Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

<<

Anoniem74

Bericht 29 Sep 2014 19:56

Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja..hoe is die ervaring?

Wij twijfelen, ivm de hoge kosten die een reguliere makelaar met zich mee brengt. En we hebben al een enorme schuld, dus willen we eigenlijk proberen om die niet heel erg verder op te laten lopen.

Foto's maken, tekst opstellen, bezichtigingen etc is geen probleem....maar het opstellen van het koopcontract en de weg naar de notaris is een beetje een twijfelpunt voor ins.,
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 29 Sep 2014 20:36

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Wijn hebben dus wel een verkoop makelaar in de hand genomen maar ik ben het met je eens dat het inderdaad kan oplopen tot een flink bedrag.
Een makelaar hier in de buurt biedt sinds kort Het 'doe het zelf' pakket aan. Dan maak je dus zelf de foto's en beschrijving en je doet zelf de bezichtigingen. De makelaar neemt vervolgens de onderhandelingen op zich en maakt de contracten in orde.
Misschien is zoiets wat voor jullie? Weet niet meer wat het precies kost maar is ongetwijfeld een stuk goedkoper.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem119

Bericht 29 Sep 2014 20:47

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Ja, wij doen dit, via makelaarsland inderdaad.

We hebben ons gewoon aangemeld, en er kwam een taxateur langs, en een fotograaf. We hebben zelf eerst geprobeerd foto’s te maken, maar ondanks dat we zelf fotograferen, was het toch wel even andere koek om het appartement goed vast te leggen. Dus toch maar via een professionele fotograaf laten doen. Via Makelaarsland kan dit gewoon prima. Kosten waren zo’n 150 euro geloof ik voor de fotograaf. De rest van de kosten weet ik niet, want dat heeft m’n vriend geregeld.



We moesten zelf de tekst schrijven voor op Funda, maar we hebben verder echt een prima aanmeldingspakket gekregen, met van die te koop borden die we zelf op moesten hangen.



Ook hebben we onze eerste bezichtiging al binnen (direct de eerste dag dat het online stond, paar dagen geleden!) en daar krijg je gewoon keurig bericht via de mail over. Dan moet je gewoon zelf een afspraak maken met die persoon, de contactgegevens staan er bij.



Ik vind het tot nu toe prima gaan dus ik zou het wel aanraden.
<<

Anoniem74

Bericht 29 Sep 2014 21:11

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Ah, ben benieuwd hoe het jullie vergaat Marin met Makelaarsland.
Het scheelt zo'n 2k met reguliere makelaars.



Wat mij tegen staat
-Sluit koop notaris
-Laatste inspectie

Zijn niet inbegrepen. Wat houdt dat eerste in? Die notariskosten zitten toch ook niet bij de reguliere courtagekosten inbegrepen?
<<

Anoniem166

Bericht 29 Sep 2014 21:18

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

De kosten voor de notaris zijn voor de koper toch (kosten koper)?
<<

Anoniem74

Bericht 29 Sep 2014 21:21

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Daar ging ik ook van uit. Immers, de kopers kiezen een notaris. Maar dan vraag ik mij af wat de rol van makelaar in mbt 'sluit koop notaris' inhoudt. Want op vergelijkingssites (waar dit punt genoemd staat) doen de 'doe het zelvers' dat niet, maar de reguliere makelaars wel.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Sep 2014 21:22

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

De vader van mijn vriend doet dit. Hij is één dag in de week vrij en regelt dan de bezichtigingen. De eerste bezichtiging doe je zelf, bij een tweede komt de makelaar in beeld. Een nadeel kan zijn dat je de verkeerde dingen van je huis benadrukt bij een bezichtiging. Hij heeft tot nu toe wel een bod gehad, maar dit was te laag naar zijn zin dus nog geen koop gesloten. Het is wel een flinke aanslag op zijn agenda, volgens mij.

@ Ig-nore: de sluit koop notaris bedoel je het koopcontract, dat is toch altijd voor de koper (kosten koper).
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Sep 2014 21:23

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Ig-Nore schreef:Daar ging ik ook van uit. Immers, de kopers kiezen een notaris. Maar dan vraag ik mij af wat de rol van makelaar in mbt 'sluit koop notaris' inhoudt. Want op vergelijkingssites (waar dit punt genoemd staat) doen de 'doe het zelvers' dat niet, maar de reguliere makelaars wel.


Het voorlopig koopcontract wordt door de notaris opgesteld. Definitieve akte gaat via notaris, maar is effectief hetzelfde als het voorlopig koopcontract.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem119

Bericht 29 Sep 2014 21:26

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Sorry van die dingen heb ik geen verstand. Die dingen regelt m'n vriend meer en ik doe de bezichtigingen. Kan je daar dus niet verder mee helpen.
<<

Anoniem74

Bericht 29 Sep 2014 21:27

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Haha, goeie verdeling :)

We laten binnenkort een reguliere makelaar komen, en kijken wat we daar nog van de kosten af kunnen krijgen. En dan vragen we hen ook wat hun meerwaarde is tov makelaarland oid,

Iig bedankt voor jullie antwoorden. Ben nu iets meer geneigd naar zelf verkopen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Sep 2014 21:43

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Ik heb de meerwaarde van een makelaar bij een kennis wel gezien inmiddels!

Diegene lag met de kopers in de clinch (relatie opeens verbroken, onjuiste gegevens voor hypotheek aangeleverd etc.). Zijn makelaar heeft het allemaal afgehandeld. Uiteindelijk is de koop niet doorgegaan, maar de makelaar spande zich zeer zeker in. Ik denk dat je dat niet hoeft te verwachten bij een 'verkoop je huis zelf'.
08/2018
05/2021
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 02 Okt 2014 10:08

Re: Zelf huis verkopen via makelaarsland oid?

Ikzelf zou mijn huis nooit via Makelaarsland verkopen. Voor reden stuur mij maar pb...
Een huis bezichtigen wat via Makelaarsland te koop staat kan ook weerhouden om te gaan bekijken bij potentiële kijkers.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers