Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand advies? Huisbaas doet moeilijk

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4502

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 25 Sep 2014 08:35

Iemand advies? Huisbaas doet moeilijk

Wij huren een kamer in een huis met eigen badkamer. We hebben van tevoren met de huiseigenaar afgesproken dat we geen borg hoeven te betalen maar wel 2 weken huur vooruit moeten betalen welke dan een 2 weekse opzegtermijn dekt.

Nu is onze huisbaas afgelopen weekend zonder toestemming te vragen in onze kamer geweest en heeft ons badkamer gebruikt. Ik voel me heel erg in m'n privacy aangetast aangezien er spullen van me liggen, inclusief slipjes e.d. Dit was totaal onnodig want er is gewoon een 2e badkamer in huis.

Nu ineens wil hij 200 dollar van ons hebben als borg omdat we over 2 weken hier vertrekken. We hebben netjes alle huur betaald, hij heeft al z'n geld binnen. Wij hebben uitgelegd dat hij niet zomaar de voorwaarden kan veranderen en dat hij ons nu met de rug tegen de muur zet. We krijgen nog 60 dollar van hem omdat we te veel aan stroom hebben betaald over de afgelopen periode. Van ons mag hij dat als borg beschouwen plus we hebben afgesproken te vertrekken als hij thuis is zodat we samen alles kunnen inspecteren. Hij gaat daar niet mee akkoord, wil 200 dollar en anders worden we er volgende week uitgezet.

Ik voel me ontzettend gechanteerd. 200 dollar is ontzettend veel geld voor ons en ik weiger dat zomaar even over te maken omdat hij ons blijkbaar niet vertrouwd. Wij vertrouwen er niet op dat we dat geld terug krijgen mede doordat m'n vriend nog altijd op 800 euro borg wacht van z'n vorige huisbaas die van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn.

Ben ik nu te koppig of zouden jullie dit ook weigeren?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Sep 2014 08:40

Re: Iemand advies? Huisbaas doet moeilijk

Dit zou ik ook weigeren. Hoe erg is het dat je een week eerder uit je huis wordt gezet? Want zoals ik het nu begrijp, zijn jullie toch al van plan over twee weken te vertrekken en zou het dus om max een week gaan die je moet overbruggen.

Lijkt mij dat hij dit al paar keer eerder bij mensen heeft gedaan en iedere keer gewoon 200 dollar extra ontvangt. Ik zou dus pertinent weigeren en nog liever 200 dollar aan een hostel betalen dan aan deze man.

Zeker omdat hij in jullie badkamer is geweest terwijl jullie er niet waren.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Sep 2014 08:57

Re: Iemand advies? Huisbaas doet moeilijk

Ik ben het eens met Caro.
Leven en laten leven
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4502

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 25 Sep 2014 08:58

Re: Iemand advies? Huisbaas doet moeilijk

Een week eerder weg betekent dat we 300 dollar aan huur verliezen. Ik ga pas weg als ik m'n geld terug heb.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Sep 2014 16:06

Re: Iemand advies? Huisbaas doet moeilijk

Heb je een contract of mondelinge afspraken?
Kan je niet zeggen dat je erover na gaat denken en op laatste moment (bij vertrek) niets betalen?
08/2018
05/2021
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Sep 2014 17:42

Re: Iemand advies? Huisbaas doet moeilijk

Heb je geen contract?

Ik zou het ook gewoon weigeren. Wat gaat hij doen, je eigenhandig vastnemen en buiten zetten?
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers