon salaris moet ontvangen aan het eind van de maand niet verstandig is.

Ik denk dat mijn vriend niet vindt dat hij teveel mist. Hij ziet zijn dochters op een enkele uitzondering na elke dag en zorgt er in het weekend voor dat hij ook echt quality time met hen doorbrengt. Soms zou ik het wel leuk vinden als hij bijvoorbeeld een vaste dag in de week alleen met hen had maar dat is dus gewoon niet mogelijk. En ik zou eigenlijk ook niet weten waar ik dan de hele dag heen moet :D
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 01 Okt 2014 15:30

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn vriend vind niet dat hij teveel mist, we werken allebei evenveel uren maar dan onregelmatig, hierdoor zijn we allebei ook evenveel thuis.
<<

Anoniem97

Bericht 01 Okt 2014 15:50

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Ja, hij zou graag minder willen werken of volledig thuis willen werken maar helaas zit dat er niet in. Hij gaat volgend jaar wel weer ouderschapsverlof opnemen 1 dag in de week.
<<

Anoniem166

Bericht 01 Okt 2014 16:36

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn vriend vindt niet dat hij te veel mist. Hij is, net als ik, met de komst van onze dochter een dag minder gaan werken. We kunnen in vier dagen beide genoeg aan onze carrière werken (ik vind dat wel belangrijker dan hij), we verdienen op deze manier een leuk salaris om in onze vrije tijd leuke dingen te ondernemen en we hebben de kans om beide een dag alleen met onze dochter te zijn. Het bevalt hem prima. Hij vindt het leuk dat hij ook de kans heeft om een dag minder te werken.

Ik ken trouwens wel stellen waarbij de man ook wel een dag minder wil werken, maar omdat de vrouw al voor 3 dagen heeft gekozen, is dat financieel niet haalbaar. Ik vind dat eigenlijk best oneerlijk. Wij hebben bewust niet naar salaris gekeken, maar naar datgene wat we graag wilden en dat was beiden een dag minder werken. Ik verdien momenteel meer dan mijn vriend en in mijn salaris zit nog een stuk meer doorgroei dan dat van hem. Ik zou het echt heel zuur vinden als hij daarom had gevonden dat ik maar vijf dagen moest blijven werken en dat hij wel drie dagen zou doen.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 16:47

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Sanne, zo denken wij er ook over. Toen wij besloten om voor een kindje te gaan hebben we hierover (voordat ik zwanger werd) al goede gesprekken gevoerd. Mijn man wilde ook heel graag tijd doorbrengen met ons toekomstige kind. Hij heeft een eigen bedrijf en werkt onregelmatig, maar het was voor hem ontzettend belangrijk dat hij ook een dag had met ons kind. Juist omdat hij zijn eigen bedrijf heeft kan hij ook ruimte maken en dat WIL hij ook graag!

Het is echt niet altijd makkelijk en ook hij is gewoon megadruk, maar die ene dag in de week is heilig voor hem. Hij zou het allemaal niet willen missen. Als je over 50 jaar op je sterfbed ligt, dan denk je echt niet 'had ik maar 60 uur gewerkt in plaats van 32 uur', maar wel: 'had ik mijn kind maar zien opgroeien en daar aandacht voor gehad'. Gelukkig is mijn man zich daar heel bewust van!

En inderdaad, ik vind het ook altijd sneu als een man meer thuis wil zijn, maar dat het niet kan, omdat zijn vrouw geen werk heeft, of inderdaad maar een beperkt aantal uur. Niet echt eerlijk verdeeld is het dan.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Okt 2014 17:11

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Okt 2014 17:26

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Het maakt toch helemaal niet uit hoe het geregeld is? Als het maar in overleg gaat.
Zo vind ik het prima dat ik mijn carrière even aan de kant schuif voor de kinderen.
Overigens ben ik trouwens helemaal niet zo carrière gericht. Wel volg ik gewoon nog cursussen en heb ik sowieso wel een baan waarbij ik door kan leren, hoeveel uur ik ook werk.

Mijn man heeft een leidinggevende functie en die kon gewoon niet minder werken dan 36 uur, omdat hij op de werkvloer aanwezig moet zijn.
Hij werkt wel 4x9 uur en is dus doordeweeks 1 dag thuis en het weekend.
Gelukkig werkt hij wel dichtbij huis, dus hij is altijd vroeg thuis.
Hij heeft dus genoeg tijd met de kinderen en mist daardoor verder niet zoveel.

In mijn omgeving zie ik trouwens ook wel eens dat de man minder gaat werken hoor als er kinderen komen.

Wat ik trouwens wel altijd heel vreemd vind, is dat een vrouw bijna standaard thuis blijft als 1 van de kinderen ziek is.
Dat zag ik hier op mijn werk ook, dan belden de vrouwelijke collega's op dat ze thuis bleven om bij het kind te blijven en zaten wij de hele dag met onderbezetting. Dan denk ik, er is toch ook nog een vader??!!
Ik wil niet zeggen dat die altijd vrij kunnen krijgen, maar over het algemeen kan het bij de mannen nooit. Dat vind ik echt onzin.
Gelukkig gaat dat bij mijn man wel anders, die kan ook gewoon vrij nemen als er een kind ziek zou zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 17:31

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Op mijn werk is het heel normaal dat vaders minder gaan werken als ze een kind krijgen. Daar wordt allang niet meer gek van opgekeken. Eerder wel positief eigenlijk. Als je als hogeropgeleide allebei 3 a 4 dagen werkt, dan kun je ook prima leven en rondkomen van dat geld. Het is ook maar net hoeveel luxe je belangrijk vindt. Het zijn allemaal keuzes en dat vind ik soms wel lastig om te zien bij anderen: dat ze het gevoel hebben dat heel veel niet kan, terwijl er echt genoeg mogelijkheden zijn, misschien niet van de ene op de andere dag, maar wel op de lange termijn, als je maar wil!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Okt 2014 18:24

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Het gaat niet persé om hoger opgeleid of salaris, maar om je functie.
Zoals bij de functie van mijn man, dan kun je niet 28 uur gaan werken bijvoorbeeld.
En bij mijn functie wel.
Maar goed, hij werkt wel 4 dagen, dus is evengoed bij de kinderen.
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 18:28

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Veel functies waarin voor het grootste deel mannen werkzaam zijn, hebben die mentaliteit inderdaad van 'het is gewoon 40 uur en anders maar niet'. Die mentaliteit moet veranderen, vanuit de werkgever, vanuit de overheid. Er moet ook voor mannen mogelijkheid zijn om minder uur te werken en voor hun kinderen te zorgen. Let op: mogelijkheid. Het hoeft dus niet, maar het zou wel fijn als het kan! Net als het in typische vrouwenberoepen mogelijk zou moeten zijn om fulltime te werken en niet alleen parttime.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Okt 2014 18:36

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn vriend zou helemaal niet minder kúnnen gaan werken inderdaad. Aan sommige banen zitten nou eenmaal bepaalde voorwaarden, vereisten en consequenties vast.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 01 Okt 2014 19:17

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man werkt 1 dag in de week thuis dan ziet hij de kinderen wel veel.
Op andere dagen gaat hij om half 8 weg en is hij er om 6 uur thuis. Dan is het eten en voor 7 uur liggen ze in en dus veel ziet hij ze dan niet.
Hij heeft niet het gevoel dat hij veel mist want de belangrijkste grote dingen zoals lopen deden ze toen mijn man ook thuis was.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Okt 2014 19:28

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee dat vindt hij , hij werkt 4 dagen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Okt 2014 19:29

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Mijn man werkt 4 dagen in de week en is al sinds de geboorte in het begin de maandag samen met D en sinds zijn nieuwe baan maandag en dinsdag bij huis. Hierdoor vind hij niet dat hij veel mist en mist ook daadwerkelijk weinig, ook straks met onze 2e erbij zal hij 2 dagen in de week alleen zijn met de kids.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 01 Okt 2014 19:30

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Nee, mijn vriend heeft dan ook een functie waar hij zelf zijn werkuren kan inplannen. Hierdoor heeft mijn vriend altijd de dinsdag vrij en de vrijdagochtend en een deel van de middag.

Hier is het trouwens wel zo dat als N. ziek is, hij ook gewoon thuisblijft. Dit doen we een beetje om en om.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Okt 2014 19:35

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Hier iemand die bewust voor een kind is gegaan met een vriend die in het buitenland werkt. Oohoho schandalig of niet nougat?

Ik weet eigenlijk niet of mijn vriend vind dat hij veel mist. De eerste drie maanden is hij relatief veel thuis geweest, door allerlei omstandigheden. Hij bouwt best wat vakantie dagen op, dus hij is regelmatig een week thuis, en laatst zelfs 5 weken. Met hun verjaardag is hij tot nu toe altijd thuis geweest, en dat is gewoon ook iets wat hij ook belangrijk vind om dan thuis te zijn. En als hij thuis is, is hij ook echt thuis, hij hoeft niet naar kantoor of wat dan ook, als hij thuis is als de meiden eigenlijk naar opa en oma zouden gaan, ze daar niet heen maar blijven ze lekker bij hem.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem121

Bericht 01 Okt 2014 20:09

Re: Vind je man/vriend dat hij teveel mist?

Studiebol schreef:Hier iemand die bewust voor een kind is gegaan met een vriend die in het buitenland werkt. Oohoho schandalig of niet nougat?

Ik weet eigenlijk niet of mijn vriend vind dat hij veel mist. De eerste drie maanden is hij relatief veel thuis geweest, door allerlei omstandigheden. Hij bouwt best wat vakantie dagen op, dus hij is regelmatig een week thuis, en laatst zelfs 5 weken. Met hun verjaardag is hij tot nu toe altijd thuis geweest, en dat is gewoon ook iets wat hij ook belangrijk vind om dan thuis te zijn. En als hij thuis is, is hij ook echt thuis, hij hoeft niet naar kantoor of wat dan ook, als hij thuis is als de meiden eigenlijk naar opa en oma zouden gaan, ze daar niet heen maar blijven ze lekker bij hem.


+1

Hier is m'n vriend ook regelmatig voor een x aantal weken naar het buitenland maar daarna heeft hij wel een paar weken vrij. In die paar weken brengt hij meer tijd door met de kinderen dan de gemiddelde vader zich kan wensen. Een hoop mensen hebben altijd gelijk hun mening klaar dat mijn vriend zoveel werkt en veel van huis is maar de kinderen zijn ook niet anders gewend. En daarbij, hoeveel vaders zijn er die tijd hebben om de kinderen naar school te brengen en op te halen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers