Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thailand - Vietnam / Cambodja?

<<

Niekol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 30 Sep 2013 18:11

Woonplaats: Utrecht

Bericht 23 Sep 2014 09:07

Thailand - Vietnam / Cambodja?

Hoi,

Een vriendin en ik vliegen op 8 november naar Bangkok en we willen vanuit daar naar Vietnam of Cambodja. Het liefst allebei, maar op 28 november vliegen we al weer terug, en ik denk niet dat we alle 3 de landen gaan redden in 19 dagen. Is iemand al eens in Vietnam en/of Cambodja geweest? Zo ja, welk land zou je aanraden? Siem Reap moet mooi zijn, maar we willen ook graag naar Hanoi en Halong Bay etc. In Bangkok hoeven we in principe maar 2 dagen te zijn. Het liefst pakken we ook nog een eilandje mee zoals Koh Phi Phi of Koh Samui, om te chillen :-) Gelukkig hebben we nog niets gepland! Zou zo maar kunnen zijn dat we alleen Thailand gaan redden haha. Zou graag wat feedback ontvangen en tips zijn welkom!!

:yes:
<<

Anoniem122

Bericht 23 Sep 2014 09:11

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

19 dagen is inderdaad kort. Ik zou alleen in Thailand blijven :P

Als je naar een eiland wilt om te chillen zou ik niet naar Kho Phi Phi gaan, te overpriced, te toeristisch. Er zijn zat andere mooie eilanden.

Zou overigens wel op tijd je tickets boeken bij AirAsia of NokAir bijvoorbeeld als je er uit bent waar je naar toe wilt (Cambodja of Vietnam). Vaak hebben ze leuke aanbiedingen. En dat is ook een tip trouwens als je tijd wilt besparen en naar het zuiden van Thailand wilt. Vaak kan je al voor 20 euro vliegen, scheelt een dag of 2 reizen. Wat ik deed is bijvoorbeeld heen vliegen naar het noorden helemaal en dan langzaam terug met de bus en trein richting Bangkok.
<<

Niekol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 30 Sep 2013 18:11

Woonplaats: Utrecht

Bericht 23 Sep 2014 10:22

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

ไม่เป็นไร schreef:19 dagen is inderdaad kort. Ik zou alleen in Thailand blijven :P

Als je naar een eiland wilt om te chillen zou ik niet naar Kho Phi Phi gaan, te overpriced, te toeristisch. Er zijn zat andere mooie eilanden.

Zou overigens wel op tijd je tickets boeken bij AirAsia of NokAir bijvoorbeeld als je er uit bent waar je naar toe wilt (Cambodja of Vietnam). Vaak hebben ze leuke aanbiedingen. En dat is ook een tip trouwens als je tijd wilt besparen en naar het zuiden van Thailand wilt. Vaak kan je al voor 20 euro vliegen, scheelt een dag of 2 reizen. Wat ik deed is bijvoorbeeld heen vliegen naar het noorden helemaal en dan langzaam terug met de bus en trein richting Bangkok.


Haha ja, maar ik ben al in Thailand geweest (Bangkok, Koh phi phi, Koh Tao, Hat Yai, Langkawi, etc.) Dus we willen eigenlijk max een week in Thailand blijven. We zullen inderdaad vast veel vliegen! Is gewoon veel sneller en we betalen liever ietsje meer, zodat we meer plekken kunnen zien.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Sep 2014 10:33

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Is prima te doen. Ik ben net terug en heb in 27 dagen Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja gedaan. Houd er wel rekening mee dat je enkel wat hoogtepunten van de landen ziet, je kunt in zo'n korte tijd niet het hele land zien.

Wat ik je wel aanraad is om te vliegen. Bangkok - Hanoi - Danang (Hoi An) - Siep Reap. Vanuit Hanoi en Danang gaat er geloof ik maar twee keer per week een vliegtuig naar Phnom Penn. Die hebben wij dus ook overgeslagen omdat we graag naar Angkor Wat wilden.

Je kan dus op Bangkok vliegen en dan naar Hanoi. Hanoi is echt overweldigend druk, maar met een dat of 3 heb je dat wel gezien. Oke niet alles, maar je hebt een goede indruk van de stad. Je kunt via daar een cruise baar Halong Bay doen. Ik raad Bhaya cruises aan. 2 dagen, 1 nacht of 3 dagen 2 nachten. Dan zit je ongeveer op 8 dagen (als je twee dagen Bangkok hebt gedaan). Je kunt ook nog een uitstap doen naar Sapa voor twee/drie dagen maar houd er wel rekening mee dat je dan twee nachten in de nachttrein doorbrengt, waar je écht niet in slaapt. Eventueel heb ik nog een kortingskaart van 15% liggen voor een hotel in Hanoi (art Trendy hotel) bij interesse stuur je maar een bericht. Na Hanoi kun je in een uurtje naar Danang vliegen. Dat is vlakbij Hoi An, echt een aanrader dat stadje. Kun je ook naar het strand toe en in de old city wandelen. Een plek om na Hanoi op adem te komen. Je kunt er voor kiezen om dan nog naar HCMC te vliegen, maar wij hadden het qua drukte en reizen wel gehad en zijn naar Siem Reap gevlogen om naar Angkor Wat te gaan. Ik raad je daar wel aan om een auto te huren. In ons hotel konden we voor 45 euro een lexus een hele dag afhuren die ons binnen het gebied naar alle tempels en stenenbergjes toe bracht.

Ik denk dat het best goed te doen is, want zelf heb ik ook een week in Laos gezeten en heb 27 dagen gehad.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Sep 2014 10:37

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Oh bij Bangkok in de buurt raad ik je Ayutthaya en Kanchanaburi aan! Ayutthaya heb ik in 1 dag gedaan met een tuktuk en Kanchanaburi heb ik twee dagen gezeten geloof ik.
<<

Niekol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 30 Sep 2013 18:11

Woonplaats: Utrecht

Bericht 23 Sep 2014 10:48

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Lampenkapje schreef:Oh bij Bangkok in de buurt raad ik je Ayutthaya en Kanchanaburi aan! Ayutthaya heb ik in 1 dag gedaan met een tuktuk en Kanchanaburi heb ik twee dagen gezeten geloof ik.


Echt super info! Bedankt!! :good: Nu ben ik ook al wat meer gerustgesteld haha. Super veel zin in de reis!
<<

Anoniem185

Bericht 23 Sep 2014 12:59

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel! En als je nog leuke tentjes wil weten om te eten bijvoorbeeld (als je weet waar je naar toe gaat)!
<<

Anoniem127

Bericht 23 Sep 2014 13:40

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Persoonlijk vind ik dat zelfs voor een van die drie landen tekort, maar ik houd ook van rustig reizen en zelf mooie plekjes opzoeken en niet zozeer van de grote toeristische attracties.

In Cambodja heb ik een verlaten hotel bezocht in the middle of nowhere, dat was wel heel apart. Dat was wel een grote toeristische trekpleister, staat ook in de Lonely Planet.

Vietnam vond ik qua natuur een van de mooiste landen waar ik ooit ben geweest, ook het noorden is erg mooi! Alle plaatsjes aan zee vond ik wat minder bijzonder. Niks mis mee, maar ook niets speciaals. En Halong Bay was natuurlijk schitterend. In Vietnam vond ik grappig dat ze vlees precies namaken voor vegetariers, dus ze hadden vegetarisch varkensspek en rundvlees dat er net als echt vlees uit zag :).
<<

Anoniem127

Bericht 23 Sep 2014 13:43

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

In Cambodja vond ik de killing fields ook erg indrukwekkend. Was er echt door ontdaan wat daar gebeurd is en wat er nog van te zien is.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 23 Sep 2014 17:29

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Ik zou denk ik toch kiezen voor Thailand en dan max. 1 land erbij. Je zou ook bijvoorbeeld Laos erbij kunnen doen als je ook geïnteresseerd bent in het noorden van Thailand (Chiang Mai, omgeving Chiang Rai etc.) en dan een andere reis Cambodja en Vietnam combineren.
<<

Niekol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 30 Sep 2013 18:11

Woonplaats: Utrecht

Bericht 24 Sep 2014 21:36

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Ik hoorde net dat 2 maanden van tevoren boeken de duurste tijd is om een vlucht naar Bangkok te boeken.
Zou het verstandig zijn om nog een week te wachten met boeken? Of zou iemand dat sterk afraden? I kweet niet of de prijzen nog duurder zouden worden.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Sep 2014 21:38

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Hoe duur zijn de tickets die je nu vindt? Denk eerlijk gezegd dat ze niet veel goedkoper gaan worden in 2 maanden tijd. Je had beter 2 of 3 maanden geleden kunnen boeken.

Mocht vliegen vanaf Dusseldorf een optie zijn kan je ook eens kijken naar vluchten van Etihad en Emirates. Mijn ex vliegt over 3 weken vanaf Dusseldorf met Emirates voor 505 euro.

Edit: zie net dat je op zaterdag wilt vliegen. Dat is vaak de duurste dag. Heb je niet de mogelijkheid dit te verplaatsen naar maandag of dinsdag? Dan heb je vaak goedkopere vluchten.
<<

Niekol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 30 Sep 2013 18:11

Woonplaats: Utrecht

Bericht 24 Sep 2014 21:47

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

ไม่เป็นไร schreef:Hoe duur zijn de tickets die je nu vindt? Denk eerlijk gezegd dat ze niet veel goedkoper gaan worden in 2 maanden tijd. Je had beter 2 of 3 maanden geleden kunnen boeken.

Mocht vliegen vanaf Dusseldorf een optie zijn kan je ook eens kijken naar vluchten van Etihad en Emirates. Mijn ex vliegt over 3 weken vanaf Dusseldorf met Emirates voor 505 euro.

Edit: zie net dat je op zaterdag wilt vliegen. Dat is vaak de duurste dag. Heb je niet de mogelijkheid dit te verplaatsen naar maandag of dinsdag? Dan heb je vaak goedkopere vluchten.


Ja als we op zaterdag vliegen zijn we 711 kwijt en op maandag 690 dus zoveel scheelt het niet. En we gaan liever wat eerder weg. Er is ook een goedkopere optie, voor 460 euro, maar dat is met een tussenstop in Moskou en met Aeroflot die Russische maatschappij. Zou dat wel veilig zijn momenteel? :hulde: natuurlijk een reden dat dit zo goedkoop is.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Sep 2014 21:55

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Nee dat scheelt dan inderdaad niet zoveel.
Wel zonde, 700 euro is best wel veel voor een ticket naar Bangkok. Is er een reden dat je zo laat pas gaat boeken?

Ik zou ook niet met Aeroflot vliegen overigens.

Heb trouwens net bij Etihad gekeken, ik kom op 609 euro uit voor retourtje met vliegen op Amsterdam.
<<

Niekol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 30 Sep 2013 18:11

Woonplaats: Utrecht

Bericht 24 Sep 2014 23:11

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

ไม่เป็นไร schreef:Nee dat scheelt dan inderdaad niet zoveel.
Wel zonde, 700 euro is best wel veel voor een ticket naar Bangkok. Is er een reden dat je zo laat pas gaat boeken?

Ik zou ook niet met Aeroflot vliegen overigens.

Heb trouwens net bij Etihad gekeken, ik kom op 609 euro uit voor retourtje met vliegen op Amsterdam.


Rechtstreekse vlucht?? Ik kan die niet vinden.. goedkoopste rechtstreekse is dan 711 vanaf Amsterdam.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Sep 2014 23:13

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Niekol schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Nee dat scheelt dan inderdaad niet zoveel.
Wel zonde, 700 euro is best wel veel voor een ticket naar Bangkok. Is er een reden dat je zo laat pas gaat boeken?

Ik zou ook niet met Aeroflot vliegen overigens.

Heb trouwens net bij Etihad gekeken, ik kom op 609 euro uit voor retourtje met vliegen op Amsterdam.


Rechtstreekse vlucht?? Ik kan die niet vinden.. goedkoopste rechtstreekse is dan 711 vanaf Amsterdam.


Nee overstap op Abu Dhabi, maar dat is voor de heen vlucht dan 2,5 uur en op de terug weg wel wat langer.
Rechtstreeks is er inderdaad niet goedkoper.
<<

Anoniem185

Bericht 26 Sep 2014 12:14

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Rechtstreeks zou ik wel aanraden als je zo'n relatief korte tijd op vakantie gaat daar. Het is jammer om je tijd dan te verdoen met reizen. Volgens mij heb ik ook 700 euro betaald voor mijn vlucht, een rechtstreekse bij KLM. Had wel een voorkeursstoel.

Ik snap trouwens best dat mensen zeggen dat je niet zo veel landen kan doen in zo'n korte tijd, maar ik heb zelf ervaren dat het wel kan. Het ligt maar net aan waar jouw prioriteiten liggen en wat je zelf verwacht van je reis. Ik vind het bijvoorbeeld leuker om vanuit Vietnam door te vliegen naar Cambodja zodat ik Angkor Wat nog kan zien. Liever dat dan een week lang in een klein dorpje in Vietnam te blijven hangen omdat ik per se het land daar nog wat meer wil zien. De kans is namelijk klein dat ik ooit nog bij Cambodja in de buurt zal zijn. Het is maar net wat jij zelf interessant en mooi vindt en dat is voor iedereen verschillend.
<<

Niekol

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 30 Sep 2013 18:11

Woonplaats: Utrecht

Bericht 02 Okt 2014 16:37

Re: Thailand - Vietnam / Cambodja?

Nou, we hebben geboekt! Toch maar voor een rechtstreekse KLM vlucht gekozen. Wel duurder, maar net zo relaxed.
Ook de Letter of Approval al aangevraagd voor Vietnam. Dan kunnen we het visum ophalen op Hanoi / Ho Chi Minh.

Nu dus mijn vraag. Wat zouden jullie aanbevelen;

Vanaf Bangkok naar Ho Chi Minh en dan naar Hanoi reizen, of andersom:
Bangkok, Hanoi en dan naar Ho Chi Minh om vervolgens weer naar Bangkok te vliegen?

Benieuwd naar jullie feedback! :cheering:

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Auxo, Marin