Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Al weken kuitpijn

<<

Anoniem124

Bericht 26 Sep 2014 20:22

Al weken kuitpijn

Ik weet even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb al wekenlang pijn in mijn linkerkuit. Ben al drie keer bij de dokter geweest maar die vindt niks en zegt dat het aan mijn spataderen ligt. Maar het voelt zo naar dat ik niet weet of spataderen wel zo vervelend kunnen zijn, vooropgesteld : ik ben door m'n verleden doodsbang voor trombose maar m'n been is niet warm en dik.

Ik heb de hele dag pijn in mijn kuitspier...althans denk dat het de spier is. Het is op het dikste punt van de kuit zeg maar en het trekt door tot aan de knieholte en soms hoger. De ene dag is het erger dan de andere en 's ochtends is het erger. Ik voel het de hele dag en ik word er flauw van. Er is niks aan m'n kuit te zien behalve doorkomende spataderen. Het is geen kei vreselijke pijn maar zeurderig. Ik heb twee keer gehad, maar dat is al weken geleden, dat ik me afzette en er een felle pijnscheut doorheen trok. Beweging helpt niet. Ik vind het zo vervelend maar ik kan weinig als de dokter zegt dat hij niks ziet.

Herkent iemand dit misschien?
<<

Fiene

Bericht 26 Sep 2014 20:29

Re: Al weken kuitpijn

Is het dezelfde soort pijn als die je wel eens hebt in een zwangerschap? Edit; ik bedoel van die verzuurde spieren zeg maar

Toen had ik ook vaak pijn in mijn kuiten en moest dan op een koude tegelvloer gaan staan om het weg te krijgen.

De dokter heeft toen wel eens gedacht aan ijzer? tekort. Zou dat het kunnen zijn? Of verkeerde schoenen?
<<

Anoniem124

Bericht 26 Sep 2014 20:30

Re: Al weken kuitpijn

Ja ijzertekort heb ik, kan het daarmee samenhangen? En slechte schoenen ook.

In de zwangerschap had ik dat niet trouwens. Het is erna begonnen.
<<

Fiene

Bericht 26 Sep 2014 20:32

Re: Al weken kuitpijn

Ik had het alleen in mijn zwangerschap. De dokter (of vk daar twijfel ik nu tussen) had het over ijzertekort en dat daardoor je spieren kunnen verzuren? Je zou het misschien, als het blijft, gewoon eens kunnen vragen bij de arts. Volgens mij kunnen ze gemakkelijk zien of het ijzertekort is. Maar vervelend is het wel, man man wat deed dat zeer als ik het had..voelde het dan echt de hele dag nog, die spierpijn.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 26 Sep 2014 21:20

Re: Al weken kuitpijn

Ik heb er al jaren last van, precies dezelfde pijn/plaats als wat je beschrijft. Diverse artsen bezocht en hebbrn wel iets gevonden aan m'n knie maar dat staat los van die pijn in m'n kuit. Heb het met momenten zo erg dat ik niet kan lopen van de pijn. Helaas wel herkenning maar geen oplossing :(
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2014 21:28

Re: Al weken kuitpijn

Al wel eens geprobeerd extra magnesium te slikken? Kán helpen! En anders eens een fysio bezoeken, wellicht ligt de oorzaak ergens anders wat de huisarts niet weet. Als ik geen magnesium slik, heb ik veel last van mijn benen namelijk. Voor en tijdens de zwangerschap...
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Sep 2014 21:31

Re: Al weken kuitpijn

Mijn eerste gedacht was: schoenen. Wat voor schoenen draag je meestal?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem186

Bericht 26 Sep 2014 21:38

Re: Al weken kuitpijn

Oreo schreef:Al wel eens geprobeerd extra magnesium te slikken? Kán helpen! En anders eens een fysio bezoeken, wellicht ligt de oorzaak ergens anders wat de huisarts niet weet. Als ik geen magnesium slik, heb ik veel last van mijn benen namelijk. Voor en tijdens de zwangerschap...


Dit wilde ik idd ook zeggen.
Probeer eens een goed magnesium supplement, Charles.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 26 Sep 2014 21:53

Re: Al weken kuitpijn

Ik herken je pijn wel, alleen zat het bij mij meer in mijn knieholte, maar trok helemaal door tot in mijn kuit. Toen ik de eerste keer die pijn had, had ik vlak daarvoor een proefles Zumba gehad en linkte die pijn daaraan. Toen ik het een aantal weken later weer had, vond ik dat wel vreemd en heb ik in de avond nog de HAP gebeld omdat het erger werd en ik het niet vertrouwde. Uiteindelijk hebben ze mijn INR waarde bepaald en die bleek niet goed te zijn. De volgende dag moest ik terugkomen in het ziekenhuis, kreeg ik Fraxiparine en werd mijn linkerbeen van onder tot boven ingezwachteld.
Zeker met jou verleden, longembolie toch?, zou ik minimaal een labformulier eisen om je INR te laten bepalen, en eventueel ook nog een doppler van je kuit/onderbeen.

Sterkte!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 26 Sep 2014 22:16

Re: Al weken kuitpijn

Pinkel schreef:Ik herken je pijn wel, alleen zat het bij mij meer in mijn knieholte, maar trok helemaal door tot in mijn kuit. Toen ik de eerste keer die pijn had, had ik vlak daarvoor een proefles Zumba gehad en linkte die pijn daaraan. Toen ik het een aantal weken later weer had, vond ik dat wel vreemd en heb ik in de avond nog de HAP gebeld omdat het erger werd en ik het niet vertrouwde. Uiteindelijk hebben ze mijn INR waarde bepaald en die bleek niet goed te zijn. De volgende dag moest ik terugkomen in het ziekenhuis, kreeg ik Fraxiparine en werd mijn linkerbeen van onder tot boven ingezwachteld.
Zeker met jou verleden, longembolie toch?, zou ik minimaal een labformulier eisen om je INR te laten bepalen, en eventueel ook nog een doppler van je kuit/onderbeen.

Sterkte!


En wat was het dan uiteindeljk bij jou? Tja ze hebben twee keer uitgebreid gevoeld aan de kuit en gezegd dat het echt geen trombose is maar de spatader.

Magnesium slik ik sinds kort pas, voel je dat echt zo erg Oreo, wat voel je precies?

Ik draag meestal ballerina's zonder goed voetbed, was nooit een probleem.

Ik liep ongeveer 9 maanden geleden nog bij de fysio wegens verschoven wervels en bekken instabiliteit. Dat is beter en teruggezet maar soms is m'n been ineens ook op slot en kan ik t heel ff niet hoed meer bewegen. De pijn op die plek is echter anders.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 26 Sep 2014 22:36

Re: Al weken kuitpijn

Charles schreef:
Pinkel schreef:Ik herken je pijn wel, alleen zat het bij mij meer in mijn knieholte, maar trok helemaal door tot in mijn kuit. Toen ik de eerste keer die pijn had, had ik vlak daarvoor een proefles Zumba gehad en linkte die pijn daaraan. Toen ik het een aantal weken later weer had, vond ik dat wel vreemd en heb ik in de avond nog de HAP gebeld omdat het erger werd en ik het niet vertrouwde. Uiteindelijk hebben ze mijn INR waarde bepaald en die bleek niet goed te zijn. De volgende dag moest ik terugkomen in het ziekenhuis, kreeg ik Fraxiparine en werd mijn linkerbeen van onder tot boven ingezwachteld.
Zeker met jou verleden, longembolie toch?, zou ik minimaal een labformulier eisen om je INR te laten bepalen, en eventueel ook nog een doppler van je kuit/onderbeen.

Sterkte!


En wat was het dan uiteindeljk bij jou? Tja ze hebben twee keer uitgebreid gevoeld aan de kuit en gezegd dat het echt geen trombose is maar de spatader.

Magnesium slik ik sinds kort pas, voel je dat echt zo erg Oreo, wat voel je precies?

Oh sorry wat sloom van mij dat ik dat er niet bij gezet heb.... tis al laat hé?! :wink:

Ik bleek een a-typisch trombosebeen te hebben. Heb toen 2 jaar een steunkous gedragen en tijdens mijn zwangerschap antistolling gespoten. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar als je al eens een embolie gehad heb zou ik zoiets wel goed willen uitsluiten.

Ik draag meestal ballerina's zonder goed voetbed, was nooit een probleem.

Ik liep ongeveer 9 maanden geleden nog bij de fysio wegens verschoven wervels en bekken instabiliteit. Dat is beter en teruggezet maar soms is m'n been ineens ook op slot en kan ik t heel ff niet hoed meer bewegen. De pijn op die plek is echter anders.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2014 15:02

Re: Al weken kuitpijn

Mijn zus had afgelopen weken ook last van haar kuit. Na het hardlopen kramp en veel irritaties. Uiteindelijk blijkt haar SI gewricht niet goed te zitten. Deze zat vast oid. Nu loopt ze bij de manueel therapeut om alles weer recht te krijgen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2014 15:33

Re: Al weken kuitpijn

Charles, ik merkte vrij snel, na 2 wk ofzo, flink verschil.
SI gewricht klinkt ook plausibel, zeker omdat je zegt "op slot" te schieten. En bloedwaardes laten testen lijkt me ook slim :-). Plus schoenen met goed voetbed!
<<

anoniem196

Bericht 27 Sep 2014 20:14

Re: Al weken kuitpijn

Haha, ik las te snel.. al weken k**pijn. Ik al.. :palm:
<<

Anoniem124

Bericht 27 Sep 2014 21:11

Re: Al weken kuitpijn

MissKnutsel schreef:Haha, ik las te snel.. al weken k**pijn. Ik al.. :palm:



Ik zat er al op te wachten hoor! :smile:

Oreo, in welke vorm nam jij magnesium? Ik heb eens even gegoogeld en ik heb nog veel meer symptomen van magnesiumgebrek.
<<

Anoniem222

Bericht 27 Sep 2014 21:17

Re: Al weken kuitpijn

Het kan ook een aanhechting zijn als het in je knieholt eindigt? Dus kan een ontsteking zijn.
Drink je genoeg water? Als je traploopt heb je er dan ook last van? Ik zou zeker langs de fysio gaan!
<<

Anoniem124

Bericht 27 Sep 2014 21:19

Re: Al weken kuitpijn

Harrison schreef:Het kan ook een aanhechting zijn als het in je knieholt eindigt? Dus kan een ontsteking zijn.
Drink je genoeg water? Als je traploopt heb je er dan ook last van? Ik zou zeker langs de fysio gaan!


Drinken is altijd een probleem bij me, vergeet het vaak maar die wel m'n best hoor elke dag goed te drinken. Als ik traploop doet het pijn maar vooral als ik iets heb gedaan qua lopen en daarna ga zitten/liggen. Ik heb ook het gevoel dat het in m'n kuit een beetje harder/dikker is bij de spier al zei de arts dat hij dit niet zag (heeft gemeten en gevoeld).
<<

Anoniem205

Bericht 27 Sep 2014 21:47

Re: Al weken kuitpijn

Potjes met 250mg, gekocht bij De Tuinen. En dan op sommige dagen (na inspanning) 2 tabletjes, anders 1. En vaak direct na inspanning of voor slapen gaan. Merkte vooral tijdens het hardlopen veel verschil, en zelfs nu tijdens de zwangerschap... Bem het een laar dagen vergeten en heb weer mega last van mijn benen. Dus nu weer opbouwen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Sep 2014 08:39

Re: Al weken kuitpijn

Klinkt als magnesiumtekort. Magnesium neemt het beste op via de huid. Ik zou dus magnesiumolie kopen en of je benen even dagelijks insmeren of elke dag een voetenbadje met magnesiumolie nemen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers