Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toekomstplannen

<<

Anoniem66

Bericht 18 Sep 2013 15:56

Re: Toekomstplannen

Betekent alles uit je leven halen/alles eruit halen wat erin zit ook niet gewoon dat je zorgt dat je gelukkig bent? De een reist de hele wereld rond, de ander is een huismus. Dan haal je toch net zo goed uit het leven wat er in zit? Je zorgt dat je gelukkig bent.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Sep 2013 16:18

Re: Toekomstplannen

@ Luce, Ik moet dat echt leren, en vooral leren dat gewoon 'zijn' ook okee is. Ik weet ook niet of ik van mezelf meer verwacht of dat ik het idee heb dat anderen meer van mij verwachten. Voor mij is de eerste stap gezet; ik ga minder werken. Ik kijk er heel erg naar uit!
L2014 & H2017
<<

Anoniem73

Bericht 18 Sep 2013 17:29

Re: Toekomstplannen

Mijn toekomstplannen :( onlangs begonnen met een full-time opleiding. Na de 3e week is dit niet wat ik wil. Ik wil en kan geen 5 dagen op school zitten tussen uber puberende kinderen (ja echt het zijn allemaal nog pubers op hun 19e). Daarnaast de zorg van een kind en huishouden. Steeds wisselende roosters die het onmogelijk maken om oppas te zoeken. Weinig begrip van medestudenten. En ook een nog een onzekere opleiding die nog op losse schroeven staat.
Ik jank de ogen uit mn kop want oo ik wil zo graag carierre maken maar dit kan ik niet. Ik ben onder behandeling voor mijn depressie en dit maakt het niet echt beter.

Ik herken veel terug in je verhaal. Je hoeft geen carriere te maken als je niet wilt, je bent zoals je bent. Als je lekker thuis wilt keuvelen met je kind moet je dat gewoon lekker doen! Maar het is allemaal wel moeilijk he.
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 17:43

Re: Toekomstplannen

Ik snap nooit dat vrouwen zich schamen als ze huismoeder zijn. Lijkt mij heerlijk. Als mijn man genoeg zou verdienen en het niet erg zou vinden zou ik ook tijdelijk thuis blijven (denk ik). Nu lijkt het mij ook prima om 24 uur o.i.d. te werken, maar ik zou mezelf nooit maar dan ook nooit verdedigen. 40 uur werken is echt niets voor mij maar als het voor de financieen zou moeten, dan moet het. Ook geen probleem.

Al met al, leef je leven gewoon zoals jij voor ogen hebt en laat mensen met een mening over jou leven barsten.
<<

Anoniem66

Bericht 18 Sep 2013 20:06

Re: Toekomstplannen

Magenta schreef:Mijn toekomstplannen :( onlangs begonnen met een full-time opleiding. Na de 3e week is dit niet wat ik wil. Ik wil en kan geen 5 dagen op school zitten tussen uber puberende kinderen (ja echt het zijn allemaal nog pubers op hun 19e). Daarnaast de zorg van een kind en huishouden. Steeds wisselende roosters die het onmogelijk maken om oppas te zoeken. Weinig begrip van medestudenten. En ook een nog een onzekere opleiding die nog op losse schroeven staat.
Ik jank de ogen uit mn kop want oo ik wil zo graag carierre maken maar dit kan ik niet. Ik ben onder behandeling voor mijn depressie en dit maakt het niet echt beter.

Ik herken veel terug in je verhaal. Je hoeft geen carriere te maken als je niet wilt, je bent zoals je bent. Als je lekker thuis wilt keuvelen met je kind moet je dat gewoon lekker doen! Maar het is allemaal wel moeilijk he.


Kun je het niet in deeltijd doen? Een kind en een voltijd opleiding volgen is volgens mij sowieso nauwelijks te doen hoor. In deeltijd zitten over het algemeen ook altijd oudere studenten.
<<

Anoniem66

Bericht 18 Sep 2013 20:07

Re: Toekomstplannen

mzcharlotte schreef:@ Luce, Ik moet dat echt leren, en vooral leren dat gewoon 'zijn' ook okee is. Ik weet ook niet of ik van mezelf meer verwacht of dat ik het idee heb dat anderen meer van mij verwachten. Voor mij is de eerste stap gezet; ik ga minder werken. Ik kijk er heel erg naar uit!


Ik ook hoor. Het is sinds een paar maanden dat ik dat gevoel voor mezelf ook heb. Daarvoor had ik altijd het gevoel dat ik ergens aan moest voldoen.
<<

Anoniem57

Bericht 18 Sep 2013 23:27

Re: Toekomstplannen

Luce schreef:
Magenta schreef:Mijn toekomstplannen :( onlangs begonnen met een full-time opleiding. Na de 3e week is dit niet wat ik wil. Ik wil en kan geen 5 dagen op school zitten tussen uber puberende kinderen (ja echt het zijn allemaal nog pubers op hun 19e). Daarnaast de zorg van een kind en huishouden. Steeds wisselende roosters die het onmogelijk maken om oppas te zoeken. Weinig begrip van medestudenten. En ook een nog een onzekere opleiding die nog op losse schroeven staat.
Ik jank de ogen uit mn kop want oo ik wil zo graag carierre maken maar dit kan ik niet. Ik ben onder behandeling voor mijn depressie en dit maakt het niet echt beter.

Ik herken veel terug in je verhaal. Je hoeft geen carriere te maken als je niet wilt, je bent zoals je bent. Als je lekker thuis wilt keuvelen met je kind moet je dat gewoon lekker doen! Maar het is allemaal wel moeilijk he.


Kun je het niet in deeltijd doen? Een kind en een voltijd opleiding volgen is volgens mij sowieso nauwelijks te doen hoor. In deeltijd zitten over het algemeen ook altijd oudere studenten.


Awww magenta dat is heel naar om te lezen zeg!
Ik volg een bbl opleiding, 25 uur onregelmatig werken en 1 dag school (incl nacht, avond en weekenddiensten), en alhoewel ik de opleiding met 2 vingers in mijn neus doe, mis ik de feeling met thuis. Ik ben gewend voor man en kind te zorgen, de spil in huis te zijn, maar dat gaat niet als je er nauwelijks bent en nauwelijks tijd als gezin ervaart. Daarom heb ik besloten te stoppen met de opleiding en een andere baan te zoeken, iets wat me net zo leuk lijkt maar op basis van minder uur.
<<

Anoniem66

Bericht 19 Sep 2013 07:47

Re: Toekomstplannen

Ik studeer in deeltijd al sinds ik L heb, ik zou het ook niet in voltijd kunnen hoor. Net zoals wat je zegt Parel, ik mis dan ook de feeling met thuis. Ik vind het ook weer anders dan bijv 4/5 dagen werken. Als je studeert ben je nog niet klaar als je thuis bent, dan moet je in de avonden en weekenden ook bezig. Daarom vind ik in deeltijd studeren ideaal. Op het hbo had ik 1 dag in de week les en nu op de uni kan ik het helemaal zelf inplannen (OU). Alleen practica zijn verplicht en daar ben ik dan 's avonds bij.

Dus Magenta, studeren kan wel, alleen dan in deeltijd. Je krijgt dezelfde stof, hetzelfde niveau. Alleen kun je het veel meer in je eigen tijd inplannen. Met volwassen mensen als groepsgenoten ;)
<<

Anoniem32

Bericht 19 Sep 2013 08:27

Re: Toekomstplannen

Ik doe ook een deeltijd opleiding (36 uur). Werk daarbij in diensten en dan 1 dag in de week naar school.
Ik ga niet met 2 vingers in de neus de opleiding door en moet er echt wel wat voor doen.
Ben alleenstaande mama, met een zoontje van 4. Maar tot nu toe is dit heel goed te doen.
Ik moet er niet aan denken om 4 a 5 dagen op school te zitten. Dat heb ik vorig jaar 8 maanden lang gehad. Verschrikkelijk. Het was thuis komen en verder gaan met studeren. :nopompom:
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 19 Sep 2013 08:34

Re: Toekomstplannen

Parel volgens mij heb jij het heel fijn zo met je gezin, ik denk inderdaad dat je wat meer in het nu moet gaan leven.

Ik heb zelf het probleem van te veel keuzes en niet weten wat ik wil qua werk. Ik ben kapper (heb opleiding afgerond en heb mijn eigen klantjes), ik ben grafisch vormgever (heb opleiding afgerond maar na de opleiding ben ik iets anders gaan doen en toen ik weer werk in de grafische branche ging zoeken werd ik nergens aangenomen), ik heb een half jaar voeding gestudeerd maar ik kwam erachter dat scheikunde en statistiek niet mijn sterkte kant waren toen ben ik gestopt, ik heb jaren als receptionist gewerkt in een hotel en nu ben ik credit controller in een hotel :laughcry:. Totaaaal verschillende dingen. Ik zou heel graag een opleiding styling willen doen maar dat kost mij teveel geld op dit moment. In de toekomst wil ik styling advies en workshops geven.

Ik heb 4,5 jaar een relatie gehad toen is afgelopen mei mijn schoonmoeder heel plotseling overleden en sindsdien is mijn vriend eigenlijk in de war. Hij is 5 jaar jonger dan ik en vind dat hij te vroeg is samen gaan wonen. Nu is hij bang dat hij dingen gaat missen in zijn leven als hij bij mij blijft. Hij wilt een plekje voor zichzelf, wat ik kan begrijpen maar wat ik natuurlijk erg vind. Hij woont nu tijdelijk op zolder, we zien en spreken elkaar wel veel en het is altijd gezellig en fijn en toch wilt hij een eigen woning :(. 1 van ons zou uit huis moeten, ik sta al 11 jaar ingeschreven bij woningnet, hij niet. Hij heeft wel een oom die makelaar is en als er een woning vrij komt dan is hij de eerste die het hoort. Maar mijn vriend verwacht nu dus dat ik mijn 11 woonjaren ga gebruiken voor een ander huis. Ik woon in een heel fijn huis met een lage huur die ik alleen kan betalen. Als ik weg ga dan ga ik er financieel heel erg op achteruit en qua woning en omgeving waarschijnlijk ook want zoiets als waar ik nu woon vind ik nooit meer. Hij is net klaar met zijn master en als hij werk heeft verdient hij drie keer zoveel als ik. Dan kan hij makkelijk een andere woning vinden. Wat een rot tijd is dit toch bah. Leefde ik maar 40 jaar geleden toen er geen problemen waren met de economie en met de huizenmarkt.

2013 is voor mij een vreselijk vervelend jaar en ik heb op dit moment ook niet echt grote toekomstplannen. Ik wil me fijn voelen in mijn eigen huis, het liefst wil ik dat mijn vriend/ex inziet dat wij goed bij elkaar passen en weer lekker bij mij komt wonen. Ik ben erg blij met mijn werk, niet om de werkzaamheden maar omdat ik geld verdien. Ik ben bezig met mijn vriendenkring uit te breiden want mijn vriendinnen wonen niet in mijn stad. Ik heb al een paar leuke nieuwe vriendschappen dus dat gaat de goede kant op. Verder wil ik eigenlijk wat positiever in het leven staan en meer openstaan voor nieuwe dingen ook al is dat soms eng. Ik wil niet dat angst mij weerhoud om dingen te doen.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 19 Sep 2013 08:35

Re: Toekomstplannen

Oe sorry voor het lange verhaal!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 19 Sep 2013 11:35

Re: Toekomstplannen

loura schreef:Oe sorry voor het lange verhaal!


Nou, het is ook niet niks, dat je vriend niet meer samen wil wonen. Een heel dikke knuffel! :hug:
<<

Anoniem17

Bericht 19 Sep 2013 11:38

Re: Toekomstplannen

loura, ik vind echt niet dat jouw vriend kan verwachten dat JIJ gaat verhuizen omdat HIJ alleen wil wonen. Dat is gewoon een belachelijke gedachte van hem en daar zou ik ook echt niet in mee gaan.
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 11:43

Re: Toekomstplannen

Loura, niet verhuizen hoor! Laat je vriend maar zelf uitzoeken hoe hij aan een andere woning komt, hij wil immers niet meer met jou samenwonen, dus hij moet actie ondernemen! Wel een heel verdrietige situatie zo, het zou goed kunnen dat hij even ruimte voor zichzelf wilt en er dan achterkomt dat hij toch met jou verder wilt, dat hij even in de war is door de dood van zijn moeder, maar die onzekerheid voor jou lijkt me echt killing.
<<

Anoniem19

Bericht 19 Sep 2013 11:45

Re: Toekomstplannen

Jeetje wat naar van je vriend loura :( :hug: Ik hoop dat hij snel inziet dat hij jou helemaal niet kwijt wil! Eens met ED ook, ik denk dat hij heel erg in de war is, maar het lijkt me inderdaad heel naar die onzekerheid.
<<

Anoniem66

Bericht 19 Sep 2013 11:54

Re: Toekomstplannen

Nou, dat lijkt me dan duidelijk. Dan zoekt HIJ toch een andere woning? Hij wil immers alleen wonen, niet jij.

Bah, wat een kutsituatie en ook een flinke afwijzing ook. :hug:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Sep 2013 11:59

Re: Toekomstplannen

Jee, wat een situatie Loura! Dat lijkt me echt heel lastig. :hug:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 19 Sep 2013 14:59

Re: Toekomstplannen

Loura, wat een verdrietige situatie. Hopelijk komen jullie er netjes met z'n 2-en uit zonder dat de ander op kosten gejaagd wordt.

Toekomstplannen, daar ben ik erg slecht in ....
Ik ben een ster in het plannen van feestjes of andere evenementen (die binnen een paar weken of maanden plaats vinden) maar als je me vraagt wat ik over 5 jaar wil doen dan kan ik daar geen antwoord op geven. Ze vragen het op het werk zowat bij elk functioneringsgesprek dus ik word wel gedwongen om er over na te denken maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik ben begonnen als kapster maar werk nu op een administratiekantoor en inmiddels ben ik erachter dat je op de middelbare school gewoon te snel moet kiezen. Ik weet nu, op mijn 30e pas, wat ik nu eigenlijk leuk vind.
En ja, dat is nog steeds uiterlijke verzorging (kapper/nagelstyliste/visagie) maar ook taarten/cupcakes en fotografie vind ik leuk. Een collega van me stelde laatst al voor dat ik een nieuw concept zou kunnen ontwikkelen; geen weddingplanner maar mij inhuren. Ik kan van alles wat haha.
En ik moet zeggen, eigenlijk klonk het wel goed maar ik heb de ballen niet om er ook echt werk van te maken.
Soms baal ik daarvan, ik zou het waarschijnlijk leuker vinden dan het werk dat ik nu doe maar in deze tijden van crisis ga ik liever voor zekerheid en durf ik niet teveel na te denken over wilde toekomstplannen.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 19 Sep 2013 15:00

Re: Toekomstplannen

Bedankt voor de lieve reacties :)

Hij is ook erg in de war en daarom geef ik hem nog even de tijd. Alleen er komt natuurlijk een tijd dat ik het zelf ook zat ben en liever helemaal zonder hem verder wil. Op dit moment lijkt het nog een relatie alleen slapen we niet in hetzelfde bed :nopompom:

Ik ben ook niet van plan te verhuizen hoor, tenzij ik echt een super leuk huisje tegenkom.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Sep 2013 16:23

Re: Toekomstplannen

Wij willen de komende jaren graag verhuizen naar een koophuis. Mijn man is hard aan de weg aan het timmeren op het werk om manager te worden, waardoor zijn werkdruk (nog verder) zal stijgen. Ik wil ook wel wat doorgroeien, maar wel een functie die goed parttime kan.
Ons grootste plan is natuurlijk een kind, het liefst zelfs twee of drie (niet in één keer :wink: ). Helaas kun je veel dingen in het leven niet sturen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 19 Sep 2013 16:52

Re: Toekomstplannen

Loura, war een rotsituatie zeg! Het lijkt me echt heel naar voor je dat je vriend op zolder woont en graag een eigen huisje wil. Als hij erg in de war is, is het wellicht een idee voor hem om in therapie te gaan (al kost het verwerken van een overleden naaste ook gewoon veel tijd).
Het lijkt me verstandig dat hij via z'n makelaar andere woonruimte gaat zoeken. Dat jij je huis opgeeft (en je 11 jaar aan inschrijving) terwijl je er graag woont lijkt me echt iets om achteraf spijt van te krijgen.
Fijn dat je vriendenkring aan het uitbreiden bent. Dan heb je daar straks ook wat afleiding en hopelijk wat steun aan.
Mocht je eens zin hebben om een spelletje te spelen o.i.d., ik woon in de buurt..
Make happy memories
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 17:06

Re: Toekomstplannen

Wat naar Loura. Ik wist helemaal niet dat je relatie 'over' was. Ik zou ook niet weggaan uit jouw fijne huisje. Helemaal niet als hij straks met een goed loon een hogere huur kan betalen.

Het lijkt mij ook wel erg moeilijk om nog gewoon het 'gevoel' te hebben van de relatie maar de slaapkamer niet meer te delen. Dat maakt het nog wel een stuk zwaarder.

Hopelijk kan hij zichzelf vinden op welke manier dan ook en kun jij jouw leven weer leven.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 19 Sep 2013 17:37

Re: Toekomstplannen

Jeetje Loura, dat is wel echt een rotsituatie. Wat de rest al zegt, niet zomaar je fijne huisje opgeven wat je ook alleen kunt betalen.
Maar evengoed ook heel vervelend voor je vriend/ex, dat hij zo met zichzelf in de knoop zit.

Mijn toekomstplannen, tja. Ik weet dat ik de verkeerde opleiding heb gedaan en het werk wat ik nu doe, vind ik wel leuk. In ieder geval leuk genoeg dat ik het nog steeds doe. Ik hoop stiekem dat ik bij deze werkgever door kan groeien en toch ga doen wat ik graag wil doen.
Verder zou ik graag een relatie willen, en hoop ik ook echt dat dit er in de toekomst inzit. Ik heb wel een tijd gedate en wordt dan toch telkens teleurgesteld. Moeilijk vind ik dat.

Ik hoop dus echt dat ik over 5 jaar een heel stuk verder ben met mijn leven, dan ik nu ben. Ook al woon ik op mezelf en kan ik me redden met mijn 2 banen.
<<

Anoniem 63

Bericht 19 Sep 2013 19:18

Re: Toekomstplannen

Ah Loura, wat naar zeg! Inderdaad, ik zou zelf niet weggaan als ik jou was. Hij wil zijn eigen plek, dan mag 'ie die zelf gaan zoeken ook! Maar ik begrijp de 'verzachtende omstandigheden'.
<<

Anoniem131

Bericht 19 Sep 2013 19:26

Re: Toekomstplannen

Ik heb geen toekomstplannen. Alles kan morgen anders zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers