Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding vraagje..

<<

Anoniem70

Bericht 23 Sep 2014 11:44

Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Gisteren was het cb hier en die vinden dat mijn baby te veel flesvoeding krijgt.

Hij kwam altijd om de 3 uur en dronk 8 keer per dag ongeveer 90cc + schepjes nog.
Nu ga ik er proberen naartoe te werken om 6 keer 120cc te drinken + schepjes nog.
Hij is er nu aan toe om meer ineens te drinken omdat hij vaak om meer blijft vragen dus dit wil ik gaan proberen 5x overdag en 1 flesje midden in de nacht want door slapen doet hij nog niet.

Hij krijgt dan dus 720cc in de 24 uur + nog de schepjes waardoor het meer cc wordt. Moet ik dat erbij rekenen nog of is het gewoon nu 720 cc ?

Hij weegt nu 4100 gram en mag officieel 4x 150 cc in de 24 uur. Weet niet of dit met of zonder schepjes voeding is.

Soms komt hij eerder dan die uren dan fop ik hem om 30 cc te geven anders gaat hij gewoon absoluut niet slapen wat ik dan ook probeer dan krijgt die dus nog een beetje meer maar hij laat ook weleens wat van zijn flesjes staan dus dat trekt dan wel weer recht.

Doe ik het nu zo verkeerd en geef ik hem te veel voeding ??
Ik merk wel echt dat hij het nodig heeft anders blijft hij om zich heen happen.

Afbouwen van 8 na 6 keer gaat ook echt lastig want hij is gewend om de 3 uur te eten maar ga dit toch proberen ook voor het gemak van ons zelf.

Ik zou graag jullie advies willen alvast bedankt! :smile:
<<

Anoniem70

Bericht 23 Sep 2014 11:54

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Ik weet ook niet of ik alleen het water moet rekenen met de hoeveelheden dan krijgt hij 720 cc in de 24 uur.
Als ik de schepjes melk ook bij de hoeveelheid moet rekenen dan is het 135 cc per keer dus 810 cc in de 24 uur.

Hij doet het wel prima en groeit gewoon goed.
<<

Patsy

Bericht 23 Sep 2014 11:54

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Erg herkenbaar, toen M eindelijk door had hoe hij moest drinken was hij niet meer te houden. Hij wilde ook altijd meer. Ik heb hem gewoon meer gegeven dan de zogenaamde richtlijnen, maar heb wel steeds gezorgd dat ik niet over de liter voeding heen ging. M is heel beweeglijk, dus ik ga er vanuit dat hij ook meer verbrandt dan een baby die stil in de box ligt. Het cb hier vond dat ik het juist goed aanpakte door hem op verzoek te voeden. Als ik merkte dat hij hongerig bleef na de fles verhoogde ik die fles met 30 cc. Toen we uiteindelijk bij de liter voeding kwamen zijn we overgestapt op voeding voor hongerige baby's, dat hielp.

Je rekent het aantal cc's uit door voeding+ schepjes te doen. Dus 120+4=135cc.
<<

Patsy

Bericht 23 Sep 2014 11:57

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Edit. Ik heb even opgezocht hoe oud je kindje is, ik vind 4 flesjes per 24 uur erg weinig voor zo'n kleintje. Het heeft heel lang geduurd voordat M het redde met 4 flesjes per dag. Volgens mij was hij ruim 4 maanden toen dat lukte.
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 12:42

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Ik heb echt geen idee meer, volgens mij kreeg N toen idd flesjes op de dag en 1 eventueel in de nacht.

Als ik jou was zou ik sowieso niet luisteren naar het cb. Als jij denkt dat hij meer nodig heeft zou ik dat gewoon proberen. Ze mogen toch tot max een liter? dat haal je niet dus ik denk dat je het goed doet. Overigens rekende ik zonder die schepjes voeding erbij. Heb daar ook echt nooit over nagedacht moet ik zeggen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Sep 2014 12:43

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Een kindje mag min 150 cc per kilo lichaamsgewicht en max 200. Jouw kindje mag dus tussen de 630 en 840 cc.
<<

Anoniem70

Bericht 23 Sep 2014 13:00

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Dank je meiden dan doe ik het gewoon op mijn manier.
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 13:03

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Rituals_ schreef:Dank je meiden dan doe ik het gewoon op mijn manier.



:good: juist, heel goed. Bij de eerste liet ik me teveel leiden door het cb, bij de tweede besloten dat toch echt niet meer te doen en dat ging veel beter.
<<

Patsy

Bericht 23 Sep 2014 13:11

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Rituals_ schreef:Dank je meiden dan doe ik het gewoon op mijn manier.

Heel goed! Als je kindje tevreden is gaat het goed.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Sep 2014 13:34

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Hier op het consultatiebureau zeggen ze dat die maximumhoeveelheid per gewicht achterhaald is en ze raden voeden op verzoek aan.
<<

Anoniem255

Bericht 23 Sep 2014 18:14

Re: Baby drinkt meer dan de aanbevolen hoeveelheid.

Mijn zoon woog 4370 bij de geboorte en zat met 3 weken op 180cc.
En zelfs daar had hij nog niet genoeg aan ;)

Kijk naar je kindje en volg je gevoel.
<<

Anoniem70

Bericht 28 Sep 2014 22:22

Flesvoeding vraagje..

Ons klein kereltje drinkt nu 6 a 7 flessen in 24 uur. Het verschilt per dag. Als hij 7 keer dringt laat hij wel telkens wat van zijn flesje staan dus komt de hoeveelheid ongeveer op hetzelfde neer. Hij krijgt dus +- 6x135cc.

Volgens de verpakking mag hij op de verpakking tot de 4 kilo 5x 135 cc en vanaf de 4 kilo 5x 165 cc. Hij is al over de 4 kilo dus hij drinkt de hoeveelheid 5x165 cc al alleen over 6 tot 7 keer. Helemaal niet veel te veel dus wat ik wel dacht alleen in meerdere keren.

Op het cb zeiden ze probeer maar na 5 keer 135 cc toe te werken omdat hij dus nog maar 3 weken oud is.

Maar ik mag toch juist al naar 5x 165cc toe werken ?
Alleen gaat dat denk ik niet lukken omdat hij echt vaker komt dan 5 keer.

Hoe zouden jullie dit doen om hem zover te krijgen ?

Groetjes rituals

Ps sorry voor de vele vragen hoor ! Dit is gewoon een erg fijne plek voor vragen omdat er zoveel ervaren mama's zijn !! :-)
<<

Anoniem84

Bericht 28 Sep 2014 22:23

Re: Flesvoeding..

Waarom wil je naar minder flessen als ie het goed doet op 6 a 7?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 28 Sep 2014 22:25

Re: Flesvoeding vraagje..

Ik heb geen verstand van flesvoeding, maar ik zou helemaal niet nu al naar minder voedingen toewerken als hij verder in totaal niet te veel krijgt. Het arme kind is 3 weken, daar heeft ie toch helemaal geen boodschap aan?
<<

Anoniem70

Bericht 28 Sep 2014 22:25

Re: Flesvoeding vraagje..

Dat lijkt mij fijner nu zit er telkens maar 3 uur tussen ook in de nacht en ik wil toch uiteindelijk wel een beetje kunnen gaan door slapen en na een ritme toe gaan werken.

Ik dacht dat het zo hoorde na 5 voedingen toe werken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 28 Sep 2014 22:29

Re: Flesvoeding vraagje..

Rituals_ schreef:Dat lijkt mij fijner nu zit er telkens maar 3 uur tussen ook in de nacht en ik wil toch uiteindelijk wel een beetje kunnen gaan door slapen.
Uiteindelijk zal dat vast ook wel een keer gebeuren. ;) Ik zou er alleen voorlopig niet op rekenen. Ik geloof er zelf niet zo in dat je zo'n jonge baby echt al heel erg kunt sturen. Maar wellicht hebben anderen daar wel een heel andere ervaring mee of tips voor. :)
<<

Anoniem84

Bericht 28 Sep 2014 22:30

Re: Flesvoeding vraagje..

Mijn ervaring is dat een kind niet in een ritme te dwingen is. Ik zou eerst op 6 a 7 blijven, hij is nog maar drie weken, zijn maagje is nog maar piepklein, daar moet je niet meer melk in gieten dan hij zelf aangeeft.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 28 Sep 2014 22:31

Re: Flesvoeding vraagje..

Rituals_ schreef:Ik dacht dat het zo hoorde na 5 voedingen toe werken.
Wat wel en niet 'hoort' is trouwens enorm subjectief, dus daar zou ik me niet te veel mee bezig houden. Volg je gevoel en probeer je verwachtingen realistisch te houden, dan komt het vanzelf goed.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Sep 2014 22:33

Re: Flesvoeding vraagje..

Waarom kijk je op het pak? Het pak geeft ook maar een richtlijn
Als hij het goed doet op de flessen wat hij nu drinkt is dat toch goed? Je merkt vanzelf wel wanneer hij meer of minder moet, dat kunnen kinderen heel goed zelf regelen.
Ritme komt vanzelf.

Ik heb eerst bv gegeven maar al snel overgegaan naar fv. Ik heb beide kinderen ook fv gegeven op verzoek. Zolang ze niet boven de liter fv uitkomen is het niet erg. Maar misschien is die regel ook al weer achterhaalt maar goed ;)!.
Het is eerst even een beetje zoeken naar de hoeveelheid wat ze wouden per keer maar binnen een een maand hadden we een ritme.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Burgemeester Bo

Bericht 29 Sep 2014 03:22

Re: Flesvoeding vraagje..

Rituals, ik heb je topics samengevoegd, want ze gaan over hetzelfde.
<<

Anoniem74

Bericht 29 Sep 2014 07:36

Re: Flesvoeding vraagje..

Ik denk dat je meer naar jouw kindje moet kijken, en zijn behoefte...dan wat de 'regeltjes' zijn. Over het algemeen kunnen die kleintjes goed zelf aangeven hoeveel ze willen hebben.

En dat slapen, zou ik mij ook niet teveel op focussen....komt vanzelf.
<<

Anoniem85

Bericht 29 Sep 2014 08:28

Re: Flesvoeding vraagje..

Ik herken het wel hoor rituals, het is allemaal nieuw en onzeker en je wilt houvast. Maar echt, ook zonder de richtlijnen van het pak te blijven volgen kom je vanzelf in een ritme. Als je kindje tevreden is zo laten, hij regelt het echt vanzelf! Dat is nu lastig voor te stellen, ten minste dat had ik, maar het komt goed.

Hij is echt nog heel jong, langer tussen de voedingen s nachts laten komt vanzelf.

Ooit ga je denken wat was dat een knusse tijd, die flesjes midden in de nacht :love:
<<

Patsy

Bericht 29 Sep 2014 08:36

Re: Flesvoeding vraagje..

Wat de rest hier ook al zegt. Volg de behoeftes van ja kindje. M lag de eerste 3 weken in het ziekenhuis waar hij op de klok gevoed werd. Toen hij thuis kwam ben ik zijn behoefte gaan volgen, hij was daardoor veel tevredener en liet ook al snel meer tijd tussen de flessen in de nacht.

Je kindje kan heel goed aangeven waar hij behoefte aan heeft.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron