Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 17:39

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Vriend zit nu naast me en we hadden het over de bezorger in het complot. We denken van niet, maar wel dat hij zich dom houdt. Hij belt bij mij aan, er verschijnt iemand beneden en hij dropt het af. Is hij van zijn pakketje af en kan snel verder. Hij zal ergens wel weten dat het niet klopt, maar het zal hem geen zak interesseren.

PostNL had trouwens geen idee wie mijn wijk doet. Echt waar. Dat zijn allemaal ZZP-ers en vanuit daar wisten ze ook niet hoe ze hem konden bereiken. Ik probeer te bedenken of ik via een andere weg mijn klacht in kan dienen. Ik heb er al 4 gedropt (1 over hoe ik de service ervaren heb) en elke keer is het dezelfde discussie. Ja, ik moest maar op de pakketjes zetten dat ze niet bij buren afgeleverd moeten worden. Dat ik ze niet bestel is een klein detail.
<<

Anoniem149

Bericht 17 Okt 2014 17:40

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Rovine schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Is het niet een idee om met meerdere buren tegelijkertijd langs te gaan bij het kantoor van de woningbouw? Dan wordt je minder snel afgescheept misschien.




Wel prima suggestie trouwens hoor, maar met de kronkel die ze daar hebben denk ik dat het weinig zin heeft.

.

Ik zou het toch eens proberen, ze moeten er toch iets mee doen als er meerdere buren over komen klagen.
<<

Anoniem255

Bericht 17 Okt 2014 22:25

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Die ZZPers worden bij PostNL betaalt per afgeleverd pakketje. Dus dat is voor jullie bezorger op deze maniet snel verdiend en zal hij ook doen alsof hij het niet snapt.

Hopelijk is er snel een instantie die je kan helpen. Zo verdwijnt je woongenot als sneeuw voor de zon.
<<

Anoniem103

Bericht 17 Okt 2014 23:14

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Ik heb bij PostNL een keer een klacht op hun facebookpagina gezet en daar kreeg ik vrij snel reactie op en ze hebben er ook echt iets mee gedaan. Misschien kun je dat nog proberen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 18 Okt 2014 10:08

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Als die postbezorger een pakketje op jou adres elders bezorgt, dan moet hij een briefje achterlaten. Doet hij dit niet, dan zit hij al fout. Hier zou ik bij PostNL eens over gaan klagen.

Verder denk ik dat dit zeker een vorm van oplichting is. Ik zou nog eens naar het politiebureau gaan en aangeven dat je aangifte wil doen van oplichting. Zij zijn verplicht een aangifte op te nemen als er sprake is van ene strafbaar feit, dus dring hierop aan!
Verder kun je opzoeken wie de wijkagent in jullie wijk is. Benader hem/haar eens en leg de hele situatie uit. Inclusief de andere overlast. De wijkagent staat over het algemeen ook goed in contact met de woningbouw, mogelijk levert dat wat op.

Artikel 326 Wetboek van strafrecht

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem88

Bericht 18 Okt 2014 10:15

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Stom he, dat er zoveel haken en ogen aan die hele pakketbezorging zitten. Eigenlijk zou dat veel meer secuur moeten, geen pakketjes meer afleveren bij de buren en degene die het pakket aanneemt, moet zich legitimeren. Zonder ID geen pakje. Niet thuis? Dan ook geen pakje. In beide gevallen kun je hem dan ophalen bij het ophaalpunt, ook met ID. bij ophalen/aannemen wordt het nr van de ID-kaart genoteerd. Op die manier is fraude veel beter te detecteren.

Ik denk dat daar in de toekomst nog wel een heel nieuwe wetgeving of systeem voor gaat komen. Ik vind zelf de wijze van het versturen/ontvangen van pakketten enorm verouderd, zeker gezien de tijd waar we nu in leven, waarin webshops een steeds grotere rol gaan innemen en er dus eigenlijk steeds meer pakketten verstuurd worden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Okt 2014 10:19

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Je zou gewoon moeten kunnen vastleggen dat jouw pakjes NIET op huisnummer X mogen worden afgeleverd. Of überhaupt niet bij de buren, dat ze mee terug gaan naar het postkantoor als er niemand thuis is. Dan is dit waarschijnlijk gauw afgelopen, want zij sturen het bewust naar het verkeerde huisnummer en anticiperen erop dat er niemand thuis is en dat zij dan hun eigen pakje in ontvangst kunnen nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 18 Okt 2014 10:38

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Ja, maargoed, als de buurvrouw of haar kind al op wacht staan en de postbode buiten al aanspreekt, "oh, wat toevallig dat ik je tref, kom maar, dan neem ik hem direct al aan, hoef je niet aan te bellen want het is voor mij"... Dan is dat nog niet waterdicht. Daarom die ID.
<<

Anoniem178

Bericht 18 Okt 2014 19:23

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Het kan geregeld worden dat pakketjes niet bij buren afgeleverd worden, zoals de mevrouw van de post me doodleuk vertelde. Ik hoefde alleen maar even op de pakketten te laten schrijven dat het niet bij buren afgeleverd mag worden. DAT WAS NOU JUIST HET HELE PUNT. :laughcry:

In Belgie wordt het ook nooit afgegeven bij buren, begreep ik van een collega. Die mag soms zelfs pakketten van zijn (samenwonende) vriendin niet ophalen.

Plien, ik kan het nu wel hoog opspelen, maar zij willen niks doen omdat ik niet gedupeerd ben. Ze willen pas in actie komen als het mij geld kost. De tijd en centen die ik aan telefoontjes kwijtben tellen niet in dit geval. Persoonlijk denk ik ook dat het me meer energie kost om dat vergoed te krijgen dan dat het iets oplevert.

Ik weet even niet hoe ik het laat lopen nu. Enerzijds kan ik het gewoon niet hebben dat madam gratis spulletjes krijgt, daarom irriteert het me zo hard. Anderzijds moet ik er misschien minder energie in steken omdat ik er toch niks mee ga winnen. Met mezelf erover frustreren heb ik vooral mezelf.

Hier in de buurt zit een tabakszaak die ook afhaalpunt is. Ik wil van de week eens langsgaan om te vragen of ik (eventueel tegen betaling) hen als alternatief adres mag gebruiken als er geen afhaalpunt is. Staan altijd dezelfde mensen, ook altijd in voor een praatje. Dan zijn in elk geval mijn pakketten veilig.
Wat haar betreft ga ik even zien en ik hoop stiekem dat het probleem zichzelf oplost, want ooit komen die deurwaarders wel langs, kan ze haar huur niet betalen en dan gaat het hard.
<<

Anoniem114

Bericht 18 Okt 2014 19:25

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Stiekem een camera o.i.d. ophangen is geen optie?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 19 Okt 2014 08:47

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Wat een belachelijke situatie! Hoe kan het dat niemand je wil helpen?! Iedereen heeft toch wel door dat dit soort mensen gestraft moeten worden?! En dan jou nog eens uitmaken voor racist. (wat een idioot)

Misschien kun je nogmaals naar de gemeente bellen, maar dan wel naar iemand anders vragen en opnieuw de situatie uitleggen. Verder inderdaad dossieropbouw. Dus foto maken van de vuilnis (met datum en tijd erbij), klagen klagen klagen, samen met de buren aangifte doen, etc.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je de postbezorger zélf ook gevraagd geen pakjes meer te laten bezorgen op dat nummer?
Kun je anders niet een memo bij je deurbel hangen dat pakketjes voor jouw huisnummer NIET bij een ander huis bezorgd mogen worden?
Succes/Sterkte ermee!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 19 Okt 2014 08:48

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Rovine schreef:Hier in de buurt zit een tabakszaak die ook afhaalpunt is. Ik wil van de week eens langsgaan om te vragen of ik (eventueel tegen betaling) hen als alternatief adres mag gebruiken als er geen afhaalpunt is. Staan altijd dezelfde mensen, ook altijd in voor een praatje. Dan zijn in elk geval mijn pakketten veilig.
.

Ik laat pakketten vaak op mijn werk bezorgen. Misschien is dat ook een optie voor je?
<<

Anoniem87

Bericht 19 Okt 2014 10:43

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Volgens mij lezen jullie het verkeerd. Zoals ik het begrijp besteld de buurvrouw de pakketjes, gebruikt het adres van TO met een fictieve achternaam. Zodra de bezorger komt neemt zij de pakketjes aan (beneden?). Dus TO kan het niet ergens anders laten bezorgen, want ze bestelt het niet zelf. Toch?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 19 Okt 2014 10:54

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Elin schreef:Volgens mij lezen jullie het verkeerd. Zoals ik het begrijp besteld de buurvrouw de pakketjes, gebruikt het adres van TO met een fictieve achternaam. Zodra de bezorger komt neemt zij de pakketjes aan (beneden?). Dus TO kan het niet ergens anders laten bezorgen, want ze bestelt het niet zelf. Toch?

Ja klopt, maar haar eigen pakketjes die ze thuis laat bezorgen, worden ook onderschept door de buren en het kost haar veel moeite om die terug te krijgen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 29 Okt 2014 19:03

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

http://m.telegraaf.nl/article/23262433/ ... tautomaten

Misschien wat voor jou? Als er eentje bij jou in de buurt komt....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem148

Bericht 30 Okt 2014 17:16

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Geen boa bij de gemeente?
wij hebben geklaagd bij de boa over hondenoverlast en dat heeft hij aangepakt.
<<

Anoniem178

Bericht 31 Okt 2014 18:31

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Poppy schreef:http://m.telegraaf.nl/article/23262433/postnl-installeert-pakketautomaten

Misschien wat voor jou? Als er eentje bij jou in de buurt komt....


Ja, vet hendig, kan mijn vriend lekker voor me sjouwen, hij komt er toch dagelijks. Maar serieus, ik zou dit echt een fantastische uitkomst vinden!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Okt 2014 21:14

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

ik bedenk me net, kan er niet iets worden gedaan met ip adressen? Alle internet aansluitingen hebben een uniek ip-adres.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 05 Dec 2014 22:52

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Misschien is ondertussen het probleem al opgelost, maar ik las net een stukje over creditcard fraude (heeft met jou probleem dan niets te maken), maar ik moest wel aan dit topic denken. In dat stuk hebben ze het over samenwerkingen met webwinkels en het hebben van een zwarte lijst van adressen waar niet zomaar meer aan geleverd wordt.

http://www.nu.nl/weekend/3942955/we-zie ... tcard.html onder kopje "webwinkels in Nederland".

Misschien kan je via die weg je adres laten signaleren oid. Het zal dan voor jezelf wel lastiger worden om pakketjes te laten bezorgen, maar misschien heb je er toch nog iets aan.
03/2019
11/2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2014 09:07

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Wat een bizarre en onaangename situatie zeg! Hoe gaat het inmiddels?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem178

Bericht 06 Dec 2014 09:18

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

De webwinkels die ik opgebeld heb met de vraag mijn adres te blokkeren blijven me reclame sturen. De boodschap is dus daar niet echt overgekomen. :12:

Tot dusver weinig verdachts meer gezien. Buurvrouw ontwijkt me wel, kan geen groet meer vanaf, dus het zou goed kunnen dat ze weet dat ik haar doorheb. Eigen pakketten laat ik thuis niet meer bezorgen, handig is anders.

Afbeelding
Deze twee werden van de week op mijn werk bezorgd (was één bestelling), dat moet ik dan weer mee naar huis sjouwen. De inhoud ligt er trouwens voor (twee ruitenwissers, twee stopwatches).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2014 09:21

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Wat en gedoe inderdaad. Maar geen incasso's meer ontvangen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem178

Bericht 06 Dec 2014 09:24

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Vermoedelijk eentje. Die is ongeopend retour afzender gegaan. Heb dat bedrijf al een keer gebeld met uitleg en blijf niet aan de gang.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2014 09:26

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Goed gedaan. Echt vreselijk zulke mensen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 07 Dec 2014 12:42

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Jeetje wat vreselijk irritant dat je dus je eigen pakketjes op je werk moet laten bezorgen. En heel erg raar van de woningbouw en postnl. Hopelijk werkt het zo voor je, maar wat een rot situatie.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers