Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij....

<<

Anoniem321

Bericht 01 Okt 2014 07:48

Re: Zou jij....

Ik houd me eigenlijk altijd aan de snelheidslimiet. Soms zit ik er wel 5 of max 10 overheen, maar nooit sneller, ook al haalt iedereen mij in. Ik ben niet ten koste van alles een kuddedier.
En in de situatie van TO zou ik mooi achter de politieauto blijven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11567

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Okt 2014 09:28

Re: Zou jij....

Ik blijf er achter. Reed van de week achter een busje. Die reed 110 waar je 120 mag. Toen sloeg ik wel ff aan het twijfelen, maar wel ingehaald. Ik rij vaak zo'n 10 km op de teller te hard en dan rij ik volgens m'n TomTom nog ruim binnen de marge.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2014 09:31

Re: Zou jij....

Hoezo twijfel je dan? Omdat je bang bent dat je een paar seconde harder dan 120 rijdt?
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 01 Okt 2014 09:42

Re: Zou jij....

Ik zal ook niet in halen, veel te bang voor een boete of dat ik moet stoppen.
<<

Anoniem114

Bericht 01 Okt 2014 09:50

Re: Zou jij....

Carrie schreef:Nee zou ik niet doen omdat ik geen boete wil. Niet omdat ik bang voor ze ben. De popo zijn ook gewoon mensen ja toch!


Word. Jeweetzelf.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Okt 2014 10:36

Re: Zou jij....

Als er politie rijdt zal ik dat ook niet doen, das een beetje uitlokken vind ik. Tegenwoordig is hun apparatuur al zodanig modern dat ze zelfs rijdend kunnen flitsen als ze willen. Ik steun liever een ander doel dan het CJIB :face:
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 01 Okt 2014 10:56

Re: Zou jij....

Ja hoor ik zou het zo doen.

Aantal jaar geleden op de snelweg ook gedaan met een verschil inhalen en netjes met die snelheid doorrijden was toch een reden voor mij langs de kant van de weg te zetten en een boete uit te schrijven
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 01 Okt 2014 11:56

Re: Zou jij....

Nee, dan blijf ik er achter rijden. Ik rij volgens mij ook nooit 100 waar je 80 mag. Bang ben ik niet voor de politie, snap dat ook nooit zo, zijn gewoon mensen die werken. En veel zijn er nog aardig ook.

Naamvergeten maar met avatar met een regenboog: Brr dat lijken mij ook enge minuten zeg! Al die auto's zo hard op je af zien komen.
<<

Anoniem216

Bericht 01 Okt 2014 12:05

Re: Zou jij....

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 16:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 14:08

Re: Zou jij....

Jordana schreef:Ja hoor ik zou het zo doen.

Aantal jaar geleden op de snelweg ook gedaan met een verschil inhalen en netjes met die snelheid doorrijden was toch een reden voor mij langs de kant van de weg te zetten en een boete uit te schrijven

Ja lijkt me logisch, je rijdt dan gewoon te hard. En te hard een politiewagen inhalen lijkt me eigenlijk nogal dom. Waarom zou je dat nu dan weer doen? Of boeien die boetes je niet zo?

Ik rij echt super keurig, ik heb nu bijna twee jaar mijn rijbewijs en ben veel te bang om zo'n punt te krijgen en dan mijn rijbewijs in te moeten leveren. Weet wel dat je niet zomaar een punt krijgt, maar neem liever geen risico's. Ik ben veel te blij met mijn rijbewijs!
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2014 14:09

Re: Zou jij....

Ik heb m`n rijbewijs alweer 6 jaar. Tijd gaat echt snel!
<<

Anoniem75

Bericht 01 Okt 2014 14:16

Re: Zou jij....

Ik alweer bijna 11 jaar.

Als ik een zo'n situatie terecht zou komen wat de TO omschrijft zou ik ook netjes achter de politieauto blijven en aan de snelheid houden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 01 Okt 2014 15:48

Re: Zou jij....

Ik zou ook gewoon netjes achter de politieauto blijven rijden.
2012 & 2016
<<

Anoniem97

Bericht 01 Okt 2014 16:52

Re: Zou jij....

Ik zou er achter blijven, je mag daar 80, waarom dan bijna 100 gaan rijden om in te halen?
<<

Zero

Bericht 01 Okt 2014 17:30

Re: Zou jij....

Ik zou mijn sirene aanzetten en de achtervolging in zetten op dat blauwe tuig. Wat denken ze wel niet? 90 waar je 80 mag - dat hoef ik niet te pikken! Het is mijn burgerplicht om ze te pakken, pliezie of nie!

Oke, even serieus nu Zero. Je zou waarschijnlijk wel loeien als een sirene, of schreeuwen dat ze te hard gaan, maar verder doe je helemaal niks. Je hebt helemaal geen geld voor boetes.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11567

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Okt 2014 17:31

Re: Zou jij....

Cotton schreef:Hoezo twijfel je dan? Omdat je bang bent dat je een paar seconde harder dan 120 rijdt?


Ik was bang dat ik ergens een bord gemist zou hebben. Kan dat stuk op automatische piloot rijden qua snelheid. Politie reed 110 op teller waar je 120 mag
2015 💙
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 17:34

Re: Zou jij....

Ik ben serieus bang voor politieauto's haha! Laatst zat er eentje achter me en dan ga ik dus nog keuriger rijden dan ik normaal al doe en ben ik bang dat ik iets fouts doe. Ik ben gelukkig nog nooit aangehouden of iets dergelijks. In het normale leven (dus als ik niet in de auto zit), ben ik trouwens helemaal niet bang voor de pliesie, maar in mijn auto ben ik bang dat ik ineens mijn rijbewijs kwijt ben, ofzo.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 01 Okt 2014 18:15

Re: Zou jij....

Nougat schreef:
Jordana schreef:Ja hoor ik zou het zo doen.

Aantal jaar geleden op de snelweg ook gedaan met een verschil inhalen en netjes met die snelheid doorrijden was toch een reden voor mij langs de kant van de weg te zetten en een boete uit te schrijven

Ja lijkt me logisch, je rijdt dan gewoon te hard. En te hard een politiewagen inhalen lijkt me eigenlijk nogal dom. Waarom zou je dat nu dan weer doen? Of boeien die boetes je niet zo?

Ik rij echt super keurig, ik heb nu bijna twee jaar mijn rijbewijs en ben veel te bang om zo'n punt te krijgen en dan mijn rijbewijs in te moeten leveren. Weet wel dat je niet zomaar een punt krijgt, maar neem liever geen risico's. Ik ben veel te blij met mijn rijbewijs!


Lieverd, Was jij er bij? Nee, Deze politieauto nam de afslag toen ik hem met de snelheid te ik reed voorbij reed en toen zag ik in mijn binnenspiegel dat ze heel snel terug de snel op kwamen en achter me aan kwamen rijden. Had het nog nut voor dan snelheid te minderen? Nou in mijn ogen niet omdat ze dan toch al achter me zaten en het toch al wel gezien hadden. En waarom ik het zou doen omdat ik er niet bang voor ben. Die boetes ja ah jammer van het geld maar ben al weer een aantal jaar boetevrij. En ik kan de boetes die ik heb gereden nog op een hand tellen. Heb je voor de rest nog op of aanmerkingen?
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 18:25

Re: Zou jij....

Ik begreep alleen niet waarom je met een te hoge snelheid langs een politieauto zou rijden. Maar als dat jouw hobby is en de boetes maken je niet uit, dan moet je het zelf weten natuurlijk!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Okt 2014 18:32

Re: Zou jij....

Nee, dat zou ik niet doen.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 01 Okt 2014 18:36

Re: Zou jij....

Nougat schreef:Ik begreep alleen niet waarom je met een te hoge snelheid langs een politieauto zou rijden. Maar als dat jouw hobby is en de boetes maken je niet uit, dan moet je het zelf weten natuurlijk!


Sinds wanneer is 120 een te hoge snelheid? Het was een snelheid die iedereen op dat moment aanhield en iedereen op de rem ging omdat ze een politiewagen zagen. Ik had in die tijd best een opvallende auto en ja als ik dan gewoon met die snelheid doorrijd omdat de rest remt en ik al iets van haast had reed ik met 120 netjes door.
Nog meer commentaar?
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 19:07

Re: Zou jij....

Maar je krijgt toch geen boete als je niet te snel rijdt? Er klopt echt niks van je verhaal.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 01 Okt 2014 19:15

Re: Zou jij....

Toen het gebeurde mocht je op bepaalde snelwegen maar 100 en dan was 120 in die tijd (in jouw woorden) een veel te hoge snelheid dus vandaar de boete.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 19:22

Re: Zou jij....

Ja ok, dus je mocht maar 100, dus je reed te snel. Waarom zeg je dan dat het geen te hoge snelheid was?
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:33

Bericht 01 Okt 2014 19:31

Re: Zou jij....

Omdat 120 in mijn hoge op dat moment geen te hoge snelheid was. Om met het verkeer mee te gaan was dat de beste snelheid. En ik had op dat moment ook wat haast.
In mijn ogen is een te hoge snelheid vanaf de 140 km.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers