Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Aardbeiwafeltjes met ijs van Aziraphale
27
47%
Banaan van de barbecue van Jente
12
21%
Frisse salade van MissKnutsel
1
2%
Tomatensalsa van Jezzie
9
16%
Vispakketje van Mizz_S
7
12%
Rode bieten en appelsalade van Ellusss
2
3%
 
Aantal stemmen : 58
<<

Burgemeester Julia

Bericht 23 Sep 2014 09:56

ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Vanaf nu is het weer mogelijk om te stemmen voor de winnares van de vijfde ronde van de Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd! Deze ronde was het de opdracht om iets lekkers te maken voor op de barbeque, een gourmetstel of bakplaat. Het resultaat zijn zes heel verschillende inzendingen, maar ze zien er allemaal heerlijk uit. Dankjewel voor jullie bijdrage dames!

Welk recept vind jij er het lekkerste uitzien? Tot maandag 29 september 23:59 uur kun je je stem uitbrengen, waarna we de winnares bekend zullen maken. Succes met kiezen!

******************************************************************************************************************************************************
De inzending van Aziraphale

Toetje van de barbecue: aardbei wafeltjes met ijs

Ingrediënten:

- een pak boterwafeltjes (AH of Jumbo)
- verse aardbeien
- Nutella en/of mascarpone
- munt
- geraspte kokos
- vanille ijs

Bereiding:

Besmeer een wafeltje met de Nutella en/of mascarpone en beleg met plakjes aardbei. Besmeer een tweede wafel met nutella en/of mascarpone en druk dit op de met aardbeien belegde wafel.
Grill de wafeltjes op de barbecue tot ze goudbruin kleuren. Serveren met munt, kokos en ijs.

Afbeelding

******************************************************************************************************************************************************
De inzending van Jente

Ik wil mijn recept wel delen hoor, maar t is heel simpel en ik heb geen foto. Misschien kan ik die nog maken, maar t regent nu alleen maar :( Het is een recept dat ik van een vriendin geleerd heb, daarvoor kende ik het nog niet. Inmiddels weet ik dat het wel een vrij bekend recept is, dus ik plak er voorlopig een foto van internet bij (als dat mag).

Banaan van de bbq
Je hebt nodig:
- 1 banaan
- een reep chocolade; melk, wit, puur of verschillende door elkaar
- marshmallows; het beste van die mini-marshmallows
- evt. gehakte nootjes
- aluminiumfolie

Snij de banaan in de lengte in, maar niet helemaal door. Breek de chocola in stukjes en doe die in de snee. Stop er wat marshmallows bij. Pak de banaan in in aluminiumfolie en leg hem IN de kolen, dus niet op het rooster. Na een minuut of 10-15 is de chocola gesmolten en kun je je banaan uitlepelen, evt met wat nootjes erover gestrooid. Het is een toetje en t werkt prima als de kolen niet superwarm meer zijn, maar nog wel een beetje gloeien.

Zo gaat het de bbq op (in aluminiumfolie):
Afbeelding

En zo ziet het eruit als t klaar is:
Afbeelding
******************************************************************************************************************************************************
De inzending van MissKnutsel

Frisse salade:

- witlof
- sla
- druiven
- komkommer
- blokjes kaas
- sla dressing

Alles in stukjes snijden en door elkaar mengen.

Afbeelding
Afbeelding

******************************************************************************************************************************************************
De inzending van Jezzie

Tomatensalsa
Ingrediënten
- 4 of 5 Pommedori Tomaten
- 1 rode ui
- Basilicum
- 1 teentje Knoflook (ik heb 1 theelepel gehakte knoflook gebruikt)
- Olijfolie (staat niet op de foto)
Afbeelding

Bereiding
- Snijdt de tomaten en de ui in kleine stukjes.
- Snijdt de basilicum fijn en pers de knoflook.
- Voeg alles bij elkaar in een grote kom en voeg een scheutje olijfolie toe. Zout en peper kan naar smaak worden toegevoegd.
Afbeelding

Lekker om los te eten bij de bbq of op een (stok)broodje.
Afbeelding

******************************************************************************************************************************************************
de inzending van Mizz_s

Helaas gaat barbecuen er hier niet meer van komen (we hebben ook geen tuin, dus dat is lastig), maar ik heb wel een lekker recept! Ik heb het laatst in de oven gemaakt dus dat zie je op de foto's (maar dan hebben jullie in ieder geval een beeld erbij), maar het kan dus ook op de barbecue!

Vispakketje

Ingredienten:
- witvis (ik heb pangasius gebruikt)
- courgette
- paprika
- tomaat/cherrytomaat (net wat je lekkerder vindt, het kan beide)
- feta
- prei (ui kan ook)
- kruiden naar eigen smaak (ik gebruik altijd verse zwarte peper, en verder net wat ik heb of waar ik zin in heb)

Snijd de witvis in stukjes, de courgette en paprika in stukjes, de prei in ringen en de tomaat in partjes (cherrytomaatjes kunnen heel of gehalveerd). Neem een stuk aluminiumfolie (voor de oven heb ik bakpapier gebruikt, dus dat zie je op de foto's).

Afbeelding

Afbeelding

Leg alle ingrediënten er verspreid op. Leg de fetablokjes bovenop. Maak het pakketje dicht en leg het op de barbecue. Geen idee hoe lang precies, ik schat een kwartiertje ofzo. Als je wilt varieren kun je natuurlijk ook andere groentes gebruiken, en vegetariers kunnen de vis er natuurlijk uit laten en er een groentepakketje van maken! Eet smakelijk!

Afbeelding
******************************************************************************************************************************************************
De inzending van Ellusss

Heb helaas geen tijd (gehad) om mooie goede foto's te maken, maar het gaat om het eindresultaat, en die is lekker! :yes:

Rode bieten en appel salade!

Wat hebben we nodig?

1 pakje voorgekookte rode bieten
1 of 2 groene appels (wij wisselen af, wil je wat meer bite, neem dan 2)
5 eetlepels olijfolie
2 eetlepels ketchup
4 eetlepels azijn
1 eetlepel fijne azijn (wij hebben nu citroen dille mosterd, maar iedere andere kan ook)
1 theelepel witte suiker
1/4 theelepel zeezout en peper

Optioneel: 4a5 eetlepels zonnebloempitjes

Afbeelding

Om te beginnen snij je de bieten en de appel klein. Wij doen altijd kleine blokjes, maar je kan het ook raspen, of iets anders wat je zelf fijn vind. Deze gooi je samen in de kom.

Afbeelding

Hierna doe je alle overige ingrediënten bij in de kom en meng je het door. Wanneer alles goed gemengd is, is het het lekkerst om het nog een aantal uur te laten trekken (minimaal 6, maar hoe langer hoe lekkerder!) en dan simpelweg smullen! :love:

Afbeelding

Eventueel zou je nog de zonnebloempitten kunnen roosteren in een koekepan op halfhoog vuur en deze net voor serveren over de bietjes strooien. (Maar die had ik deze keer er niet bij dus niet op de foto)

******************************************************************************************************************************************************
<<

Anoniem119

Bericht 23 Sep 2014 13:11

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Dat ziet er allemaal lekker uit. Ik heb m'n stem al uitgebracht!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Sep 2014 09:49

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

ik weet niet wat ik moet kiezen..
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Sep 2014 10:00

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Ik heb gestemd!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Sep 2014 08:25

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Ik had ook al gestemd...de rode bietjes :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Sep 2014 08:32

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Ik heb heel lang getwijfeld tussen de twee nagerechten, maar uiteindelijk toch voor Azi's wafeltjes gekozen. Jummie!

♥♥
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 25 Sep 2014 20:34

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Ik heb ook gestemd! Wat een lekkere dingetjes allemaal.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 25 Sep 2014 20:57

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Heb gestemd, was wel lastig om een keuze te maken.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Burgemeester Julia

Bericht 28 Sep 2014 08:39

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Kom op dames, ruim 350 keer bekeken maar slechts 55 keer gestemd. Dat moet beter kunnen!
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 29 Sep 2014 18:33

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

De wafeltjes zijn wel heel populair! Lekker, ik heb er ook op gestemd
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 29 Sep 2014 18:48

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Ik vraag me iets af:

Zou het niet 'eerlijker' zijn als er van tevoren niet bij staat van wie de inzendingen zijn?
Ik kan me voorstellen dat je daar toch door beïnvloedt kunt worden...
Nu is het wel duidelijk met een nummer 1 die giga aan kop gaat, maar soms heb je er 2 of meer die gelijk op gaan. En als dat óók nog eens 2 gerechten zijn die je allebei aanspreken, dan zou je natuurlijk ook kunnen stemmen op degene die je het het meeste gunt zeg maar :)
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 29 Sep 2014 18:53

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Dat zou kunnen, dat het misschien eerlijker is. Maar ik heb zelf niet het idee dat er een soort van 'vriendjespolitiek' heerst in deze wedstrijd.
Daarnaast is dit al ronde vijf van de keukenprinseswedstrijd. Er zal nog een ronde komen (vanaf woensdag) en daarna houdt deze wedstrijd op.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 29 Sep 2014 20:18

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

Dat idee heb ik ook niet hoor, maar bedacht het me opeens :)

Jammer dat het daarna ophoudt!
Maar er komt vast weer iets leuks voor terug!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 29 Sep 2014 20:23

Re: ZMY Keukenprinses: poll ronde vijf!

MissBitchy schreef:Dat idee heb ik ook niet hoor, maar bedacht het me opeens :)

Jammer dat het daarna ophoudt!
Maar er komt vast weer iets leuks voor terug!

We vinden het zelf ook jammer! Het animo is iets minder hoog dan vooraf verwacht, daarom hebben we eerst de inzendtijd verlengd van drie weken na anderhalve maand.

Uiteindelijk gaan we nog een ronde door en dan kunnen we in december gaan stemmen voor de enige echte keukenprinses van het jaar 2014!

En er zijn inderdaad nog genoeg leuke ideeen voor nieuwe rubrieken en acties. Plus de huidige rubrieken blijven doorlopen tot het moment daar is dat er geen animo meer voor is :)

Mocht je zelf een leuk nieuw idee hebben, dan kun je die altijd met ons delen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers