Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 25 Sep 2014 08:40

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

hmm lastige vraag... Ik hou van mijn stiefzoon maar hij kan het me ook ongelofelijk moeilijk maken, zeker nu hij in de pubertijd zit (hij is 17) en zich vooral afzet tegen mij. Het verhaal van hem is ook wel een lastige situatie. Mijn man was een tienervader een bewuste keuze voor een kindje van zijn ex toen, zodat mijn man bij zijn ex zou blijven. Zij waren toen 16 en 17. Toen het kindje er eindelijk was wilde moeder niks meer met het kind te maken hebben en is opgevoed door mijn schoonouders, stiefzoon woont daar nog steeds en noemt ze papa en mama.

maar goed, lang verhaal.. en dat was je vraag niet :)

zoals ik al zei, ik hou van hem en ik dacht voordat ik kinderen kreeg altijd dat ik hem als mijn eigen zoon zag, helaas kan ik nu wel zeggen dat dat niet zo is. Ik zou voor hem door het vuur gaan en hem beschermen tegen alles wat kwaad is zoals ik zou doen voor mijn eigen kinderen, maak me druk op zijn school en wil graag weten wat hij in het weekend doet zoals ik dat van mijn eigen kinderen zou willen weten maar nee het gevoel is wel anders...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2014 09:54

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Mijn moeder heeft het naar alle macht geprobeerd te voelen maar ze voelt het gewoon niet. Ze heeft altijd zorg gedragen voor haar stiefkinderen en veel daarvoor opgeofferd maar ze voelt die liefde gewoon niet. Daar heeft ze het heel moeilijk mee gehad, heel veel schuldgevoel voor gevoeld omdat ze het zo graag zou willen maar het is gewoon anders. Nou zijn er ook dingen voorgevallen die het gevoel überhaupt compleet ongedaan hebben gemaakt.
Voor zover ik zie is het een complexe band die je als stiefouder hebt.

(niet quoten)
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 25 Sep 2014 11:01

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Goh Marin, ik denk dat je inderdaad wel de spijker op zijn kop slaat. Voor mij tenminste.
Ik zou graag net zoveel voor stiefzoon willen voelen als wat ik voor mijn eigen kids voel, maar na 14 jaar kan ik zeggen dat dat echt niet gelukt is... Het blijft gewoon een verschil.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem125

Bericht 25 Sep 2014 13:17

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Voor een man is dat misschien ook weer anders, die maakt hoe dan ook de zwangerschap niet mee in eigen buik. Ik denk ook dat het ermee te maken heeft op welke leeftijd je als stiefvader of moeder in het leven van het kind verschijnt. Hoe ouder het kind des te lastiger het is, denk ik...

Een adoptiekind lijkt me heel anders, omdat de biologische vader en moeder niet in beeld zijn en je echt volledig de zorg hebt met je partner, net als bij een kind dat biologisch van jou is.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 25 Sep 2014 17:15

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Als stiefkind zijnde (maar nu ook als moeder) denk ik dat het gevoel voor een stiefkind toch bijna altijd anders is. Mijn stiefmoeder kwam in ons leven toen ik nog vrij jong was, heb ik bijna 20 jaar lang mijn tweede moeder genoemd, beweerde altijd dat wij gelijk waren aan haar biologisch eigen kinderen. Maar na de scheiding van mijn vader was dat opeens weg en kwam er onmiddellijk een verwijdering. Zo 'eigen' blijk je dan uiteindelijk toch niet te zijn geweest.

Gelukkig heb je altijd situaties die een uitzondering vormen. Mijn opa heeft de kinderen van mijn oma echt als eigen aangenomen en ze als zodanig opgevoed. Maar daar was ook geen andere vader meer in beeld. Ik denk dat het heel lastig is om een stiefkind als 'eigen' te zien en te voelen als er ook altijd nog een echte vader of moeder in beeld is, dat zorgt meestal per definitie al voor een andere relatie.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Sep 2014 18:03

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Ik hou van mijn stiefdochters. Ik doe er alles voor, ga voor ze door het vuur, was met mn blote handen de doorgelekte ongesteldheid uit de kleren, steun ze in al hun dromen, wens het aller aller aller beste voor ze, bescherm ze, laat ze hun neus stoten, ruim hun spuug op als ze ziek zijn, etc. Maar toch denk ik dat het altijd anders zal zijn als bij je eigen kinderen....maar die heb ik niet dus kan het nooit 'bewijzen'
<<

Anoniem66

Bericht 25 Sep 2014 18:13

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Ik denk dat er altijd wel een verschil zal blijven, maar ik denk dat de liefde voor een stiefkind ook heel groot kan zijn.

Mijn vriend heeft een dochter, maar ik ben nu al gek op haar. Ik zie het dus wel gebeuren dat als wij samen blijven ik veel van haar zal gaan houden.
<<

Anoniem80

Bericht 25 Sep 2014 18:49

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Ik heb het aan mijn syiefvader gevraagd. Volgens hem wel. Hij kwam in ons leven toen ik 8 was, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was. Mijn stiefvader heeft een 'eigen' dochter, maar hij voelt voor ons precies hetzelfde, houdt net zoveel van ons. En ik geloof hem hierin voor de volle 100%.

Ook voelt hij voor ons als onze vader, ook al was er nog contact met mijn biologische vader, mijn stiefvader is mijn vader. Mijn biologische vader is mijn verwekker.

Mijn stiefvader is mijn papa!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Sep 2014 19:03

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

SkyWise schreef:Ik heb het aan mijn syiefvader gevraagd. Volgens hem wel. Hij kwam in ons leven toen ik 8 was, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was. Mijn stiefvader heeft een 'eigen' dochter, maar hij voelt voor ons precies hetzelfde, houdt net zoveel van ons. En ik geloof hem hierin voor de volle 100%.

Ook voelt hij voor ons als onze vader, ook al was er nog contact met mijn biologische vader, mijn stiefvader is mijn vader. Mijn biologische vader is mijn verwekker.

Mijn stiefvader is mijn papa!


Wat lief!
<<

Anoniem80

Bericht 25 Sep 2014 19:08

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kant dat?

Kees schreef:
SkyWise schreef:Ik heb het aan mijn syiefvader gevraagd. Volgens hem wel. Hij kwam in ons leven toen ik 8 was, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was. Mijn stiefvader heeft een 'eigen' dochter, maar hij voelt voor ons precies hetzelfde, houdt net zoveel van ons. En ik geloof hem hierin voor de volle 100%.

Ook voelt hij voor ons als onze vader, ook al was er nog contact met mijn biologische vader, mijn stiefvader is mijn vader. Mijn biologische vader is mijn verwekker.

Mijn stiefvader is mijn papa!


Wat lief!


Dank je! Zo voelen we het ook echt. Zelf al hadden we toentertijd nog contact met mijn biologische vader (inmiddels gelukkig niet meer), mijn stiefvader (rotwoord vind ik het) heeft eigenlijk meteen altijd als mijn vader gevoeld. Al kan ik me ook indenken dat dat bij anderen anders is.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 26 Sep 2014 09:31

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Ik denk inderdaad dat het voor een stiefmoeder (op afstand) anders voelt dan voor een stiefvader. Ik ben opgegroeid met mijn moeder en stiefvader en zie hem ook echt als mijn vader, maar mijn biologische vader zie ik ook als vader. Ik weet ook zeker dat mijn stiefvader mij echt als zijn kind ziet. Heeft het ook altijd over zijn dochter. Daarnaast is hij wel de biologische vader van mijn broertje en ik heb nooit ervaren dat er meer liefde was voor mijn broertje dan voor mij en mijn andere broertje.
Bij mijn stiefmoeder is dat gevoel wel aanwezig. Zij is biologische moeder van 2 kinderen (zoon en dochter) en ik voel overduidelijk dat zij meer van hen houdt dan van mij en mijn broertje. Maar eigenlijk heb ik hier totaal geen moeite mee. Ik ben daar ook niet opgegroeid, kwam er alleen om de weekenden en in de vakanties.

Overigens zie ik mijn halfbroertjes en zusje wel als mijn broertjes en zusje. Die band en het gevoel is absoluut niet anders dan de band met mijn "echte" broertje.

Voor L. vind ik het wel erg dat hij waarschijnlijk nooit zo'n warme band kan opbouwen met zijn oudere broers. Ik vind die band zo ongelofelijk mooi. Mijn broertje en zusje schelen zo'n 10 jaar met mij en andere broertje 7 jaar en ik hou echt ontiegelijk veel van die 3! Ik zou echt ALLES voor ze doen.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Sep 2014 09:48

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

In het geval van mijn moeder als stiefmoeder: zij heeft haar stiefkinderen ook echt opgevoed vanaf hun derde en vijfde, intussen zijn ze zeventien en negentien. Dus niet op afstand. Maar hoe erg ze haar best ook heeft gedaan hen een goed en warm thuis te geven, voor ze te zorgen net zoals ze bij haar biologische kinderen heeft gedaan, het voelt toch anders, zegt ze. Dat vindt ze heel erg, ze voelt zich er schuldig over dat ze die liefde niet kán voelen, maar haar gevoel is gewoon anders, ondanks haar toewijding.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Sep 2014 08:44

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Ik hou onwijs veel mijn mijn stiefkind maar het voelt niet als mijn eigen kind. Nou weet ik natuurlijk niet hoe het voelt om een eigen kind te hebben maar ik weet zeker dat er verschil tussen zit. Wanneer hij een weekend of een weekje niet bij ons is (hij woont 80 procent van de tijd bij ons) dan vind ik dat heerlijk en geniet ik van de rust. Daar zit denk ik het verschil, een biologische ouder mist zijn of haar kind dan wel echt.

Voor de rest vind ik het vooral heel erg leuk dat hij bij ons woont, hou ik enorm veel van hem, ben ik soms net zo trots op hem als een echte moeder, stroomt mijn hart over van liefde wanneer hij in mijn armen springt of zich verlegen verstopt achter mijn benen en ben ik trots op de band die wij samen hebben opgebouwd. Al deze dingen wegen zwaarder dan de dagen dat ik het af en toe eens wat minder leuk vind om stiefmoeder te zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Sep 2014 11:06

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

@Petteflet

Ik vind dat ook echt heel verdrietig. Mijn deur staat voor ze open, de oudste heb ik onlangs wel gesproken die weet dat, maar het blijft ingewikkeld. Hun moeder is zo ontzettend dwars aan het doen met de erfenis, die kinderen hebben nog maar 1 ouder over en dat is zij. Om naar ons toe te komen moeten ze bijna 'kiezen' en dat kan dus gewoon niet. De oudste wil op zich wel langs komen, maar het is dus ingewikkeld en het moet stiekem. Hij heeft ook gewoon geen idee wat dat verder inhoud om een klein broertje te hebben, hij vind kleine kinderen niet leuk zegt hij. Helaas heeft hun moeder ze niet opgevoed met het idee dat een familieband waardevol kan zijn, ze heeft zelf geen contact meer met haar ouders en haar broer laat ze ook eigenlijk volledig links liggen, ze is ook nooit trouw aan andere contacten geweest en verwacht dat ook niet van de kinderen. Basale dingen als je best doen voor een ander of bijvoorbeeld zorgen dat je een cadeautje hebt voor een verjaardag zit er gewoon niet in.

Maar goed, het is nu eenmaal altijd ingewikkeld geweest. Mijn man koos openlijk de kant van de kinderen als die er waren en we ruzie hadden, ook als ik gewoon gelijk had. Hij voelde zich schuldig over de scheiding en wilde alleen maar leuk en fijn als ze er waren in de weekenden. Hij heeft nooit begrepen dat hij daarmee mijn relatie met de kinderen ondermijnde, naast dat hun moeder continue lelijke dingen over ons zei. Kortom, het is nooit echt koek en ei geweest. Ik heb in de loop der jaren wel redelijk goed contact met de oudste gekregen maar de jongste heeft ooit besloten mij niet aardig te vinden en is echt ongelofelijk koppig dus dat is nooit echt goed gekomen. Tot mijn grote verdriet.

Ik heb nu een nieuwe relatie met een man met dochtertje van 2,5, haar moeder is overleden en ik ben gewoon als de dood dat het straks weer zo gaat en dat wil ik echt niet. Het scheelt heel erg dat ze jong is en er geen andere ouder is denk ik. En ik ben inmiddels ook mama. Maar ik vind het wel lastig, ik voel voor haar niet hetzelfde als voor L., hoe kan het ook? Ik ken haar nog maar kort, ik heb haar niet zien opgroeien tot nu toe, ik weet niet hoe ze als baby was. En andersom is het bij haar natuurlijk papa voor en na, haar vader heeft vanaf haar geboorte voornamelijk voor haar gezorgd, haar moeder was eigenlijk daarvoor alleen maar ziek. Ze hebben echt een heel sterke band. L. heeft hem juist echt heel makkelijk geaccepteerd, kruipt tegen hem aan, geeft hem zoentjes is blij om hem te zien net als bij mij. Hij kiest wel voor mij als hij moet kiezen hoor, maar hij is ook goed. Maar bij zijn dochtertje heeft dat gewoon meer tijd nodig, die is ouder en ik ben gewoon haar papa niet, ze wil gewoon door papa getroost worden en bij papa zijn, niet bij mij.
Gelukkig begint het ook al wel makkelijker te gaan. Ze begint toenadering te zoeken en wil me af en toe ook een kusje geven of een knuffel voor het slapen gaan. En L. en L. (ja zijn dochter heet ook L.) zijn gek op elkaar, L. noemt hem 'mijn vriend' en zo. Zo lief.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 29 Sep 2014 11:26

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Heb er geen ervaring mee.
Maar yeeey pompoen wat fijn dat er een nieuwe liefde in je leven is! Is dat toch die man van de vakantie?
Waarbij het eerst stuk liep?
Ik gun het je zo!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Sep 2014 11:26

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

-Ieniemienie- schreef:Heb er geen ervaring mee.
Maar yeeey pompoen wat fijn dat er een nieuwe liefde in je leven is! Is dat toch die man van de vakantie?
Waarbij het eerst stuk liep?
Ik gun het je zo!


In liefde & relatie heb ik een update geplaatst in mijn topic daarover (zenuwachtig) daar kun je meer lezen haha. Maar ja het is die zelfde man ja.
<<

Anoniem66

Bericht 29 Sep 2014 21:05

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Ik denk dat dat wel komt Pompoen, wat je beschrijft over zijn dochter enzo.

Ik bedoel, volgens mij ben ik nu langer samen met mijn vriend dan jij met de jouwe en hier is dat nog niet eens zo hoor. Duurt gewoon lang zo'n proces. Het is voor iedereen wennen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Sep 2014 23:34

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Luce schreef:Ik denk dat dat wel komt Pompoen, wat je beschrijft over zijn dochter enzo.

Ik bedoel, volgens mij ben ik nu langer samen met mijn vriend dan jij met de jouwe en hier is dat nog niet eens zo hoor. Duurt gewoon lang zo'n proces. Het is voor iedereen wennen.


Ja, ik weet wel dat het tijd nodig heeft hoor, maar gezien mijn geweldige vorige ervaring vind ik dat toch wel een beetje eng. Ik bedoel, als wij echt samen een toekomst tegemoet gaan dan worden we een gezin, een vrij normaal gezin maar wel met een dooie mama en een dooie papa. Ik zou dan graag willen dat ik voor L.e hetzelfde ga voelen als ik nu al voel voor L.s dat zou ik echt graag willen.
<<

Anoniem92

Bericht 30 Sep 2014 06:04

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Ik vind het lastig, ik ben vele malen stiefkind geweest, en nu zelf moeder, en ik denk dat totdat je zelf kinderen hebt je denkt dat je net zoveel van je stiefkind houdt als je van je eigen kinderen zou houden. Maar als het erop aan komt, komt de liefde voor je stiefkind altijd voort uit liefde voor je partner en puntje bij paaltje kies je toch voor je eigen kinderen.

Maar mijn stiefvader, die bij ons is vanaf mijn 5e, voelt voor mij dan weer als veel meer dan mijn echte vader, als ik denk aan papa denk ik aan hem. Ik heb een halfzusje van 20 (dus van mijn moeder en stiefvader) en ik durf mijn hand in het vuur te steken dat mijn stiefvader tussen haar en mij geen verschil maakt, terwijl hij mijn oudste zus (die 12 was toen mijn ouders bij elkaar kwamen) totaal niet ervaart als zijnde zijn eigen kind.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Sep 2014 07:50

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Het heeft inderdaad tijd nodig om de band te laten groeien. En als het goed gaat, zal dit ook echt gebeuren. Het scheelt denk ik wel als de kinderen wat jonger zijn, dat het dan makkelijker gaat. Mijn stiefkind was ook nog jong en ik denk dat dit onze band wel ten goede gekomen is. Hij heeft mij al snel volledig geaccepteerd en weet niet beter dan dat ik in zijn leven ben.

En sta open voor al je emoties rondom het stiefouderschap, ook als deze soms minder postitief zijn. Het mag, het hoort erbij en het is niet vreemd.

Waar ik veel aan heb gehad is het boek 'Handboek voor de moderne stiefmoeder' van Yolan Witterholt, die kan ik nieuwe stiefmoeders zeker aanraden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Sep 2014 08:09

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Ik denk dat het zekers kan, maar het hoeft niet. Liefde voor een (stief)kind kan in diverse gradaties voorkomen. Ik denk wat vaak "misgaat" is dat de moeder of vader vaker partij trekt voor hun biologische kinderen ten koste van de stiefmoeder/vader en/of stiefkinderen. Je ziet dan vaak andere regels en voortrekkerij. Ook in het kader "ze heeft al een ouder verloren, laat haar maar.." of inderdaad door schuldgevoel voor een gescheiden huis. Ik denk dat je daardoor juist een minder sterke band kan krijgen, omdat het duidelijk erop wordt gelegd dat jullie niet 1 zijn, maar een blended gezin.
Laatst gewijzigd door Tabbie op 01 Okt 2014 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 01 Okt 2014 05:54

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Pompoen schreef:
Luce schreef:Ik denk dat dat wel komt Pompoen, wat je beschrijft over zijn dochter enzo.

Ik bedoel, volgens mij ben ik nu langer samen met mijn vriend dan jij met de jouwe en hier is dat nog niet eens zo hoor. Duurt gewoon lang zo'n proces. Het is voor iedereen wennen.


Ja, ik weet wel dat het tijd nodig heeft hoor, maar gezien mijn geweldige vorige ervaring vind ik dat toch wel een beetje eng. Ik bedoel, als wij echt samen een toekomst tegemoet gaan dan worden we een gezin, een vrij normaal gezin maar wel met een dooie mama en een dooie papa. Ik zou dan graag willen dat ik voor L.e hetzelfde ga voelen als ik nu al voel voor L.s dat zou ik echt graag willen.


Hoewel dat een beetje cru over kan komen misschien, denk ik juist dat het in je voordeel is dat jullie de enige ouders nog zijn. Geen exen die dwars zitten en de band tussen jou en stiefkind proberen te verstoren.
Het heeft tijd nodig om te hechten. Komt vanzelf, van beide kanten. Jullie kinderen zijn ook nog jong, ook een voordeel. Jullie kunnen samen de overleden ouders eren voor de kinderen, maar ook samen een gezin gaan vormen.

Vind het mooi dat jullie elkaar gevonden hebben
<<

Anoniem140

Bericht 01 Okt 2014 06:13

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Luce!
<<

Anoniem110

Bericht 01 Okt 2014 06:30

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Miley schreef:Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Luce!


Idem!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Okt 2014 07:21

Re: 'stief'kind voelt als eigen kind? Kan dat?

Luce schreef:
Pompoen schreef:
Luce schreef:Ik denk dat dat wel komt Pompoen, wat je beschrijft over zijn dochter enzo.

Ik bedoel, volgens mij ben ik nu langer samen met mijn vriend dan jij met de jouwe en hier is dat nog niet eens zo hoor. Duurt gewoon lang zo'n proces. Het is voor iedereen wennen.


Ja, ik weet wel dat het tijd nodig heeft hoor, maar gezien mijn geweldige vorige ervaring vind ik dat toch wel een beetje eng. Ik bedoel, als wij echt samen een toekomst tegemoet gaan dan worden we een gezin, een vrij normaal gezin maar wel met een dooie mama en een dooie papa. Ik zou dan graag willen dat ik voor L.e hetzelfde ga voelen als ik nu al voel voor L.s dat zou ik echt graag willen.


Hoewel dat een beetje cru over kan komen misschien, denk ik juist dat het in je voordeel is dat jullie de enige ouders nog zijn. Geen exen die dwars zitten en de band tussen jou en stiefkind proberen te verstoren.
Het heeft tijd nodig om te hechten. Komt vanzelf, van beide kanten. Jullie kinderen zijn ook nog jong, ook een voordeel. Jullie kunnen samen de overleden ouders eren voor de kinderen, maar ook samen een gezin gaan vormen.

Vind het mooi dat jullie elkaar gevonden hebben


Precies wat ik ook heb gedacht maar niet goed wist te verwoorden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat mijn stiefkind beide ouders heeft, maar wat is het soms moeilijk dankzij ex. Dat is echt het grootste struikelblok, een ex die totaal niet wil meewerken en communiceren maar alleen maar in de vechtmodus blijft hangen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers