Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 24 Sep 2014 19:23

Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Allereerst, morgen bel ik de HA want Mirthe vergaat van de pijn aan haar schaamstreek.

Vanaf haar venusheuvel loopt een grote cirkel over haar liezen tot net na haar anus. Het is vuur en vuurrood en op sommige plekken ontvelt. Verschonen is echt een hel, ze ligt gewoon te trillen van de pijn. We gebruiken al geen doekjes meer, alleen zachte washandjes met lauw water. We laten haar veel in de blote billen liggen en dat heeft het kdv ook gedaan vandaag. Ze krijgt ook weer tanden en dan heeft ze ook altijd een schimmelinfectie, maar dit is zo extreem, ze kan er niet eens op zitten dan begint ze te huilen.. Ze ligt nu te slapen met een pcm (ze heeft ook koorts en is verkouden), maar iemand tips wat ik nog kan proberen? Ik ga wel aandringen dat ik morgen langs mag komen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Sep 2014 19:26

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Ik ben/was altijd fan van bepanthen.
Het verzacht altijd meteen.

Maar hier op het forum hoor/leef ik ook veel over kokosolie
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem124

Bericht 24 Sep 2014 19:26

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Geen water meer eraan, oliedoekjes gebruiken of gewoon olie en wat tissues om schoon te maken. Daarna maizena erop en morgen bij de dokter zul je wel een schimmelzalfje krijgen en dat werkt best snel. Zo zielig, had m'n dochter ook een half jaar geleden ongeveer!
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:01

Bericht 24 Sep 2014 19:30

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Maizena inderdaad, zelfs open wondjes gingen hier snel dicht
Afbeelding

Afbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 24 Sep 2014 20:21

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Jecovitol (levertraanzalf).
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 24 Sep 2014 20:28

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Ah wat sneu voor jullie meisje Steep! Verhaal klinkt me inderdaad in de oren als een schimmelinfectie. Gaat meestal gelukkig gauw beter mbv miconazol creme. Die kan je via de huisarts krijgen, of eventueel zelf halen bij de apotheek.
Afbeelding
<<

Anoniem115

Bericht 24 Sep 2014 20:40

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Voor nu als je het hebt levertraanzalf of zinkzalf.
En morgen inderdaad zo snel mogelijk naar een huisarts.
Ruben heeft dit ook gehad toen hij een half jaar was.
Zoveel mogelijk bloot laten liggen, niet in bad.
En na het wassen dempend drogen, of met een föhn met weinig warmte
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 24 Sep 2014 21:21

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Bedankt allemaal! Ik heb alleen de levertraanzalf niet, de rest allemaal wel. Morgen om 8 uur hang ik aan de telefoon.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem84

Bericht 24 Sep 2014 21:44

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Als het een schimmelinfectie is kun je ook bij kruidvat miconazolcreme halen, scheelt een hoop met die van de apotheek en werkt hetzelfde.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Sep 2014 21:46

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Mijn dochter had miconazolnitraat, is dat hetzelfde als wat ze bij het Kruidvat hebben?

Sterkte, mijn dochter had het vorig jaar nadat ze een griepje had gehad, het is inderdaad echt heel rot.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Sep 2014 22:41

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Mijn dochtertje had er ook flink last van in de zomer.
De huisarts assistente zei hier dat ik gewoon miconazolnitraat bij de apotheek kon kopen.

Nu moest ik toch naar de Ha omdat ze ook een ontstoken oog had die niet overging. Ze heeft toen ook meteen even gekeken. En ik kreeg toen toch nog een andere zalf mee. Fusidine nog iets.
We gingen die middag op vakantie en voor de zekerheid kreeg ik de tweede zalf toen mee. Ik ben begonnen met alleen de miconazolnitraat, maar het werd daar niet beter van en nog meer felrood tot bloedens toe. Daarna dus op vakantie de fusidine ook gaan gebruiken. Ik ben die toen gaan afwisselen. In de ochtend en avond fusidine en de middag voor het slapen nog een keer de miconazolnitraat. Dat werkte hier uiteindelijk het beste.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Sep 2014 22:49

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

miconazol of daktarin koop je gewoon bij de apotheek. alleen als de ha het voorschrift hoef je niks te betalen.
M:21072011
J :08012014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Sep 2014 22:57

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Ik zou de huisarts laten kijken en niet zelf allerlei middeltjes uit gaan proberen op een baby van acht maanden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem234

Bericht 24 Sep 2014 23:27

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Rejoy schreef:Als het een schimmelinfectie is kun je ook bij kruidvat miconazolcreme halen, scheelt een hoop met die van de apotheek en werkt hetzelfde.


Mijn dochter heeft het ook een aantal keer gehad en kreeg deze zalf ook van se huisarts via de apotheek. Werkte erg goed.
<<

Anoniem84

Bericht 25 Sep 2014 06:17

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Happydobby schreef:miconazol of daktarin koop je gewoon bij de apotheek. alleen als de ha het voorschrift hoef je niks te betalen.


Ik moest m op voorschrift gewoon zelf betalen hoor
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 25 Sep 2014 07:43

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Rejoy schreef:
Happydobby schreef:miconazol of daktarin koop je gewoon bij de apotheek. alleen als de ha het voorschrift hoef je niks te betalen.


Ik moest m op voorschrift gewoon zelf betalen hoor



Dan weet ik het niet meer, de oudste heeft meerdere keren zalfjes gehad, voor hem nooit betaald.
M:21072011
J :08012014
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2014 12:05

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Nou we zijn bij de HA geweest. Het is erge luieruitslag. Kan wel 3 weken duren voordat het voorbij is en het moet minder worden zodra de tanden door zijn.
Ze heeft witte vaseline voorgeschreven, die moeten we heel dik aanbrengen en daaroverheen een gaasje en dan de luier. Het liefste alleen maar in de blote billen laten liggen, dus dat gaan we hier en opt kdv gewoon zoveel mogelijk doen. Verder mag ze pcm tegen de pijn.

Ik ben vergeten te vragen of de witte vaseline dezelfde is als de normale (jelly) vaseline van vaseline zelf (die met de witte pot en het blauwe deksel) iemand die dat weet?

Bedankt voor het meedenken/meeleven!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem122

Bericht 25 Sep 2014 12:18

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Volgens mij niet Steep, die is vrij gelig toch? Maar weet het niet zeker. Je hebt gele en witte vaseline, die laatste is meer gezuiverd. Je hebt wel tubes van Dr. Swaap met witte vaseline. Daar staat het ook echt op.
<<

Anoniem112

Bericht 25 Sep 2014 12:34

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Wat sneu Steep! Beterschap voor haar.

Hier hielp bij erge uitslag en/of een schimmeltje altijd een laag kokosolie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Sep 2014 12:35

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Hier ben ik het overigens wel mee eens. Een laagje vaseline of zoiets dergelijks, dat kan ik me nog voorstellen, maar ik zou niet op eigen houtje zo'n schimmelzalfje gaan smeren op zo'n plek en dan bij een baby.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 25 Sep 2014 12:45

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Ach wat sneu!!

Geef je al probiotica? Als je dat nog niet doet, dan kan ik je dat echt aanraden. Als ze vaak schimmelinfecties heeft dan is de kans groot dat haar darmflora niet optimaal is. Dan kan ze wel wat ondersteuning gebruiken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2014 12:51

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Heb ook geen anti schimmelcreme gesmeerd, wilde eerst zeker weten wat het was (al heb ik het wel in huis, maar dat zag er anders uit).

Jans, wat moet ik me voorstellen bij probiotica? Is dat een drankje of een pilletje? En dat geeft de darmflora en boost ofzo?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

lucha

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 01 Sep 2014 16:08

Bericht 25 Sep 2014 13:00

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Steep schreef:Nou we zijn bij de HA geweest. Het is erge luieruitslag. Kan wel 3 weken duren voordat het voorbij is en het moet minder worden zodra de tanden door zijn.
Ze heeft witte vaseline voorgeschreven, die moeten we heel dik aanbrengen en daaroverheen een gaasje en dan de luier. Het liefste alleen maar in de blote billen laten liggen, dus dat gaan we hier en opt kdv gewoon zoveel mogelijk doen. Verder mag ze pcm tegen de pijn.

Ik ben vergeten te vragen of de witte vaseline dezelfde is als de normale (jelly) vaseline van vaseline zelf (die met de witte pot en het blauwe deksel) iemand die dat weet?

Bedankt voor het meedenken/meeleven!


wat raar datje geen anti schimmelcreme mee krijgt want daar vind ik het echt op lijken...
<<

Anoniem151

Bericht 25 Sep 2014 16:22

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Huh lucha?
Denk je niet dat de huisarts dat beter heeft kunnen beoordelen dan jij vanachter het beeldscherm?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 26 Sep 2014 08:10

Re: Schimmelinfectie? Ernstig kapotte billen.

Wauw!! Al het rode is al weg! Alleen de open plekken Nog. Dat had Ik echt niet verwacht. Ze kan gelukkig ook weer normaal zitten. Jeeeej!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers