Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat een knudde dag

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Sep 2014 16:38

Wat een knudde dag

Ik heb me vandaag ziek gemeld, want was al een week aan het hoesten en niet lekker en vandaag trok ik het gewoon echt niet meer.
Ook B was ziek, dus die heb ik een dagje thuis gehouden. Hoesten, wat koorts enz.
Vannacht al niet zo'n beste nacht gehad, ze hoestte zich wakker, maar bij ons in bed uiteindelijk nog tot iets voor 8en geslapen.

Ze klonk al wel wat pieperig en zagerig maar niet zo heel erg, tot ze tussen de middag naar bed moest. Iets ging niet naar haar zin waardoor ze heel hard moest huilen, door het huilen nog meer hoesten en door t zo erg hoesten moest ze uit uiteindelijk slijm overgeven.
Ze was niet rustig te krijgen en was heel erg aan het piepen en kreeg amper lucht.
Toch de huisarts maar even gebeld, daar konden we om half 5 terecht.
20 minuten later vertrouwde ik het niet, ze bleef maar zo benauwd, dus maar weer terug gebeld, en toen konden we gelijk komen.

Bij de dokter bleek het gelukkig 'maar' een pseudokroep aanval te zijn, haar longen waren schoon. Dus heeft ze een shot prednison gekregen, dit verwijdt de luchtwegen weer. Het sloeg ietsje aan, en na een kwartiertje mochten we weer gaan. Ging het nou niet beter moesten we terugbellen.
Ik moest even met haar buiten lopen, want ook dat is goed bij PK, dus gingen we maar een rondje over de markt.

In de auto gebeurde er vervolgens weer iets wat ze niet leuk vond, en ging ze weer keihard huilen. Gevolg: aanval 2.
Ik thuis de dokter weer gebeld, ik dacht ik laat haar even slapen en dan zien we verder. Maar dat mocht niet, ik moest gelijk weer terug komen.
Hooooooooooooppp dosis 2 prednison erin. En weer een half uur wachten in de wachtkamer om te kijken of het aansloeg.
Dat deed het nu gelukkig beter, dus weer naar huis.

nog steeds is ze pieperig en zagerig, maar het is al een heel stuk minder.
Ik ben benieuwd hoe de avond gaat, als ze straks naar bed moet.

En ik? Ik ben echt nog gesloopter dan ik al was :palm:
<<

Anoniem255

Bericht 24 Sep 2014 16:41

Re: Wat een knudde dag

Och wat sneu!
Hopelijk komt ze de nacht een beetje goed door.
En jij ook.

Beterschap!
<<

Anoniem166

Bericht 24 Sep 2014 17:06

Re: Wat een knudde dag

Wat sneu voor B. Hopelijk knapt ze op en slapen jullie vannacht weer beter.

Wij hebben ook een pittige nacht achter de rug, H. erg aan het hoesten en om de paar minuten werd ze huilend wakker omdat ze niet door haar neus kon ademen. Ik heb alleen van 4 tot 6 een beetje kunnen slapen helaas. Hopelijk gaat het hier ook beter vannacht, ik voel me zelf ook niet lekker sinds gisteren en mijn vriend belde net ook al dat hij zich hartstikke beroerd voelt.
<<

Anoniem87

Bericht 24 Sep 2014 17:10

Re: Wat een knudde dag

Sneu! Hopelijk knapt ze snel op! Je kunt met haar in de badkamer gaan zitten en dan de hete douche aan, stoom helpt tegen pseudokroep. Ook honing kan helpen (verzachten).
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Sep 2014 17:11

Re: Wat een knudde dag

Ah wat sneu voor haar! Waarschijnlijk denk je op zulke momenten niet meer aan je eigen ziekte/pijntjes, maar dan komt dat 's avonds natuurlijk extra hard terug.

Ik heb als kind ook Pseudokroep gehad. Ik was super jong maar kan het me nog wel herinneren, we moeten namelijk midden in de nacht met een taxi naar een dokter. Van de pijn en benauwdheid weet ik gelukkig niks meer.

Beterschap voor jullie!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem185

Bericht 24 Sep 2014 17:15

Re: Wat een knudde dag

Ah wat zonde, beterschap voor jullie!
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 24 Sep 2014 17:32

Re: Wat een knudde dag

Ah, wat zielig voor B. Wat een rot dag zeg! Hopelijk voel jij je ook snel wat beter.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem123

Bericht 24 Sep 2014 18:17

Re: Wat een knudde dag

ah gos, wat sneu zeg zulke aanvallen! Ik hoop dat jullie beide snel weer opgeknapt zijn :hug:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Sep 2014 18:19

Re: Wat een knudde dag

Heb haar net om 19u op bed gelegd, en ze was in een minuut in slaap.
Gelukkig maar, want ik was echt bang dat ze zou gaan huilen en dus weer in een aanval zou raken.

Ben benieuwd hoe we de nacht doorkomen en ik ga vroeg mn bed in!
Bedankt allemaal!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Sep 2014 18:23

Re: Wat een knudde dag

Pfoe, ik hoop voor jou dat ze de nacht lekker doortrekt en dat jij ook je uurtjes kunt maken. Succes!
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 24 Sep 2014 18:34

Re: Wat een knudde dag

Ik kan nu na een jaar geen aanval te hebben gehad zeggen dat mijn kind er overheen gegroeid is, maar mennn wat is pseudo kroep een akelig iets wat kinderen kunnen hebben. Toen ze amper een jaar was is ze er zelfs 4 dagen voor opgenomen geweest omdat ze er niet meer uit kwam. Voor ze net 4 was had ze het in combinatie met de griep. Verschrikkelijke dagen waren dat.

Fijn dat ze er gelijk iets voor gekregen heeft. Het is wel een bekend probleem dat het ook snachts makkelijk op komt zetten, dus ik hoop dat je een rustige nacht tegemoet gaat.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Sep 2014 18:34

Re: Wat een knudde dag

Elin schreef:Sneu! Hopelijk knapt ze snel op! Je kunt met haar in de badkamer gaan zitten en dan de hete douche aan, stoom helpt tegen pseudokroep. Ook honing kan helpen (verzachten).



Stoom werkte hier averechts! Frisse lucht deed haar veel meer goed, stomen blijkt ook al wat achterhaald te zijn.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 24 Sep 2014 18:35

Re: Wat een knudde dag

Pfffff heavy. Hopelijk kunnen jullie vannacht beide goed slapen :hug:
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Sep 2014 18:37

Re: Wat een knudde dag

Popcorn schreef:
Elin schreef:Sneu! Hopelijk knapt ze snel op! Je kunt met haar in de badkamer gaan zitten en dan de hete douche aan, stoom helpt tegen pseudokroep. Ook honing kan helpen (verzachten).



Stoom werkte hier averechts! Frisse lucht deed haar veel meer goed, stomen blijkt ook al wat achterhaald te zijn.


Zei de dokter ook, wij moesten ook naar buiten (alleen begon het net te gieten haha).
En ik kan zelf niet tegen de stoom :palm:
<<

Anoniem166

Bericht 24 Sep 2014 18:41

Re: Wat een knudde dag

Mijn dochter heeft ook een keer een nacht twee aanvallen gehad. Ik ben toen ook buiten gaan staan met haar, toen kwam ze er vrij gauw uit. We hebben ons balkon (deels overdekt) aan onze slaapkamer. Dat is in zo'n geval wel makkelijk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Sep 2014 19:00

Re: Wat een knudde dag

Wat en heftig dagje en wat sneu voor B. Fijn dat ze nu meteen in slaap viel. Hopelijk gaat het goed vannacht zodat jij ook wat kunt bijslapen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Sep 2014 19:28

Re: Wat een knudde dag

Wat een slopende dag, voor jou en je dochter! Beterschap voor jullie allebei!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fiene

Bericht 24 Sep 2014 19:29

Re: Wat een knudde dag

Wat heftig zeg! Wij kregen idd ( bij benauwdheid) de tip om hem mee naar buiten te nemen want hier werkt stomen averechts. Hopelijk krijg je wat slaap vannacht!
<<

Anoniem127

Bericht 24 Sep 2014 20:01

Re: Wat een knudde dag

Oe, wat een rotdag zeg.

Heb misschien nog een tip voor je: mijn oudste dochter heeft dit 's nachts ook eens gehad. Toen zijn we naar de huisartsenpost gegaan en gaven ze aan dat dit waarschijnlijk elke paar uur weer ging gebeuren, ik geloof dat het was omdat het slijm door het liggen in bed weer wegzakte naar plaatsen waar het die benauwdheid opwekte.

Het leek me helemaal geen goed idee om dat af te wachten, dus heb mijn dochter toen elke twee uur wakker gemaakt om een uur rechtop te zitten. Toen heeft ze gelukkig geen verdere aanvallen gehad. Misschien een idee om vannacht niet met verdere ellende te zitten. En dan laten doen door je man want jij bent nu moe haha.

Ziet er echt eng uit he? Sterkte ermee.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Sep 2014 20:22

Re: Wat een knudde dag

Het lastige is gewoon, dat ze er zelf van schrikt, en gaat huilen, en nog niet snapt dat het huilen het erger maakt. Doordat het erger wordt, krijgt ze het nog benauwder en gaat ze nog harder huilen enz.

Ik dacht dat die stomme dingen ook alleen 's nachts kwamen :face:

Ze was gelukkig rustig toen ze ging slapen, haar ademhaling ook. Heb haar pas een paar keer horen hoesten, dus ik ben benieuwd..
Als ik haar wakker maak, en rechtop zet, krijg ik haar nooit meer in slaap haha
<<

Anoniem331

Bericht 24 Sep 2014 20:26

Re: Wat een knudde dag

Het komt ook voornamelijk ' snachts dat klopt wel. Maar er zijn altijd uitzonderingen, zo ook mijn kind. Het scheelt enorm wanneer ze zelf rustig blijft, maar dat is inderdaad heel lastig op zo'n leeftijd.
<<

Fiene

Bericht 24 Sep 2014 21:20

Re: Wat een knudde dag

Staat haar bedje al war schuin? Dat helpt ook vaak om het slijm wat beter weg te krijgen.
<<

Anoniem103

Bericht 24 Sep 2014 22:03

Re: Wat een knudde dag

Oh zo zielig he. M. heeft ook wel eens die aanvallen een paar avonden achter elkaar. Bij haar helpt het meestal om naar buiten te gaan (dan wordt ze ook meteen iets rustiger omdat we bij de konijntjes gaan kijken en naar de maan en sterren gaan kijken), ze krijgt een paracetamol en een beetje drinken. Dan blijft ze even bij ons zitten of liggen en meestal gaat ze dan na een uurtje weer slapen in haar eigen bed.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 24 Sep 2014 22:16

Re: Wat een knudde dag

Wat sneu voor B. Ik hoop dat ze vannacht goed slaapt zodat jij ook even kan bijtanken. Sterkte! :hug:
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Sep 2014 07:15

Re: Wat een knudde dag

Hoe is de nacht gegaan? Hebben jullie goed geslapen?
2012
2016
2020

Instagram
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen