Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 27 Sep 2014 07:13

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Als ik niet hoefde te werken, zou ik stoppen ermee.
Aan de ene kant vind ik het fijn om niet de hele dag alleen maar moeder te zijn, maar aan de andere kant mis ik haar en ben ik erg blij als ik weer thuis ben.
Ik werk 3 dagen en de ene dag is mijn moeder hier en de andere 2 dagen is ze bij mijn schoonmoeder. Dit gaat goed. Over een half jaar is mijn ouderschapsverlof afgelopen en ga ik 4 dagen werken en moet ze 1 of 2 dagen naar de opvang. Dat staat me voor nog erg tegen, omdat het een lastige eter en drinker is en ze dat alleen doet in volledige rust en niet met afleiding, laat staan geschreeuw op de achtergrond.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2014 07:29

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Milou: een half jaar is erg lang en tegen die tijd gaat het eten vast wel goed bij haar. Ook kunnen kindjes heel anders zijn op de opvang. Dan gaat iets juist wel goed terwijl het thuis niet lukt. Ik zou daar nog helemaal niet aan denken, ze is nu nog zo klein.
<<

Anoniem88

Bericht 27 Sep 2014 07:40

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Milou, ik kan je geruststellen... Op een kdv wordt niet geschreeuwd :) De kinderen moeten binnen gewoon rustig zijn. Buiten mogen ze schreeuwen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 27 Sep 2014 07:41

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik zou het ook erg fijn vinden om fulltime thuis te zijn, wellicht dan op eigen tempo werken/iets beginnen. Ik werk nu gemiddeld 10 uur per week. Eigenlijk alleen maar weekenden. Vrijdagavond 3 uurtjes en dan een zaterdag en/of zondag erbij. Voorlopig vind ik het ideaal. Ik ben altijd thuis voor N. als ze uit school komt. Geen BSO nodig. Jammer is wel dat we nooit echt 'weekend' hebben met elkaar. Vriend werkt in de horeca, dus ook erg onregelmatig. Daarentegen is N. in de weekenden een dag bij haar opa's en oma's. Dit is ook wat waard vind ik. Ze vind het daar heerlijk, zij vinden het fijn als ze er is.. het is dus prima zo. Maar meer zou ik nu niet willen werken.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Sep 2014 07:41

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk nu 12 uur in de week. En vooral middagen van half 5 tot half 9. Dus dan kan ik de hele dag bij haar zijn.
Ik ben wel op zoek naar meer werk omdat dat financieel wel fijner zou zijn.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2014 07:44

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ook al mogen kinderen niet schreeuwen binnen een kdv, dat gebeurd wel. Net zoals huilende kinderen en spelende kinderen maken ook herrie. Dus als je kindje gewend is dat het stil is, is een kdv natuurlijk verre van stil.
<<

Anoniem88

Bericht 27 Sep 2014 07:57

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Stilte is idd anders, maar geschreeuwd wordt er hier echt niet.
<<

Anoniem85

Bericht 27 Sep 2014 08:03

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee vind ik niet. Ik werk 24 uur en vind dat heerlijk. Ik zou niet minder willen werken.
Mijn zoon ging met 16mnd naar de opvang voor het eerst en toen liep hij al, dus geen echte mijlpalen meer gehad. Ze hadden het op de opvang best mogen vertellen.
Toen mijn zoon uit zichzelf zijn eerste stappen zette kreeg ik dit van mijn man via whats app met een filmpje door, ik was namelijk uiteten en stappen die avond.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Sep 2014 08:15

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk 24 uur, verdeeld over verschillende dagen en dagdelen. Ik heb wel ooit t idee dat ik teveel weg ben/te weinig tijd met haar heb. Want naast t werk heb je ook nog andere verplichte dingen of t huishouden.
Als ik na een werkdag thuiskom, wat op moet ruimen, evt boodschappen, koken, dan blijft er maar weinig tijd over. Ik moet dan ook nog niet denken aan de tijd dat ze naar de basisschool gaat..

Smoezel, lastige.. Ik zou ergens heel blij en trots zijn, maar ergens ook wel jammer vinden dat iemand anders de eerste x heeft gezien. Gelukkig heb ik alle eerste keren wel gezien. Alleen t echte lopen niet (wel het eerste stapje, maar niet t echte aanlopen), dat zag ik een dag later. Maar t voelde wel als de eersten, mss omdat t mij nog niet verteld was
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Sep 2014 08:23

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Jans schreef:Het is wachten op degene die gaat zeggen: "dit vragen ze toch nooit aan een vader?!" Of iets in die trant...


:smile:

Ik zou het overigens prima voor mijn man kunnen invullen, want we praten er veel over. Het liefst zou hij full time huisman worden, dat heeft hij altijd gezegd. Vanwege zijn jaarcontract is hij niet in een positie om ouderschapsverlof te vragen, als hij parttime zou werken zou hij niet meer mee kunnen doen in het bonussysteem en helemaal stoppen is financieel gewoon geen optie helaas. Hij vindt dat hij echt veel mist, maar geniet dubbel en dwars van de momenten die hij wel heeft.
L2014 & H2017
<<

Anoniem166

Bericht 27 Sep 2014 08:24

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Dundas, als mijn dochter iets doet op het kdv als staan, lopen en nu plassen op de wc, dan vind ik het leuk om dat te horen. En ik vind het zeker leuk als de leidster dat enthousiast staat te vertellen. Ik vertelde de leidsters van H.'s vorige groep een tijdje terug dat de baby volgend jaar weer bij hun op de groep komt en ze waren zo ontzettend enthousiast, ik werd er helemaal blij van.

En al die mijlpalen zijn het noemen waard, of dat nou thuis voor het eerst gebeurt of op het kdv. Jij kunt als leidster ook niet altijd weten of een kindje thuis al een keer gekropen heeft, misschien heeft de ouder dat niet verteld. Ik vind het juist een goed teken als mijn kind op het kdv ook durft te kruipen, lopen etc rond de tijd dat ze dat thuis ook doet. Dan voelt ze zich kennelijk goed op haar gemak.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 27 Sep 2014 08:31

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik vind opzich niet dat ik heel veel mis. Werk wel 32 uur. Maar dat zijn 2 hele dagen, 1 middag en 1 middag+avond. En in de avond slaapt hij al vroeg, dus dan mis is sowieso niks. Wel zou ik meer thuis willen zijn omdat ik gewoon graag bij hem ben. Maar m'n man is nu ook een dag in de week vrij, dus ik ook nog meer thuis is geen optie. Als er een tweede komt wil ik wel minder gaan werken.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 27 Sep 2014 09:50

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk 3 dagen in het onderwijs. Op maandag komt er oppas aan huis en op donderdag en vrijdag gaat hij naar het kdv. Ik ben 7 maand fulltime thuis geweest (ouderschapsverlof) en zag er als een berg tegen op. Maar eigenlijk gaat het best goed, ook op het kdv! Hij vindt het wel leuk, altijd wat te zien en lijkt geen last te hebben van 'de drukte'. Mijn man werkt altijd 5 dagen en heeft dan daar bovenop ook nog nachtdiensten en weekenddiensten.Dat is wel eens druk.
Hij heeft wel ruim lunchpauze thuis en ziet hem dan op mijn vrije dagen ook tussen de middag.

Al met al mis ik niet teveel en geniet enorm van de dagen met hem en van mijn werk.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Sep 2014 09:57

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werkte tot gisteren 36 u in 4 dagen, nu gaat dat veranderen naar ene week 4, andere week 5 dagen en dan ook onregelmatig en in het weekend. Tot nu toe heb ik nooit het idee gehad veel te missen. Ik heb de mijlpalen gezien en heb een goede band met mijn dochter. Ze vind het alleen moeilijk als ik 's ochtends naar mijn werk vertrek.
Ik ben benieuwd hoe dat de komende tijd gaat zijn. Nu is mijn man ook gewoon thuis dus dat scheelt, mocht hij weer gaan werken (werk vinden) dan ga ik denk ik wel weer 32 uur werken.
<<

Anoniem162

Bericht 27 Sep 2014 10:22

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

mzcharlotte schreef:
Jans schreef:Het is wachten op degene die gaat zeggen: "dit vragen ze toch nooit aan een vader?!" Of iets in die trant...


Ik kan niet voor mezelf antwoorden, ik ben altijd thuis. Ik kan wel voor mijn man antwoorden, hij vindt niet dat hij teveel mist.
<<

Anoniem255

Bericht 27 Sep 2014 11:19

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Hier is mijn man bij heel veel eerste momentjes geweest omdat hij toen 's avonds werkte.
Dat vind ik eigenlijk best tof. En ondanks dat heb ik weer andere momenten mee gemaakt wat ik net zo leuk vind.

Verder heb ik lang geroepen dat ik thuisblijf moeder wilde zijn maar ik ben echt blij dat ik werk. Ik werk 3x7u en dat is pprecies genoeg. De oppas komt aan huisen de jongste gaat nu 1 ochtend per week naar de speelzaal. Ik zou geen leukere moeder zijn als ik zou stoppen met werken ;)
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2014 18:32

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee, ik mis niet echt iets. Op het KDV vertellen ze me wel of er iets nieuws is gebeurd en ik kijk in mijn pauzes en na schooltijd altijd even bij haar. Ouders en schoonouders vertellen ook alles, maar tot nu toe heeft ze alle nieuwe dingen thuis voor het eerst laten zien.

Mijn man mist ook niet veel, geloof ik. Zodra hij klaar is met werken, zoekt hij N. direct op en is er veel contact.

Edit: ik werk 3 dagen en vanaf augustus 2015, als m'n verlof afgelopen is, weer 4.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 27 Sep 2014 21:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 27 Sep 2014 20:42

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee , dat gevoel heb ik niet (meer). Toen ze nog baby was vond ik moeilijker, bang om de ontwikkelingen te missen. Maar achteraf gezien nergens voor nodig. Ik werk 3 dagen en heb veel tijd samen met mijn dochter.
J. 07-11-2012
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 27 Sep 2014 20:58

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee, ik vind niet dat ik te veel mis Ik werk 3 dagen en vind dat ook voldoende!

:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Sep 2014 11:03

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik vind niet dat ik teveel mis.
De eerste 7,5 maand ben ik volledig thuis geweest en nu werk ik 2 dagen en 1 avond.
Mijn man heeft ook niet het idee dat hij teveel mist. Hij werkt 4x9 uur, dus is ook redelijk veel bij de kinderen. Ze gaan maar 1 dag naar de opvang.

Milou, dan is je kindje alweer 1 jaar, dat is zo'n wereld van verschil! En dan is het helemaal niet zo erg om aan meer geluiden te wennen. Je dochter is nu nog zo klein.

Dundas, ik vind het juist heel leuk als de leidsters het enthousiast zouden vertellen. Leuk om te horen dat je zo blij en betrokken bent bij de kinderen.
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 28 Sep 2014 11:33

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik heb altijd 32 uur gewerkt, maar nooit het gevoel gehad iets te missen. Dit komt ook omdat ik veel (ongeveer de helft van de uren) van het werk zelfstandig op mijn laptop kan doen. Ik zit dus vaak 's avonds nog te werken en maak zo mijn uren. Het scheelt dat ik mijn werk ook echt leuk vind en het dus niet erg vind om 's avonds nog aan het werk te zijn. In plaats van televisie te kijken, terwijl mijn kind slaapt, zit ik lekker op mijn gemakje thuis te werken. Ideaal!

Mijn man werkt wel veel, maar wel op gekke tijden ('s nachts, in het weekend etc.), hierdoor is hij juist veel thuis op de momenten die ertoe doen.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Sep 2014 15:35

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Maar als je 's nachts werkt dan moet je toch overdag slapen?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 28 Sep 2014 15:41

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Als ik thuis kon blijven had ik dat gedaan. Foei, nooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen! Niet dat ik vind dat ik teveel van ze mis, maar ik vind het heerlijk om gewoon samen te zijn.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 28 Sep 2014 15:50

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Jans schreef:Maar als je 's nachts werkt dan moet je toch overdag slapen?

Jawel, maar als mijn man bijvoorbeeld het weekend weg is, dan is hij - als compensatie - vaak daarna bijvoorbeeld maandag t/m woensdag vrij. En als hij bijvoorbeeld van 8 uur 's avonds tot 3 uur 's nachts aan het werk is, dan is hij rond elvenwel weer uitgeslapen en heeft hij alsnog heel wat uur vrij te besteden op de dag. Dus al met al valt het erg mee.
<<

Anoniem127

Bericht 29 Sep 2014 15:13

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Bij de jongste twee niet, de oudste mis ik wel soms. Niet in de zin dat ik teveel van haar ontwikkeling mis maar dat we het beiden fijn zouden vinden als we meer tijd samen zouden kunnen doorbrengen. Ik geef niet zoveel om de ontwikkelingsdingen als de eerste keer rollen of staan of iets dergelijks. Over iets meer dan een jaar gaat middelste dochter ook naar school en dan ga ik onder schooltijd werken. Tot die tijd is het (helaas) niet anders. En in de nieuwe situatie dan zal ik juist mijn jongste weer minder zien.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers