Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 28 Sep 2014 19:59

Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

Ik wil mijn man voor zijn verjaardag een weekendje samen weg geven. Liefst in NL of wat we met de auto kunnen doen.
Zal in november ergens zijn denk ik

Welke stad is leuk om heen te gaan? We willen graag winkelen, evt bioscoop en lekker uit eten. Misschien nog wat bezichtigen.
Weet iemand misschien zelfs een leuk betaalbaar hotel, dicht bij een centrum en liefst met ontbijt.

Alle tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 18 Nov 2014 20:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 28 Sep 2014 21:47

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Ik vind Zwolle een mooie stad. En qua hotel is het Hanze Hotel een tip, dat ligt in het centrum. www.hotelzwolle.com
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 28 Sep 2014 22:30

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Wij zijn net terug van een lang weekend Rotterdam. Ik vond het heerlijk. We sliepen in CitizenM, heel gaaf hotel voor een redelijke prijs. Ik vond het heel leuk dat je alles in je kamer kon bedienen met een tablet. We hebben een boottochtje gedaan door de haven, rondgewandeld in de stad, gewinkeld, heerlijk gegeten en de laatste dag lekker naar het strand geweest. Rotterdam is zo levendig, ga graag nog een keer terug.!
Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 06 Okt 2014 13:13

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Rotterdam wonen we zelf dus viel af. In Zwolle zijn we ook al geweest.
Heb nu een hotel geboekt in Eindhoven. Van der valk Eindhoven.
Ben erg benieuwd, maar zal vast goed komen!
Bedankt voor het meedenken!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 06 Okt 2014 16:40

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Eindhoven is leuk! Veel plezier alvast!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Okt 2014 17:27

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Wanneer ga? In november tussen 8 en 15 is er GLOW in Eindhoven. Allemaal moderne lichtkunstprojecten in het centrum van de stad. Zeker de moeite waard om dit te gaan bekijken. Een aanrader!

Mocht je nog eettentjes etc. willen weten dan hoor ik het wel.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 06 Okt 2014 18:17

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Oh leuk Eindhoven. De dingen die je opnoemde kan er allemaal! Als je nog tips nodig hebt, geef maar een gil!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 07 Okt 2014 10:28

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Helaas gaan we later. Dus Glow zullen we niet meer redden.
Maar tips voor leuke eettentjes of andere leuke dingen hoor ik het graag :)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Okt 2014 12:40

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Eten:

Spring Moon op de Kleine Berg 18 (in het centrum) is een leuk zaakje waar je onbeperkt aziatische tapas kunt eten tegen een goede prijs. De kwaliteit vind ik zeer goed en het is heel anders dan een wok/chinees. Ik ben er al 2 keer geweest. Een 8,6 op eet.nu.

Wok Dragon City op de Tongelresestraat 253 (wijk Tongelre) is met afstand de beste wok in Eindhoven vind ik. Alles is vers en warm (ook in de bakken). Dat de keuze uit het warme buffet dan wat minder is dan bij andere woks vind ik niet erg, want de kwaliteit is hier beter in samenhang met de prijs. De sushi smaakt hier ook goed vind ik. Tevens erg vriendelijk personeel. Staat niet voor niets met een ruime 9 beoordeeld op eet.nu. Hier ben ik al meerdere keren wezen eten.

Happy Italy midden in het centrum op het plein voor de Catharinakerk, dus niet te missen. Deze zaak zit er nog maar net en blijkt een keten te zijn met nog een paar vestigingen. Hier is de kwaliteit en prijsverhouding erg goed. Tot nu toe een keer wezen eten en ik kreeg mijn pizza maar net op (mocht je de pizza of pasta niet op krijgen dan krijg je een doggybag mee). Erg ruim opgezette zaak, dus echt intiem eten om heel lang uitgebreid te eten is het niet. Meeste mensen kiezen alleen een hoofdgerecht met een drankje. Afgelopen vrijdagavond liep ik er toevallig langs en toen stond er zelfs een wachtrij (bizar vond ik dat).

Restaurant Papadopoulus is een goede Griek en zit op de Kerkstraat 40 (langs de Catharinakerk midden in het Centrum). Hier ben ik ook al meerdere keren wezen eten en het is een van de betere grieken die ik ken. Lekker vlees en redelijk betaalbaar. Staat op eet.nu beoordeeld met een 8,7.

Dik en Lang (nee, niet doordenken.. maar midden in het centrum bij de Heuvelgallerij) is dit smalle friettentje zo ongeveer de enige friettent die verse friet verkoopt (tegen het Belgisch aan, je kunt er zelfs Belgische mayo op doen).

Friture Martin Zwerts op de Boschdijk 436 (Beetje richting Woensel iets buiten de ring). Wil je de lekkerste verse friet van Nederland proeven dan moet je hier naar toe (al meerdere jaren verkozen tot beste friettent)! Deze zaak is het omrijden waard, want het echtpaar dat hier in staat weet wat friet bakken is. De vrouw bakt snijdt de aardappelen en bakt ze voor terwijl de man de frieten afbakt en harde stukjes verwijderd. Het hele proces komt voorbij en dat is al een genot om te zien (soms moet je namelijk wel lang wachten, maar dan heb je wel de lekkerste friet). Kies maar een saus (dus frietsaus of ketchup) of neem zelfs helemaal geen saus want deze friet eigenlijk geen saus nodig zo lekker is. Neem er een van-alles-wa bij en het feest is compleet.

Dingen om te doen:

Winkelen! Er zijn veel winkels in Eindhoven. Vergeet niet om door de Heuvelgallerij en Piazza (overdekte wikkelcentrum) te gaan.

Mocht je van moderne kunst houden dan is het van Abbemuseum wellicht iets (zelf nog nooit in geweest).
DAF-museum over de historie van DAF met allemaal oude voertuigen.
Philipsmuseum over de historie van Philips met veel oude foto's van Eindhoven.

PSV-stadion, dit ligt midden in het centrum dus op loopafstand. Er worden rondleidingen in gegeven. Ook de wijk (oude Philipswijk, waar de arbeiderswoningen staan) achter het stadion is de moeite waard. Dit is nog vrij recent opgeknapt en de huizen zien er nu uit als of ze er pas staan, maar in werkelijkheid staan ze er dus al meer dan 100 jaar.

Stadhuisplein, het plein zelf is mogelijk niet zo bijzonder maar er staat wel een monument over de bevrijding van Eindhoven. Overigens in heel het centrum staan diverse monumenten van belangrijke personen of gebeurtenissen van Eindhoven. Op de Markt staan er zelfs 2 van oa Frits Philips.

Zwemmen. De Tongelreep met het bad van Pieter van de Hoogenband. Aardig wat glijbanen en een golfslagbad.
Schaatsen. Naast de Tongelreep ligt de schaatsbaan van Eindhoven.

Genneperpark. Mooi park om doorheen te wandelen met oa een watermolen.

Zo te lezen zit je in het Van der Valk hotel in Eindhoven. De laatste drie dingen om te doen zijn dan niet heel ver weg van je hotel. Daar kun je zo naar toe rijden en eventueel zelfs lopen (schat ongeveer 1 km) onderweg kom je dan ook nog langs het kleine stadion van FC Eindhoven.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Okt 2014 08:54

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Eten in Eindhoven heb ik maar één tip: Het Spiegelbeeld!

Een eetcafé met keuze uit weet ik hoeveel speciaalbieren (ze hebben ook andere drank hoor) en héle lekkere tapas uit verschillende landen. Kies je het 'menu' dan kun je 6 tapas uitzoeken en er zitten echt geweldig lekkere gerechten tussen!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem219

Bericht 26 Okt 2014 06:52

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Wij zijn nu een weekend in Eindhoven in het art hotel! Heel mooi hotel, midden in het centrum.

Wat een super leuke winkelstad is dit zeg!

Gister hebben wij gegeten bij het spiegelbeeld, inderdaad heel lekker! Man vond de biertjes ook leuk natuurlijk, en heeft weer twee nieuwe geproefd.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Nov 2014 12:51

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (stad/hotel?)

Dank je voor de tips!
Daar kan ik wat mee :)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 18 Nov 2014 20:42

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

Weet er iemand een goed (liefst all-you-can-eat) sushi restaurant in Eindhoven?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 18 Nov 2014 21:24

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

Ik wilde net een topic plaatsen, mijn man en ik kunnen onverwacht een nachtje weg met z'n tweetjes dit weekend en ik was op zoek naar inspiratie. We wilden graag naar een stad, niet te ver van huis (vind het zonde om heel ver te rijden als je maar 1 nacht kunt blijven), dus wat dat betreft zou Eindhoven ideaal zijn. Ik lees nog even mee hier!

Weet iemand misschien een leuke B&B in de buurt van het centrum? Vind het altijd wel leuk om een B&B te boeken in plaats van een hotel, om zo wat ervaring op te doen voor als we zelf onze B&B openen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 19 Nov 2014 07:56

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

Over dit sushi restaurant hoor ik goede dingen. Ze hebben een soort van lopende band, waar gerechten opstaan. Je kunt dan afpakken en de bordjes moet je bewaren, aan de hand hiervan wordt de prijs bepaald.
http://www.restaurantyokohama.nl/contact/
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Nov 2014 09:05

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

Ster schreef:Over dit sushi restaurant hoor ik goede dingen. Ze hebben een soort van lopende band, waar gerechten opstaan. Je kunt dan afpakken en de bordjes moet je bewaren, aan de hand hiervan wordt de prijs bepaald.
http://www.restaurantyokohama.nl/contact/


Dat is de 'authentieke' manier van sushi eten. Zo is dat destijds ook geïntroduceerd. Heb zo ooit eens suhi gegeten in Limburg. Goed om te weten dat dat concept ook in Eindhoven zit!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 19 Nov 2014 14:22

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

Yokohama heb ik nog nooit sushi gegeten, maar wel in het gewone restaurant. Dat zou ik niet aanbevelen, laatste keer was de service erg slecht en er zat een pleister (!) in ons eten. Het gedeelte waar je sushi kan eten is geloof ik apart, maar ik zou er dus niet heen gaan.

Voor all you can eat sushi : De Slak ( www.deslak.com) , dat is net even buiten het centrum maar op loopafstand. En Mint ( www.restaurantmint.nl) dat zit op de Markt. Verder zijn er nog wel een aantal all you can eat restaurants die ook prima zijn. Niet all you can eat maar wel erg lekker: Kreeftenbar ( www.kreeftenbar.nl)
14-01-2011
01-04-2013
<<

Honolulu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 12 Nov 2014 12:33

Bericht 19 Nov 2014 17:16

Re: Weekendje weg met man, Wat is leuk? (het word Eindhoven)

Ik heb nog nooit in Eindhoven sushi gegeten, maar als je nog op zoek bent naar een leuk cafe om een biertje te drinken met een hapje erbij, dan vind ik dat er bij de Trafalgar pub altijd wel een leuk sfeertje hangt!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers