Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Korting vragen

<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 25 Sep 2014 14:35

Re: Korting vragen

Ik doe het meestal niet iig niet bij producten die niet zo duur zijn. Op witgoed e.d. doe ik het wel.
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2014 15:26

Re: Korting vragen

Siamsa schreef:Bij de winkel waar ik werk proberen mensen het ook regelmatig, maar ze krijgen het nooit haha. Onze winkel doet daar gewoon niet aan. Net zoals bij de Hema of Blokker, daar heeft het ook geen zin om korting te vragen.


Toch heb ik korting gekregen op een artikel wat ik kocht. Ik had er 2 dezelfde en de caissiere zet ze zo op de lopende band na de kassa, maar kon daar niet snel genoeg zijn dus knalde het tegen de rand, dikke kras erop. Het waren de laatste dus ik kreeg wel korting.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Sep 2014 15:38

Re: Korting vragen

wij hebben ook wel eens korting gehad bij de winkel van jou siamsa
Afbeelding
<<

Zero

Bericht 25 Sep 2014 15:55

Re: Korting vragen

Nee, nooit eigenlijk. Ik heb er een hekel aan om het te doen (ik koop toch alles al in acties) en ik kan er ook niet zo goed tegen als mensen het doen.

Vragen om een actie vind ik allemaal geen punt, en het is ook absoluut niet dat ik niet open sta voor kortingen - als mensen bij mij voor veel geld een bruidsreportage komen boeken dan zit daar echt wel wat speling in en ben ik heus wel bereid wat tegemoet te komen.

Maar het zijn altijd dezelfde types die korting willen op iets dat al prima geprijsd is. Voornamelijk toen ik nog camera's verkocht wilde mensen er altijd maar gratis spullen bij en kwamen dan met opmerkingen als "Je kan het wel geven maar je wilt het gewoon niet".

Ik vind korting vragen op een artikel wat er compleet niet de aanleiding naar geeft gewoon een beetje genant.
<<

Anoniem114

Bericht 25 Sep 2014 16:08

Re: Korting vragen

Tja ik vind 't zo dubbel. Ik hoor heel vaak dat er behoorlijk wat winkels zijn, waarvan de verkopers op basis van commissie werken en dat er wel degelijk ruimte is voor korting/onderhandelen. Neem BCC bijvoorbeeld. Toen m'n broer op zichzelf ging, kocht-ie een wasmachine, een droger, een vaatwasser en een televisie in één keer. Toen ben ik wel meegegaan omdat ik iets extra's wilde voor 'm. Als iemand in één keer even een kleine 3000 euro uitgeeft, vind ik dat een goede klant en ik ben ervan overtuigd dat ze dan wel iets extra's kunnen doen/regelen.

Uiteindelijk lukte dat ook; z'n stofzuiger was gratis en hij kreeg een home cinemaset bij de televisie cadeau. Zelf zou-ie er nooit om durven vragen (doemdenker) maar ik vind dat vragen altijd vrij staat; nee heb je, ja kun je krijgen (en goed gebruiken vaak)
<<

Anoniem205

Bericht 25 Sep 2014 16:31

Re: Korting vragen

Toen ik een droger en TomTom tegelijk wilde kopen, heb ik gevraagd "of we nog iets aan de prijs konden doen en er bijvoorbeeld een mooi rond bedrag van konden maken". En dat kon, scheelde me toch weer 50 euro.

En bij de keuken hebben we ons budget gewoon aangegeven, herhaaldelijk, waardoor de prijs steeds sneller omlaag ging :smile:
<<

Anoniem114

Bericht 25 Sep 2014 20:18

Re: Korting vragen

Mijn beste vriendin en haar verloofde kunnen dus écht niet onderhandelen. Daar zijn ze gewoon slecht in. Maar nu gaan ze trouwen, begin 2016 en zijn ze aan 't plannen natuurlijk, maar ook daarin durven ze niet te onderhandelen. Ik zei gelijk al, neem mij maar mee, ik doe 't woord wel! Bij zo'n feestgelegenheid bijv. Ze willen max. 5000 euro uitgeven. Nou, simpel. Op je strepen staan! Maar dat vinden ze erg moeilijk, dus zouden ze zo paar honderd euro meer uitgeven, terwijl zo'n tent er volgens mij best mee akkoord kunnen gaan.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2014 20:27

Re: Korting vragen

Zero, sommige mensen denken dat ze onderhandelingskoningen zijn, maar weten ondertussen geen reet van de waardes en proberen maar wat, heb ik het idee. Dat zou ik ook niet echt kunnen waarderen, zeker niet als kleine zaak zijnde.

Veel grote zaken kopen hun spullen voor een lage prijs op en verkopen het met dikke winst. Dat is hun werk uiteraard, maar als consument mag je daar echt wel over onderhandelen. Daarmee houden ze in hun winstberekeningen echt wel rekening mee. Niks genants, gierigs of brutaals aan dus, m.i.
<<

Anoniem156

Bericht 26 Sep 2014 15:17

Re: Korting vragen

Exogenesis schreef:Zero, sommige mensen denken dat ze onderhandelingskoningen zijn, maar weten ondertussen geen reet van de waardes en proberen maar wat, heb ik het idee. Dat zou ik ook niet echt kunnen waarderen, zeker niet als kleine zaak zijnde.

Veel grote zaken kopen hun spullen voor een lage prijs op en verkopen het met dikke winst. Dat is hun werk uiteraard, maar als consument mag je daar echt wel over onderhandelen. Daarmee houden ze in hun winstberekeningen echt wel rekening mee. Niks genants, gierigs of brutaals aan dus, m.i.


Ja, dit dus.
Ik vind het ook wel liggen aan de manier waarop je het vraagt. Ik ga er nooit vanuit dat ik korting krijg, maar ik denk meer van 'even proberen'.
Net ging ik m'n camera ophalen, en er stond een andere medewerker dan die mij woensdag heeft geholpen.
Ik kocht een tasje erbij en hij vroeg wat voor 1 ik wilde. Mijn antwoord was 'de meest simpele en goedkope'. Zijn antwoord was 'simpel heb, aan de prijs kan ik altijd wat doen'. Ik heb nu een tasje van €58,00 voor €25,00 gekregen. Zonder erom te vragen, ik ben er erg blij mee!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Sep 2014 15:33

Re: Korting vragen

Ik kan bij grote artikelen zeker korting waarderen. Al zou ik het met actie-producten niet vaak doen. Een kennis van mij die gaat ook echt naar kledingwinkels en vraagt dan gewoon of hij korting krijgt als hij daar bijvoorbeeld drie broeken koopt. Krijgt hij altijd voor elkaar!

Toen ik zelf nog in de winkel werkte, hadden wij ook zekers ruimte om korting te geven. Al was het een gratis spray of iets. Zo twijfelde een man ooit tussen twee paar en toen heb ik hem korting gegeven van ongeveer 10%, want liever haalde ik mijn target met twee paar weg en een korting, dan dat ik maar 1 paar verkocht. Snappie. Ach, het is gewoon niet standard in onze Westerse cultuur, maar het kan vaak met gemak.

(btw. ik lees nu vaak "korting bedongen", nog nooit van gehoord! grappig :laughcry: )
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Sep 2014 19:03

Re: Korting vragen

Ik heb dat dus nog nooit gedaan, alleen 2dehands. Ik zou dat niet goed durven denk ik.

Ik had vroeger wel steeds een vrouw in de winkel die korting eiste. Kreeg ze nooit.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 26 Sep 2014 19:58

Re: Korting vragen

Ik vind het altijd moeilijk, maar als ik veel in één keer koop (witgoed etc) doe ik het wel.
Toen we de babyuitzet bij Babypark kochten heb ik ook korting gevraagd en ook gekregen, maar er werd wel heel moeilijk gedaan. Het ging om € 3000, dan vind ik het wel een beetje gemiep om zo moeilijk te doen. En vervolgens bleek dat ze ook nog € 35 bezorgkostenin rekening brachten, terwijl je geen bezorgkosten betaalt als je voor zo'n bedrag op de website bestelt. Dat vond ik wel stom en sindsdien kom ik er ook niet meer.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Sep 2014 21:35

Re: Korting vragen

Wat is witgoed?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2014 22:24

Re: Korting vragen

Wasmachines drogers koelkast etc.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 27 Sep 2014 02:31

Re: Korting vragen

Bij witgoed, auto's en elektronica probeer ik het meestal wel en meestal krijg ik ook wel mijn zin. Als ik er echt zeker van ben dat het goedkoper kan, dan zal ik het ook krijgen anders wil ik het niet hebben. Over het algemeen kan er altijd wel iets van de prijs af bij bv. tv's, koelkasten, diepvries, computers, etc. Meestal heb ik mij wel goed georiënteerd op internet en geef ik aan dat het elders goedkoper is, dat beamen ze dan en dan gaat ze onder die prijs zitten.
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 27 Sep 2014 06:37

Re: Korting vragen

sarah1985 schreef:wij hebben ook wel eens korting gehad bij de winkel van jou siamsa


Wij ook. Toen wij de hele inboedel voor ons huis gingen kopen en ook alles voor de logeer kamers hebben wij de dekbedovertrekken er gratis bij gekregen. Wij hebben toen ook echt in één keer heel veel gehaald. Maar kregen dus van de verkoper echt wel korting.
10-08-2017 ♥
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Sep 2014 08:19

Re: Korting vragen

Ook ik ding af op grote aankopen, zoals op witgoed, de bank, de keuken, enz.
Lukt meestal wel aardig.
We hadden een bank van seats and sofas en daarbij kreeg je een 14-delig huishoudpakket. Die plastic zooi hoefde ik niet en ik bood veel minder. Toch nog 300 euro van die bank afgeluld haha. Kun je nagaan wat een marge er zit op dit soort spullen.
04-2014
10-2015
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 27 Sep 2014 19:40

Re: Korting vragen

Oké, ik ga ook eens afdingen. Ik heb op een hoop 2dehands luiers gereageerd bij 1 en dezelfde persoon voor in totaal 109 euro. Ben benieuwd hoe het lukt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 27 Sep 2014 20:25

Re: Korting vragen

Hm. Tweedehands luiers klinkt niet echt aantrekkelijk..
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2014 22:01

Re: Korting vragen

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Sep 2014 09:48

Re: Korting vragen

Haha snap het wel :p
AfbeeldingAfbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers