Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 11:17

Re: Onterecht incassobureau afschudden

Als daar niks te halen valt dan maakt dat toch niet dat jij opeens de aangewezen persoon bent om die kosten te betalen? Dat zal even lekker worden, dat een incassobureau gewoon om het even bij wie de kosten kan komen innen.

Wel zou ik bij die webshop niet alleen mijn adres laten blokkeren, maar ook doorgeven dat er in het verleden dingen zijn besteld op jouw adres, dan kunnen zij dat wellicht ook nog even melden bij het incassobureau. Maar het lijkt mij echt pure bullshit dat het incassobureau nu meent dit op jou te kunnen verhalen terwijl ze weten dat jij die truien niet hebt besteld, puur omdat de buren kale kippen zijn waar niet van te plukken valt en ze dan dus maar naar de volgende gaan. Een incassobureau is nou ook weer niet de maffia.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 24 Sep 2014 11:57

Re: Onterecht incassobureau afschudden

Het incassobureau heeft totaal geen juridische grondslag om bij jou verhaal te halen. Ze zullen inderdaad al lang blij zijn dat ze een nieuw aanknopingspunt hebben. Blijkt dat daar inderdaad niks te halen valt, zullen ze dat terugkoppelen aan de opdrachtgever. Er kan dan eventueel nog toestemming gegeven worden voor beslag op roerende goederen maar dat besluit ligt bij de opdrachtgever en daar zullen aanzienlijke kosten tegenover staan. Het ligt dan vaak aan de hoogte van de vordering of ze daar mee akkoord gaan. En zo niet, dan wordt de opdracht teruggeven aan de opdrachtgever.

Jij zal dus nu buiten beschouwing gehouden worden.
<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 14:23

Re: Onterecht incassobureau afschudden

Goed, een update en geen blije. Ik kom net van het politiebureau af en ook dat was zonde van mijn tijd.

Vorige week had ik zelf iets besteld, vrijdagmiddag ben ik altijd vrij, dus ik had zo getimed dat ik het zelf in ontvangst kon nemen zodat ik meteen de pakketbezorger kon vragen of hij geen pakjes meer bij die bewuste buren af wilde geven. Buurvrouw was eerder bij de pakketbezorger dan ik, terwijl er bij haar niet eens aangebeld was. Haar kinderen probeerden mijn pakket zelfs uit mijn handen te trekken, ware het niet dat 16 kg kattenvoer knap zwaar is voor een vierjarige. :laughcry:

Pakketbezorger werd boos (wtf?) en begon zo hard te schreeuwen dat er meer buren op afkwamen. Bleek dat meer buren hetzelfde probleem hebben. Ontvangen ook spookfacturen voor pakketjes die de buurvrouw besteld heeft. Een ander had er nog geen last van, maar het viel hem wel op dat er veel bezorgd wordt, soms zelfs 15 pakketten in één keer.

Contact met hoofdkantoor en die willen er niks aan doen en vinden dat ze voldoende service geleverd hebben wanneer ze het bij de buren dumpen. Dat die buren niet te vertrouwen zijn zal ze een worst zijn.
Goed, stap 2, woningbouw. Die maakte me nog net niet uit voor racist omdat ik moest begrijpen dat ze uit een ander land komt. Hij beschuldigde me er ook van samen te spannen met andere buren omdat ik schijnbaar niet de eerste ben die een klacht indient. Woningbouw heb ik dus ook geen klap aan.

Politie wilde alleen een melding doen, geen aangifte omdat ik nog niet direct gedupeerd ben. Net kom ik thuis, en hieperdepiep, weer een factuur voor een bedrijf wat ik niet ken. Da's al de derde in een maand tijd.

Ik bel die bedrijven direct, maar het begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen. Huis in de fik steken zie ik voorlopig nog niet als optie.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Okt 2014 14:30

Re: Onterecht incassobureau afschudden

Pfffff vermoeiend zeg!! Ik heb geen idee hoe je dit verder op kan lossen....

Maar kut is het wel, want jij kan zo ook niet meer op rekening bestellen zeg maar. Ik kan dat hier ook niet omdat de vorige bewoner ook niet betaalde. Zo komt je adres dus toch op een soort blacklist terecht bij bedrijven. Daar zullen deze aso's ook al wel achter zijn, daarom gebruiken ze zoveel adressen denk ik...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Okt 2014 14:31

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

jemig wat naar dat niemand wil helpen is toch belachelijk. En ook dat meerdere buren spookfacturen krijgen.Kan je niet met hun samen actie ondernemen? En heb je nog met de buurvrouw er over gehad vorige week toen jij zelf een pakket kreeg
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Okt 2014 14:35

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Jeetje zeg. Wat asociaal ook dat een pakket die wél voor jou bestemd is, gewoon uit je handen wordt gegrist (althans, een poging daartoe). Wat fijn ook, dat niemand iets voor jou (en je buren) kan betekenen.

Kan een programma zoals Kassa niets voor je betekenen? Je moet toch érgens terecht kunnen?
L2014 & H2017
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2014 14:41

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Je hebt nu in sommige gemeentes speciale buren .... (ik ben het woord vergeten). Zoiets als de rijdende rechter, van de gemeente uit. Misschien is dat in jouw gemeente ook al zo? En anders zou ik inderdaad ook kijken of je bij zoiets als de echte rijdende rechter terecht kunt, samen met je buren. Of iets in die trend.

Iemand moet je toch helpen, dit is niet normaal.

Maar je hebt dus wel 'contact' met de buurvrouw, tenminste je hebt haar net in levende lijve gezien. Kan je niet gaan dreigen dat je de politie erbij haalt als ze niet stopt (hoeft zij niet te weten dat de politie nu nog geen zak voor je kon doen).
<<

Anoniem114

Bericht 17 Okt 2014 14:46

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

*Stopt de lucifers weer weg..*

Ik zou John bellen, van Bonje met de buren. Of hoe z'n programma ook heet...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Okt 2014 15:00

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Ik voel me heel dom, maar ik snap het niet.

Je krijgt dus pakketjes op jouw adres, maar met een andere naam, en nog voordat ze bezorgd worden onderschept je buurvrouw ze? En de rekeningen worden niet betaald en incasso's worden naar jou gestuurd?

Maar waarom was die pakketbezorger dan boos? En waarom denkt de woningbouw dat je rascistisch bent?

Ik voel me dom.

Fijn dat je in ieder geval hebt besloten om hun huis (nog) niet in de fik te steken! :wink:

♥♥
<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 15:05

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Cotton schreef:Maar je hebt dus wel 'contact' met de buurvrouw, tenminste je hebt haar net in levende lijve gezien. Kan je niet gaan dreigen dat je de politie erbij haalt als ze niet stopt (hoeft zij niet te weten dat de politie nu nog geen zak voor je kon doen).


Dat was vorige week, ze maakte zich snel uit de voeten toen ze begreep waar ik (en een andere buurman) het met de postbode over hadden. Ik zie haar vrijwel nooit, hoewel de berg troep die ze in het portiek smijt wel dagelijks van samenstelling verandert.

Zo'n programma zou echt geniale trash-tv zijn, dan kan Sjon gewoon langskomen voor Bonje met de Buren én Dubbeltje op zijn kant! :banaan: Maar no way dus dat ik met mijn kop op tv ga hé, zeker niet in zo'n aso-situatie. Maar op zich misschien wel een aanknopingspunt, ik kan natuurlijk ook eens de tv-loze varianten aanschrijven. Sowieso vanochtend al een klacht ingediend óver de service van PostNL (want als zij gewoon niks op mijn huisnummer daar meer afgeven is het probleem opgelost zonder gedoe), Radar, Kassa en de consumentenbond zijn wel een idee.
<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 15:10

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Elliot schreef:Ik voel me heel dom, maar ik snap het niet.

Je krijgt dus pakketjes op jouw adres, maar met een andere naam, en nog voordat ze bezorgd worden onderschept je buurvrouw ze? En de rekeningen worden niet betaald en incasso's worden naar jou gestuurd?
Juist. We delen een portiek en zij staat op de uitkijk. Pakketje wordt afgegeven aan de gezamenlijke voordeur, meestal op momenten dat ik aan het werk ben.

Maar waarom was die pakketbezorger dan boos?
Geen idee. Ik denk omdat hij zich aangevallen voelde omdat dit zou kunnen suggereren dat hij zijn werk niet goed doet. Mijn toon was absoluut niet zo. Volgens een andere buurman ontploft hij wel vaker zonder reden.

En waarom denkt de woningbouw dat je rascistisch bent?
Zij heeft een kleurtje, spreekt slecht Nederlands. Hij vindt dat ik haar geen kans geef te integreren.

Ik voel me dom.

Fijn dat je in ieder geval hebt besloten om hun huis (nog) niet in de fik te steken! :wink:
Ja, hee, da's ook alleen maar omdat de mijne eraan vast zit. :P
<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 15:17

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Rovine schreef:
Elliot schreef:Ik voel me heel dom, maar ik snap het niet.

Je krijgt dus pakketjes op jouw adres, maar met een andere naam, en nog voordat ze bezorgd worden onderschept je buurvrouw ze? En de rekeningen worden niet betaald en incasso's worden naar jou gestuurd?
Juist. We delen een portiek en zij staat op de uitkijk. Pakketje wordt afgegeven aan de gezamenlijke voordeur, meestal op momenten dat ik aan het werk ben.

Maar waarom was die pakketbezorger dan boos?
Geen idee. Ik denk omdat hij zich aangevallen voelde omdat dit zou kunnen suggereren dat hij zijn werk niet goed doet. Mijn toon was absoluut niet zo. Volgens een andere buurman ontploft hij wel vaker zonder reden.

En waarom denkt de woningbouw dat je rascistisch bent?
Zij heeft een kleurtje, spreekt slecht Nederlands. Hij vindt dat ik te weinig begrip toon voor haar (andere) cultuur.

Ik voel me dom.

Fijn dat je in ieder geval hebt besloten om hun huis (nog) niet in de fik te steken! :wink:
Ja, hee, da's ook alleen maar omdat de mijne eraan vast zit. :P
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 17 Okt 2014 15:35

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Buurtbemiddeling heet het in veel gemeentes, wat Cotton denk ik bedoelt. Zij kunnen bemiddelen als je er samen niet uit komt. Ik kan me voorstellen dat dit misschien een goede optie is, zodat je de buurvrouw er eindelijk eens over spreekt. Maar als ik het goed begrijp doet zij dit heel bewust en is de kans groot dat het op deze manier niet opgelost kan worden.
Als het goed is, heeft zo'n buurtbemiddeling korte lijntjes met de woningbouw en politie, zodat die eventueel alsnog betrokken kunnen worden als dat nodig is. En is er niet een wijkmeester o.i.d. vanuit de woningbouw die eens bij je langs kan komen om het hele verhaal rustig aan te horen en samen naar een oplossing te zoeken? Of een wijkagent? Die is er ook voor om de goede vrede te bewaren in een wijk.
Trouwens, de woningbouw zou het juist als een signaal moeten opvatten dat blijkbaar al meerdere buren hebben geklaagd. Heel slecht dat ze het zo oppakken. Ik zou ze blijven bellen om het duidelijk te maken.
Sterkte!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Okt 2014 15:48

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Hahahha heet oplichten tegenwoordig integreren? Leren ze dat bij het inburgerexamen?

Mn broek zakt hier vanaf hoor.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem122

Bericht 17 Okt 2014 15:57

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Doet me beetje denken aan járen geleden, was ik eens met mijn moeder bij de Wibra en hadden ze een hele goede actie voor kinderkleding, en was een max van x aantal stuks per persoon. Nouja super druk in de winkel, voornamelijk allochtonen. Staan we in de rij voor de kassa, vraagt een vrouw ineens aan mijn moeder "wil jij voor mij afrekenen?" (vrouw had dr handen vol) dus mijn moeder zo "nee, je mag maar x stuks per persoon, dus het is niet de bedoeling dat je anderen dan voor jou laat afrekenen" "Oh ik niet weet, ik niet lezen kan, ik moeilijk Nederlands" Ja, ja, maar ze wist wel dondersgoed dat ze er maar x aantal mocht, want anders vroeg ze niet of mijn moeder paar voor haar wilde afrekenen :P
<<

Anoniem88

Bericht 17 Okt 2014 16:34

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Ik hen misschien een reactie hier of daar gemist, maar heb je rechtsbijstand? Dan is dit wel een mooi moment om die in te zetten...
<<

Anoniem185

Bericht 17 Okt 2014 16:51

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Dus zij bestelt spullen op andere adressen (van buren) zodat de factuur daar naar toe wordt gestuurd. En dan is ze zo snel genoeg om de pakketbezorger te onderscheppen zodat zij wel de bestelling krijgt? En daar bovenop onderschept ze ook pakketjes die wel door de buren zelf zijn besteld en houdt die ook voor zichzelf?

Wat raar dat de politie daar zogenaamd niets mee kan. Dat lijkt me een soort van identiteitsfraude en stelen.
<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 17:18

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Ja, ze bestelt spullen op andere adressen en verschillende namen. Zo is de laatste besteld onder P. Post. Seriously. :laughcry: Zo snel hoeft ze niet te zijn, verder zitten er in het portiek voornamelijk werkenden (zij zijn de enige huurders), dus dat is niet zo moeilijk overdag. Bovendien zit ze onderin, dus minder ver lopen. Ik heb haar of de kinderen weleens op de uitkijk zien staan als ik vroeg uit mijn werk kwam.

Ze onderschept soms ook pakketjes die wel door buren besteld zijn, maar bij het kattenvoer zag ze al vrij snel dat ze dat niet besteld had. Ze heeft ook een H&M-pakketje een paar uur achtergehouden voor me. Heb ik toen drie keer voor aan moeten bellen voor ze het gevonden had. Sowieso laat ik zelden iets thuisbezorgen, altijd afhaalpunten omdat ik er bijna nooit ben.

De politie kan er niks mee omdat het dus geen identiteitsfraude is. Ze vult alleen maar "per ongeluk" het verkeerde huisnummer in, dat is niet strafbaar. Zelfs niet als ze het tienmiljoen keer doet. Frustrerend.

Rechtsbijstand heb ik wel. Ik zal daar volgende week ook eens een belletje aan wagen.
Laatst gewijzigd door Anoniem178 op 17 Okt 2014 17:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem149

Bericht 17 Okt 2014 17:20

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Mijn broek zakt af van de reactie van de woningbouw. Er zijn meerdere buren bij wie ze dit doet en die ook klagen, ze is slim genoeg om de pakketjes te onderscheppen, als je om uitleg vraagt doet ze ineens alsof ze er helemaal niks van begrijpt en dan ben JIJ fout omdat je haar moet laten integreren. Sorry, maar dit vind ik echt belachelijk. Mevrouw mag dus gewoon doorgaan waar ze mee bezig is.
<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 17:41

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Bij mij ook, ik moest echt moeite doen hem niet door de telefoon te trekken of te gaan schelden. Dat was niet de enige klacht die ik had, ze heeft er ook nogal een handje van poepluiers in het portiek te dumpen en die het hele weekend te laten walmen. Ze doet dus wel de moeite de stank uit haar huis te krijgen, maar is daarna te lam om die 10 stappen extra naar de ondergrondse container te lopen.

Dat was volgens meneer woningbouw dus ook een cultuurverschil waar ik begrip voor moest hebben. Ik moest niet zo hard zijn, want ze doet zo goed haar best op Nederlandse les.

Vorige week hoorde ik ook dat haar bovenbuur verhuisd is vanwege haar, dus ik vermoed dat er zaken al veel langer slepen. De woningbouwman vroeg me nog of ik écht vond dat een alleenstaande vrouw met kleine kinderen op straat gezet moet worden. Hij schoof me allerlei zaken in de schoenen die ik nooit gezegd heb.

Iemand nog een tof appartementje kopen? Niet deze uiteraard, want ik maak er geen mooie reclame voor zo. Ik bedoel die van mijn vriend, kunnen we daarna een huisje kopen. Zonder portiek met asowijven.
<<

Anoniem122

Bericht 17 Okt 2014 17:46

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Is het niet een idee om met meerdere buren tegelijkertijd langs te gaan bij het kantoor van de woningbouw? Dan wordt je minder snel afgescheept misschien.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Okt 2014 18:23

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Het kost tijd en moeite, maar wat je moet doen is met alle buren afspreken die er last van hebben dat jullie melding maken bij de politie en bij de woningbouw elke keer dat het gebeurt. Je moet zorgen dat er een dossier wegens overlast komt. Doe dit wel met alle buren want van 1 huishouden vinden ze niet snel geloofwaardig.
2015 💙
<<

Anoniem178

Bericht 17 Okt 2014 18:26

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

ไม่เป็นไร schreef:Is het niet een idee om met meerdere buren tegelijkertijd langs te gaan bij het kantoor van de woningbouw? Dan wordt je minder snel afgescheept misschien.


Omdat er nu al los van elkaar klachten ingediend waren vond hij al dat we een hetze tegen elkaar aan het beginnen waren. Als we dat doen zijn we die arme allochtone alleenstaande moeder aan het wegpesten. :12:

Wel prima suggestie trouwens hoor, maar met de kronkel die ze daar hebben denk ik dat het weinig zin heeft.

Dossiervorming ben ik bij deze aan bezig, bewaar vanaf nu alles. Overigens is het niet mijn insteek haar op straat te krijgen, die kinderen hebben al genoeg te verduren. Maar wat ze nu doet moet gewoon stoppen.
<<

Anoniem87

Bericht 17 Okt 2014 18:28

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Ik zou nogmaals contact zoeken met Post NL, blijven volhouden en hier klachten van indienen. Het zou mij niet verbazen als de bezorger in het plot zit, die man is toch niet gek?! Je wilt niet weten hoe vaak er corrupte dingen gebeuren bij Post NL. Mijn pakketbezorger wist mijn naam, die van mijn vriend én wist waar mijn ouders wonen (als ik er niet was dan bracht hij m'n pakketje daar heen) dan kan die van jou toch wel onthouden dat hij pakketjes niet bij haar mag afleveren!
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 17 Okt 2014 18:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 17 Okt 2014 18:29

Re: Onterechte incasso (update pag 2, buuf blijft bestellen)

Misschien als je iemand anders treft van de woningbouw dat er anders gereageerd wordt.. Wel echt heel slecht hoor dat ze het niet serieus nemen. Misschien kent hij het desbetreffende gezin persoonlijk, dat hij zo reageert?

Elin, ik dacht hetzelfde, juist ook omdat hij zo boos werd.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers