Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie o wie kan mij helpen

<<

Anoniem110

Bericht 30 Sep 2014 19:14

Wie o wie kan mij helpen

Graag zou ik wat advies willen inwinnen.
Ik zal kort de situatie schetsen.

Alleenstaande mama nu nog inwonend bij iemand anders waar ze weg moet. Studeert waardoor het inkomen studiefinanciering is (maximaal) School/stage zijn fulltime in de week dus haast geen mogelijkheid om daarbij nog te werken.
Ze moet op zoek naar een woning en ik vroeg mij af of zij, gezien haar lage inkomen, recht heeft op een aanvullende uitkering ect?
Co ouderschap en haar ex kan haar financieel ook niet bijstaan.

Heeft iemand hier kennis over? Of tips evt? Of zelfs ervaring?
Laatst gewijzigd door Anoniem110 op 30 Sep 2014 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 30 Sep 2014 19:25

Re: Wie o wie kan mijn helpen

Familie?
2019
2022
<<

Anoniem110

Bericht 30 Sep 2014 20:00

Re: Wie o wie kan mij helpen

Nou dit is voor een langere periode, tot het behalen van een diploma. Familie kan al die tijd niet bijspringen.
Ik vroeg me af of daar regelingen voor waren.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 30 Sep 2014 20:09

Re: Wie o wie kan mij helpen

Ze kan niet bij familie inwonen?

Ik weet even niet wat de hoogte is van de maximale stufi, maar als dat onder het minimum is heeft ze volgens mij recht op bijstand.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2014 20:11

Re: Wie o wie kan mij helpen

Kiek schreef:Ze kan niet bij familie inwonen?

Ik weet even niet wat de hoogte is van de maximale stufi, maar als dat onder het minimum is heeft ze volgens mij recht op bijstand.


Helaas, ze verplichten je eerst het maximale bedrag te lenen naast je stufi (maximale bedrag ligt rond de 1000 euro wat je aan stufi + lening kan krijgen), en dan zit je boven de grens van de bijstand, want die lening wordt dan gezien als inkomen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Sep 2014 20:12

Re: Wie o wie kan mij helpen

08/2018
05/2021
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 30 Sep 2014 20:14

Re: Wie o wie kan mij helpen

Aah ok thanks. Stufi is voor mij zo lang geleden, ik weet nu alleen de bedragen die ik elke maand mag terugbetalen haha!
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2014 20:16

Re: Wie o wie kan mij helpen

Kiek schreef:Aah ok thanks. Stufi is voor mij zo lang geleden, ik weet nu alleen de bedragen die ik elke maand mag terugbetalen haha!


Ja het is ook heel krom hoor. Je wordt dus verplicht je in de schulden te steken. :thumbdown:
<<

Anoniem110

Bericht 30 Sep 2014 20:57

Re: Wie o wie kan mij helpen

Miss energy Thnxxx dat zou al een optie kunnen zijn.
Bij familie wonen is helaas uitgesloten. Ze zal echt op zichzelf moeten gaan wonen.
<<

Anoniem140

Bericht 01 Okt 2014 07:28

Re: Wie o wie kan mij helpen

Bijlenen, dat moet ik ook helaas..
Die toeslag heb ik misgelopen, was voor nieuwe studenten vanaf 2013 en krijg je niet met terugwerkende kracht. Lekker geregeld weer allemaal :)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Okt 2014 16:55

Re: Wie o wie kan mij helpen

ไม่เป็นไร schreef:
Kiek schreef:Aah ok thanks. Stufi is voor mij zo lang geleden, ik weet nu alleen de bedragen die ik elke maand mag terugbetalen haha!


Ja het is ook heel krom hoor. Je wordt dus verplicht je in de schulden te steken. :thumbdown:


Dat vind ik niet krom, je bent immers ook niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. En een studie is een investering voor de toekomst. Maar goed, snap ook echt wel dat het zwaar zal zijn en zuur voelt omdat mensen in de bijstand in principe geen lening hoeven aan te gaan.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Okt 2014 18:33

Re: Wie o wie kan mij helpen

luisa schreef:
ไม่เป็นไร schreef:
Kiek schreef:Aah ok thanks. Stufi is voor mij zo lang geleden, ik weet nu alleen de bedragen die ik elke maand mag terugbetalen haha!


Ja het is ook heel krom hoor. Je wordt dus verplicht je in de schulden te steken. :thumbdown:


Dat vind ik niet krom, je bent immers ook niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. En een studie is een investering voor de toekomst. Maar goed, snap ook echt wel dat het zwaar zal zijn en zuur voelt omdat mensen in de bijstand in principe geen lening hoeven aan te gaan.


Nouja het is vooral krom op het moment dat je samenwoont, en de een studeert en de ander raakt zijn baan kwijt en heeft geen recht mee op WW, dan heeft die persoon ook geen recht op bijstand, omdat de partner met de stufilening al bijna boven het normbedrag uitkomt. (Zit een kleine 200 euro tussen, meestal werk je nog wel naast een studie, dus dan kom je snel aan het normbedrag)
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 18:37

Re: Wie o wie kan mij helpen

Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Als je geen geld hebt om te studeren, dan zul je eerst moeten werken om geld te sparen en ga je van dat geld studeren. Kan eigenlijk geen goede reden bedenken waarom dit betaald zou moeten worden van gemeenschapsgeld. Net als die situatie waarin je je baan kwijtraakt, dan ga je tijdelijk werk onder je niveau doen en zoek je ondertussen door naar een baan.

Ik vind het eerder krom dat zoveel mensen het zo vanzelfsprekend vinden dat ze altijd maar bijstand krijgen, of eeuwig ww.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers