Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

<<

Anoniem315

Bericht 24 Sep 2014 19:08

Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

op IS in Irak...

Dat werd net bekend gemaakt. Oké, ik ben een doemdenker hoor, maar zijn wij nu in oorlog? En lopen we nu extra gevaar?
Wat vinden jullie? Voelen jullie dreiging? Zijn jullie er überhaupt mee bezig?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Sep 2014 19:10

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

oeh is dat net bekent geworden
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Sep 2014 19:10

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ik denk dat we daardoor wel meer gevaar lopen ja. Grote kans dat er (als het er nog niet was) sowieso een negatief reisadvies komt. Brrrr
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem122

Bericht 24 Sep 2014 19:14

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Nou lekker dan.. Vind het maar een eng idee en hoop echt snel weg te kunnen uit Nederland.
<<

Anoniem88

Bericht 24 Sep 2014 19:17

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ik denk dat het wel meevalt, we opereren vanuit de VN en niet als een opzich staand land, dus dan is het niet zozeer dat wij als land in oorlog zijn, toch? Ik zie het eerder dat wij mee strijden voor de vrijheid en veiligheid van de mensen daar. Ik denk wél dat we meer risico lopen, maar aan de andere kant, risico lopen we al jaren. Ik vind het een enger idee als er we niets zouden doen eigenlijk. Als je ziet hoe snel en genadeloos die monsters oprukken. Ze houden vast niet op als ze heel het midden-Oosten bezitten, dan trekken ze gerust Europa in.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Sep 2014 19:19

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

De kans op aanslagen zal toenemen in Nederland, denk ik. En dat vind ik een alles behalve prettig idee.
Ik denk meteen aan de aanslagen in de Metro in Madrid en London en dat soort 'grappen'.
Maar ik vind dat IS ook niet ongestraft kan blijven doen wat ze nu doen, dus beetje dubbel gevoel.
<<

Anoniem88

Bericht 24 Sep 2014 19:19

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

ไม่เป็นไร schreef:Nou lekker dan.. Vind het maar een eng idee en hoop echt snel weg te kunnen uit Nederland.

Niet zo paniekerig, nergens voor nodig :)
<<

Anoniem315

Bericht 24 Sep 2014 19:27

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Inderdaad Ragazza en Dundas, dat vind ik ook. Ik vind het ook goed dat Nederland mee doet. Maar het maakt de situatie wel 'eng' en het komt echt dichtbij nu. Die gasten van de IS zitten overal... en lopen ook in Nederland rond. Maar toekijken en niks doen kan ook niet.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Sep 2014 19:29

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Dundas schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Nou lekker dan.. Vind het maar een eng idee en hoop echt snel weg te kunnen uit Nederland.

Niet zo paniekerig, nergens voor nodig :)


Ben niet paniekerig, maar het is wel weer een extra reden om hier gewoon weg te willen. Heb het beetje gehad met NL :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Sep 2014 19:36

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

er is nu een persconferentie op de tv
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 24 Sep 2014 19:38

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

sarah1985 schreef:er is nu een persconferentie op de tv

Waar dan?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 24 Sep 2014 19:39

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Die dreiging in Nederland was er toch al gezien al die Jihadstrijders die hier kennelijk rondlopen.
Ik vind het wel een goede zaak dat Nederland mee gaat doen. ISIS kent geen genade en veel van plan. Volgens mij daarom erger en gevaarlijker dan eerdere organisaties als Al Quada. Ik vind het goed dat Nederland een klein stukje verantwoordelijkheid oppakt om ISIS te bestrijden en onschuldige burgers tegen hen proberen te beschermen. Met het slechts opvangen van vluchtelingen uit ISIS gebieden maakt geen verschil.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Sep 2014 19:41

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Persoonlijk denk ik dat Nederland sowieso wel op de kaart staat voor extremisten, maar ik denk niet boven aan de lijst.. Hoewel Den Haag nog wel eens een uitzondering kan zijn daarop..

Hier in het noorden ben ik er niet specifiek bang voor. Dat is dan weer het voordeel van in een dunbevolkt gebied wonen :laughcry:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Sep 2014 19:41

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Dundas schreef:
sarah1985 schreef:er is nu een persconferentie op de tv

Waar dan?

rtl4
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 24 Sep 2014 19:47

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Oh, dan was ik te laat denk ik. Ik zag alleen een nieuwsitem... Maargoed, het bericht dat we wat gaan doen stelt me zelfs wel gerust eigenlijk. Ik word zo naar en verdrietig van al die berichten over IS, vooral als je ziet hoe snel ze oprukken. Zij willen wat Hitler ook wilde. Doen wat Hitler ook deed. Een eigen staat, en iedereen die hen niet aanstaat, moorden ze uit. Ik ben blij dat we de mogelijkheid hebben iets te kúnnen doen, en dat we die mogelijkheid ook benutten. We kunnen ons hierin niet gaan verschuilen achter grote landen als bijvoorbeeld de VS, vind ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 19:47

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Misschien is het een eng idee, maar ik geloof dat ik toch ook niet in een land zou willen wonen dat bij dit soort dingen de andere kant op kijkt uit angst ergens de handen aan te branden. Ik weet ook niet of dat per se veiliger is ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem74

Bericht 24 Sep 2014 20:28

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Idd Susan.

Ik vind het lastig om er eenduidig over te kunnen oordelen, maar ik denk dat dit wel nodig is. We kunnen niet blijven toekijken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Sep 2014 20:32

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Cinnamon schreef:Persoonlijk denk ik dat Nederland sowieso wel op de kaart staat voor extremisten, maar ik denk niet boven aan de lijst.. Hoewel Den Haag nog wel eens een uitzondering kan zijn daarop..


:pale:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem74

Bericht 24 Sep 2014 20:35

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ach, de kans dat je aangereden wordt is nog altijd groter denk ik maar zo.

Maar idd. NL is wel een land dat veel genoemd zal worden onder extremisten, als mogelijk doelwit van terrorisme.
<<

Anoniem131

Bericht 24 Sep 2014 20:55

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Nee, het leeft niet echt bij mij. Daarnaast kunnen we er toch niks aan doen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 24 Sep 2014 20:59

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ik vind het eng. Anderzijds moet er ingegrepen worden.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 24 Sep 2014 21:01

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Zo denk ik er ook over.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Sep 2014 08:29

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ik vind het goed dat er ingegrepen wordt en dat Nederland daaraan mee doet, maar ik vind het ook een beetje griezelig. Het komt erg dichtbij. In NL lopen ook strijders van IS rond en de kans is natuurlijk aanwezig dat zij in NL een aanslag gaan plegen. Maarja, er kan natuurlijk altijd iets gebeuren. Of dat nou door de IS is, of iets anders.

♥♥
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 25 Sep 2014 10:51

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ik vind het wel 'enge' ontwikkelingen. Helemaal als je ook leest dat militairen beter niet in uniform met de trein kunnen reizen etc.
Het zou me niet verbazen dat jongens die niet naar syrië af hebben kunnen/durven reizen nu denken mee te kunnen helpen door hier te gaan 'strijden'.

De steeds minder tolerante houding van autochtonen ten opzichte van de islam zal ook ongetwijfeld bijdragen aan het radicaliseren van groepen jongeren.

Ik krijg er en naar gevoel bij in ieder geval.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 25 Sep 2014 14:43

Re: Nederland gaat meedoen aan bombardementen...

Ik ben het eens met Dundas. Ik vind dat zo'n organisatie bestreden moet worden, en dan heb ik liever dat wij eraan meehelpen, dan dat we de andere kant op kijken en dadelijk met WOIII zitten te kijken. Of met mensen die perse hun geloof willen prediken in Nederland. Hierbij doel ik nu op de Islam, omdat IS daarvoor staat. Maar ik denk er bij alle geloven hetzelfde over.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers