Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Korting vragen

<<

Anoniem156

Bericht 24 Sep 2014 17:14

Korting vragen

Als je een dure aankoop doet, vraag jij in de winkels dan om korting?
Lukt het je altijd?

Ik doe het eigenlijk altijd en heb ook elke keer korting gekregen. Voelt altijd wel fijn, haha!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Sep 2014 17:16

Re: Korting vragen

Haha ligt eraan. Soms doe ik het wel, soms niet.
Laatst hebben vriend en ik een andere auto gekocht en daar wel flink korting op bedongen. Dat voelde wel goed inderdaad!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Sep 2014 17:18

Re: Korting vragen

ik doe dat altijd wel. Met een andere auto extra korting of volle tank. Toen we een nieuwe bank en stoel kregen ook gedaan kregen we ook korting.
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Sep 2014 17:23

Re: Korting vragen

Ik probeer het bij het afnemen van diensten wel vaak, en dat lukt ook bijna altijd. Bijvoorbeeld als ik een bedrijfsuitje regel met beperkt budget of afdingen op een offerte voor een klusjesman. Volgens mij zit daar altijd wel veel marge op. Ook hebben we het geprobeerd met onze tv, dat is ook gelukt.

In een winkel waarbij producten gelabeld zijn vraag ik het niet zo snel, tenzij het bijvoorbeeld stuk is. Bij wat voor producten lukt het je dan Poubelle? Ook bijvoorbeeld kleding?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem156

Bericht 24 Sep 2014 17:36

Re: Korting vragen

Sterre schreef:Ik probeer het bij het afnemen van diensten wel vaak, en dat lukt ook bijna altijd. Bijvoorbeeld als ik een bedrijfsuitje regel met beperkt budget of afdingen op een offerte voor een klusjesman. Volgens mij zit daar altijd wel veel marge op. Ook hebben we het geprobeerd met onze tv, dat is ook gelukt.

In een winkel waarbij producten gelabeld zijn vraag ik het niet zo snel, tenzij het bijvoorbeeld stuk is. Bij wat voor producten lukt het je dan Poubelle? Ook bijvoorbeeld kleding?


Ik doe het bij kleding niet, of ik moet heel veel ineens kopen maar dat doe ik eigenlijk nooit.
Ik heb korting gevraagd en gekregen bij m'n vloerbedekking, bed, koelkast en camera.
<<

Anoniem 69

Bericht 24 Sep 2014 17:57

Re: Korting vragen

Bij grote bedragen vraag ik ook altijd korting. Zo heb ik korting gehad op de meubels, auto, openhaard, bed, keuken, vloeren, gordijnen, etc. Op kleine bedragen vraag ik geen korting. Mijn vriend vraagt echt overal of er korting op zit en vaak krijgt hij het ook nog. We gingen nieuwe kleding voor hem kopen en hij kocht een spijkerbroek en shirt. Hij vroeg aan de verkoper of er nog korting op zat en toen kreeg hij een tweede shirt met korting. Ik doe dat dan weer niet zo snel, maar hij dus wel.
<<

Anoniem173

Bericht 24 Sep 2014 18:05

Re: Korting vragen

Alleen op grote bedragen. Laatst op stoelen 6 stuks bijvoorbeeld 75 euro korting. Toch een mooi bedrag.
<<

Anoniem73

Bericht 24 Sep 2014 18:37

Re: Korting vragen

Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan. Maar binnenkort ga ik een nieuwe spiegelreflex camera kopen van boven de 1000 euro. Ik ga het toch proberen die korting haha.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Sep 2014 19:05

Re: Korting vragen

Magenta schreef:Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan. Maar binnenkort ga ik een nieuwe spiegelreflex camera kopen van boven de 1000 euro. Ik ga het toch proberen die korting haha.


Ik weet dat SLR's onder inkoopprijs verkocht worden vaak, dus houdt even een slag om de arm :)

Bij onze meubels hebben wij ook korting bedongen. Vaak als er al korting op zit proberen we niet meer eraf te krijgen, tenzij er een andere actie overheen komt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 24 Sep 2014 19:08

Re: Korting vragen

Probeer het bij dure aankopen meestal wel. Vaak hebben die bedrijven wel speling om je wat korting te geven.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Sep 2014 19:24

Re: Korting vragen

Ik heb het voor het eerst gedaan bij mn fiets. Mn vriend doet het vaker, bij witgoed en meubels enzo. Altijd flink korting gekregen.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Sep 2014 19:27

Re: Korting vragen

Bij meubels, auto's, witgoed, tv's etc doe ik het wel. Bij ' gewone' aankopen zoals kleding, schoenen doe ik het nooit.
Ik ken iemand die overal probeert af te dingen, behalve in de supermarkt. Als ik met hem mee ga, vind ik het soms wel eens genant, maar hij onderhandelt zonder te blikken of te blozen. En ik heb er ook wel bewondering voor.
Wel grappig. Soms merk je dat winkeliers er op een gegeven moment toch in mee gaan. Als ze even gaan overleggen weet je dat er ruimte is. Maar als er niets in zit, loopt hij de winkel ook gewoon uit, dan komt hij niet terug op een prijs.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Sep 2014 19:38

Re: Korting vragen

Toen we een nieuwe auto kochten hebben we onderhandeld over de prijs.
Ik doe het ook wel eens als ik iets wil kopen wat licht beschadigd is, maar verder niet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem170

Bericht 25 Sep 2014 07:41

Re: Korting vragen

Ik koop eigenlijk alles al met korting. :)
Laatst had ik een bed gekocht en die was in de aanbieding, en paar dagen later was er nog extra korting op. Gewoon gemaild of ze die korting er ook nog af konden halen, hebben ze gedaan.
Maar ook weleens wilde ik een bank, die moest bezorgd worden, en omdat ik opm de 2e etage woonde zou ik 100 euro bezorgkosten moeten betalen. Ik woonde 2 km van die winkel vandaan dus vond dat beetje onzin zoveel geld. Maar wilde ze niks vanaf halen, waren vaste bezorgkosten in een bepaalde regio en toevallig woonde ik heel dichtbij..
<<

Anoniem86

Bericht 25 Sep 2014 09:15

Re: Korting vragen

Ja, opzich wel, maar niet gewoon bij een kledingwinkel ofzo.

Hoewel gisteren bij het prijzen circus konden we het juiste product niet vinden en uiteindelijk bleek die niet geleverd te zijn, toen mochten we van hetzelfde merk gewoon een andere riem uitzoeken, zonder prijsverschil, dus echt keurig netjes. Nu een korting van 52 euro uiteindelijk, en anders hadden we 22 euro korting.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Sep 2014 09:25

Re: Korting vragen

Hoe begin je dan om korting te vragen? Ik vind dat altijd zo lastig haha. Ik kan het ook niet.
Zeg je dan zelfverzekerd zo van ach hier kunnen we vast wel wat van de prijs af doen?
Of vraag je van kan er niet wat van af of kunnen we er een x bedrag van maken?
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2014 09:29

Re: Korting vragen

Ja, voor spullen voor de inboedel en bij de aankoop van een auto of een paard ga ik sowieso in onderhandeling. Ik kan ook met een stalen blik zeggen: 'Prima, dan gaat de hele koop niet door', waarop ik dan vaak tóch mijn zin krijg :thumbup:

In kledingwinkels doe ik dit doorgaans niet, tenzij er een draadje loshangt of ik ieniemienie make-up sporen zie, maar dat gebeurt echt zelden. Ik wil nog wel eens, bij een groter bedrag iets vragen in de trant van: 'Die sjaal/ketting/riem kan ook wel bij deze prijs in, niet?' Nee heb je, ja kun je krijgen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Sep 2014 09:34

Re: Korting vragen

Ik doe het eigenlijk nooit, ik vind het altijd een beetje gierig. Alleen bij de aankopen waarvan het algemeen bekend is dat er genoeg ruimte is voor onderhandeling, zoals bij een keuken of een auto.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Sep 2014 09:42

Re: Korting vragen

Elliot, het is inderdaad wel even een drempel ja! Ik doe het wel alleen als er een aanknopingspunt is (product is in een andere winkel goedkoper, je koopt heel veel, ze proberen je iets aan te smeren boven budget). Zomaar zonder reden vragen of het goedkoper kan vind ik ook lastig en een beetje gierig staan ja!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Sep 2014 09:44

Re: Korting vragen

Ik heb een tijd bij de Prénatal gewerkt, bij de meubels en kinderwagens, en toen kwamen er ook altijd van die mensen naar me toe: Ik koop nu een bed én een kast én een commode bij je, dan kan er wel wat korting af neem ik aan?
Dan dacht ik altijd: Alsof je de enige bent die die drie meubels tegelijk koopt, sjonge. Haha.
En als mensen zeiden dat de Bugaboo bij de Babydump 200 euro goedkoper was, dan dacht ik altijd: Dan ga je 'm toch lekker daar halen?

Een carriére in de detailhandel was duidelijk niet zo mijn ding. Maar omdat ik weet hoe irritant ik dat toen vond ben ik er zelf dus best wel terughoudend in.

♥♥
<<

Anoniem124

Bericht 25 Sep 2014 09:49

Re: Korting vragen

Wij hadden vroeger een winkel en toen ben ik me echt een beetje gaan ergeren aan mensen die korting willen. Kijk, als je voor 1000 bij ons boeken bestelde dan kon dat heus wel. Maar mensen gingen zo ver! Zelfs tot: als ik nu 5 kopietjes maak op a4 formaat krijg ik er dan eentje gratis? Of als ik drie balpennen koop krijg ik er dan 5?

Mijn vader heeft er ook een handje van en ik vind het vaak zo genant. Ik doe het dus eigenlijk niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Sep 2014 09:52

Re: Korting vragen

Ik doe het ook niet, ik vind het ergens ook een beetje gênant. Natuurlijn fijn als het lukt, maar evengoed gênant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem287

Bericht 25 Sep 2014 11:46

Re: Korting vragen

Bij de winkel waar ik werk proberen mensen het ook regelmatig, maar ze krijgen het nooit haha. Onze winkel doet daar gewoon niet aan. Net zoals bij de Hema of Blokker, daar heeft het ook geen zin om korting te vragen.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2014 12:43

Re: Korting vragen

Ik heb laatst anders wel korting gekregen bij de Blokker. Ik had een 'memories' bak gevonden (voor foto's enzo) en de spijkertjes zaten er niet zo mooi in, waardoor het hout aan de bovenkant wat gebobbeld was. Daar ga ik niet de volle prijs voor betalen. Het was de laatste, dus andere keuze was er niet. Ze gingen vrijwel direct akkoord.

Ik vind het niet gierig. Je bent baas over eigen portemonnee. Je bent het eens met een prijs of je gaat onderhandelen.
<<

Anoniem305

Bericht 25 Sep 2014 12:47

Re: Korting vragen

Ik ben, al zeg ik het zelf, een ster in afdingen. Ik sleep overal korting uit behalve bij kledingwinkels en supermarkten. Doodzonde om het niet te doen bij bijvoorbeeld een mediamarkt. Mediamarkt claimt de laagsteprijsgarantie te hebben, maar dat is in veel gevallen niet zo. Bij het kopen van onze televisie heb ik op mijn telefoon de prijs van de concurrent laten zien en toen kregen we hem voor dat bedrag + 21 procent btw korting mee.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers