Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trots

<<

Anoniem205

Bericht 29 Sep 2014 12:23

Re: Trots

Ik ben overigens trots op mijzelf dat ik een keer voor mijzelf (en de baby) heb gekozen ipv voor hetgeen dat wenselijk is voor mijn omgeving. Na mijn val van dinsdag en het advies van de verloskundige en gyneacoloog heb ik ervoor gekozen om per direct te stoppen met werken. Een moeilijke beslissing, maar wel een heel verstandige. En ik ben er trots op dat ik die keuze heb durven en kunnen maken...
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 29 Sep 2014 12:26

Re: Trots

Je bent een bijzonder mens Nougat.

Heel terecht trots de dames die wat hebben gepost!

Marsy, jou vind ik stoer met jullie reis.

Ik ben trots dat ik na 2 jaar mijn droombaan heb. Daarvoor vlieg ik zaterdag naar vancouver, altijd als ik zo'n lange reis alleen maak ben ik ook best trots op mezelf.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 12:29

Re: Trots

Carrie schreef:Wat erg dat je dit zo zegt en verwoord. Dom ook. Maar dat zal je wel expres doen. Nogmaals, dat is namelijk niks om trots op te zijn, want vruchtbaarheid heb je zelf niet in de hand. Ja er zijn aanpassingen die je kunt doen, zoals stoppen net roken en alcohol en andere dingen. Maar er zijn genoeg gezonde mensen welke het namelijk niet lukt om zwanger te worden.


Ik mag toch wel trots zijn op mijn lijf, dat het zo goed functioneert? Dat het doet wat ik wil dat het doet? Ik heb zelf in het verleden te maken gehad met gezondheidsissues. Op dat moment had ik echt het gevoel dat mijn lijf me in de steek liet.

Dan is het heel fijn om te merken dat mijn lichaam op een ander vlak wél goed in elkaar steekt. En ja, daar ben ik trots op. Ik kijk vol bewondering toe hoe mijn lichaam het allemaal doet!
<<

pippeloentje

Noob

Berichten: 17

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:16

Bericht 29 Sep 2014 12:53

Re: Trots

Nougat schreef:
Carrie schreef:Wat erg dat je dit zo zegt en verwoord. Dom ook. Maar dat zal je wel expres doen. Nogmaals, dat is namelijk niks om trots op te zijn, want vruchtbaarheid heb je zelf niet in de hand. Ja er zijn aanpassingen die je kunt doen, zoals stoppen net roken en alcohol en andere dingen. Maar er zijn genoeg gezonde mensen welke het namelijk niet lukt om zwanger te worden.


Ik mag toch wel trots zijn op mijn lijf, dat het zo goed functioneert? Dat het doet wat ik wil dat het doet? Ik heb zelf in het verleden te maken gehad met gezondheidsissues. Op dat moment had ik echt het gevoel dat mijn lijf me in de steek liet.

Dan is het heel fijn om te merken dat mijn lichaam op een ander vlak wél goed in elkaar steekt. En ja, daar ben ik trots op. Ik kijk vol bewondering toe hoe mijn lichaam het allemaal doet!


Wat een ontzettend nare opmerking,voor de mensen die al lang bezig zijn om zwanger te worden.....
Ook al leef je heel gezond,is het geen garantie dat je zwanger raakt.
Ik vind dit echt zeer laag van je.
<<

pippeloentje

Noob

Berichten: 17

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:16

Bericht 29 Sep 2014 12:53

Re: Trots

Nougat schreef:
Carrie schreef:Wat erg dat je dit zo zegt en verwoord. Dom ook. Maar dat zal je wel expres doen. Nogmaals, dat is namelijk niks om trots op te zijn, want vruchtbaarheid heb je zelf niet in de hand. Ja er zijn aanpassingen die je kunt doen, zoals stoppen net roken en alcohol en andere dingen. Maar er zijn genoeg gezonde mensen welke het namelijk niet lukt om zwanger te worden.


Ik mag toch wel trots zijn op mijn lijf, dat het zo goed functioneert? Dat het doet wat ik wil dat het doet? Ik heb zelf in het verleden te maken gehad met gezondheidsissues. Op dat moment had ik echt het gevoel dat mijn lijf me in de steek liet.

Dan is het heel fijn om te merken dat mijn lichaam op een ander vlak wél goed in elkaar steekt. En ja, daar ben ik trots op. Ik kijk vol bewondering toe hoe mijn lichaam het allemaal doet!


Wat een ontzettend nare opmerking,voor de mensen die al lang bezig zijn om zwanger te worden.....
Ook al leef je heel gezond,is het geen garantie dat je zwanger raakt.
Ik vind dit echt zeer laag van je.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 13:02

Re: Trots

Ik zeg toch niks over de mensen die langer bezig zijn? Wat een overdreven reacties. Ik zeg alleen iets over mezelf. Als je zoveel narigheid hebt gehad met je lichamelijke gezondheid, dan is het echt enorm fijn als je lichaam op een ander vlak wél naar behoren functioneert. En ja, daar ben ik trots op. Daar blijf ik bij.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Sep 2014 13:11

Re: Trots

Haha jemig Nougat. Dat is net zoiets als trots zijn op het feit dat je een gave huid hebt, of omdat je nog nooit je been hebt gebroken. Trots kun je m.i. alleen zijn op iets waar je zelf invloed op kunt uitoefenen.
Ik denk dat jij het nu een beetje verwart met blij zijn/het getroffen hebben.
Want ja, je hebt het wel getroffen met een lijf dat zo goed functioneert dat het meteen bij poging 1 zwanger is. Maar trots kun je daar niet op zijn, dat lijkt me wat raar.

♥♥
<<

Anoniem114

Bericht 29 Sep 2014 13:13

Re: Trots

Ik ben trots op mijn ouders. Dankzij hen heb ik mijn lange wimpers, gave huid en sprankelende persoonlijkheid.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 13:17

Re: Trots

Elliot, ik heb het ermee getroffen inderdaad, ik ben er blij mee, maar ik ben er ook trots op. Ik vind niet dat je alleen trots kan zijn op iets waar je zelf invloed op kunt uitoefenen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Sep 2014 13:31

Re: Trots

Ik vind het ook heel raar om trots te zijn op hoe snel je zwanger bent. Dat is totaal geen verdienste, dat is gewoon puur geluk. Ik was beide keren ook heel snel zwanger, maar het is nog nooit in me opgekomen om daarover te gaan opscheppen.
Raar en misplaatst vind ik het en inderdaad ronduit lullig naar vrouwen bij wie het meer moeite kost, maar goed, ik heb ook zo'n vermoeden dat dat precies was waar je op uit was. Gefeliciteerd dat het je weer gelukt is, daar ben je vast ook heel trots op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Sep 2014 13:35

Re: Trots

Overigens vind ik het nog iets anders om trots te zijn op een gave huid of een mooi uiterlijk of zoiets dergelijks, al heb je daar ook geen invloed op gehad, maar waarom zou je in vredesnaam trots zijn op een snelle zwangerschap? Ben je dan béter zwanger dan iemand anders of zo? Is het een wedstrijd?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 13:41

Re: Trots

Nou ja, puur geluk ... als je direct zwanger raakt zegt dat wel iets over het functioneren van je lichaam en dat van je man. Ik lees nu veel over hoe de bevruchting in je lichaam werkt en ik vind het gewoon een wónder hoe al die processen in mijn lichaam naar behoren werken. Mijn man is inmiddels 4 jaar geleden gestopt met roken, ik heb nooit gerookt. Drinken doen we ook nauwelijks meer (ik helemaal niet meer) en zo zijn er meer dingen. Gezond en puur eten, veel sporten en een gezond gewicht. Al die factoren dragen bij aan een gezond, sterk en vruchtbaar lichaam.

En ja, ik ben trots op mezelf en mijn lichaam! Trots dat wij samen zo vruchtbaar zijn en in één keer zwanger zijn geraakt. Daarmee zeg ik niks over anderen, daar gaat dit topic ook niet over. Het gaat erom waar je trots op bent en dit is iets waar zowel mijn man als ik, op dit moment erg trots op zijn. Juist omdat we in onze omgeving zien dat het niet zo vanzelfsprekend is.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 29 Sep 2014 13:42

Re: Trots

Snooki schreef:Ik ben trots op mijn ouders. Dankzij hen heb ik mijn lange wimpers, gave huid en sprankelende persoonlijkheid.


:thumbup:
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 29 Sep 2014 14:07

Re: Trots

Ik ben 2x in 1x zwanger. Mijn man drinkt bier, wij sporten niet, eten niet altijd gezond, bmi van mijn man te hoog en die van mij eigenlijk te laag maar toch 2x in 1x zwanger dus volgens mij heeft het niet echt met het functioneren van je lichaam te maken maar vooral met precies op de goeie tijd Sex en daarbij geluk hebben dat het zaadje het eitje vind en blijft plakken.
Ik vind direct zwanger worden nou niet echt een prestatie om trots op te zijn eerlijk gezet.

Nu weer on topic, ik ben trots op het feit dat ik net als oreo nu voor mezelf heb gekozen en niet ben Door gegaan met werk en andere drukke activiteiten ivm harde,zere buiken en een te kleine baby.de keus was moeilijk zeker 1.5 week voor mijn officiële verlof maar achteraf blij dat ik het gedaan heb.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 14:17

Re: Trots

Haha, ik snap echt niet waarom jullie hier zo moeilijk over doen. Je kan toch gewoon trots zijn op je lichaam, dat er zich een wonder voltrekt in je buik, dat je kennelijk vruchtbaar bent en je man ook. Dat een kindje je gegund is, dat alles goed functioneert. Ik vind het echt een wonder gewoon! Ik ben zelf wel erg bewust bezig met gezond leven en mijn man sinds een tijdje ook steeds meer. Het is dan heel fijn om ook een bevestiging te krijgen: alles doet het! Wij kunnen het (nog steeds!) En ook (in mijn geval): wat voel ik me gezegend door God, door het universum, door alles om me heen.

Ja, ik vind zwanger worden en zijn echt een moment om vol trots en bewondering naar mijn lichaam te kijken, maar kennelijk ben ik de enige!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Sep 2014 14:22

Re: Trots

Nougat schreef:Haha, ik snap echt niet waarom jullie hier zo moeilijk over doen. Je kan toch gewoon trots zijn op je lichaam, dat er zich een wonder voltrekt in je buik, dat je kennelijk vruchtbaar bent en je man ook. Dat een kindje je gegund is, dat alles goed functioneert. Ik vind het echt een wonder gewoon! Ik ben zelf wel erg bewust bezig met gezond leven en mijn man sinds een tijdje ook steeds meer. Het is dan heel fijn om ook een bevestiging te krijgen: alles doet het! Wij kunnen het (nog steeds!) En ook (in mijn geval): wat voel ik me gezegend door God, door het universum, door alles om me heen.

Ja, ik vind zwanger worden en zijn echt een moment om vol trots en bewondering naar mijn lichaam te kijken, maar kennelijk ben ik de enige!


Nee Nougat. Gewoon nee. Hou gewoon op.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2014 14:23

Re: Trots

Ik ben trots op mezelf, omdat ik mezelf niet heb laten wegsturen bij de huisarts.
Ik ben verder trots dat ik niet geobsedeerd ben door gezond eten, sporten, dun willen zijn en dat ik er geen kick van krijg om anderen te laten voelen dat ze het minder goed doen in het leven.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem328

Bericht 29 Sep 2014 14:26

Re: Trots

Ja Nougat jij bent de enige die een zwangerschap op waarde weet te schatten...

Ik weet dat je deze opmerkingen maakt puur om te stangen en te provoceren, dus ik zou je gewoon moeten negeren, maar ik voel me aangesproken en beledigd nadat wij al 3 jaar zo ons best doen voor een kindje.

Wat een naar mens ben jij zeg...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2014 14:29

Re: Trots

Joh Olijfje het is Nougat maar.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 14:30

Re: Trots

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zich nu aangesproken voelt. Ik heb het enkel en alleen over mezelf en mijn zwangerschap. Kennelijk mag ik daar niet trots en blij over zijn, omdat anderen meer moeite hebben met zwanger worden. Ik vind dat eigenlijk niet zo eerlijk. Jip zegt dat zij is opgekrabbeld uit een diep dal, maar dat ze er uit is gekomen. Dat is toch ook geen klap in het gezicht van mensen die nog in een depressie zitten? Waarom zijn nu ineens dan wel alle vrouwen die moeilijk zwanger worden beledigd. Ik begrijp het echt niet. Laat iedereen toch in zijn/haar waarde!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2014 14:30

Re: Trots

Nougat schreef:Ik snap niet zo goed waarom iedereen zich nu aangesproken voelt. Ik heb het enkel en alleen over mezelf en mijn zwangerschap. Kennelijk mag ik daar niet trots en blij over zijn, omdat anderen meer moeite hebben met zwanger worden. Ik vind dat eigenlijk niet zo eerlijk. Jip zegt dat zij is opgekrabbeld uit een diep dal, maar dat ze er uit is gekomen. Dat is toch ook geen klap in het gezicht van mensen die nog in een depressie zitten? Waarom zijn nu ineens dan wel alle vrouwen die moeilijk zwanger worden beledigd. Ik begrijp het echt niet. Laat iedereen toch in zijn/haar waarde!


:smile:
04-2014
10-2015
<<

Anoniem328

Bericht 29 Sep 2014 14:33

Re: Trots

Milou schreef:Joh Olijfje het is Nougat maar.


Ik weet het. Ik kon mezelf niet inhouden :laughcry:
<<

Anoniem140

Bericht 29 Sep 2014 14:34

Re: Trots

Ik was ook trots op mijn lijf toen ik zwanger was, ben ook trots op mijn zoon maar geen haar op mijn hoofd die dat gooit op "super gezond en een lichaam in topvorm", de manier waarop jij het brengt is kwetsend naar de mensen die niet zo makkelijk zwanger raken, jammer dat jij dat niet kunt zien.
Ik ben trots op het feit dat ik het al bijna 7 jaar in mijn eentje red met mijn lieve zoon!
<<

Anoniem110

Bericht 29 Sep 2014 14:38

Re: Trots

En ik ben trots op jou Miley!!! Je bent een leuke mama, leuk kind heb je en je doet het super. Ow en een leuke vriendin :ja:

Ik ben trots op mijzelf omdat ik op 3,5 jaar tijd ontzettend veel bereikt hebt door mijn eigen inzet.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Sep 2014 14:39

Re: Trots

Wij hebben allebei een nogal ongezonde levensstijl gehad (veel roken, veel drinken, drugs), en dit verbeteren heeft wel degelijk onze kansen op een gezonde en snelle zwangerschap vergroot. Dit is allemaal wetenschappelijk onderzocht, Google er maar eens op. Nu heb ik het dus alleen over onze situatie. Ik weet best dat er mensen zijn die om heel andere redenen verminderd vruchtbaar zijn, dat is heel triest. Maar nogmaals: ik had het enkel over mijn eigen situatie en vertelde waar ik trots op ben en ja, ik ben er trots op dat wij allebei zoveel gezonder leven en ik ben ervan overtuigd dat dit mee heeft geholpen!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers