Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trots

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2014 15:21

Re: Trots

Je brengt het nu een stuk vriendelijker, Nougat. Dat je trots bent dat jullie gezonder leven, is normaler dan dat je trots bent omdat je in 1x zwanger bent geraakt. Je kunt daar blij mee zijn, maar trots is niet het juiste woord daarvoor. Begrijp je dat nu?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem166

Bericht 29 Sep 2014 15:33

Re: Trots

Ik zou - in jouw geval, Nougat - trots zijn op de basis/de uitgangspunten waarin jij je lijf brengt (en datzelfde geldt voor je man). Jullie zorgen kennelijk voor een goede basis (sport, eten/drinken, niet roken, niet drinken) en dat is iets waar je invloed op uit kan oefenen. En dan zou ik dankbaar zijn dat het je gegund is dat je in één keer zwanger bent en dat je lichaam je zwangerschap (tot op vandaag) goed uitdraagt.

Trots lijkt me gewoon niet helemaal passend, omdat je over het functioneren van jouw lichaam tot op zekere hoogte niets te zeggen hebt. Net zomin als iemand die zonder baarmoeder geboren is, zij kan teleurgesteld zijn, of verdrietig, maar ik vindt niet dat ze zich schuldig zou moeten voelen omdat haar lichaam het op dat punt niet goed doet (schuld als tegenhanger van trots). En daarom kan ik invoelen dat jouw opmerking over trots vervelend aankomt bij mensen die moeite hebben om zwanger te raken.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 15:38

Re: Trots

Ik heb kennelijk een andere definitie van trots. Ik kan ook trots zijn op de goede band die ik heb met mijn ouders, ook iets waar ik maar voor een deel invloed op heb, maar toch ben ik er trots op en zo zijn er meer dingen. Ik vind trots ook niet de tegenhanger van schuldig. Natuurlijk hoeft een vrouw die zonder baarmoeder is geboren zich niet schuldig te voelen. Ik heb het nooit over andere vrouwen gehad. Ik geef alleen aan waar ik zelf trots op ben, dat is alles.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Sep 2014 16:00

Re: Trots

Nougat schreef:Ik heb kennelijk een andere definitie van trots. Ik kan ook trots zijn op de goede band die ik heb met mijn ouders, ook iets waar ik maar voor een deel invloed op heb, maar toch ben ik er trots op en zo zijn er meer dingen. Ik vind trots ook niet de tegenhanger van schuldig. Natuurlijk hoeft een vrouw die zonder baarmoeder is geboren zich niet schuldig te voelen. Ik heb het nooit over andere vrouwen gehad. Ik geef alleen aan waar ik zelf trots op ben, dat is alles.


Dat denk ik ja, want in jouw uitleg van trots klinkt door dat het geheel je eigen verdienste is en daardoor lijkt schuld de tegenhanger van trots te zijn. Ik bedoel niet dat dat per definitie zo is, maar dat het erop lijkt door jouw interpretatie van trots.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 16:04

Re: Trots

Nee, dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik snap ook niet waar je dat nu vandaan haalt, ik heb het op geen enkel moment gehad over 'schuld'. Ik denk wel dat je deels zelf verantwoordelijk bent voor de mate waarin je vruchtbaar bent. Of eigenlijk: dat zijn gewoon de feiten! Maar natuurlijk zijn er ook mensen die verminderd vruchtbaar zijn zonder dat ze hieraan zelf iets kunnen doen. Dat is heel vervelend, maar daar had ik het niet over.

Ik zei alleen dat ik trots ben op mijn lichaam, trots dat alles naar behoren werkt en nee, ik zie nog steeds niet in wat daar mis mee is.
<<

Anoniem114

Bericht 29 Sep 2014 16:16

Re: Trots

Trots op je lichaam, omdat je een strak lijf hebt; dat kan.
Trots op je lichaam, omdat je een vrouw bent en de natuur sneller zijn werk doet dan bij een ander; da's een beetje dom.

Maar niks anders dan ik van je ben gewend, so moving on!
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 16:20

Re: Trots

Ik blijf mezelf niet herhalen, als je het nu nog niet begrijpt, dan wíl je het gewoon niet begrijpen. Ik vergelijk mezelf nergens met anderen, het is geen wedstrijd. Ik heb het puur over mijn eigen lichaam en dat ik trots ben hoe snel en goed het werkt. That's it!
<<

Anoniem114

Bericht 29 Sep 2014 16:23

Re: Trots

Ik snap je wel. Je bent natuurlijk de hele dag hard bezig vruchtbaar te zijn. Dat kan niet iedereen, da's ook wel speciaal :)

Good for you, Nougat! :)
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 16:28

Re: Trots

Haha, mijn man en onze familie/vrienden maken er inmiddels ook grapjes over. Van die dingen als 'je hoeft maar naar haar te kijken en het is alweer raak' of: 'jullie hebben goed geoefend', of (tegen mijn man): 'je hebt wel weer meteen raak geschoten'. Echt heel flauwe opmerkingen ik weet het, maar ik vind het best leuk eigenlijk dat wij kennelijk zo vruchtbaar zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Sep 2014 16:40

Re: Trots

Die opmerkingen kregen wij ook wel de tweede keer, maar ik vind het tamelijk treurig om daar zo mee te koketteren, al is het dan op een forum. Maar zoals Sanne al zei, het is wel weer net wat voor jou.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 16:45

Re: Trots

Ach ja, ik ben het wel gewend inmiddels. Als je hier op het forum ergens onzeker over bent, of iets niet mooi/leuk aan jezelf vindt, dan is iedereen er als de kippen bij om je met raad en daad te steunen en van goede adviezen te voorzien. Hartstikke mooi natuurlijk, maar zodra je zegt trots te zijn op je lichaam dan kun je rekenen op negatieve reacties, dat is op de een of andere manier not done, een vrouw die tevreden/trots is op haar eigen lichaam. Dat mag op de een of andere manier niet. Dat maken de reacties in dit topic wel weer duidelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Sep 2014 16:49

Re: Trots

Ach ja, zo kan je het ook opvatten.

Eerlijk gezegd geloof ik er geen moer van dat jij niet snapt dat dit op sommige mensen raar overkomt, maar blijf vooral in je rol.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem328

Bericht 29 Sep 2014 16:54

Re: Trots

Ben je nou echt zo dom dat je niet snapt dat er een groot verschil zit tussen trots zijn op je lichaam en trots zijn op snel zwanger raken, of doe je alsof? Ik hoop het laatste voor je...
<<

Anoniem127

Bericht 29 Sep 2014 16:57

Re: Trots

Het kan natuurlijk ook nog gewoon toeval zijn. In theorie ben ik verminderd vruchtbaar maar de kinderen zijn vlak op elkaar gekomen. Ik had geloof ik iets van 2% kans per maand om zwanger te worden op de natuurlijke manier en daar zaten we twee keer bij. Net zoals mijn dochter vandaag die zeven keer achter elkaar zes gooide bij het mens-erger-je-nietten en mij zo een dramatische nederlaag bezorgde.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 17:00

Re: Trots

Het IS ook iets dat deels buiten mijn invloed omgaat en tóch ben ik trots op mijn lichaam!
<<

Anoniem140

Bericht 29 Sep 2014 17:26

Re: Trots

Nougat schreef:Het IS ook iets dat deels buiten mijn invloed omgaat en tóch ben ik trots op mijn lichaam!



Koop een taart en vier het! :yes:
<<

Anoniem166

Bericht 29 Sep 2014 17:37

Re: Trots

Nougat schreef:Het IS ook iets dat deels buiten mijn invloed omgaat en tóch ben ik trots op mijn lichaam!


Prima hoor. Ik ben zelf liever trots op iets dat ik echt gepresteerd heb in plaats van op iets dat zich voor een deel buiten mijn invloedssfeer afspeelt.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 17:57

Re: Trots

Misschien beter om alle restricties er in de openingspost in het vervolg al bij te zetten. Ik wist niet dat 'trots zijn op jezelf' aan zoveel regels gebonden was.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Sep 2014 18:29

Re: Trots

Oreo schreef:
Dropveter schreef:Trots dat ik gisteren de 5 km heb gehaald met hardlopen. Is zo lang geleden.


Wat goed! Voel je je vandaag ook nog goed? :) Of heb je mega veel spierpijn? :smile:



Ik voel mij prima en geen spierpijn gelukkig :) En dank je wel :)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 29 Sep 2014 18:33

Re: Trots

Ik begrijp Nougat wel, alleen kan het na andere toe kwetsend en opschepperig overkomen.

Mijn lichaam heeft ook lang niet altijd goed gefunctioneerd, heb jaren pcos gehad, werd niet ongesteld niets, toen we voor een baby gingen, was het vrij snel raak.
Ik was hierbij ook trots op mijn lichaam, trots en blij dat het kennelijk toch weer beter functioneerde dan ik dacht, trots dat wij dit mogen meemaken, etc.
Hiermee wil ik niet opscheppen dat ik zo een geweldig lichaam heb of vruchtbaarder ben dan anderen, meer trots dat mijn lichaam meer kan dan ik denk. Daarnaast heb ik natuurlijk ook wel mijn best gedaan om zo gezond mogelijk te leven. Genoeg beweging, fruit, vitaminen, compleet gestopt met drinken, etc. Alles om de kans op zwangerschap zo groot mogelijk te maken wat in mijn eigen vermogen ligt. Het is fijn als je dan resultaat hebt.

Wel denk ik dat het pijnlijk kan zijn voor mensen die ook zwanger willen worden, maar waarbij het (nog) niet lukt. Je denkt daardoor aan je eigen situatie, hoe graag je het wilt en je best doet. Toch denk ik dat deze trots er los van staat, alleen zal ik het om iemand niet te willen kwetsen het niet vertellen tegen iemand bij wie het niet lukt of het erg lang duurde.


En verder ontopic over de vraag van dit topic: momenteel heb ik niet iets om trots op te zijn bij mijzelf.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 19:19

Re: Trots

Wolfinschaapskleren schreef:Ik begrijp Nougat wel, alleen kan het na andere toe kwetsend en opschepperig overkomen.

Mijn lichaam heeft ook lang niet altijd goed gefunctioneerd, toen we voor een baby gingen, was het vrij snel raak.
Ik was hierbij ook trots op mijn lichaam, trots en blij dat het kennelijk toch weer beter functioneerde dan ik dacht, trots dat wij dit mogen meemaken, etc.
Hiermee wil ik niet opscheppen dat ik zo een geweldig lichaam heb of vruchtbaarder ben dan anderen, meer trots dat mijn lichaam meer kan dan ik denk. Daarnaast heb ik natuurlijk ook wel mijn best gedaan om zo gezond mogelijk te leven. Genoeg beweging, fruit, vitaminen, compleet gestopt met drinken, etc. Alles om de kans op zwangerschap zo groot mogelijk te maken wat in mijn eigen vermogen ligt. Het is fijn als je dan resultaat hebt.

Dit dus.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 29 Sep 2014 19:32

Re: Trots

Denk dat je trots verward met dankbaar.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Sep 2014 19:55

Re: Trots

JustMeDaan schreef:Denk dat je trots verward met dankbaar.


Ja idd dat denk ik ook. :good:
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 29 Sep 2014 20:35

Re: Trots

Waarom gaat iedereen steeds zo op nougat in en laten we haar zo leuke, positieve topics verpesten? Laat haar toch lekker in haar perfecte bubbel zitten.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 29 Sep 2014 20:39

Re: Trots

Ik ben trots op mijzelf! Mij vandaag sinds jaren weer ingeschreven bij de sportschool en een spinning les meegedaan.
Ben kapot maar het is toch mooi wel gelukt! Nu volhouden :)
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny