Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen frituurpan?

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Okt 2014 08:15

Wel of geen frituurpan?

Wij eten ongeveer 1 keer in de 1,5 weken patatjes. Elke keer ben je zo'n 13 euro kwijt en dat tikt best aan. Eigenlijk ben ik tegen een frituurpan omdat ik zo bang ben dat we hem vaker aanzetten. Aan de ene kant kunnen we wel geld besparen. Wat zouden jullie doen?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem122

Bericht 01 Okt 2014 08:16

Re: Wel of geen frituurpan?

Wel een frituurpan aanschaffen en dan gewoon streng zijn voor jezelf.
Je kan ook proberen niet teveel snacks en friet op voorraad te hebben iedere keer.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2014 08:20

Re: Wel of geen frituurpan?

Als je wel geld kunt besparen zou ik eens per maand patatjes afhalen. Dan hoef je niet te investeren in een frituurpan en vet (dat is ook prijzig) maar het scheelt je wel €26 per maand.
<<

Anoniem103

Bericht 01 Okt 2014 08:21

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben wel een frituurpan maar we gebruiken hem bijna nooit. Als ik zelf patat bak doe ik het altijd in de oven.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Okt 2014 08:23

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben het ook al meerdere ovenfriet geprobeerd maar het komt er gewoon niet lekker uit.....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Okt 2014 08:24

Re: Wel of geen frituurpan?

Geen frituurpan en ovenfriet kopen?

Wij hebben geen fituur omdat ie hier dan waarschijnlijk ook te vaak aan staat.
Daarom doen wij vaak ovenfriet als we friet willen. Goedkoper, minder vet en lekkerder dan de slappe friet van de Febo.

Edit: ik lees nu dat je de ovenfriet niet goed lukt. Welke gebruik je dan?
Ik gebruik de crunchy ovenfriet van aviko. 20 minuutjes in de oven en ze zijn perfect.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem103

Bericht 01 Okt 2014 08:33

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben ook die crunchy ovenfriet van aviko. Voor de kinderen heb ik vaak raspatat, die vind ik zelf niet heel lekker maar zij zijn er gek op en die komen ook prima uit de oven.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Okt 2014 08:42

Re: Wel of geen frituurpan?

Minder vaak naar de snackbar gaan scheelt het meest.
En ipv 2 snacks 1 snack erbij nemen. Scheelt ook bijna 5 euro per keer.
Mijn ervaring met zelf een frituurpan hebben is dat je en meer gaat eten per keer (joh gooi er nog een frikandelletje in) en ook vaker de pan aan gaat zetten. Uiteindelijk gaat het je dan meer kosten en gezond is het ook niet.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Okt 2014 09:01

Re: Wel of geen frituurpan?

Eentje kopen, kan je hem niet voor je verjaardag vragen ofzo? Zou niet de allergoedkoopste nemen, hadden wij van de blokker. Eentje van 20 euro die echt heel slecht was. Een keer gebruikt engten weggegooid.

Maar een snelle rekensom:
-ah basic friet 2,5 kilo 1.99
-12 kroketten 2.03
-16 frikadellen 2.92
-6 kaassoufle 1.25
-frituurvet 2l ah basic 3.33
Voor ongeveer een tientje heb je dan aan spullen en ik gok dat je hier toch zeker wel 3x van kan eten? Mss met de snacks nog langer en de friet korter maar goed. Stel je hebt voor 3.50 per keer frituur dan heb je na 5x de pan eruit. Dus ik zeg zeker doen!

Em die discipline om hem 1x per week aan te zetten en niet vaker moet je zelf opbrengen toch?
<<

Anoniem126

Bericht 01 Okt 2014 09:02

Re: Wel of geen frituurpan?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Okt 2014 09:14

Re: Wel of geen frituurpan?

Eens per 1,5 friet eten vind ik trouwens best vaak. Als je het eens per 3 weken doet ofzo is het meer een traktatie en zijn de kosten ook minder erg.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem113

Bericht 01 Okt 2014 09:21

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij eten 1x per week makkelijk en vaak is dat een frietje. Vroeger thuis aten wij standaard op zondag friet.

Wij hebben ook een frituurpan met schoon vet maar gebruiken hem amper. Stink altijd zo :thumbdown:

Als je wilt besparen dan is een frituuspan best een goede optie. En als je dan voordeelverpakkingen haalt scheelt het nog meer.

Als je bang bent om de pan te veel aan te zetten dan zou je een vaste dag kunnen houden om frietjes te eten.
<<

Anoniem135

Bericht 01 Okt 2014 10:10

Re: Wel of geen frituurpan?

Ook wij hebben een frituurpan,we gebruiken hem alleen nooit. Vind het stinken...
We hebben standaard friet,frikandellen en kroketten in de vriezer liggen maar dat gaat dus niet op. Bij de snackbar halen doen we trouwens ook niet meer.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Okt 2014 10:21

Re: Wel of geen frituurpan?

We hebben er toch maar voor gekozen om er 1 aan te schaffen. Zal toch een boel schelen
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem122

Bericht 01 Okt 2014 10:23

Re: Wel of geen frituurpan?

Atelier Madame schreef:Eentje kopen, kan je hem niet voor je verjaardag vragen ofzo? Zou niet de allergoedkoopste nemen, hadden wij van de blokker. Eentje van 20 euro die echt heel slecht was. Een keer gebruikt engten weggegooid.

Maar een snelle rekensom:
-ah basic friet 2,5 kilo 1.99
-12 kroketten 2.03
-16 frikadellen 2.92
-6 kaassoufle 1.25
-frituurvet 2l ah basic 3.33
Voor ongeveer een tientje heb je dan aan spullen en ik gok dat je hier toch zeker wel 3x van kan eten? Mss met de snacks nog langer en de friet korter maar goed. Stel je hebt voor 3.50 per keer frituur dan heb je na 5x de pan eruit. Dus ik zeg zeker doen!

Em die discipline om hem 1x per week aan te zetten en niet vaker moet je zelf opbrengen toch?


Denk dat je gewoon pech heb gehad. Heb ruim 3 jaar met een pan van Blokker gedaan, ook zo'n goedkope van 20 euro.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2014 10:28

Re: Wel of geen frituurpan?

Ik heb ook goede ervaringen met de €20 frituurpannen van Action en Blokker.
<<

Anoniem114

Bericht 01 Okt 2014 10:34

Re: Wel of geen frituurpan?

Oh ik vind frituurpannen zo ontzettend vies. Vroeger hadden wij ook zo'n goedkoop kreng van een paar tientjes. Ik walgde ervan, maar m'n broer at er 't liefst 3x per week uit. Alleen 't schoonmaken, bah! Dus gooide we 'm gewoon steeds weg en kochten elke 3 maanden een nieuwe :D Maar da's niet echt bezuinigen natuurlijk...

We hebben nu nog wel zo'n oldskool loeizware pan waar we soms in frituren.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 01 Okt 2014 11:03

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben onze weggegooid, mijn man was het zat nadat hij het op wonderbaarlijke wijze voor elkaar heeft gekregen om tot twee maal toe het vet over zijn schoenen te gooien.

Wij gebruikten hem denk ik niet heel veel meer toen we hem hadden, in de winter wel meer voor bittergarnituur.
Losse patat bij de snackbar haal ik eigenlijk nooit, alleen als ik onderweg ben. Ik vind het vrij duur als je er ook nog een snack bij eet.

Wanneer je zoals jullie het regelmatig eet zou ik er zeker een halen, scheelt veel.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 01 Okt 2014 11:08

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben er wel 1..

Na dat wij grote snaaiers zijn staat hij maar 1 per week aan.
Scheelt een hoop geld..

Bij ons staat hij in de schuur, stinkt het ook niet in huis :-)
<<

Anoniem124

Bericht 01 Okt 2014 11:20

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben er geen, nooit gemist ook. Vind het zo vies dat vet en de geur! We eten wel frietjes hoor, maar die maken we dan zelf. Gewoon aardappels in reepjes snijden, voorkoken, afkoelen en Savonds in de oven met wat zout, kerriepoeder (onze geheime tip haha) en paprikapoeder. Super lekker.
<<

Anoniem88

Bericht 01 Okt 2014 13:17

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben er eentje, maar ik vind aardappeltjes uit de oven de laatste tijd zoveel lekkerder dan patat. De verse friet die in de supermarkt in de koeling ligt, en die dan in de oven bereiden, vind ik trouwens echt een aanrader!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Okt 2014 13:26

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben er geen. Het stinkt mij te erg. We bestellen altijd frietjes bij de bezorgservice of nemen van het werk mee, niet zo duur. Als je moet besparen zou ik eerder minder friet eten, in plaats daarvan bijvoorbeeld pannenkoeken bakken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem124

Bericht 01 Okt 2014 13:39

Re: Wel of geen frituurpan?

Spencer schreef:Wij hebben er geen. Het stinkt mij te erg. We bestellen altijd frietjes bij de bezorgservice of nemen van het werk mee, niet zo duur. Als je moet besparen zou ik eerder minder friet eten, in plaats daarvan bijvoorbeeld pannenkoeken bakken.


Als ik frietjescravings heb gooi ik een pannenkoek naar je hoofd hoor :smile: .
<<

Anoniem88

Bericht 01 Okt 2014 18:21

Re: Wel of geen frituurpan?

Charles schreef:
Spencer schreef:Wij hebben er geen. Het stinkt mij te erg. We bestellen altijd frietjes bij de bezorgservice of nemen van het werk mee, niet zo duur. Als je moet besparen zou ik eerder minder friet eten, in plaats daarvan bijvoorbeeld pannenkoeken bakken.


Als ik frietjescravings heb gooi ik een pannenkoek naar je hoofd hoor :smile: .

Hahaha inderdaad! Dat is net als enorme trek in chips hebben en dat je moeder dan vroeger dan altijd zei dat je dan maar een boterham moet pakken :nopompom:
<<

nickiejjj

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 24 Jul 2014 10:32

Bericht 01 Okt 2014 18:29

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben sinds 2 maanden een frituurpan en hebben tot nu toe 3x frietjes gebakken. Friet en snacks zitten gewoon in de vriezer hier. Wij waren ook bang dat wij de frituurpan te vaak en te snel aan zouden zetten maar dat valt hier reuze mee.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers