Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 22 Sep 2014 21:04

Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Hoe bang ben jij dat je partner vreemdgaat? En zou het jou zelf kunnen overkomen dat je een keer, al dan niet in dronken toestand, een scheve schaats rijdt?

Ik merk aan mezelf dat ik best wel 'bang' ben voor vreemdgaan. Ik vertrouw potentiële partners niet snel, al geef ik dat natuurlijk niet gauw toe - aangezien het natuurlijk makkelijk zou kunnen worden opgevat als jaloersheid. Dit laatste is echter niet echt het geval, het zijn meer de mensen in mijn omgeving die voor dit beeld hebben gezorgd. Ik moet er wel bij zeggen dat het vooral gaat om mensen die nog met één been in het studentenleven staan en dan op een dronken avond zoenen met andere vrouwen dan hun vriendin - of andere vrouwen oneerbare voorstellen doen. De vriendinnetjes van deze mannen denken overigens dat ze een ontzettend lieve en trouwe vriend hebben. Hier word ik zó bang van. Hoe bestaat het toch dat dit zo gaat? Ik merk echt aan mezelf dat ik m'n hart hierdoor minder makkelijk open stel, bang om letterlijk verneukt te worden.
Misschien is het later anders, als iedereen (even heel generaliserend gezegd) een koophuis, twee kinderen en een labrador heeft en zijn of haar wilde haren kwijt is. Maar dan nog: met zo'n druk en vooral verantwoordelijk leven ligt de verleiding natuurlijk ook op de loer.

Ik ben hier misschien heel negatief en pessimistisch in hoor, dat kan. Hoe denken jullie hierover? Vertrouwen jullie je vriend/man ten volste of denken jullie dat er altijd een geringe kans is dat hij uit de bocht vliegt? En jijzelf? Kun jij jezelf makkelijk in toom houden?


Ben hier erg benieuwd naar!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Sep 2014 21:07

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik vertrouw m'n partner voor 100%. En mezelf ook. En ik drink geen alcohol. :P
<<

Fiene

Bericht 22 Sep 2014 21:08

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik vertrouw, door persoonlijke ervaringen, geen enkele man 100% meer.


Ikzelf zou zoiets nooit doen, ook door die ervaringen die ik hiermee heb.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Sep 2014 21:10

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er niet bang voor, niet in de zin dat mijn vriend dat nooit zou doen eigenlijk. Ik ben van mening hoe angstiger/ onzekerder je word over bepaalde dingen, dat dat soort dingen juist op losse schroeven komen te staan.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 22 Sep 2014 21:13

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik vertrouw mezelf en mijn partner. In een dronken toestand ben ik sowieso niet bang voor bij mezelf, ik drink niet genoeg om dronken te worden :P.
Verder..zeg nooit nooit, maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat één van ons beide vreemd zou gaan.

Dus nee, ik ben er helemaal niet bang voor.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem166

Bericht 22 Sep 2014 21:14

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Cotton schreef:Ik vertrouw m'n partner voor 100%. En mezelf ook. En ik drink geen alcohol. :P


Dit, en mijn vriend drinkt ook geen alcohol.
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 22 Sep 2014 21:14

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik zou dit zelf niet doen. Merkte dat de aandrang er voornamelijk pas kwam als mijn relatie niet goed zat en ondernam actie op deze gevoelens in plaats van weg te lopen in verleiding. Eenmalig heeft voor mij ook weinig kans, heb vrij sterke controle over mijn impulsen denk ik, alhoewel ik gewoon nooit nooit zeg. Mensen blijven mensen. Mede door dit laatste, plus mijn omgeving en het feit dat onzekerheid en de drang naar bevestiging voor veel mensen een onbewuste reden tot vreemdgaan is, heb ik ook geen angst dat een eventuele partner het zou doen. Niet omdat het niet kan gebeuren, maar om het feit dat ik door dit soort onbeheers bare factoren mezelf geen angstgevoelens aan wil doen. Mensen leven uiteindelijk voor hun eigen geluk, en nu ik dat duidelijk heb geldt voor mezelf dat ik me hier niet druk om maak. Als ik gelukkig ben in een relatie, is het voor mij voldoende. Als ik het zou merken echter, is het afgelopen. Vrij rationele insteek maar maakt wel dat ik ontspannen in mijn leven sta.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Sep 2014 21:17

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Echt helemaal totaal niet. Ik denk dat ik nog eerder die fout zou maken. Zit niet in de planning hoor. :laughcry:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem127

Bericht 22 Sep 2014 21:18

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik heb geen relatie meer maar toen ik dat wel had, hield het me niet bezig en was ik er dus niet bang voor.

Kan me ook niet voorstellen dat ik dat zou doen in een eventueel nieuwe relatie. Niets is honderd procent zeker maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik toch wel zeggen dat ik niet vreemd zal gaan.
<<

Anoniem127

Bericht 22 Sep 2014 21:19

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

En in dronken toestand ben ik eerder geneigd wartaal uit te slaan en vervolgens in slaap te vallen, dus dat zal ook niet leiden tot vreemdgaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Sep 2014 21:25

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Lady schreef:Echt helemaal totaal niet. Ik denk dat ik nog eerder die fout zou maken. Zit niet in de planning hoor. :laughcry:

Dit. Ook hier niet in de planning. Ik denk totaal nooit na over vreemdgaan en ben er dus ook niet bang voor.
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Sep 2014 21:25

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Vroeger ging ik altijd vreemd, hij ook (voor onze relatie). Nu ben ik er absoluut niet bang voor, ik zie mezelf het ook echt niet doen. Geen haar op mijn hoofd.
R. 2013
D. 2016
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Sep 2014 21:27

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Absoluut niet. Ik wil ook geen relatie waarin ik bang ben dat mij partner zal vreemdgaan. Dan lijkt er mij namelijk toch wel iets mis, of dat dan aan mijn onzekerheid zou liggen of aan gedragingen van man waardoor ik hem niet volledig vertrouw.
Het is mij eigenlijk ook niet helemaal duidelijk of jij een relatie hebt of meer bang bent voor vreemdgaan van een toekomstige partner. Dat laatste kan ik best begrijpen als je om je heen veel vreemdgaan ziet, maar niet iedereen is hetzelfde. Zekerheid heb je nooit, maar genoeg mannen ( en vrouwen) die niet vreemdgaan.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2014 21:32

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er totaal niet bang voor. Dat zou impliceren dat ik m'n partner niet vertrouw en dat doe ik wel.
Wél ben ik nuchter en realistisch genoeg om te realiseren dat het kan gebeuren. Maar het is geen angst.

Zelf heb ik totaal geen intentie om vreemd te gaan dus ik zou me ook niet snel in de verleiding laten brengen. Dus daar ben ik ook niet zo bang voor.
<<

Anoniem147

Bericht 22 Sep 2014 21:32

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Urban Naked schreef:
Lady schreef:Echt helemaal totaal niet. Ik denk dat ik nog eerder die fout zou maken. Zit niet in de planning hoor. :laughcry:

Dit. Ook hier niet in de planning. Ik denk totaal nooit na over vreemdgaan en ben er dus ook niet bang voor.


Zelfde. Ik zie andere mannen ook niet eens (als in een fling, flirt of iets). Mijn vriend lacht soms wel eens en zegt dan vervolgens dat ik mega werd bekeken ofzo haha. Ik ben daar echt scheel voor en het interesseert me ook niet zoveel.

Mijn vriend is sowieso beetje awkward in contact met vrouwen haha. Het interesseert hem volgens mij ook niets. Nu hou ik daar ook wel van. Ik hou niet van mannen die altijd maar flirten met andere vrouwen terwijl ze een leuke vriendin hebben. Of die op een semi-sexy manier met andere vrouwen whatsappen in dronken buien. Ik vind dat zo'n afknapper. Ik zou niet op zo'n type man kunnen vallen.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Sep 2014 21:33

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er niet bang voor, vertrouw mijn partner. Ben me er wel bewust van dat het zou kunnen gebeuren, je weet het nooit voor 100%
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Sep 2014 22:07

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik vertrouw mijn vriend volledig, maar tja, ik snap je wel. Ik ken ook te veel vreemdgaande mensen en kijk er bijna niet eens meer van op (maar keur het ook totaal niet goed). Ik denk dan ook niet dat ik ooit 100% kan zeggen dat iemand niet vreemd zal gaan. Echter kies ik ervoor niet mij niet angstig te laten worden, een beetje met "ik ga niet bangig wakker liggen, want als hij vreemd gaat, dan kom ik er toch niet achter". Plus, om bij voorbaat iemand niet te vertrouwen, is zonde voor je relatie.Want inderdaad niet iedereen is hetzelfde gelukkig :ja:
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 22 Sep 2014 22:17

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik kan er wel bang voor zijn. Mede door ervaringen in het verleden. Ook viel het me op toen ik zelf vrijgezel was hoeveel mannen er vreemd gingen.

M'n vriend is zover ik weet hondstrouw maar krijgt wel veel aandacht (wat me ook vaak verteld wordt door anderen). Aan het begin van het seizoen hier had ik het daar wel moeilijk mee omdat sommigen mij negeerden. Heb toen tegen m'n vriend gezegd dat ik graag voorgesteld wil worden omdat ik dat iets respectvoller vind. Andersom zat ik laatst in de kantine met m'n vriend toen er een jongen binnen kwam die mij de liefde ging verklaren, wat nogal ongemakkelijk was omdat ik het ook zo lullig vond om te zeggen: heb ik je ooit voorgesteld aan m'n vriend?

Na het zien van de serie ' Overspel' besefte ik me trouwens wel meer hoe makkelijk het kan zijn en hoe ontzettend veel pijn het doet en kapot maakt. Mocht ik zelf ooit in de verleiding komen dan hoop ik dat ik me dat realiseer en dat het het niet waard is.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Sep 2014 22:20

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er totaal niet bang voor. Ik kan me niet voorstellen dat mijn man ooit vreemd zou gaan, hij wordt al zo'n beetje woedend als hij op tv iets hoort over mensen die vreemdgaan haha. Ik vertrouw hem dus volledig.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 22 Sep 2014 22:30

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Mijn ex had een reputatie van vreemdganger. Iedereen vertelde me dat ik het niet moest doen.
Hijzelf heeft altijd gezworen dat het maar 1x was gebeurd, maar dat iedereen hele verhalen heeft op lopen hangen. Ik heb daardoor eerst op het punt gestaan nooit wat met hem te beginnen. Maar omdat ik hem wel erg leuk vond, heb ik hem een kans gegeven (ook verteld wat me tegen hield) en heb hem uiteindelijk wel vertrouwd. Toch is het wel aan mij blijven knagen.
Ook krijg ik best veel aandacht van bezette mannen. En dan gaan ze mijns inziens echt te ver. Ik vertrouw mannen al niet zo heel snel en als ik dit dan zie, verlies ik nog sneller het geloof erin.
Toch zijn er denk ik ook heel veel trouwe mannen die niet vreemd gaan, maar het duurt even voordat ik ze daadwerkelijk vertrouw
<<

Anoniem66

Bericht 22 Sep 2014 22:34

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ach, vreemdgaan kan altijd hoor. Het zegt echt niks dat je getrouwd bent, gezin hebt etc. Dat zie je wel aan mijn ex bijv. Ik was notabene hoogzwanger van de derde, hadden net een koophuis, getrouwd en het interesseerde hem geen reet.

Ik was altijd wel bang voor een partner die vreemd ging, maar nu een stuk minder. Ik ga er gewoon vanuit dat het altijd kan gebeuren en dat als het gebeurt ik mezelf wel weer red. Dat heb ik wel geleerd. Als ik erachter kom
Is het meteen exit. Ik vertrouw geen enkele man 100 procent, vreemdgaan kan altijd gebeuren. Zelfs bij mannen (en vrouwen) waar je het nooit van zou verwachten.

Wat mij betreft kun je toch een prima relatie hebben. Volgens mij is het gewoon realistisch om
te denken/weten dat iedereen de keuze tot vreemdgaan kan maken en dat je jezelf ook wel weer redt zonder die persoon dan.
<<

Anoniem86

Bericht 22 Sep 2014 22:38

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Totaal niet bang voor.
<<

Fiene

Bericht 22 Sep 2014 22:44

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Mooi gezegd Luce.
Laatst gewijzigd door Fiene op 23 Sep 2014 07:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 22 Sep 2014 22:54

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik vertrouw mijn vriend, maar weet ook dat hij zich de helft van het jaar in een omgeving bevind waar t vrouwen geen zak uitmaakt of iemand bezet is en soms ver kunnen gaan om iemand in bed te krijgen. maar nou is hij ook zo dat hij het totaal niet doorheeft als een vrouw wat van m wil.
<<

Anoniem110

Bericht 23 Sep 2014 06:48

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Luce schreef:Ach, vreemdgaan kan altijd hoor. Het zegt echt niks dat je getrouwd bent, gezin hebt etc. Dat zie je wel aan mijn ex bijv. Ik was notabene hoogzwanger van de derde, hadden net een koophuis, getrouwd en het interesseerde hem geen reet.

Ik was altijd wel bang voor een partner die vreemd ging, maar nu een stuk minder. Ik ga er gewoon vanuit dat het altijd kan gebeuren en dat als het gebeurt ik mezelf wel weer red. Dat heb ik wel geleerd. Als ik erachter kom
Is het meteen exit. Ik vertrouw geen enkele man 100 procent, vreemdgaan kan altijd gebeuren. Zelfs bij mannen (en vrouwen) waar je het nooit van zou verwachten.

Wat mij betreft kun je toch een prima relatie hebben. Volgens mij is het gewoon realistisch om
te denken/weten dat iedereen de keuze tot vreemdgaan kan maken en dat je jezelf ook wel weer redt zonder die persoon dan.


Ik was aan het bedenken hoe ik het ging omschrijven, maar dat heb jij al prima gedaan! Mee eens dus.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers