Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderopvangtoeslag

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Sep 2014 15:49

Kinderopvangtoeslag

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer.
Ik heb onregelmatige opvang, gemiddeld 30 uur in de maand (4dagen). Ik zorgde er ook voor dat ze er 4 dagen heen ging, of de ene maand 3 en de andere maand 5 ofzo.
Maar nu hebben we andere diensten, waardoor het gemiddelde moeilijker te berekenen is. En nu heeft de vakantie er tussen gezeten, en daardoor is ze maar 1 dag geweest.
Als ik nu 30uur blijf aangeven, hoe zit t dan op t einde van het jaar? Kijken ze naar t gemiddelde over het hele jaar? Omdat je nog maar van de afgelopen 3 maanden kan terugvragen.
Ik weet ff niet meer hoe aan te pakken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 23 Sep 2014 15:55

Re: Kinderopvangtoeslag

Ik durf het niet te zeggen. Het enige dat ik weet is dat je sinds dit jaar rente moet betalen over het bedrag dat je uiteindelijk teveel ontvangen hebt.

Kan je het niet zo corrigeren dat je die uren af haalt van de komende maanden? Dan maak je een correctie zodat je de komende maanden minder toeslag ontvangt?
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 23 Sep 2014 15:58

Re: Kinderopvangtoeslag

Ik snap er ook echt geen reet van. Vind de nieuwe regel ook erg onregelmatigwerken-onvriendelijk
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem127

Bericht 23 Sep 2014 19:00

Re: Kinderopvangtoeslag

Ze kijken inderdaad naar het gemiddelde van een jaar.

Wanneer je te weinig hebt gehad, volgt er wel alsnog een correctie als ze de totale toeslag voor een jaar uitrekenen. je hebt het immers wel aangevraagd, alleen te weinig.

Zelf houd ik het aan de hoge kant aan qua uren en houd in mijn achterhoofd dat ik in 2015 waarschijnlijk moet terug betalen.

Heb de belastingdienst hierover gebeld, ik zat met hetzelfde probleem door onregelmatig werken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Sep 2014 20:52

Re: Kinderopvangtoeslag

Mocht de baan waarvoor ik op gesprek ben geweest doorgaan, dan zullen de opvanguren die ik nodig heb ook per week verschillen. Goed idee om de uren iets hoger aan te houden om terugbetaling te voorkomen want daar zit ik niet op te wachten. Het wordt dus gecorrigeerd aan de hand van de aangifte inkomstenbelasting?
<<

Anoniem110

Bericht 23 Sep 2014 21:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ze kijken idd naar de afgenomen opvang uren aan het eind van het jaar. Voor jou lastig om te berekenen omdat je gewoon niet precies weet om hoeveel uur het gaat.
Stel je zit op ongeveer 30 uur per week zou ik minder uren opgeven aan de bd. Dan zit je altijd safe.
Ik heb ook flexibele uren. Ik heb het nu op 15 uur per maand staan en neem ongeveer 17/20 af. Maar dat is zo verschillend. Dus om terug betalen te voorkomen, dan maar zo.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Sep 2014 21:13

Re: Kinderopvangtoeslag

Hoe zot t dan met de regel van kinderopvangtoeslag kun je maar tot 3 maanden vooraf aanvragen?
Ik vind t ook niet erg om lager te zitten, zolang ik dan maar zeker weet dat ik t verschil nog wel terugkrijg ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 23 Sep 2014 21:58

Re: Kinderopvangtoeslag

Ik wou een soort gelijk topic openen!

In principe nemen we vast uren af, in de schoolvakanties gaat Femke soms een dag extra naar de bso en soms nemen we een paar uur meer gastouderopvang af.
Dit geef ik nooit door, omdat ik er vanuit ging dat dit aan het einde van de rit wel boven water zou komen door de urenstaten.
Nu begon ik van de week ineens te twijfelen, inderdaad door de reclame over de 3 maanden.
Ik begreep wel dat dit ging over de START van de opvang, maar werd ineens bang dat ik van de periode langer dan 3 maanden geleden de "overuren" niet meer vergoed zou krijgen.
Dit is dus niet het geval?
December 2009
juli 2012
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Sep 2014 12:24

Re: Kinderopvangtoeslag

Ik heb net maar ff gebeld, en zoals ik het begreep heeft t idd meer te maken met het begin van de aanvraag.
Pfieuw, scheelt weer een hoop geregel en in de gaten houden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers