Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

<<

Fiene

Bericht 26 Sep 2014 20:25

Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik vraag me gewoon eens af of de werkende moeders onder ons vinden dat je teveel mist van je kinderen doordat je werkt. Zo ja? Heb je de mogelijkheid om minder te werken of wil je dat niet?

Ik vind niet dat ik teveel mis. Heb alle belangrijke stappen gewoon gezien... de eerste stapjes etc. Ik mis ze soms wel overdag natuurlijk en soms is het allemaal zo druk dat ik denk ; '' ik ga minder werken'' . Maar ik weet ook dat ik dan nooit meer terug kom op 3 dagen en dat ik het werken eigenlijk ook allemaal te leuk vind.

Ben benieuwd hoe jullie daarin staan.
<<

Anoniem112

Bericht 26 Sep 2014 20:31

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ja ik vond dat wel, al werkte ik maar twee dagen.
Ik vind t nu dus heel fijn dat ik er nu altijd voor ze kan zijn helemaal nu ze nog zo klein zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Sep 2014 20:32

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik begin om 06.45 of 20.00 en werk 5 halve dagen. Hierdoor werk ik vooral als hij slaapt en mis ik niet veel. Ik vind het echt ideaal en hoewel mijn werk niet heel uitdagend is zou ik hierdoor niet graag ander werk willen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 26 Sep 2014 20:32

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee, dat idee heb ik niet. De belangrijkste mijlpalen heeft dochter allemaal thuis laten zien (eerste keer rollen, kruipen, zitten etc) en ook als ze dat op het kdv had gedaan, had ik dat niet erg gevonden. Als ze dan vervolgens thuis zou kruipen, was dat voor mij alsnog de eerste keer, ook al had ze het op het kdv al gedaan.

Zowel ik als mijn vriend werken 4 dagen en zijn doordeweeks 1 dag thuis bij onze dochter. Ik vind het leuk dat hij ook een dagen haar alleen is.

Het is af en toe wel druk, bij baby 2 ga ik straks wel tijdelijk een dagje minder werken.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Sep 2014 20:35

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk maar 2 middagen en in de kindervakanties 2 hele dagen en vind dit precies goed. Zou echt niet meer willen werken want dan ga ik wel het gevoel krijgen dat ik wat ga missen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 26 Sep 2014 20:41

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Sanne schreef:Nee, dat idee heb ik niet. De belangrijkste mijlpalen heeft dochter allemaal thuis laten zien (eerste keer rollen, kruipen, zitten etc) en ook als ze dat op het kdv had gedaan, had ik dat niet erg gevonden. Als ze dan vervolgens thuis zou kruipen, was dat voor mij alsnog de eerste keer, ook al had ze het op het kdv al gedaan.

Zowel ik als mijn vriend werken 4 dagen en zijn doordeweeks 1 dag thuis bij onze dochter. Ik vind het leuk dat hij ook een dagen haar alleen is.

Het is af en toe wel druk, bij baby 2 ga ik straks wel tijdelijk een dagje minder werken.


Hier hetzelfde als bij Sanne, alleen dan hebben wij een zoon en is er geen 2e kindje onderweg :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 26 Sep 2014 20:44

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk nu drie dagen en heb niet het idee veel te missen. Ik vind dit precies goed. Heb ook vier dagen gewerkt en dan vond ik het al minder fijn, sowieso omdat ik dan in die andere drie dagen ook meer te doen heb en meer stress ervaar.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Sep 2014 20:48

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk 4 dagen in de week, mijn man ook 4 dagen, hij is doordeweeks 2 dagen bij huis. Wij zijn beide evenveel bij D dus bij de meest memorabele momenten is altijd wel een van ons beiden bij geweest.
Uiteindelijk wil ik wel minder werken, maar pas als m'n man beter verdient en dus daling in uren en mijn loon kan opvangen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Sep 2014 20:49

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk vier dagen en wil dus eigenlijk minder werken, omdat ik graag bij hem ben. Ik vind op dit moment niet dat ik echt mijlpalen mis, maar ik mis het 'er voor hem zijn'. Nooit gedacht dat ik zo'n Moeder Gans zou zijn. Ik vind het ook wel goed voor hem om op een opvang te zijn. Hij groeit op met een ander meisje, de zoon van mijn gastouder is gek op hem en ik vind dat soort dingen ook belangrijk. Toch zou ik een dag of twee extra met hem willen hebben.
L2014 & H2017
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 26 Sep 2014 20:57

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk 3 dagen en dat vind ik wel echt mijn max.
Bij mijn huidige baan wel eerst 4 dagen geprobeerd maar vond dat wel erg veel. Ik gunde mezelf nergens rust.
Mijn man werkt 5 dagen maar 1 dag doordeweeks vrij wanneer ik werk.
Ik vind het zo fijn dat mijn man ook weet hoe dat is zo'n dag thuis met de meiden.

Ik vind niet dat ik dingen van ze mis. Dat ze kleiner waren vond ik het vele malen erger en had toen het liefst helemaal thuis gebleven. Nu worden ze meer zelfstandig en hebben ze me ook minder 'nodig'
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Sep 2014 21:07

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk 3 dagen, en als je dit me een half jaar geleden had gevraagd had ik gezegd dat het zo goed was en ik niet het gevoel heb iets te missen. De opvang was goed geregeld (1 dag ene opa/oma, 1 dag andere oma en andere dag KDV) Maar nu, ik twijfel. Maar dat komt doordat ik nu een heel ontevreden gevoel heb omdat mijn dochter op de basisschool is begonnen en ik dus EN een vrije middag van haar moet werken EN ze 2 dagen BSO heeft, wat ik gewoon echt veel voor haar vindt... Dus ja, nu ff niet zo tevreden eigenlijk.... :eyes: Eigenlijk is het geen optie om niet te werken, dan moeten we heel veel laten, en dat is het toch ook niet echt. We moeten even kijken hoe de komende periode gaat zijn (ik heb afgelopen maand maar 1 dag in de week gewerkt zodat dochter alleen maar hoefde te starten op school en niet ook nog BSO)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 26 Sep 2014 21:33

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee eigenlijk niet. Ik werk ook maar 16 uur in de week.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Sep 2014 21:35

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Het is wachten op degene die gaat zeggen: "dit vragen ze toch nooit aan een vader?!" Of iets in die trant...

Ik werkte hiervoor 3 dagen en dat vond ik prima te doen. Ik had alleen wel super veel reistijd. Dat hoop ik nooit meer te hebben, want dat was echt een nadeel.
<<

Fiene

Bericht 26 Sep 2014 21:36

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik heb het wel eens aan mijn man gevraagd, die werkt 5 dagen, maar die wil niet eens een vaderdag ( en dat vind ik helemaaaaaaal niet erg hahaha) Hij werkt liever 5 dagen dus daarom kon ik 3 dagen gaan werken ipv 4. Eerst was het hier 4-4 maar sinds 2.5 jaar ongeveer dus niet meer.
<<

Anoniem66

Bericht 26 Sep 2014 21:40

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Jep... Ik werk nu 5 dagen, waarvan 2 op de 3 of 4 dagen dat ik mijn kinderen heb. En dat heb ik liever niet, maar ja, rondkomen zou toch moeten.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Sep 2014 21:41

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik vind dat ik nu teveel 'weg' ben. Allez, ik heb het gevoel dat ik in de week veel te weinig tijd kan doorbrengen met de meisjes. Ik zou graag binnen 2j 4 hele dagen willen gaan werken (ma, di, do, vrij). Het is dan wel nog kijken naar job waarbij dat lukt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Sep 2014 21:42

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk nu nog maar 2 dagen, hiervoor 3 dagen (1 jaar ouderschapsverlof) en vind het heerlijk om te werken. Kan daarna ook weer veel meer genieten van alles thuis en de jongens!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Sep 2014 21:49

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Mijn vriend werkt full-time maar de helft van 08.30 tot 17.00 en de andere helft van 16.30 tot 00.30. Hij heeft dus veel dagen overdag met R. R gaat 1 dagdeel naar oma, 1 dagdeel naar het kdv en 3 dagdelen met zijn vader.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem121

Bericht 26 Sep 2014 22:10

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Tot 1,5 jaar terug werkte ik 3 dagen en vond het wel mooi, had niet het idee dat ik iets miste. Daarna ben ik er bij een reorganisatie uitgeraakt en kreeg ik een baan voor 32 uur over 5 dagen. Dat vond ik echt te veel en na een half jaar werd m'n contract niet verlengd. Daarna ben ik een paar maanden werkloos geweest en nu werk ik 2 ochtenden per week. Op dit moment zou ik voor geen goud terug willen naar die 3 dagen of meer, de oudste gaat nu naar school en dan komt het besef dat de afgelopen 4 jaar nooit meer terugkomen. Helemaal stoppen zou ik trouwens ook niet willen omdat ik mijn kennis ook graag up to date wil houden...

Maar wat Luce ook zegt je zal toch rond moeten komen. In mijn geval is het makkelijk praten omdat mijn vriend heel goed verdiend en we daardoor makkelijk rondkomen maar hadden we dat niet gehad dan had het heel jammer geweest en had ik toch meer moeten gaan werken.
<<

Anoniem103

Bericht 26 Sep 2014 22:12

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk 20 uur per week, doordeweeks veel avonden dus dan vind ik niet dat ik heel veel mis. Ik werk ook om het weekend en dat vind ik soms wel jammer omdat we niet heel veel dagen als gezin samen hebben daardoor. Maar ik vind het wel fijn dat we bijna geen opvang nodig hebben en ze altijd bij een van ons zijn en af en toe met oma.

Mijn man werkt 40 uur per week en heeft momenteel zo'n 3 of 4 uur reistijd per dag. Hij vindt wel dat hij te veel mist alleen heeft hij nu niet zoveel keus. Als het goed is wordt het over een paar maanden beter omdat hij dan meer thuis kan gaan werken. Zo niet, gaat hij ander werk zoeken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Sep 2014 22:21

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk tussen de 20 en 30 uur in de week.
De oudste is hier maar halve weken, dus daar mis ik zeker veel van. Maar de woensdag en om de week zaterdag ben ik altijd vrij als hij hier is. En de donderdagmiddag de laatste tijd ook. De andere dagen zie ik hem dus niet en vrijdag alleen bij het naar school brengen.

Van de jongste heb ik zeker niet het gevoel dat ik veel mis. Maar dat komt denk ik ook omdat ik van de oudste gewend was hem (vanaf 8 maanden) maar halve weken te zien. De jongste zie ik dus ook met werken voor mijn gevoel nog steeds veel.
Ik en vriend werken oom allebei onregelmatig, dus we hebben ook weinig opvang nodig. Soms passen de oma's op.

Ideaal,zou ik 24 tot 32 uur gaan werken en dan in 3 of 4 hele dagen en niet zoals nu 6 dagen, maar dan maar 3 tot 6 uur op een dag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Sep 2014 22:57

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Soms wel ja. Ik werk 40 uur in de week waarvan 2 avonddiensten (van 14.30 - 23.00 uur) en 3 dagdiensten van 9.30 - 18.00 uur) Maar over het algemeen heb ik weinig gemist. De eerste keer kruipen, rollen, zitten, stapjes zetten en woordjes heb ik allemaal wel meegemaakt. Zoals hier ook al gezegd wordt: ook al is het de tweede keer dan is het voor mij nog de eerste keer. In het begin toen ik net weer aan het werk moest na de bevalling had ik er meer moeite mee. Als mijn vriend (die was toen werkloos) dan een filmpje liet zien, kon ik soms wel janken dat ik er de hele dag niet was geweest. Ik zou wel minder willen werken maar dat gaat momenteel gewoon niet maar aan de andere kant vind ik mijn werk ook super dus zo'n straf is het niet. Mocht ik het echt helemaal zelf uit kunnen kiezen dan zou ik kiezen voor 24 uur werken (3 hele dagen) zodat ik meer tijd met mijn zoontje door kan brengen.
Afbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Sep 2014 23:49

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nu niet meer. Toen ze kleiner waren had ik dat gevoel wel.
<<

Anoniem234

Bericht 26 Sep 2014 23:58

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee ik heb dat gevoel niet. Ik werk 2,5 dag. Vind dit wel genoeg voorlopig dat wel.
<<

Anoniem88

Bericht 27 Sep 2014 07:51

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Zouden jullie het trouwens willen weten, alsjeblieft kindje bij de opvang voor het eerst gerold/gekropen/gelopen heeft of bijv zelfstandig is gaan zitten? Ik ben daar altijd zo enthousiast over dat ik het meteen sta te vertellen als het kind opgehaald wordt, terwijl mijn collega dat soort dingen gewoon helemaal niet zegt omdat ze toch een soort bang is dat helemaal niet zo fijn vinden om te horen, omdat ze ergens, diep in hun hart die eerste momenten liever gewoon thuis hadden gezien.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers