Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriend heeft al een zoontje

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 24 Sep 2014 09:01

Vriend heeft al een zoontje

Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer een jaar samen. We hebben een aardig leeftijdsverschil (ik ben 27 en hij is 40), maar eigenlijk merk ik hier in de praktijk niet zoveel van. Mijn vriend heeft uit een eerdere relatie een zoontje van zeven jaar.Door alles wat er gebeurd is tussen zijn ex en hem, ziet hij zijn zoontje niet heel vaak (ongeveer één keer per maand).

Ik ben benieuwd wie van jullie ook een vriend/man heeft die ook al kind(eren) uit een eerdere relatie heeft. Hoe keek je hier in het begin tegenaan? Heb je erover nagedacht of je dit wel 'wilde'? Wat zijn 'gevolgen' geweest voor jullie eigen relatie?

Kortom, wat zijn jullie gedachten hierover en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Ik ben benieuwd :).
Afbeelding
<<

Anoniem110

Bericht 24 Sep 2014 10:00

Re: Vriend heeft al een zoontje

Mijn vriend heeft 2 kids. Meisje van 5 en een jongen van 3. Ik ben zelf ook mama dus ik wist natuurlijk al wat het allemaal inhield.
Ik heb deze situatie dus ook uiteraard meteen geaccepteerd. Wel is het zo dat kinderen in een nieuwe relatie het wel complexer maken vind ik persoonlijk. Je bent bezig met iets samen op te bouwen en moet daarbij ook rekening houden met de kids. Plus dat het van beide kanten geaccepteerd moet worden. Ook het gevoel van de kinderen speelt een hele belangrijke rol hierin.
Dus het is niet alleen leven op de roze wolk en zoveel mogelijk samen zijn en genieten van alle leuke dingen helaas. Je krijgt ook meteen een heel nieuw gevormd gezin voor de kiezen waar een balans in gevonden moet worden.
En dan hebben wij beide kids dus dat maakt het allemaal veel ingewikkelder. Ik denk wanneer 1 van ons kinderen of een kind had, dat het nog wat soepeler zou verlopen.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Sep 2014 10:11

Re: Vriend heeft al een zoontje

Mijn man had al een zoontje. Ik heb hier verder niet echt over nagedacht en geaccepteerd.
Achteraf en nog steeds zorgt dit wel voor wrijving, niet het zoontje maar de ex, in het verleden en nog steeds en eigenlijk steeds meer.
Zijn zoontje is hier trouwens 50% minimaal van de week.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Sep 2014 10:55

Re: Vriend heeft al een zoontje

Mijn vriend heeft 2 dochters. Ik wil zelf geen kinderen dus heb er wel over nagedacht of ik dat wel wilde. Nu ben ik parttime moeder en dat vind ik heerlijk! Ze zijn ook al wat ouder dat scheelde ook wel voor mij. Ze zijn nu 8 en 12 en toen we een relatie kregen 4 en 8.
Aan het begin waren we beide heel stellig; als het echt niet klikt met de kinderen houdt de relatie op. Maar het klikte van begin af aan heel erg goed.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 24 Sep 2014 11:20

Re: Vriend heeft al een zoontje

Mijn vriend heeft ook kinderen. 3 dochters, waarvan er 2 de helft van de tijd bij ons wonen. Ik wil van mezelf geen kind, daar was ik al snel uit. Het gaat eigenlijk best heel goed. Meteen vanaf het begin al, de meiden hebben mij ook meteen geaccepteerd gelukkig. Als je nog meer vragen hebt, pm me maar! Hier trouwens ook een (groot) leeftijdsverschil.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 12:03

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik zou dit absoluut niet leuk hebben gevonden. Het is zo bijzonder dat als je samen voor een kindje gaat, je alles samen voor de eerste keer meemaakt! Daarbij lijkt het me lastig om altijd rekening te moeten houden met een ex-vrouw die ook nog altijd een belangrijke rol speelt. Nee, ik zou er niet snel voor zijn gegaan, maar ja, als je echt iemand leuk vindt en verliefd wordt, dan begrijp ik wel dat je de omstandigheden voor lief neemt.

Wil jij zelf kinderen? En wil hij dat ook nog? Vaak hoor je dat een jonge vrouw dan wel een kindje wil, maar de oudere man dit allemaal al achter de rug heeft en niet meer zo nodig hoeft.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Sep 2014 12:20

Re: Vriend heeft al een zoontje

Nougat, dat vind ik wel erg overdreven!
Je weet dat als je ouder wordt en uit elkaar gaat/single bent je meer op je levenspad hebt gekregen. Dus ja, ook meerdere alleenstaanden hebben kinderen.
Ik zelf heb een kind, en van degene die ik gedate heb hadden de meeste ook kinderen. Die weten toch net wat meer over hoe het is om een kind te hebben, waar je rekening mee moet houden enz. Daar voelde ik me fijner bij.mWel is het lastiger idd als je beide een kind hebt om iets af te spreken. Je moet een balans vinden tussen met zn 2en zijn en met zn allen (is in een normale gezinssituatie natuurlijk ook, maar bij een samengesteld begin moet je toch vaker meer met zn 2en zijn)

Hoe komt het dat je er nu na een jaar over denkt?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 12:21

Re: Vriend heeft al een zoontje

Als beide al een kind hebben, vind ik dat een andere situatie. Ik heb het nu over TO die zelf geen kinderen heeft.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Sep 2014 12:41

Re: Vriend heeft al een zoontje

Maar als je zelf ook al kinderen hebt dan heb je dus 2 exen waar je rekening mee moet houden. Met een beetje pech lopen de omgangsregelingen ook nog eens langs elkaar af en of dat te wijzigen is is maar de vraag. Je vraagt natuurlijk ook van je ex of hij/zij het leven omgooit vanwege jouw nieuwe relatie. Niet iedere ex zal daar in mee gaan.

En ook ik, als vrouw zonder kinderen of kinderwens, weet dat mensen een leven hebben gehad voor ze mij ontmoeten. Een leven waarin keuzes gemaakt zijn en dingen gebeurt. De keus is dan aan mij om de liefde te laten lopen of niet omdat hij toevallig jaren eerder heel gelukkig was met zijn ex en ze voor kinderen zijn gegaan.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 12:53

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ja, dat lijkt me een ook een heel gedoe inderdaad! Twee exen met ook hun eigen leven en schema's en misschien ook weer nieuwe liefdes, eventueel ook 'tweede leg kindjes', waarmee je ook rekening te houden hebt, naast je eigen kind(eren) en werk en verplichtingen. Nee, het lijkt me sowieso niet ideaal.

Ben dan heel blij dat ik met mijn man alles voor het eerst heb meegemaakt, ik vond dat zo bijzonder, samen kiezen voor kindjes en het hele proces daarnaartoe! Maar ja, wat ik eerder ook al zei: ik snap ook wel dat als je verliefd wordt op een man, je gewoon verliefd bent en dan dus alles wat erbij komt kijken erbij neemt.
<<

Anoniem110

Bericht 24 Sep 2014 12:59

Re: Vriend heeft al een zoontje

Niet ideaal nee klopt het maakt de situatie complex.
Maar je kunt er samen het beste van maken. Waar een wil is, is een weg.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 13:04

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik sta er hetzelfde in als Nougat, maar goed, ik snap dat iemand die een vriend met kind(eren) heeft er voor de rest weinig boodschap aan heeft of anderen het wel of niet zouden willen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Sep 2014 13:10

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik heb nooit kinderen gewild en wil ze nog niet maar zo parttime met kinderen die niet snachts wakker worden, zichzelf kunnen aankleden, die je dingen uit kunt leggen waarom iets wel/niet mag vind ik prima. Al ben ik na 3wk zomervakantie weer blij om gewoon weer ons eigen leventje te hebben. Ik pas me met liefde en plezier aan maar ben ook erg gehecht aan mn eigen ritme en manier van doen.

@TO ik zou dus goed de voors en tegens afwegen en bepalen of je je een X tijd wil/kan schikken aan het kind.
Ow en mijn vriend en ik hebben een duidelijke afspraak: het zijn zijn kinderen, problemen met kinderopvang bv is zijn probleem en niet die van mij. Ik help waar ik kan maar soms heb ik daar gewoon geen zin in en moet hij maar extra waarde hechten aan alle dingen die ik wél voor de kinderen doe.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Sep 2014 13:13

Re: Vriend heeft al een zoontje

Oh het is hier zelfs zo dat de kans bestaat dat de kinderen bij ons moeten gaan wonen. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in maar wat moet dat moet en hoe wij het dan onderling oplossen zien we dan wel weer. Ik wil iig wel het beste voor de meiden en als dat bij ons wonen betekent dan betekent het dat....waar een wil is is een weg idd.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 13:17

Re: Vriend heeft al een zoontje

En ik zou ook in je achterhoofd houden, dat ook mannen op oudere leeftijd minder vruchtbaar worden. Na het 35e jaar neemt de kwaliteit aanzienlijk af. Na de 40 jaar neemt ook de spermaconcentratie en het percentage spermacellen met een normale vorm af. Na de 45 jaar neemt ook het volume van de zaadlozing sterk af.

Dus als je nog kinderen wil, zou ik daar niet al te lang meer mee wachten. De kansen worden steeds kleiner...
<<

Fiene

Bericht 24 Sep 2014 13:24

Re: Vriend heeft al een zoontje

Wij hebben dit zelf meegemaakt als kinderen en ik heb het ervaren als vreselijk, echt een grote ellende. Wij hadden een totaal andere opvoeding van thuis en ik zat, als tiener, helemaal niet te wachten op al die kinderen van nieuwe vriend/vriendin van mijn ouders.

Zoals ik er nu in sta, mocht ik ooit gaan scheiden, zou ik nooit voor een man gaan met kinderen.

Succes met deze moeilijke situatie.
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 13:47

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik ben met een man die al een kind uit een vorige relatie heeft. Nougats moeite met niet samen een eerste kind krijgen, herken ik helemaal niet. Dat is voor ons samen toch nieuw en spannend. Dus daarvoor zou ik het niet laten.

Ik ben er heel onbevangen ingestapt. Ik was verliefd, hij op mij, we hadden het heel fijn samen, ik houd van kinderen, hij stond open om nog een keer vader te worden en het klikte tussen zijn kind en mij (nog steeds gelukkig). Maar wat is het soms moeilijk geweest. Het moeilijkste vind ik dat je nooit een gezin bent. Want het kind heeft al een ander gezin. En bij ons ben ik niet de moeder. Je zit dus ook met regels en normen en waarden van een ander. Terwijl er best veel dingen waren/ zijn die ik heel anders zou doen. Daarbij is de moeder van het kind altijd aanwezig (ook al is ze er fysiek nooit bij) en voel je je toch, tenminste ik, een beetje buitengesloten.

Wat ik in jouw geval wel apart vind en wat mij aan het denken zou zetten is dat hij zijn kind maar 1x in de maand ziet. Dat is veel te weinig. Hij zou dat bij de rechter makkelijk kunnen aanvechten. Er hoort in ieder geval een reguliere omgangsregeling te zijn (om de week een weekend). Ik snap niet dat een vader akkoord gaat met het maar 1x in de maand zien van zijn kind.

Of ik het opnieuw zou doen weet ik niet. Het lijkt me nog moeilijk om zelf kinderen uit een vorige relatie te hebben en dan samen te komen met een man die ook kinderen heeft uit een vorige relatie. In stiefgezinnen/samengestelde zinnen moet je er heel erg voor waken dat kinderen niet de dupe worden, want dat worden ze meestal wel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 13:56

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik zou er vooral moeite mee hebben omdat je leven nogal verandert als je kinderen hebt, je hebt niet meer de vrijheid die je eerst had, je kinderen gaan altijd voor, je moet altijd rekening houden met je kinderen. Acht uur aaneengesloten slapen is niet meer vanzelfsprekend, spontaan iets ondernemen zit er niet meer in. Eerlijk gezegd zou ik veel meer moeite hebben met die veranderingen als ik zelf geen kind zou hebben, als ik geen moeder zou zijn maar wel het leven zou moeten leiden van een moeder. Wat Nougat zegt zou ik ook wel hebben, dat ik het niet leuk zou vinden dat hij die dingen al met een ander heeft meegemaakt, ook al is natuurlijk iedere zwangerschap uniek. En het gedoe met exen, zijn ex blijft altijd in zijn leven en dat verloopt lang niet altijd leuk en harmonieus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 14:08

Re: Vriend heeft al een zoontje

Susan schreef:Ik zou er vooral moeite mee hebben omdat je leven nogal verandert als je kinderen hebt, je hebt niet meer de vrijheid die je eerst had, je kinderen gaan altijd voor, je moet altijd rekening houden met je kinderen. Acht uur aaneengesloten slapen is niet meer vanzelfsprekend, spontaan iets ondernemen zit er niet meer in. Eerlijk gezegd zou ik veel meer moeite hebben met die veranderingen als ik zelf geen kind zou hebben, als ik geen moeder zou zijn maar wel het leven zou moeten leiden van een moeder. Wat Nougat zegt zou ik ook wel hebben, dat ik het niet leuk zou vinden dat hij die dingen al met een ander heeft meegemaakt, ook al is natuurlijk iedere zwangerschap uniek. En het gedoe met exen, zijn ex blijft altijd in zijn leven en dat verloopt lang niet altijd leuk en harmonieus.


.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 24 Sep 2014 17:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 14:14

Re: Vriend heeft al een zoontje

Dat kan ik me voorstellen, het klinkt ook allemaal heel zwaar en ik ben oprecht blij te lezen dat je daarin meer je grenzen bent gaan aangeven.

Overigens wel heel raar dat die andere moeders je straal negeerden. Als ik op het schoolplein of later op een sportveld of een club of waar dan ook, een stiefmoeder zou ontmoeten dan zou het contact met die vrouw hetzelfde zijn als met een 'echte' moeder, ik zie niet in waarom ik iemand om die reden anders zou behandelen (als ik dit weer weg moet halen zeg je het maar).

Dat je dat gevoel niet hebt dat hij het al eens heeft meegemaakt, dat vind ik juist alleen maar goed. Het is gewoon iets wat altijd in mij opkwam als ik me voorstelde hoe dat zou zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 14:18

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik vind het ook een beetje raar dat je als vader in de weinige tijd die je met je kind hebt gaat werken en dan alle zorg overlaat aan je vriendin. Je wil dan toch juist tijd doorbrengen met je kind neem ik aan? En 80 uur per week werken? Dat kan gewoon niet als je een kindje hebt, dan heb je nog een andere verantwoordelijkheid. Ik vind je vriend erg egocentrisch overkomen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Sep 2014 14:18

Re: Vriend heeft al een zoontje

Eens met Susan. Wat gek dat die moeders je nog geen blik waardig gunden. Heel vreemd... en niet heel raar dat jij je grenzen hebt aangegeven maar dat lijkt me erg moeilijk eigenlijk.

Ik heb geen idee hoe het met mij en 'de man' gaat verlopen, maar hij heeft ook kinderen en hoe gek ik ook ben op kinderen, ik besef me wel dat het daardoor flink verandert dan dat je allebei geen kinderen hebt. En dat was mijn ideaalplaatje eigenlijk. En ik merk dat dat me nu wel 'remt'.. maar ik zie wel. Ik wil er van de andere kant nog niet téveel over nadenken..
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 14:23

Re: Vriend heeft al een zoontje

Nougat schreef:Ik vind het ook een beetje raar dat je als vader in de weinige tijd die je met je kind hebt gaat werken en dan alle zorg overlaat aan je vriendin. Je wil dan toch juist tijd doorbrengen met je kind neem ik aan? En 80 uur per week werken? Dat kan gewoon niet als je een kindje hebt, dan heb je nog een andere verantwoordelijkheid. Ik vind je vriend erg egocentrisch overkomen.


.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 24 Sep 2014 17:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 14:26

Re: Vriend heeft al een zoontje

Het is zoals het is? Nou nee, als jij een kind hebt voor een bepaald aantal dagen per week, dan kun je niet 12 uur gaan werken op die dag. Dat kan gewoon niet, want je hebt de verantwoordelijkheid voor je kind. Een gewone baan van 8 uur, ok natuurlijk het leven gaat door, ook als je gescheiden bent, dan regel je opvang en daar betaal je dan zelf voor. Maar het is niet eerlijk om van je vriendin te verwachten dat zij het wel regelt en dan 12 uur op die dag gaan werken? Nee, dat is gewoon geen optie als je je kind hebt die dag.

Wel goed dat de situatie inmiddels verandert is!
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 14:27

Re: Vriend heeft al een zoontje

Caro schreef:Eens met Susan. Wat gek dat die moeders je nog geen blik waardig gunden. Heel vreemd... en niet heel raar dat jij je grenzen hebt aangegeven maar dat lijkt me erg moeilijk eigenlijk.

Ik heb geen idee hoe het met mij en 'de man' gaat verlopen, maar hij heeft ook kinderen en hoe gek ik ook ben op kinderen, ik besef me wel dat het daardoor flink verandert dan dat je allebei geen kinderen hebt. En dat was mijn ideaalplaatje eigenlijk. En ik merk dat dat me nu wel 'remt'.. maar ik zie wel. Ik wil er van de andere kant nog niet téveel over nadenken..


Caro wat fijn een berichtje over een nieuwe liefde! :love: Heb je zijn kinderen (hoeveel zijn het er?) al ontmoet? Laat je door mij niet ontmoedigen hoor. Het heeft mijn leven ook heel erg verrijkt. 't Is alleen een heel proces en het wijkt af van het ideaalplaatje van een gezin. Maar, op Nougat na, is voor heel veel mensen het gezinsleven niet precies zoals het ideaalbeeld.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers