Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open huizen route

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 27 Sep 2014 08:40

Open huizen route

Wie doen er zaterdag mee aan de open huizen route? Of Wie hebben er ooit meegedaan aan die route?
Ons huis komt komende week op funda en dan dus meteen zaterdag open huis, ik vroeg me af of jullie speciale dingen ervoor hebben gedaan of gaan doen? Staat bijvoorbeeld de koffie met vers gebakken appeltaart klaar?
En leid je de geïnteresseerden zelf rond in je woning of laat je ze zelf rond lopen?

Alle tips zijn welkom!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 27 Sep 2014 08:57

Re: Open huizen route

Wij hebben meerdere keren meegedaan en hebben daardoor ook een koper voor ons huis gevonden.
Ik vond het altijd vreselijk!
Wij zorgden dat alles opgeruimd en schoon was.
Geen persoonlijke dingen laten rondslingeren.
Maar we hadden geen koffie of appeltaart klaar staan.
We zaten dan de hele dag te wachten... Wilde dan ook geen troep maken of ergens mee bezig zijn als de bel ging.
Ik vroeg de mensen vaak wat ze het liefst wilden.
Of een rondleiding of zelf rondkijken.

Succes!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Sep 2014 09:01

Re: Open huizen route

Ik doe mee! Althans, ons huis, maar ik ben degene die er voor thuis blijft. Ik ben heel benieuwd. Ik ben zelf twee keer als kijken op een open huizen route geweest en daarmee zo'n tien huizen gezien dus weet zelf wel wat ik prettig vond En wat niet. Ik denk dat als het rustig is, ik mensen wel rond ga leiden maar als het te druk wordt laat ik ze zelf eerst kijken en sta beschikbaar voor vragen. Een appartement is natuurlijk maar klein.
Ik wilde eerst mooie bloemen op tafel zetten maar ga de dag daarna zelf ook op reis dus dat is beetje zonde. Ik denk er gewoon aan om wat speculaasjes op tafel leggen. En natuurlijk een inschrijf formulier enzo.

Ben heeeel benieuwd!

Pandora jij bent toch degene aan wie ik het sinterklaas lootje heb gestuurd vorig jaar? Zo ja dan weet ik waar jij woont (heb het toen nog opgezocht op Street view haha) hoop voor je dat je veel kijkers krijgt!
<<

Anoniem75

Bericht 27 Sep 2014 09:44

Re: Open huizen route

Wij hebben ook meerdere keren mee gedaan en wij hebben ons toen alle keren enorm uitgesloofd. Ramen gezeemd, badkamer geschrobd, alle opgeruimd en weg gemoffeld, gezorgd voor een koffie lucht in huis, verse bloemen op tafel enz. Verder gaf ik de mensen altijd een rondleiding. Alleen laten rondkijken heb ik nooit gedaan. Je hebt wel vreemde in huis die in je huis rondlopen en je niet 100% weet of ze wel oprecht komen kijken. Met een makelaar vind ik dat anders. Daar hebben we wel verteld dat mensen na de rondleiding van de makelaar vrij rond mochten kijken en dat heeft hij de mensen ook laten doen. Als de mensen echt geïnteresseerd zijn in je huis maken ze toch een 2e afspraak. Dus bij de makelaar. Bij de OHR hebben we nooit gezorgd voor koffie oid. Wel lagen er folders van onze woning die ze mee mochten nemen en we vroegen of ze hun naam en telefoonnummer wilde achterlaten voor de makelaar.

Veel succes Pandora! Wij hebben uiteindelijk wel onze woning aan mensen verkocht die bij de OHR voor het eerste kwamen kijken :)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 27 Sep 2014 09:58

Re: Open huizen route

Marin schreef:Ik doe mee! Althans, ons huis, maar ik ben degene die er voor thuis blijft. Ik ben heel benieuwd. Ik ben zelf twee keer als kijken op een open huizen route geweest en daarmee zo'n tien huizen gezien dus weet zelf wel wat ik prettig vond En wat niet. Ik denk dat als het rustig is, ik mensen wel rond ga leiden maar als het te druk wordt laat ik ze zelf eerst kijken en sta beschikbaar voor vragen. Een appartement is natuurlijk maar klein.
Ik wilde eerst mooie bloemen op tafel zetten maar ga de dag daarna zelf ook op reis dus dat is beetje zonde. Ik denk er gewoon aan om wat speculaasjes op tafel leggen. En natuurlijk een inschrijf formulier enzo.

Ben heeeel benieuwd!

Pandora jij bent toch degene aan wie ik het sinterklaas lootje heb gestuurd vorig jaar? Zo ja dan weet ik waar jij woont (heb het toen nog opgezocht op Street view haha) hoop voor je dat je veel kijkers krijgt!


ja, dat klopt Marin!
Wat grappig dat je dat toen opgezocht hebt. Waarschijnlijk waren het nog wel oude beelden en ziet het er nu een stuk beter uit. We hebben vorig jaar nog de voorgevel uitgebouwd dat staat er zo wie zo nog niet op.
Als het op funda staat plaats ik de link wel even.

Ik ben ook benieuwd naar jullie appartement Marin :angel:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem119

Bericht 27 Sep 2014 10:01

Re: Open huizen route

Ik stuur je wel even een PM! Leuk, ik hoop dat het snel verkoopt bij jullie en dat er veel mensen langs komen.

Omdat wij trouwens in een appartement wonen, op de bovenste verdieping, denk ik dat ik beneden in de hal gewoon een briefje op hang met open huizen route, bel voor nummer x. Want ik denk niet dat de andere bewoners het fijn vinden als ik die deur open gooi en vind ik zelf ook niet zo'n fijn idee.
<<

Anoniem273

Bericht 27 Sep 2014 22:03

Re: Open huizen route

Leuk en spannend, Pandora! Wij hebben afgelopen april mee gedaan met de OHD, met succes!
Wij hebben alles goed schoon gemaakt (ramen gezeemd, badkamer blonk, etc. maar dit deden we ook bij de bezichtigingen erna trouwens). Geen koffie/thee/taart maar wel formulieren neergelegd.
Net toen we na drie kijkers dachten dat dit de opbrengst van de dag was, kwamen onze huidige kopers nog langs. Was heel gezellig, het klikte ook goed en ze waren erg enthousiast. Later die week kwamen ze voor de tweede bezichtiging en is het bieden begonnen en hebben we ons huis verkocht. We stonden een weekje op Funda toen de OHD plaatsvond en hebben in de vierde week het koopcontract met ze getekend :)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Sep 2014 07:37

Re: Open huizen route

Dat geeft de burger moed Azi! Ik ben benieuwd, zorg gewoon dat alles schoon en opgeruimd is en denk dat ik toch een leuke etagère met wat lekkers er op neer zet.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Sep 2014 08:40

Re: Open huizen route

Iets lekkers vond ik altijd wel leuk hoor! Als je gewoon 'los' mag rondkijken maakt het niet uit, maar wij zijn ook wel regelmatig geparkeerd op de bank omdat de eigenaar nog een ander stel aan het rondleiden was (hebben daar ook echt wel eens 20 min gezeten ofzo. Hebben echt overwogen maar weer weg te gaan... Dom!). Als je even moet wachten, kun je wel mooi even iets lekkers eten :D Worden je kijkers blij van haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem273

Bericht 28 Sep 2014 08:54

Re: Open huizen route

Als ik de mensen betrouwbaar genoeg vond, vroeg ik if ze zelf wilden rondlopen of een rondleiding wilden. En nog een tip: berg waardevolle spullen op. Wij hadden de iPads enzo opgeborgen in m'n sieradenlade die op slot kon.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Sep 2014 09:17

Re: Open huizen route

Aziraphale schreef:Als ik de mensen betrouwbaar genoeg vond, vroeg ik if ze zelf wilden rondlopen of een rondleiding wilden. En nog een tip: berg waardevolle spullen op. Wij hadden de iPads enzo opgeborgen in m'n sieradenlade die op slot kon.


Ooo, dat is inderdaad een goede tip. Nu verwacht ik geen groepen mensen maar je weet maar nooit.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem273

Bericht 28 Sep 2014 10:00

Re: Open huizen route

Bij ons wisselden de mensen zich netjes af, maar als ze dan toch zelf rond wilden lopen dan kon dat ook. In principe is iedereen welkom natuurlijk en het schijnt voor te komen dat er dingen gestolen worden tijdens zo'n OHD.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Sep 2014 10:57

Re: Open huizen route

Oh dat is een goeie Azi, zeker met alle foto spullen enzo. Ik vind t ook ergens wel beetje eng dat ik in m'n eentje ben. Maar t zal vast goed gaan.
<<

Anoniem198

Bericht 28 Sep 2014 11:42

Re: Open huizen route

Wij hebben in april meegedaan en toen het hele huis schoongemaakt en opgeruimt. Best wel wat werk van gemaakt. Verse bloemen gehaald en alles.
Helaas kwam er toen echt helemaal niemand! Ja, de makelaar om te kijken hoe het ging :laughcry:

Ik weet niet of we er ooit nog een keer aan mee zullen doen. Misschien alleen als het huis net te koop staat zoals in Pandora haar geval.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Sep 2014 12:11

Re: Open huizen route

Normaal gesproken moet je er ook extra voor betalen toch om deel te neem aan de OHD? Wij mochten gratis mee doen dus dat laat je natuurlijk niet schieten.
Als we er extra voor moeten betalen weet ik ook niet of we Nog een keer mee gaan doen hoor.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem113

Bericht 03 Okt 2014 16:21

Wie doet erg nog meer en er open huizen dag

Morgen is het open huizen dag. Wie doet er nog meer aan mee?

Zijn er nog speciale dingen die je doet morgen?
<<

Anoniem331

Bericht 03 Okt 2014 16:54

Re: Wie doet erg nog meer en er open huizen dag

Volgens mij was hier pas ook een topic over geopend.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Okt 2014 17:22

Re: Wie doet erg nog meer en er open huizen dag

Ja er was idd al een topic, door Pandora volgens mij. Ik doe ook mee morgen.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 03 Okt 2014 17:42

Re: Wie doet erg nog meer en er open huizen dag

Wij doen ook mee. Behalve het huis opruimen en schoonmaken doe ik niets extra's in de in van appeltaart bakken etc.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 03 Okt 2014 17:52

Re: Open huizen route

Het topic heb ik samengevoegd met het eerdere topic over hetzelfde onderwerp.
Veel succes dames!
<<

Anoniem75

Bericht 03 Okt 2014 18:35

Re: Open huizen route

Succes morgen allemaal!
<<

Anoniem273

Bericht 03 Okt 2014 18:40

Re: Open huizen route

Succes morgen!
<<

Anoniem119

Bericht 03 Okt 2014 19:05

Re: Open huizen route

Pfff, ik moet morgen maar vroeg op. Moet het hele huis nog schoon maken (gelukkig is t nog redelijk schoon) en wat lekkers halen en alles helemaal keurig opruimen. Ben heel benieuwd, hoop dat er wel mensen komen.
En ik moet nog allerlei wasjes draaien en m'n koffer inpakken voor de dag daarna maar dat moet maar wachten tot de mensen weg zijn dan. Onhandig maar vooruit hopelijk loont het!
<<

Anoniem74

Bericht 03 Okt 2014 20:18

Re: Open huizen route

Wij doen niet mee, maar gaan wel bij huizen kijken :)


Veel succes allemaal !! :thumbup:
<<

Anoniem119

Bericht 03 Okt 2014 20:20

Re: Open huizen route

Oh das nog leuker haha. Veel plezier!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers