Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vage liesklachten

<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 30 Sep 2014 20:25

Vage liesklachten

Mag ik even mijn frustratie uiten?

Vorig jaar in september kreeg ik tijdens een voetbalwedstrijd last van mijn lies. Ik speelde niet frequent wedstrijden en had er dus niet continu last van. Uiteindelijk kon ik geen hele wedstrijd meer spelen door de klachten, dus ben ik in december naar de huisarts gegaan. Daar werd ik naar de fysiotherapeut gestuurd.
Hier bleek dat het door mijn rug zou komen. Ik ben er acht keer geweest en ik heb oefeningen gekregen om mijn rug sterker te maken. Ik had geen klachten meer, maar ik sportte ook niet.

Toen ik dit seizoen weer begon met voetballen had ik binnen de kortste keren last van mijn linker heup, lies, knie en voet. De huisarts heeft me verwezen naar de podotherapeut voor zooltjes. Volgens de podotherapeut lag de oorsprong van de klachten niet bij mijn voeten. Zij merkte op dat mijn bekken scheef stond en verwees me naar het rugcentrum. Hier ben ik twee weken geleden voor het eerst geweest. Uit een scan blijkt dat er niks mis is met mijn bekken of met mijn rug. Volgens de chiropractor ligt het toch aan mijn lies. Hij is de eerste die de lies echt onderzocht heeft.

Nog steeds is het onduidelijk wat het is.De chiropractor behandelt mijn lies/heup nu en ik heb oefeningen om mijn heup/bilspier sterker te maken. Doel is dat ik uiteindelijk van de pijnklachten af ben en weer normaal kan sporten. Als dit niet helpt wil hij me doorsturen naar het ziekenhuis om (o.a. d.m.v. een röntgenfoto) een liesbreuk, cyste of slijmbeursontsteking uit te sluiten.
Ik merk dat ik er een beetje moedeloos van word dat ik overal wat anders te horen krijg en het al zolang duurt.

Toevallig iemand die dit herkent? Jip als fysiotherapeut misschien?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Sep 2014 20:51

Re: Vage liesklachten

Vaag verhaal, wat voor scan is er voor je rug gedaan? En is er ook gekeken naar bv je hamstrings? En wat voor soort pijn is het? En waar precies voel je het meeste.
2015 💙
<<

Jip

Bericht 01 Okt 2014 05:58

Re: Vage liesklachten

Minx schreef:Vaag verhaal, wat voor scan is er voor je rug gedaan? En is er ook gekeken naar bv je hamstrings? En wat voor soort pijn is het? En waar precies voel je het meeste.


Dit dus. En zo via tekst kan ik het niet beoordelen..sorry..
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Okt 2014 15:27

Re: Vage liesklachten

Waar zit die pijn dan in je lies? Want diepe liesklachten kunnen ook op een probleem in het heupgewricht wijzen. Ik ben jarenlang van kastje naar muur gestuurd met vage heupklachten die steeds erger werden. Op de röntgenfoto's was niets te zien maar uiteindelijk ben ik (op grond van vervolgonderzoeken) geopereerd aan mijn heup (2x) en bleek ik wel degelijk een heupafwijking te hebben.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 01 Okt 2014 16:36

Re: Vage liesklachten

Ik kan me achteraf voorstellen dat het verhaal niet duidelijk is. Heb het ook vanuit mijn beleving en frustratie geschreven en weet dat ik op basis hiervan geen adviezen kan vragen, sowieso kan ik niet verwachten dat een ander weet wat mij mankeert.

Om antwoord te geven op jullie vragen:
De scan die ik heb gehad is de IDXA Total Bodyscan. Dit staat hierover op de website van het rugcentrum:
De unieke, snelle en pijnloze iDXA Total Bodyscan analyseert uw botmassa en geeft een beeld van de verhouding tussen spierweefsel en vetmassa. Bovendien krijgt u duidelijke röntgenbeelden van het skelet. Hierdoor helpt de iDXA scan te bepalen of uw lichaam in de gewenste conditie en vorm is. Op deze manier kan er bepaald worden welke gebieden in uw lichaam extra aandacht nodig hebben.

Dit staat in het onderzoeksverslagje:
Afbeelding

Wat betreft de klachten, ik voel de pijn op één plek, laag in mijn lies. Nu ik de oefeningen doe die de chiropractor me gegeven heeft voel ik mijn lies de hele dag. Tijdens de oefeningen voel ik ook mijn heup. Van mijn knie en voet geen last. Er is bij mijn weten niet naar de hamstrings gekeken. Hier heb ik twee jaar geleden wel last van gehad maar nu niet.

Nogmaals, ik begrijp dat jullie me niet kunnen voorzien van adviezen. Wilde wel jullie vragen nog beantwoorden aangezien ik begrijp dat het vaag kan overkomen.

Pompoen, had jij naast heupklachten ook last van je lies destijds? Wat was het bij jou uiteindelijk? Die heupklachten zijn nieuw voor mij, die heb ik pas sinds een maand erbij.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Okt 2014 20:40

Re: Vage liesklachten

Ik had heupklachten, pijn in je heup voel je in je lies (soms diep in je bil). Pijn aan de buitenkant van je been is geen pijn aan je heupgewricht maar aan je bil of dijbeen volgens mij. Ik had dus steeds pijn in mijn lies (ik kon het aangeven met de c-greep, dus niet op een punt), eerst heel vaag een beetje zeurderig af en toe met sporten. Later kreeg ik af en toe last als ik veel liep. Op een gegeven moment kreeg ik steeds vaker last tot het punt dat ik zelfs niet meer normaal naar de supermarkt kon lopen zonder pijn. Die pijn was dus altijd in mijn lies, vrij laag en vrij diep.
Ik heb uiteindelijk zelfs twee jaar met een kruk moeten lopen omdat het steeds erger werd maar de artsen er maar niet uit kwamen met elkaar.
Ik hoop niet dat de klachten van je gewricht komen, maar ik zou het wel in mijn achterhoofd houden en misschien eens kijken of je je herkent in heupgewrichtsklachten

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers