Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderpostzegelactie

<<

Ziva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:42

Bericht 25 Sep 2014 16:14

Kinderpostzegelactie

Er kwam hier net een jongetje aan de deur om te vragen of ik kinderpostzegels wilde kopen. Vorig jaar heb ik ze niet gekocht, maar dit jaar wel.

Kopen jullie kinderpostzegels/kaarten/pleisters?
<<

Anoniem112

Bericht 25 Sep 2014 16:15

Re: Kinderpostzegelactie

Ja ik heb de pleisters gekocht dit jaar, koop haast elk jaar wel wat.
<<

Anoniem86

Bericht 25 Sep 2014 16:17

Re: Kinderpostzegelactie

Afgelopen jaar heb ik de blond Amsterdam (kerst) kaarten gekocht. Dit jaar nog niemand langs zien komen, m'n buurmeisje zit nu ook ik de brugklas, dat zal ook schelen.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Sep 2014 16:18

Re: Kinderpostzegelactie

Nee, daarvoor wonen wij te ver buiten de bewoonde wereld.
<<

Anoniem151

Bericht 25 Sep 2014 16:23

Re: Kinderpostzegelactie

Hier nog geen kind aan de deur geweest, vorig jaar ook niet.
Mocht er iemand langs komen, dan koop ik waarschijnlijk wel wat, anders vind ik het zo sneu voor t kind...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Sep 2014 16:26

Re: Kinderpostzegelactie

Pleisters? Die kende ik nog niet.

Wij hebben meestal wel een neefje of nichtje die langskomt. Maar voor onbekende kinderen wonen we te ver in de polder.
<<

Anoniem97

Bericht 25 Sep 2014 16:27

Re: Kinderpostzegelactie

Ja ik koop altijd wel wat, meestal kaarten en zegels. Nu heb ik de algemene kaarten en de kinderkaarten gedaan.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Sep 2014 16:31

Re: Kinderpostzegelactie

Ik heb de pleisters besteld. Meer omdat ik de kaarten van vorig jaar nog in het la heb liggen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Sep 2014 16:33

Re: Kinderpostzegelactie

Pleisters ken ik ook nog niet! Maar goed als m'n buurjongetje hier langskomt koop ik wel iets.
#teammaple🍁
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 25 Sep 2014 16:39

Re: Kinderpostzegelactie

Ik heb een setje kaarten gekocht.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem122

Bericht 25 Sep 2014 16:49

Re: Kinderpostzegelactie

Ze kwamen gister aan de deur, heb niks gekocht. Vind het zonde van mijn geld.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2014 17:35

Re: Kinderpostzegelactie

Ik heb zojuist een heel lieve meid aan de deur gehad. Ik heb de kaarten 'altijd goed' en postzegels gekocht. Ik kies elk jaar zegels en een pakje kaarten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Sep 2014 18:11

Re: Kinderpostzegelactie

hier zijn nog geen kinderen geweest. Maar als ze komen koop ik ze niet vind het te duur
Afbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 25 Sep 2014 18:17

Re: Kinderpostzegelactie

Hier zijn nog geen kinderen geweest, maar als ze langs komen, koop ik ze niet. Ik gebruik bijna nooit postzegels en de kaarten vind ik altijd ontzettend lelijk. Ik zie dat ze nu ook pleisters hebben, maar die heb ik ook genoeg in huis.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Sep 2014 19:09

Re: Kinderpostzegelactie

Ze kwamen hier vandaag 2 keer aan de deur (ook 2 keer dezelfde jongens...)
Ik heb niks gekocht. Ik vind het vrij duur.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 25 Sep 2014 19:11

Re: Kinderpostzegelactie

Ja de kerstkaarten en zegels
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 25 Sep 2014 19:27

Re: Kinderpostzegelactie

Ik heb de postzegels en de algemene kaarten gekocht. Het is inderdaad duurder dan gewone postzegels en kaarten, maar een deel gaat natuurlijk naar het goede doel.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 25 Sep 2014 20:50

Re: Kinderpostzegelactie

Ik koop al jaren elk jaar wat. Als juf van groep 7 hoort 't er ook wel een beetje bij, 't is om kwart over 12 dan een 'wedstrijdje' wie als eerst de juf gevraagd heeft.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 25 Sep 2014 21:47

Re: Kinderpostzegelactie

Ik heb een setje kaarten van Paul Frank gekocht en postzegels, zag ook weer dat ze pleisters hadden. Hadden ze vorig jaar van Paul Frank en toen had ik achteraf spijt dat ik die niet had gekozen :laughcry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Sep 2014 06:33

Re: Kinderpostzegelactie

Hier kwamen ze gisteren aan de deur. Ik heb een setje Algemene kaarten gekocht, die zijn altijd wel handig.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Sep 2014 08:07

Re: Kinderpostzegelactie

Als hier kinderen aan de deur komen koop ik waarschijnlijk wel wat, maar er zijn hier sinds we hier wonen nog nooit kinderen geweest met kinderpostzegels, dus ik reken er niet op.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 26 Sep 2014 09:39

Re: Kinderpostzegelactie

Als er iemand aan de deur komt koop ik postzegels, maar ik ben meestal niet thuis op de tijden dat ze hiermee langskomen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 26 Sep 2014 10:47

Re: Kinderpostzegelactie

Bij ons zijn ze aan de deur geweest, we hebben niets gekocht. Zelf ga ik wel altijd overstag, dus laat vaak mijn man open doen. De kaarten vind ik vaak niet mooi, waardoor ik dan eerder postzegels zou kopen. Pleisters ken ik niet.

Wel vroeg ik mij af door onderstaand artikel, wat hun goede doel precies is en wat deze doet. Ook vreemd dat het niet breder bekend is:

Urk- De gemeenteraad van Urk steunt een oproep van de fractie Hart voor Urk om dit jaar de kinderpostzegels te boycotten.

Volgens fractievoorzitter Jan Koffeman worden uit de opbrengsten van de kinderpostzegels anti-Israëlische projecten betaald. Zo zou bijvoorbeeld de organisatie Holy Land Trust met geld van de kinderpostzegels leden van Hamas trainen. Koffeman deed de oproep tijdens het vragenuurtje van de gemeenteraad. Hij kreeg instemmende reacties.

Wethouder Freek Brouwer gaf aan dat de gemeente niet gaat over de verkoop van kinderpostzegels. Dat is een aangelegenheid van de scholen. Een oproep om achter het volk van Israël te staan steunt hij zeker. Geen van de zes basisscholen op Urk doet dit jaar mee aan de actie voor kinderpostzegels, terwijl ze dat in het verleden wel deden.

Volgens Stichting Kinderpostzegels wordt er inderdaad samengewerkt met The Holy Land Trust. Maar de opbrengst van de zegels wordt besteed aan muziektherapie voor getraumatiseerde kinderen en niet voor trainingen van leden van Hamas.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2014 11:00

Re: Kinderpostzegelactie

Hmm, ik vind alleen de Paul Frank kaarten leuk.. Jammer, dat het zulke suffe kaarten zijn dit jaar!

En Wolf, interessant stukje. Van welke site/krant komt het?
<<

Anoniem185

Bericht 26 Sep 2014 11:17

Re: Kinderpostzegelactie

De Paul Fraks pleisters van vorig jaar heb ik, heb er dankbaar gebruik van gemaakt op mijn werk op PG. Een lief oudje van me had ik een pleister met een aapje gegeven zodat ze niet steeds haar verbandje er af zou peuteren. Hoe dement ze ook was, dat aapje wat haar aan keek hield haar in de gaten en ze bleef er wonderbaarlijk van af. Plus ze ging iedereen haar mooie aapje laten zien. Prachtig.

Dit jaar heb ik nog niemand aan de deur gehad. Het meisje waarbij ik vorig jaar heb gekocht heb ik ook nog niet gesproken.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers