Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Sep 2014 10:31

Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Ik ga de aankomende 4 dagen op 2 honden passen, een herder en pitbull terier. Normaal doe ik dat gratis maar aangezien ik nu zwanger ben en ik na al het wandelen verder weinig meer kan doen, doe ik dat nu niet. Ik heb alleen echt geen flauw idee wat een normaal/gemiddeld bedrag hiervoor is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 10:46

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Is het voor vrienden? In dat geval zou ik geen geld vragen. Als je het niet aankan door je zwangerschap zou ik het gewoon niet doen.
<<

Anoniem113

Bericht 24 Sep 2014 12:48

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Wat een gekke reden om er dan geld voor te vragen. Ik zou dan misschien het oppassen een keertje overslaan vanwege de zwangerschap.

Als je toch geld wilt vragen 10 euro per dag ofzo voor beide honden?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Sep 2014 13:38

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Ze wil het zelf ook want anders kunnen ze het weekend niet weg, de pensions willen hun pitbull terrier niet en een andere oppas kunnen ze niet vinden, daarom heb ik mijn eigen plannen voor het weekend omgegooid zodat zij wel weg kunnen.
Het is niet dat ik het niet aan kan maar de honden zijn gewend om min. 3 uur per dag te wandelen en dat kost mij dus wel de nodige energie waardoor ik niet aan mijn badkamerverbouwing toe kom.

Het is ook niet dat het maar heel zelden is, ik heb al 2 x 2 weken opgepast in de afgelopen 4 maanden en in januari ook weer 2 weken. Een pension is een heel stuk duurder, daarom staan ze er ook op nu wel wat te geven.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem97

Bericht 24 Sep 2014 13:55

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Ik pas af en toe op de hond van mijn tante, dat deed ik altijd gratis maar kort geleden wilde ze er geld voor geven, ze geven ons 10 euro per dag. Het hoeft voor mij nog altijd niet maar ze willen dat graag en eigenlijk kunnen we een extratje best gebruiken.

Ik zou dus zo iets vragen.
<<

Anoniem185

Bericht 24 Sep 2014 15:51

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Wij betaalden een vriend van ons ook altijd 10 euro per dag. Hij deed het met alle liefde gratis, maar hij zat zelf krap bij kas altijd dus wij vonden het leuk om hem er toch een extraatje voor te geven.

Ik zou eerlijk gezegd voor een vriendin waarvoor ik het altijd gratis doe niet ineens geld gaan vragen, ook niet als het moeilijker wordt vanwege een zwangerschap (of bijvoorbeeld een blessure). Is die tien euro dan wel waard om jezelf af te peigeren? Het kan of het kan niet, je kunt ook aangeven dat je het niet wilt doen omdat het niet gaat. Dat is je goed recht. Het is hun hond, dus ook hun taak om een oplossing te vinden.

Als je het echt zou willen doen, zou ik toch echt niet meer dan 10 euro per dag vragen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 15:56

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Ik zou het eerlijk gezegd gewoon niet doen, heel vervelend dat hun weekend weg dan niet door kan gaan, maar dat is natuurlijk niet jouw verantwoordelijkheid. Drie uur per dag met twee grote honden wandelen is erg pittig als je zwanger bent en geld verandert daar niks aan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 15:57

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Ik zou het ook niet doen. Het lijkt me inderdaad veel te zwaar, drie uur moeten wandelen terwijl je zwanger bent en dan ook nog met twee grote honden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 16:00

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Inderdaad, met twee honden is ook nog een stuk zwaarder dan gewoon wandelen, punt. Een hond kan je omver trekken, ruw tegen je aanspringen, wegrennen zodat jij erachteraan moet als je pech hebt en dat red je dan nooit met die buik. Ik zou het zowel voor mezelf als voor die honden nu niet aanwillen en -durven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 24 Sep 2014 16:08

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Ik zou het ook niet doen, drie uur is wel heel veel en die tijd kun je dan beter aan je eigen verbouwing besteden.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Sep 2014 16:40

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Ik zou het ook niet doen, ook idd vooral vanwege de veiligheid. Het zijn niet je eigen honden, je hebt niet het overwicht op ze dat het baasje heeft. Ik laat ook weleens 2 pitbull/stafford kruisingen uit en die doe ik ook 1 voor 1. Ook mijn eigen greyhound erbij gaat niet. En ja, dat is retevermoeiend. Ik ben zondag bijna alleen maar aan het lopen geweest met honden. Als ik de mijne had gedaan dan moesten die andere 2 weer en vice versa.

Je mag ook gewoon nee zeggen. Een vriendin van mij wilde haar hond voor 11 dagen bij mij parkeren, maar die is zoooo druk en luistert van geen meter....dat trek ik niet met mijn depressie hoor. En dan is er altijd nog wel een andere optie. Of je neemt alleen de pitbull omdat die niet in een pension kan, doe je een middenweg.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem126

Bericht 24 Sep 2014 16:43

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Sep 2014 23:45

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Mijn broer en een vriendin van mij betalen beide €5,00 per keer om de honden uit te laten (en dan gaan ze er vanuit dat ze ongeveer een uurtje kwijt zijn, incl eten geven, etc.) Mijn vriendin heeft 1 hond en mijn broer 2 honden en ze betalen hetzelfde.
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Sep 2014 18:08

Re: Hoeveel vragen voor oppassen op 2 honden?

Dat is ook wat zij zeiden idd May. Ze wilden mij 125,- geven maar had al gezegd dat ik dat teveel vond. Dus gaven ze 100,- maar heb direct 50 teruggegeven en van de andere 50 net ook even wat verse boodschappen voor ze gedaan en maak nog een soepje zodat ze wat gezonds en lekkers hebben bij thuiskomst.

5 euro per x uitlaten klinkt op zich ook wel als een goed bedrag als je dat af en toe doet maar zoals nu was dat teveel geweest aangezien ik ze 6 keer uit laat op een dag. Maar ik ga ze ook op de volle werkdagen rond de middag uitlaten dus daar zou ik dan misschien 5 euro voor kunnen doen idd. Toen we laatst liepen kwamen we de hondenuitlaat tegen in het buitengebied en even geinformeerd maar dat kost dus 12,50 per hond per keer. Daar schrok ik wel van en die vrouw liep met 12 honden! Kassa haha. Met een 1,5u werken lopen per dag een leuk maandinkomen.
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers