Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra handtas

<<

Anoniem173

Bericht 28 Sep 2014 23:05

Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra handtas

Volgende week een weekje naar lanzarote, alleen handbagage dus sowieso al behelpen qua wat mee te nemen. Maar sinds een aantal maanden zijn de regels iets soepeler:

Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden

http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaard ... inbaggage/

Mijn vraag is over die kleine tas, zit daar ook een gewicht aan? Valt het binnen die 10 kilo of mag mijn koffertje 10 kilo wegen en de handtas daarnaast zit geen eis aan? Ik kan het op internet nergens vinden en als ik puur deze bovenstaande regel lees interpreteer ik hem als 10 kilo voor mijn trolley en handtas gewoon binnen de centimeters.

We vliegen overigens vanaf Düsseldorf weeze.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 29 Sep 2014 02:20

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Bij mij hebben ze daar verder niet naar gekeken, maar had m ook niet super volgepropt. Als je het beschaafd houdt zal het allemaal wel meevallen denk ik.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 29 Sep 2014 10:06

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Bij mij werd dat extra tasje niet gewogen toen, maar ja, ook m'n trolley niet. Maar ik lees het ook alsof er geen gewichtslimiet aan dat extra tasje zit.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 29 Sep 2014 11:13

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Ik heb afgelopen weekend nog met Ryanair gevlogen. Je mag inderdaad nog een extra kleine tas meenemen, naast de handbagage. Zowel in Eindhoven als in Londen hebben ze niet gekeken naar de afmetingen. Ze hadden wel wat mensen uit de rij gehaald die te grote koffers hadden (maar dat zag je zo dat ze veel te groot waren). Wegen hebben ze ook niet gedaan.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem185

Bericht 29 Sep 2014 11:17

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Dat handtasje is bij mij niet gewogen. Ik heb in mei gevlogen met Ryanair.
<<

Anoniem162

Bericht 29 Sep 2014 11:51

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Ik ben in maart naar Milaan gevlogen maar in Eindhoven en in Milaan werd de handtas niet gewogen. Er werd wel gekeken naar de afmeting, niet heel strikt een cm te groot ofzo maar wel als je echt een mega handtas bij had.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Sep 2014 13:09

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Kijk helemaal goed, dan gooi ik de waardevolle dingen zoals de iPad en boeken in m'n handtas en m'n koffertje vol tot 10 kilo.
<<

Anoniem127

Bericht 29 Sep 2014 15:56

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Gisteren nog :). Ze keken bij mij ook niet naar mijn handtas en ik zag dat sommige mensen het begrip handtas heel ruim hadden geinterpreteerd (sporttas en extra kleine koffer).

Mijn koffer die ik als handbagage mee had moest trouwens in het ruim, alleen de eerste negentig mensen in de rij kunnen gegarandeerd hun handbagage bij zich houden.

En verder viel het me met beide vluchten ook op dat echt heeel veel mensen Priority Boarding hadden, op de terugweg zowat de helft. Dus bijna iedereen met een normaal ticket kon de koffer inleveren.
<<

Anoniem199

Bericht 29 Sep 2014 16:26

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Heb in juli nog met Ryan Air gevlogen en verbaasde me echt over hoe nonchalant ze met de maten van koffers/tassen omgaan. Ik zou me er dus niet druk om maken!

Edit: wat Twellie idd zegt: sommige mensen namen het begrip handbagage heel erg ruim. Sommige koffers waren zo groot dat ze echt niet in het handbagagevak pasten en die mochten dus gewoon gratis in het ruim, terwijl ik ervoor betaald had.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Sep 2014 18:02

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Wij zijn in juli met Ryanair gevlogen en niks is gemeten of gewogen. Die extra handtas vind ik echt ideaal!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 30 Sep 2014 18:10

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Atelier Madame, deze vraag is ook op onze Twitterpagina gezet. We kregen het volgende antwoord:

@Ryanair one of our members wants to know: beside the trolley of 55-40-20 cm / 10 kg, how heavy can the small bag be of 35-20-20 cm? ^bjo
@zegmaaryes Hi, please see this link for more information regarding cabin baggage. http://tinyurl.com/pm2q4ev CB
@Ryanair So it is 10 kg plus an extra handbag?
@zegmaaryes Yes this is fine. TB

Je mag ze dus beiden meenemen :)
<<

Anoniem173

Bericht 30 Sep 2014 18:12

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Oh wat super tof van jullie :D
Thanks!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Okt 2014 11:14

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Oh geweldig! Handig die link.
Ik zie dat ik wel een babybag mee mag nemen, dat is heel fijn. Ik zit namelijk heel erg te twijfelen of ik nog extra bagage moet bijkopen. Ik mag een buggy meenemen óf 10 kg extra bagage en ik twijfel dus ook over dat meenemen van die buggy want ik gebruik ook vaak de draagzak en ik ga naar een vriendin met kinderen. Maar die zei dat ze de buggy en de wagen allebei gebruiken (twee kinderen), de oudste is echter 4 dus ik vermoed dat dat eigenlijk wel mee valt. Ik twijfel dus of ik de gok zal nemen en geen buggy mee zal nemen en alleen een draagzak.
Aan de andere kant gaat het om een hoop comfort en maar 35 euro voor 15 kg extra bagage.
Ik dacht dus wel van ik kan mijn eigen koffer van 10 kg inchecken maar dan mag ik geen tas meer mee naar binnen en met een kind moet je toch op zijn minst luiers bij je hebben. Maar een babybag mag dus tot 5 kg, daar kan ik een hoop luiers en kleding voor L. in kwijt dus wellicht dat ik toch maar eerst kijk hoe ver ik kom met een tas tot 5 kg, de buggy mee en een koffer met 10 kg. Het is voor 4 nachten en 3 dagen (woensdagavond t/m maandagochtend) en ik logeer bij een vriendin dus ik mag vast haar tandpasta wel gebruiken en zo.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Okt 2014 21:14

Re: Iemand nog recentelijk met ryanair gevlogen? > extra han

Ik vind 35 euro veel geld voor een weekendje weg en 15 kilo bagage. Maar met een kindje snap ik dat je ook wel luiers enzo nodig hebt (zijn die daar niet te koop).

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers