Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijvoeding weigeren?

<<

Anoniem 82

Bericht 29 Sep 2014 10:39

Bijvoeding weigeren?

Iemand hier ervaring mee? Zijn grote zus is vanaf dag 1 een slechte eter, maar deed toen ik haar voerde als baby in elk geval wel voor een paar kleine hapjes haar mond open. R houdt zijn mond stijf dicht, maakt niet uit wat ik hem geef (groente, fruit, gepureerd, geprakt). Ik ben er nog niet goed achter of hij echt niet wil, of dat hij nu na een maand nog steeds niet doorheeft dat hij eigenlijk zijn mond open zou moeten doen.

Rapley zijn we overigens mee gestart, maar omdat hij daar met sommige dingen zo eng mee deed (niet alleen kokhalzen maar echt bijna stikken) geef ik nu grotendeels gepureerd en af en toe stukken. Maar ook dat gaat niet echt van harte, hij speelt er vooral mee en echt proberen te eten voor zover mogelijk op dit moment doet hij amper nog.

Ik weet dat het nog bijvoeding is, dus hij hoeft bijvoorbeeld nog geen enorme hoeveelheden weg te werken. En hij groeit meer dan hard op de borstvoeding, dus ik ben ook niet gauw bang dat hij wat tekort komt. Maar omdat hij toch een beetje moet gaan beginnen met eten proeven en dergelijke, vraag ik me af of ik nog iets kan doen om dat een beetje te stimuleren. Ik duw af en toe het lepeltje wel zijn mond in met een beetje eten erop, en hij protesteert dan niet ofzo. Maar zal zijn mond ook zeker niet zelf open gaan doen. En eigenlijk wil ik niks forceren, vind het eigenlijk al niet fijn om dat lepeltje naar binnen te 'duwen' zodat hij in elk geval af en toe een beetje van de smaken kan proeven.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Sep 2014 11:05

Re: Bijvoeding weigeren?

Mijn zoon eet momenteel vrij weinig. Mijn vermoeden is dat hij te druk is met andere dingen (hij tijgert wat af en begint te kletsen) en daarom eten even wat minder interessant vindt. We dwingen hem hem totaal niet, het komt vast wel.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 29 Sep 2014 11:30

Re: Bijvoeding weigeren?

Gewoon aanbieden en verder lekker laten gaan. Hier gingen ze ook pas na een paar maand wat beter eten. De bv is nog t belangrijkste.
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Sep 2014 14:45

Re: Bijvoeding weigeren?

Meer dan afwachten kan ik waarschijnlijk ook niet doen. En dat hij nagenoeg niks binnen krijgt qua bijvoeding zit ik nog niet zo mee, hij groeit nog steeds bovenmatig hard op de BV, dus reserves genoeg. Alleen ik vind het zo gek dat hij na een maand nog steeds niet door lijkt te hebben dat hij zijn mond open zou 'moeten' doen als ik hem wil voeren. Tenminste, het lijkt er dus niet op dat hij heel hard zit te protesteren en daarom zijn mond dicht houdt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Sep 2014 15:23

Re: Bijvoeding weigeren?

J. eet ook bijna niks. Met rapley at hij helemaal niks. na 2 maanden geen hap gegeten te hebben zijn we gaan pureren. Hij eet hooguit 2 eetlepels en dan geeft hij aan genoeg te hebben. Brood 2 keer geprobeerd maar hij spuugt het uit dus daar wacht ik weer even mee. Ik ben het niet gewend van M. die at met 8 maanden al stukken/brood/rijstwafels en alles ging zijn mond in.
De jongste stopt ook nauwelijks iets in zijn mond. Ook geen handjes of speeltjes.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers